האגודה לזכויות האזרח היא גוף פוליטי

שי גליק מתראיין בערוץ 7 על נגישות במערכת המכפלה, צילום מסך
שי גליק מתראיין בערוץ 7 על נגישות במערכת המכפלה, צילום מסך

לאחרונה הותקפתי על ידי השופטת בדימוס סביונה רוטלוי משום שפעלתי נגד השתתפותה של השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן בכנס חגיגי לציון חמישים שנה לאגודה לזכויות האזרח.

לטענת השופטת, האגודה הינה גוף שפועל לטובת אזרחי ישראל ללא הבדל וכי אני, לעומת זאת, המסית והמפחיד. לטענת הגברת רוטלוי בגלל שלא אהבתי את הפסיקות של השופטת אגמון-גונן בנוגע לפליטים מאוקראינה, יצאתי נגדה במסע שקורא להדחתה ולמניעת ההשתתפותה בכנס.

וכעת לעובדות: מעולם לא קראתי או אקרא להדחת שופט בשל פסיקה. ההיפך הגמור. כוחו של שופט הוא ביכולתו לדון ללא משוא פנים. ברגע ששופט נתון להחלטה על הדחה בגלל פסיקתו, תקרוס מערכת המשפט ויקרוס אמון הציבור במערכת המשפט.

וכעת לעובדות: מעולם לא קראתי או אקרא להדחת שופט בשל פסיקה. ההיפך הגמור. כוחו של שופט הוא ביכולתו לדון ללא משוא פנים. ברגע ששופט נתון להחלטה על הדחה בגלל פסיקתו, תקרוס מערכת המשפט

לשופט אין שום דבר מלבד האמת.

אמר בעבר הנשיא לשעבר אהרן ברק לבית המשפט העליון אין לא חרב ולא ארנק. החרב והארנק שלנו זה אמון הציבור.

זה לא סוד שבשנים האחרונות אמון הציבור במערכת המשפט קורס ובקרב קהלים במחנה הימין והדתי בקושי קיים.

אני פועל רבות כדי להחזיר את אמון הציבור דווקא בגלל אמונה שחשוב שיהיה לנו בית משפט עליון חזק בלתי תלוי שלא נתון ללחצים פוליטיים או כלכליים.

דווקא בגלל זה חשוב שכל הציבור יראה בשופטים את נציגיו. ולכן מאבק שלי למנות נציגים ממחנה שמרני מחזק את מערכת המשפט. ההיפך הגמור מהתפיסה של הגברת רוטלוי שרוצה שיהיו רק שופטים כדוגמתה.

אני רוצה שיהיה גם שופט חרדי. יותר שופטים מזרחיים, שופט ממוצא אתיופי, שופטים מהפריפריה, מיהודה ושומרון, שופטים ערבים, יותר שופטות. כן, כל סוגי השופטים. בקיצור, יותר גיוון.

כמובן שכל שופט יהיה מומחה ויתקבל לא בגלל הגזע או המגדר.

זה לא סוד שהיום רוב השופטים נראים מאותה גילדה, בעיני האדם הפשוט השופטים לא מייצגים אותו, לצערנו.

וכעת להשתתפות השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן בכנס. חשוב להדגיש שוב את העובדות:

האגודה לזכויות האזרח פועלת לנסיגה לקווי 67', דבר שבוודאי שנוי במחלוקת ציבורית עמוקה. האגודה מייצגת באופן קבוע מחבלים עם דם על הידיים פרו בונו! לו באמת האגודה הייתה מייצגת כל פונה ללא כל בדיקת רקע עליו, ניחא, אולם זה לא האמת. האגודה לזכויות האזרח סירבה לפעול או לתמוך או לייצג אנשים עם מוגבלות במהלך המאבק למען הנגשת מערת המכפלה לאנשים עם מוגבלות בגלל שהדבר יעזור גם ליהודים.

חשוב שכל הציבור יראה בשופטים את נציגיו. לכן המאבק שלי למנות נציגים מהמחנה השמרני מחזק את מערכת המשפט. זה ההיפך הגמור מהתפיסה של הגברת רוטלוי, שרוצה שיהיו רק שופטים כדוגמתה

כן, האגודה לזכויות האזרח, שפועלת לקדם נגישות, סירבה לענות לפניות שלי ושל עוד אנשים לפעול למען חופש תנועה וחופש פולחן במערת המכפלה. הן ביהמ"ש המחוזי והן בית המשפט העליון קבעו לאחר מכן באופן חד משמעי כי מדובר בעניין של זכויות אדם וכי יש להצר על כך שהדבר לא קרה עד היום.

חרף זאת סירבה האגודה לקדם את הדבר הזה, כי האגודה באופן עקרוני לא עוזרת לזכויות אדם של יהודים מעבר לקו הירוק. ברחוב סמוך האגודה ייצגה את עיסא עמרו, פעיל ערבי שנאסר עליו ללכת ברחוב מסוים בחברון והוגבלה תנועתו. מתברר שבעיני האגודה פעיל פלסטיני כן זכאי לעזרה ויהודי לא. אז האגודה הינה גוף פוליטי מספר 1 ולכן אסור לשופט ללכת לכנס הזה.

ועוד מילה, גברת רוטלוי מציינת שהאגודה עזרה בעבר לנועם פדרמן וגרשון סולומון שהם אנשי ימין, מה שמוכיח שהאגודה עוזרת לכולם. וכעת שוב לעובדות: לגבי נועם פדרמן, האגודה ייצגה אותו פעם אחת בהליך, אולם מייד לאחר מכן סירבה שוב לעזור לו בגלל לחץ פנימי מחברי האגודה שאחד מהם אף התפטר, בטענה שאסור לאגודה לייצג את נועם פדרמן. ובכל מקרה, המקרים הללו אירעו לפני יותר מעשרים שנה.

בעבר אכן האגודה הייתה קצת יותר הוגנת, אבל בעשרים השנים האחרונות אין כאלה דוגמאות. ההיפך הגמור. האגודה מסרבת לפעול נגד פרופיילינג ליהודים בהר הבית, לתמוך במאבק למען חופש הפולחן בהר הבית, האגודה מסרבת לפעול למען ערבים שמכרו קרקעות ליהודים ביו"ש ומאוימים ועוד.

בקיצור האגודה הינה גוף פוליטי, ולכן אסור לשופט להשתתף בכנס. דווקא מתוך הבנה עמוקה לגבי חשיבות מערכת המשפט ואמון הציבור במערכת המשפט.

ארגון בצלמו נאבק נגד כל הסתה ופשעי שנאה. יחד עם זאת, הארגון מעלה על נס את ההבנה שגם לאזרחי ישראל יש זכויות אדם, וכי מי שמייצג מחבלים פוגע באופן ישיר בזכויות האדם של אזרחי ישראל.

ארגון בצלמו נאבק נגד כל הסתה ופשעי שנאה. יחד עם זאת, הארגון מעלה על נס את ההבנה שגם לאזרחי ישראל יש זכויות אדם, וכי מי שמייצג מחבלים פוגע באופן ישיר בזכויות האדם של אזרחי ישראל

רוב הציבור מתנגד לייצוג מחבלים ורואה בפעילות האגודה פעילות קיצונית. זו האמת.

ארגון בצלמו ימשיך להוביל את המאבק למען זכויות האדם של אזרחי ישראל, כשהמסר ברור: זכויות אדם לאזרחי ישראל – לא למחבלים ותומכי הטרור.

שי גליק, 33, הוא מנכ"ל ארגון בצלמו, לזכויות אדם ברוח יהודית, הפועל למען ערכי צדק משפט ומאבק בשחיתות משפטית. הוא איש מחשבים שאוהב לעזור לאנשים ולא מסוגל להשאר אדיש לעוולות. הוא אוהב משחקי שחמט ואוספים, בהם, אוסף של מאות מחזיקי מפתחות. אם יש למישהו מחזיק מפתחות מדובאי הוא ישמח לקבל.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
אין מילים להביע את תמיכתי.. כמה נכון וכמה צודק! הצביעות של האגודה לזכויות האזרח זועקת לשמיים והתנהלותה הפוליטית מזהה את האגודה כארגון הפועל רק למען מי שאיננו יהודי.. לכן האגודה מתעלמת מ... המשך קריאה

אין מילים להביע את תמיכתי.. כמה נכון וכמה צודק! הצביעות של האגודה לזכויות האזרח זועקת לשמיים והתנהלותה הפוליטית מזהה את האגודה כארגון הפועל רק למען מי שאיננו יהודי.. לכן האגודה מתעלמת מגזילת זכויות האדם של היהודים.

עוד 723 מילים ו-1 תגובות
סגירה