הנדל: נתניהו הוא הבעיה - אם זה היה תלוי בי הוא היה בפנסיה

הנדל אמר כי איתמר בן גביר הוא תקלה של הליכוד ● שקד: מי שמדבר על ממשלת אחדות בלי נתניהו - מוכר לוקשים; לא נתמוך בחוק צרפתי ופיטורי יועמ״ש ● הותרו לפרסום פרוטוקולים מטבח כפר קאסם ● פריג׳: נותר רק לדאוג שזכרו של הטבח ולקחיו לא ישכחו ● שי ניצן: סעדה הסתובב במח״ש ואמר שינקום בי ● רע״ם למפלגות הקואליציה: אל תעשו קמפיין על הגב שלנו

שר התקשורת יועז הנדל בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית בירושלים, 29 במאי 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
שר התקשורת יועז הנדל בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית בירושלים, 29 במאי 2022

לוחמים מגדוד האיסוף ניצן 636 של צה"ל סיכלו אמש ניסיון תקיפה עמדה צבאית בכניסה לעיר שכם. חוליית פלסטינים חמושים הגיעה ברכב לאחת הכניסות לעיר, ולפחות אחד מהם פרק מהרכב וירה לעבר עמדה צבאית במרחב. לוחמי גדוד 636 שהיו בפעילות השיבו בירי ופגעו בכמה מהפלסטינים. בצה"ל מעריכים כי מדובר בניסיון נקמה על המבצע של הימ"מ ושל סיירת גולני בתחילת השבוע בקסבה של שכם, שהסתיים בהריגתם של ארבעה מחבלים.

כוח ניצן, שהיה בפעילות יזומה, זיהה במהלכה רכב חשוד שהגיע משכם לכיוון עמדת עמדת צה"ל בכניסה לעיר. הרכב ביצע פניית פרסה ונעצר ליד העמדה. הכוח שהיה מוסתר וכלל קלעים, זיהה שאחד החשודים יוצא מהרכב, אוחז ברובה M-16 ויורה לעבר העמדה הצבאית. שני מחבלים נוספים יצאו גם הם מהרכב.

לאחר הכדור הראשון שירה הפלסטיני – איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בן 23 – קלעי צה"ל שהסתתרו ירו לעברו מטווח של 150 מטרים ופגעו בצווארו בניסיון הראשון. הוא נפצע באורח אנוש ופונה על ידי הכוח לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

הקלעים ירו במקביל ופגעו מאותו הטווח בשני המחבלים האחרים שיצאו מהרכב, כשירו לכיוון רגליהם במכוון. רכב פינוי אחר של החוליה הגיע לזירה, אסף את כלי הנשק ופינה במהירות את שני הפלסטינים, שנפצעו באורח בינוני, לבית החולים רפידיה בשכם. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

לקראת הבחירות הפנימיות במרצ, הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, שלום ירושלמי, כתב הבוקר בטור שפרסם באתר: "הבדואים ברהט עשויים להכריע את הבחירות לראשות מרצ".

לפי ירושלמי: "המאבק בין יאיר גולן וזהבה גלאון הופך להרבה פחות צפוי מראש. גולן נחל הצלחה כשמרכז מרצ החליט לאפשר לחברי קיבוצים ללא קלפי להצביע אונליין. גלאון רושמת יתרון על פני גולן בערים ובסקרים – אבל המספרים קרובים . מי שעשוי להכריע את הבחירות הוא וטרינר מהעיר רהט, שפקד כאלפיים תושבים ושם את רהט במקום השני אחרי תל אביב. והוא תומך מובהק של גולן".

רהט. רק 31% מתושבי העיר התחסנו למנה השנייה (צילום: Moshe Shai/Flash90)
רהט, 8 באפריל 2019 (צילום: Moshe Shai/Flash90)

מפלגת "הרוח הציונית" שהקימו אתמול שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל, צולחת בקושי את אחוז החסימה – ומשנה את מפת המנדטים התיאורטית בכנסת באופן שיאפשר לבנימין נתניהו להרכיב ממשלה. כך עולה מסקר שערך מכון פאנלס פוליטיקס ומתפרסם הבוקר באתר 103FM ובעיתון מעריב.

על פי רוב, סקרים המתבצעים יום למחרת כניסתה של מפלגה חדשה לפוליטיקה מנבאים לה תוצאות טובות יותר מאשר אחר כך. גם סקרים שפורסמו אתמול בערב ניבאו לרוח הציונית שתיכנס לכנסת. ועם זאת, מדובר בכניסה דחוקה: אחוז החסימה עומד על 3.25% מקולות הבוחרים, והמפלגה הצעירה של שני המזגזגים הסדרתיים מקבלת לפי הסקר 3.3% מהקולות.

לפי הסקר, לו הבחירות לכנסת ה־25 היו מתקיימות היום – הליכוד בראשות נתניהו הייתה ממשיכה להיות המפלגה הגדולה ביותר עם 35 מנדטים יציבים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד הייתה מקבלת 23 מנדטים.

כחול לבן-התקווה החדשה, בראשות בני גנץ וגדעון סער, ממשיכה לאבד מכוחה ביחס לסקר הקודם של אותו מכון ויורדת מ־12 ל־11 מנדטים. הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' מקבלת 10 מנדטים. ש"ס מקבלת לפי הסקר 8 מנדטים. יהדות התורה, בהנחה שתרוץ בבחירות כמפלגה אחת, מקבלת 6 מנדטים, וכך גם הרשימה המשותפת.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ממשיכה לפי הסקר להיחלש, מאבדת מנדט לעומת הסקר הקודם של אותו מכון ויורדת ל־5.מנדטים. גם מצבה של מפלגת העבודה ממשיך להידרדר, ולפי הסקר היא יורדת ל-4 מנדטים בלבד. גם מרצ, שמפלגת העבודה נחושה להתאבד ביחד איתה ולא לרוץ איתה לכנסת, מקבלת לפי הסקר 4 מנדטים בלבד. גם רע"ם בראשות מנסור עבאס מקבלת לפי הסקר 4 מנדטים בלבד.

המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה ומפלגת הבית היהודי בראשות יוסי ברודני אינן עוברות לפי הסקר, כמו לפי כל שאר הסקרים, את אחוז החסימה.

הסקר מנבא ל"גוש נתניהו" 59 מנדטים, כך שלכאורה, כמו רוב סקרי הבחירות, הוא מנבא שנתניהו אינו יכול להרכיב ממשלה. גוש "רק לא ביבי" המרכיב יחד עם חברי הרוח הציונית את הממשלה הנוכחית (כולל רע"מ) מקבל לפי הסקר 51 מנדטים בלבד, כך שהסקר צופה את המשך המבוי הסתום הפוליטי ואת הדרך לבחירות שישיות.

אבל בסקר בכל זאת יש בשורה קלושה לנתניהו, כיוון ששקד והנדל אינם פוסלים בצורה מוחלטת הצטרפות לממשלה בראשותו כמו שר חברי הקואליציה הנוכחית. אם הרוח הציונית תצטרף לקואליציית נתניהו, לפי מפת המנדטים של הסקר הזה, הוא יוכל להרכיב ממשלה ימנית-דתית עם 63 מנדטים.

.בסקר השתתפו 701 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, 616 יהודים ו־85 ערבים. הסקר נערך ב־27־28 ביולי 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.

איילת שקד ויועז הנדל מציגים את רשימתם החדשה, הרוח הציונית, בכפר המכבייה ברמת גן, 27 ביולי 2022 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
איילת שקד ויועז הנדל מציגים את רשימתם החדשה, הרוח הציונית, בכפר המכבייה ברמת גן, 27 ביולי 2022 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

השרה אורנה ברביבאי מצאה פתרון קל לשערוריית האונס בשירות בתי הסוהר: להדיר נשים מהשירות.

עו"ד קרן ברק, המייצגת את הסוהרות שלכאורה נאנסו בכלא גלבוע, השמיעה הבוקר עדות קשה בגלי צה"ל על מסכת ההתעללויות שעברו הסוהרות.

לדברי ברק: "הן התלוננו בפני המפקדים, שלכאורה העלימו עין. הן הוצבו לבדן עם האסירים הביטחוניים, שלא היו אזוקים – וגבולות היטשטשו. הסוהרות לא הכירו זו את זו, הן שירתו בתקופות שונות, תחת שני מפקדי כלא ושני קציני מודיעין שונים".

סגירה