רגע של נחת: שגיא מוקי זכה בזהב באליפות העולם בג'ודו

גיא פלג מתנצל על ציטוט שגוי מדיווחו על עדות פילבר אמש ומציג ציטוטים חדשים של פילבר, לפיהם נתניהו פעל לטובת הרווחיות של בזק ● ניצן הורוביץ ושר החינוך רפי פרץ מתעמתים ● פייגלין לקראת דיל עם נתניהו: "לפי ההסכם אני מוותר על הריצה בתמורה לתפקיד בממשלה ופתיחת שוק הקאנביס"

  • שגיא מוקי לוקח מדלית זהב באליפות העולם בג'ודו שנערכה בטוקיו, יפן, 28 באוגוסט 2019 (צילום: AP Photo/Koji Sasahara)
    AP Photo/Koji Sasahara
  • שגיא מוקי לוקח מדלית זהב באליפות העולם בג'ודו שנערכה בטוקיו, יפן, 28 באוגוסט 2019 (צילום: AP Photo/Koji Sasahara)
    AP Photo/Koji Sasahara
  • שגיא מוקי לוקח מדלית זהב באליפות העולם בג'ודו שנערכה בטוקיו, יפן, 28 באוגוסט 2019 (צילום: AP Photo/Koji Sasahara)
    AP Photo/Koji Sasahara
  • שגיא מוקי לוקח מדלית זהב באליפות העולם בג'ודו שנערכה בטוקיו, יפן, 28 באוגוסט 2019 (צילום: AP Photo/Koji Sasahara)
    AP Photo/Koji Sasahara
  • שגיא מוקי לוקח מדלית זהב באליפות העולם בג'ודו שנערכה בטוקיו, יפן, 28 באוגוסט 2019 (צילום: AP Photo/Koji Sasahara)
    AP Photo/Koji Sasahara
  • שגיא מוקי לוקח מדלית זהב באליפות העולם בג'ודו שנערכה בטוקיו, יפן, 28 באוגוסט 2019 (צילום: AP Photo/Koji Sasahara)
    AP Photo/Koji Sasahara
07:41 עריכה

בוקר טוב! 19 ימים לפתיחת הקלפיות. לאחר שאמש פורסמו בערוצים 12 ו-13, עדויות נגד נתניהו מפרשת 4,000 ומפרשת הצוללות, המערכת הפוליטית לא נשארת שקטה.

ח"כ גבי אשכנזי מכחול לבן: "נתניהו איפשר מכירת צוללות מתקדמות למצרים. פגיעה במאזן האסטרטגי של צה"ל בזירת הים התיכון וים סוף. נקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את מה שנראה כמו פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות ישראל".

ח"כ יאיר לפיד, גם הוא מכחול לבן, חיזק את דבריו של אשכנזי הבוקר בגל"צ: "בוודאות תוקם ועדת חקירה ממלכת ורה"מ יהפוך לחשוד בתיק הצוללות".

השר אלי כהן השיב לו: "לפיד מנסה להסית את האש מכל הברדק שקורה אצלו במפלגה. רה"מ לא נחקר ולא נחשד".

08:53 עריכה

יו"ר ימינה, איילת שקד, במסר לראשי מטות מפלגתה: "אנחנו בזמן הקריטי – נכנסים למטחנה של נתניהו. בשנים עברו ירדנו בשלב הזה, הפעם אני מתכוונת לעלות"

 

08:58 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ, במלאת 5 שנים לצוק איתן: "אני נושא עמי את אובדנם של 68 חיילים, 5 אזרחים וכמובן הנערים מגוש עציון שנרצחו. לצד הוויכוחים שיש מאז ועד היום אלה הרגעים המשמעותיים יותר בחייו של מפקד" .

עוד התייחס גנץ בראיון לכאן רשת ב' לאיום המנהרות: "נסקרו מספר סקירות בפניי הקבינט אז לטעון שהדרג המדיני לא הכיר – זאת בריחה מאחריות והיתממות. שנה לפני צוק איתן כבר קבענו שזה איום אסטרטגי".

09:12 עריכה

לפיד מחכה לתביעת דיבה מנתניהו

11:47 עריכה

ישראל ביתנו נגד הליכוד. ישראל ביתנו תגיש עתירה לוועדת הבחירות המרכזית, בה היא מאשימה את הליכוד בפייק ניוז נגדה באמצעות אנשיה ובהפעלת מערך של בוטים שבאמצעותם היא מפרסמת תעמולת בחירות.

"לאחרונה ניכר גידול משמעותי ברשתות החברתיות במספר הידיעות הכוזבות. חלקן של הידיעות מפורסם ומופץ על ידי נציגים ופעילים רשמיים של מפלגת הליכוד", נמסר מטעם המפלגה.

בין הדוגמאות בעתירה לפייק ניוז, נמצא פוסט של מאיר דהן, חבר מועצת העיר יבנה מטעם הליכוד, לפיו ליברמן מסכן את שלומם של אזרחי ישראל בעקבות ברית שכרת עם ח"כ אחמד טיבי. דוגמה נוספת היא שיתוף של יורי מגנר, חבר מועצה מטעם הליכוד ביקנעם, ששיתף בפייסבוק הזמנה מפוברקת לכנס בחירות של ישראל ביתנו, אותה הציג כ"תכנית התמיכה בערבים וערבי כמועמד לתפקיד שר".

12:56 עריכה

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין בגל"צ: "נפגשתי עם ראש הממשלה כעת. אנחנו מתקדמים להסכם לפיו אני מוותר על הריצה בתמורה לתפקיד בממשלה והעיקר – נפתח את שוק הקנאביס".

רק אתמול הצהיר פייגלין כי הוא אינו מתכוון לעזוב. עוד אמר פייגלין בראיון: "אביא את ההסכם למתפקדי זהות ונחליט. נוצרה הזדמנות לא צפויה – להפוך את מה שנראה היה ככישלון להצלחה גדולה".

13:13 עריכה

חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסמה סעדי מהרשימה המשותפת, פנו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לשינוי תנאי הקבלה ביום הבחירות, לאור זאת שלדעתם הוא מפלה את האוכלוסייה הערבית והחרדית.

"במודעה מטעם ועדת הבחירות המרכזית לגיוס עובדים, נכתב כי אחד מתנאי הקבלה זה שירות צבאי מלא – תנאי זה הינו פסול, סותר את חוק יסוד חופש העיסוק ומדיר שתי אוכלוסיות ממעגל העבודה ביום הבחירות. משמעות סעיף זה הינה שאין כניסה לא לערבים ולא לחרדים".

13:49 עריכה

בליכוד מגיבים להודעה של משה פייגלין ממפלגת זהות, לפיה יש התקדמות בהסכם עם ראש הממשלה על כך שהוא יפרוש מהמרוץ לבחירות: "ראש הממשלה נתניהו משקיע מאמצים אדירים במטרה למנוע בזבוז קולות בימין. יש התקדמות משמעותית בין הליכוד לבין פייגלין וזהות. עדיין לא הושג הסכם וכשיושג – נפרסם אותו. עיקרו של ההסכם עם פייגלין נוגע למדיניות של כלכלה חופשית".

15:17 עריכה

בליווי צלמיות של דגל ישראל ויד עושה שריר: ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך את שגיא מוקי על זכייתו במדליית זהב באליפות העולם בג'ודו: "אחלה שגיא מוקי".

15:21 עריכה

כתב ערוץ הכנסת יניר קוזין מדווח: בליכוד שוקלים להציע לפייגלין את תפקיד שר הבריאות לאחר הבחירות בתמורה להסרת מועמדותו.

בנוסף לשינויים ברפורמת הקנאביס, פייגלין הגיע עם דרישה להתמנות לשר האוצר. נראה כי תפקיד שר הבריאות יכול להיות פשרה מקובלת. מהליכוד מסרו בתגובה: "לא דובר על תיק ספציפי וממילא ההסכם עוד לא נסגר".

15:25 עריכה

גם בני גנץ מברך את שגיא מוקי על הישגו הכביר: "מרב אלוף לאלוף – הערכה עמוקה לך ולכל הספורטאים הצעירים".

וגם אהוד ברק: "זה אומץ".

https://twitter.com/barak_ehud/status/1166686891539873798

15:32 עריכה

מפלגת נעם מדווחת על ניסיון דריסה של פעילי המפלגה בצומת ירקון – אין נפגעים.  מהמפלגה נמסר כי  "רכב נסע במהירות לעבר הפעילים אשר עמדו על המדרכה בצומת עם שילוט, עלה על המדרכה, דרס את השילוט, הפעילים נאלצו לקפוץ לצדדים ולהימלט מהרכב הדורס. ב"ה האירוע ללא נפגעים".

15:43 עריכה

דיווח באתר "כיכר השבת": בעקבות החלטת בית המשפט להתערב בקיום האירועים הנפרדים לציבור החרדי, מכריזים הזמרים החסידיים על מאבק בנושא שייפתח בהופעת ענק בבניני האומה כדי לממן את ההוצאות (חרדים).

האירוע, כלשון האתר, ייערך לגברים בלבד במוצ"ש הקרוב פרשת ראה, בבנייני האומה בירושלים פתיחת השערים בשעה 21:30.

המפיק שלום ווגשל: "אנו נילחם שלא ישתיקו אותנו כדי שנוכל לבצע את האירועים על טהרת הקודש, כמו שעבדנו בעשר השנים האחרונות עם כל הגורמים כדי לעשות אירועים כשרים לבני הישיבות. לא נאפשר לאף אחד לחנך אותנו. לא לשדולת הנשים ולא לשום גורם אחר. לא ניתן להם לשנות את אורחות חיינו".

.מוטי שטיינמץ (צילום: דייויד כהן, פלאש 90)
.מוטי שטיינמץ (צילום: דייויד כהן, פלאש 90)
15:50 עריכה

בליכוד הוחלט, על פי דיווח בכאן 11, להגיש הצעת חוק ממשלתית שתאפשר הצבת מצלמות בקלפיות, שיקדמו משרדי המשפטים והפנים – והעבודה על ניסוחה כבר החלה. 

איתי אלמוג-בר מהמחנה הדמוקרטי רואה בכך הרמה להנחתה – ומנחית: 

15:57 עריכה

דיווח בכאן 11: ישראל ביתנו פנתה ליועץ המשפטי של הליכוד בדרישה לבטל כנס פעילים שאמור להתקיים היום בבת ים, בטענה כי עולה חשד שהוא ממומן מתרומה אסורה.

16:05 עריכה

ניצן הורוביץ (המחנה הדמוקרטי) מאשים בפייסבוק את שר החינוך הרב רפי פרץ בכך שהוא "בובה של רבנים". 

"לשר החינוך הזמני זה לא משנה שהתלמידים נכשלים במדעים, במתמטיקה ובהבנת הנקרא", הוא כותב, "אז מה אם על פי נתוני ה-OECD שמתפרסמים היום בדה מארקר תלמידי ישראל לומדים לימודים דתיים פי 3 מבכל מדינה נורמלית?

"ככה נראה שר חינוך זמני שהוא בובה. שחושב, ופועל, על פי תכתיבים של רבנים קיצוניים, בדיוק כמו ה'רב' שמואל אליהו, שאמר על החילוניים שצריך 'לטחון להם את הראש, להחזיר להם את הילדים בתשובה'.  רפי פרץ כבר פותח שנת לימודים אחת. אם אנחנו לא נתעורר, הוא יפתח עוד שנת לימודים, ועוד אחת, ויכניס עוד ועוד כפייה לבתי הספר." 

לשר החינוך הזמני זה לא משנה שהתלמידים נכשלים במדעים, במתמטיקה ובהבנת הנקרא.אז מה אם על פי נתוני ה-OECD שמתפרסמים היום…

פורסם על ידי ‏Nitzan Horowitz – ניצן הורוביץ‏ ב- יום רביעי, 28 באוגוסט 2019

16:15 עריכה

סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) באולפן ynet: "אנחנו מתכוונים לשחרר את מרכזי הערים מתחבורה פרטית לחלוטין ולעבור לתחבורה ציבורית".

ח"כ שפיר פרסה את פרטי האג'נדה הירוקה שנועדה, לדבריה, להתמודד עם האסון האקלימי שבפתח. בין השאר היא אמרה ש"השימוש בפלסטיק ייגמר במוסדות המדינה. מעבר לזה, יעברו לתחבורה שמבוססת על חשמל ועל רכבים היברידיים. עשו את זה פעם בקליפורניה. אין שום סיבה לא לעשות את זה היום.

בזווית הפוליטית, שפיר הדגישה שלא תחזור למפלגת העבודה וכי תם זמנה של המפלגה. "יש שם היום הנהגה שסטתה לחלוטין מהדרך של תנועת העבודה. אנשים שמאמינים באידאולוגיה של שלום, של ביטחון, של הפרדה דת ומדינה, של שיוויון חברתי, נמצאים איתנו. המחנה הדמוקרטי כבר משנה את המפה הפוליטית. אנחנו הפסקנו עם הסיפור הזה של חנופה, של הורדת הדגלים האידאולוגיים שלנו מתוך פחד.

שפיר תקפה גם את אנשי העבודה-גשר, בהם היו"ר עמיר פרץ, ואמרה כי "הסיבה היחידה שהוא לא חבר למחנה הדמוקרטי ביחד עם מפלגת העבודה הייתה כדי לשמור לעצמו את האופציה להצטרף לממשלת נתניהו, אחרת אין שום חוק או היגיון שהיה מונע ממנו לעשות את זה.

"רק לפני חודשיים, במהלך הפריימריז לראשות העבודה, פרץ התחייב בפני הציבור שהוא יביא לחיבורים בתוך המחנה. שנייה אחרי הפריימריז הדבר הזה ירד מהפרק. אני לקחתי אחריות ולקחתי סיכון, והחלטתי ללכת ולהוביל את המחנה הדמוקרטי".

על ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמרה שפיר: "הוא מדרדר את המצב הביטחוני. הוא מי שאחראי על חיזוק החמאס. הוא החליט לחזק את החמאס כדי למנוע מצב של פתרון מדיני של שתי מדינות".

16:19 עריכה

שר החינוך רפי פרץ, בתגובה לניצן הורוביץ, שטען שהוא "בובה של רבנים": "כשאתה הגשת תכניות ברדיו אני חילצתי פצועים מסולטן יעקב ומכביש ביירות-דמשק. אתה פריביליג ומתנשא שרק מפיץ שנאה נגד כל מה שקשור ביהדות ובמסורת". 

16:41 עריכה

בליכוד דורשים מחדשות 13 להבהיר מדוע שידרו "ידיעה מפוברקת", לטענתם, בעת שידעו על הקשר הכפול של רונן צור למיקי גנור ולבני גנץ. מהמפלגה נמסר: "הליכוד דורש הבהרה מחדשות 13 לאחר הדיווח השקרי שלהם אמש במהדורה ולאחר שהתברר כי מקור הדיווח – רונן צור – מייעץ במקביל לגנץ ולגנור".

המכתב:

הליכוד

17:06 עריכה

משרד המשפטים והפנים ניסחו טיוטה להצעת חוק המצלמות בקלפיות.

בנוסח הצעת החוק נכתב כי יש להסמיך חבר ועדת קלפי, ממלא מקום, משקיפים, מזכיר ועדת קלפי ועדים של וועדת הבחירות המרכזית והועדות האזוריות לתעד בתיעוד חזותי או קולי את הליך הכנת הקלפי להצבעה, את הליך ההצבעה, את הליך פתיחת תיבת הקלפי וספירת הקולות, את הליך רישום תוצאות ההצבעה ואת אריזת חומרי הקלפי לקראת העברתם לוועדת הבחירות.

הצעת החוק עוקפת למעשה את החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, האוסר על מפלגות ונציגים מטעמן להכניס מצלמות לאזורי הקלפי. מלצר החליט להקים במקום זאת יחידה לטוהר הבחירות שבה יהיו כאלף  משקיפים שיצוידו במצלמות ויסיירו ביום הבחירות בקלפיות ברחבי הארץ.

17:14 עריכה

יאיר שרקי (חדשות 12) מדווח: זקני הרבנים הבכירים בציונות הדתית במכתב למען רשימת ימינה. המכתב, כפי שמדגיש שרקי, ממוען לסמוטריץ ופרץ. בנט ושקד לא מוזכרים.

 

17:35 עריכה

בוגי יעלון (כחול-לבן) לכאן רשת ב', בעניין פרשת הצוללות: "אני נזהר בכבודו של היועמ"ש, אבל הוא יצטרך להסביר הרבה דברים כי יש מסמכים שמוכיחים את מעורבותו של ראש הממשלה. הייתה העדפה של בצע כסף על פני טובת המדינה".

17:55 עריכה

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיע כי ישלח לתלמידים דתיים בכיתה א' את הספר שמשרד החינוך אסר על חלוקתו. החלטתו של חולדאי מגיעה לאחר שהמפקחת מטעם המשרד על בתי הספר הדתיים בעיר, שושנה נגר, הורתה להשיב לעירייה את הספר "מתי נדע אם מיכל נבחרה", שנשלח לכל המוסדות בעיר כיוון שלטענתה יש בו משום "פגיעה של ממש" בחינוך הדתי בתל אביב. זאת, נוכח קטע קצר שמופיע בו ועוסק בתחבורה ציבורית בשבת.

חולדאי אמר היום לגלי צה"ל: "רוצים לקחת דמוקרטיה ולהפוך אותה לאוטוקרטיה. אין שום בעיה בסיפור. אם הנושא של לימודי דמוקרטיה והכלת האחר אסור להילמד בבתי ספר דתיים – אז צריך להבין שיש כאן זרם שהוא נגד הדמוקרטיה".

בהודעה ששלח להורי התלמידים בעקבות החלטת משרד החינוך, כתב חולדאי כי הוא "מתנגד נחרצות לפסילת הספר". לטענתו, מדובר בסיפור "המעורר מחשבה והשראה, ואשר מבטא את ערכי החינוך לדמוקרטיה ולשוויון".  "אני מעודד אתכם ואת ילדיכם לקרוא את הספר ובטוח שתמצאו בו מחשבות ורעיונות המזמינים דיון ושיחה – ולא השתקה", כתב חולדאי.

הספר, שכתבה הילה טוב, יצא לאור במרץ האחרון. הוא עוסק בדמוקרטיה, במגדר ובבחירות. על רקע שיחה "איך מנהלים מדינה", מעירה אמה של מיכל, גיבורת הספר ש"מתמודדת בבחירות", ש"אם מיכל תיבחר היא תרצה שבשבת ילדים יוכלו לנסוע באוטובוס". "וילדים שלא רוצים לנסוע בשבת?", שואלת הבת. "כל הילדים וכל המבוגרים יכולים להחליט אם לנסוע או לא, ואוטובוסים יעברו רק בשכונות של אנשים שנוסעים בשבת, כי יש מקום לכולם", מסבירה האם.

במכתב ששלחה אתמול למנהלי בתי הספר הדתיים, כתבה המפקחת כי "אין לחלק (את) הספר לתלמידים בבתי הספר שלנו. הספר נוגד ופוגע בתפיסת העולם של הציבור הציוני דתי, המבקש להתחנך על פי תורת ישראל ורוח החינוך הממלכתי-דתי (חמ"ד). אנו מחנכים לכבוד האדם, לקבלת האחר והשונה על פי עקרונות תורתנו הקדושה. אני מבקשת מאוד לתת את הדעת ולהשתתף רק במה שנכון לדרכנו החינוכית. נזכה שלא תצא תקלה תחת ידינו".

רון חולדאי (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
רון חולדאי (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
18:05 עריכה

איכשהו יצא שירון לונדון נקלע לצד של בצלאל סמוטריץ, שזועם על מערכת המשפט, ה"משמשת שוב ושוב ושוב כלי למשטור מחשבות ולסתימת פיות של צד אחד בלבד".

18:29 עריכה

רגע לפני ששגיא מוקי זכה בזהב וכולם שינו נושא, יאיר לפיד צייץ את זה, בנוגע לרפורמת הקנאביס הרפואי:

משה פייגלין, יו"ר זהות (שנמצא כעת במו"מ עם נתניהו על פרישת מפלגתו מהריצה לבחירות), קרא את זה, הרגיש שלפיד נדחף לקרון שלו ומנסה לקחת לו את הבייבי, והגיב בהתאם: "נלחמתי בשרת הבריאות שלך כשמנעתם מהחולים את זכותם הבסיסית לקנאביס רפואי".

18:31 עריכה

ח"כ אריאל קליינר (הליכוד), לאתר "כיפה", על קרב הנאצות בין ניצן הורוביץ לשר רפי פרץ: "אני לא חושב שנתניהו מסכים עם ניצן הורביץ והמפלגה שלו, שחרטה על דגלה ללבות שנאה נגד מתנחלים, חרדים וציבור שומרי המסורת במדינת ישראל. זו מפלגה שהשיח שלה כל כך בוטה, אלים ורדוד. אלו השותפים של לפיד וגנץ. צריך להבין שזה מה שמונח על כף המאזניים. מי שמצביע למפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה ממליך את החבורה הגסה והאלימה הזו".

19:02 עריכה

ריכוז תגובות של אישי ציבור לזכייתו של שגיא מוקי במדליית זהב באליפות העולם בג'ודו בטוקיו

רעיית ראש הממשלה, הגב' שרה נתניהו: "כבוד! אלוף העולם מוקי שגיא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אלוף עולם! אחלה שגיא מוקי – הבאת הרבה כבוד וגאווה לכולנו".

בני גנץ, יו"ר כחול-לבן: "אלוף העולם! הלב מתמלא גאווה על זכייתו של שגיא מוקי באליפות העולם בג'ודו, עכשיו, גם ביפן מכירים את "התקווה". מרב אלוף לאלוף – הערכה עמוקה לך ולכל הספורטאים הצעירים. נעשה הכל כדי לתת לכם להמשיך ולהצעיד אותנו לעוד הישגים ופסגות. כל הכבוד!".

דודי אמסלם (הליכוד): "צמרמורת… אלוף העולם. ישר כוח שגיא מוקי. גאווה ישראלית".

גבי אשכנזי (כחול-לבן): "שגיא מוקי – גאווה ישראלית! ברכות על הזכייה באליפות העולם בג'ודו. הבאת כבוד גדול למדינת ישראל".

איתן כבל (העבודה, לשעבר): "כבוד לאלוף העולם מוקי שגיא הבן של חברינו למחלקה 3 מוקי רחמים ממחזור נוב' 77 גדוד 202 של הצנחנים גאים בך ומתרגשים בשבילכם".

יאיר לפיד (כחול-לבן): "שגיא מוקי אתה באמת אלוף העולם!".

מרב מיכאלי  (העבודה): Big in Japan! הלב מתפוצץ מגאווה, שגיא מוקי אלוף העולם!! התקווה מתנגנת ביפן. מרגש ומשמח מאוד".

ניר ברקת (הליכוד): "שגיא מוקי. לוחם. אלוף עולם! הבאת כבוד וגאווה אמיתית לכולנו".

אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי): "איפון! מזל טוב גדול לשגיא מוקי, אלוף העולם בג'ודו. נלחמת בגבורה, הבאת גאווה אמיתית לישראל. זה אומץ!".

עמיר פרץ, יו"ר העבודה גשר: "אלוף עולם ! תודה שגיא מוקי– הבאת גאווה ענקית לישראל אוהבים אותך".

ברוך מרזל (עוצמה יהודית): "ברכות לשגיא מוקי על זכייתו מדליית זהב באליפות העולם. חשוב שעם ישראל לא יהיה רק עם הספר, אלא שהוא יהיה גם עם חזק. בדיוק כמו דוד המלך ששילב ספרא וסייפה ביחד".

19:06 עריכה

האם יו"ר זהות משה פייגלין יפרוש? ואם כן, האם המנדטים שלו יעברו לאיתמר בן גביר וחבריו? בעוצמה יהודית, בכל אופן,  מתכוננים לקרב על אחוז החסימה. אחרי שנתניהו הבטיח פחות מפלגה מימנו ולמעשה סגר עם פייגלין על פרישת זהות מריצה לכנסת, הבמה התפנתה לבן גביר ועוצמה יהודית. דיון באולפן חדשות 12, בכיכוב עמית סגל ואמנון אברמוביץ.

19:19 עריכה

כתב חדשות 12 גיא פלג, שחשף אמש במהדורת החדשות של ערוץ 12 קטעים מעדותו של שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000 (פרשת וואלה-בזק), נאלץ היום לפרסם הבהרה והתנצלות, אחרי שאחד הציטוטים שהביא אתמול התבררו כלא נכונים ובעל כוונות הפוכות ממה שנאמר באמת.

פלג ציטט אתמול את פילבר כאומר על אישור עסקת המיזוק בזק-יס שהיא בבחינת "אסון לאומי". היום, בתוכנית "שש עם עודד בן-עמי", פלג תיקן את הציטוט: "זה לא שמישהו אמר לי באיזשהו שלב שהעניין הזה הוא אסון לאומי". יחי ההבדל, כמובן.

עקיבא ביגמן מ"ישראל היום" מצא איך קרתה הטעות:

ואילו ראש הממשלה בנימין נתניהו קפץ על הטעות של פלג כמוצא שלל רב – ואיכשהו מצא דרך לחבר זאת לזכייה של שגיא מוקי באליפות העולם בג'ודו:

מוטב שנתניהו יזכור שהעדות של פילבר הרבה יותר חמורה מהציטוט השגוי הבודד הזה.

19:45 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה ב"לפני החדשות" (חדשות 13), על החוק המתיר צילום בקלפי: "בחוק החדש כל משקיף, בכל קלפי, יוכל לצלם"

19:48 עריכה

נפתלי בנט (ימינה) מברך את שגיא מוקי באנגלית ומבקר את הג'ודוקא המצרי מוחמד עבדלאל, שסירב ללחוץ את ידו של מוקי:

19:52 עריכה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הורה לשרת התרבות וחברת מפלגת הליכוד, מירי רגב, היועמ"ש ולמפלגת הליכוד להסביר מדוע השתמשה רגב במערכת כריזה של מציל בחוף הים לצורך תעמולה.

19:55 עריכה

יאיר נתניהו כתב לשליח מטעמה של איילת שקד כי הליכוד יקים ממשלה עם בני גנץ. נתניהו כתב את הדברים לשליחה של שקד, שניסה לרכך את ההתנגדות של משפחת נתניהו להצטרפותה של שרת המשפטים לשעבר לליכוד.

בהתכתבויות בין יאיר נתניהו לבין השליח אלישיב עמיצור שתוכנן הגיע לידי "הארץ" כתב בנו של ראש הממשלה על התכניות הפוליטיות של הליכוד: "נסגור עם גנץ, נלך חזק על הראש של שקד. נחשוף את השמאלנות שלה".

בהודעה אחרת כתב נתניהו לעמיצור כי שקד חברה ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן במטרה להדיח את אביו. שקד שבה וטענה בשבועות האחרונים כי נתניהו יעדיף לחבור לגנץ מאשר להקים ממשלת ימין.

20:08 עריכה

לא רק חפרפרת: עמית סגל חושף במהדורה המרכזית של חדשות 12 כי דו"ח חברת החקירות של כחול-לבן מגלה כי נערכה מתקפת סייבר "שלא נראתה כמותה", במסגרתה מומחים רוסיים שאבו את כל המידע מהטלפונים של יו"ר כחול-לבן ושל ראשי הקמפיין של המפלגה.

בנוסף לטלפון של גנץ, הדו"ח מגלה כי המומחים הרוסים פרצו גם לטלפונים האישיים של עידו הר טוב (מנהל הקמפיין), הוד בצר (ראש המטה) ורונן משה (יועץ הקמפיין). "מדובר במתקפת האקרים עוצמתית וחריגה בהיקפים שלא נראו מעולם", כלשון הדו"ח.

20:21 עריכה

חשיפת חדשות 12: על פי שיחותיו של עד המדינה משה פילבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לפטר את הרן לבאות, סמנכ"ל במשרד התקשורת, שדרש ליישם רפורמה שהייתה אמורה לפגוע בהכנסות של בזק.

פילבר סיפר שבתום שנה מתחילת עבודתו כמנכ"ל משרד התקשורת, נתניהו אמר לו ש"הדברים לא מסתדרים בקצב הרצוי". פילבר ייחס את זה ללחצים של שרה נתניהו, ניר חפץ ונתן אשל. לפי פילבר, נתניהו דרש ממנו לפטר סמנכ"ל במשרד התקשורת כיוון שדרש ליישם את הרפורמה שעלולה לפגוע בבזק ואמר לו "מי זה הארן הזה? למה אתה לא מחליף אותו?".

מטעמו של נתניהו נמסר: "לפני שהמשטרה הפעילה עליו לחץ ביריוני ואילצה אותו לשקר נגד ראש הממשלה, פילבר אמר בראיון לעמית סגל 'לא הייתה כל עבירה, ראש הממשלה בכלל לא דיבר איתי על מיזוג בזק-יס'. הפרסומים שלכם רק מוכיחים שתיק 4000 הוא עלילת דם שנשענת על עדות שקרית וחלשה. עכשיו ברור למה לא נתנו לראש הממשלה להתעמת עם פילבר".

20:30 עריכה

יאיר נתניהו מגיב לדיווח של חיים לווינסון בהארץ, לפיו הוא טען שאביו יקים ממשלת אחדות עם בני גנץ ויוכיח את "שמאלניותה" של איילת שקד: "זה מעולם לא נאמר".

20:41 עריכה

משה בוגי יעלון (כחול-לבן): הגילויים האחרונים בפרשה 3,000 רק מחזקים את מה שאני טוען כבר זמן רב: שזו פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה. אין לי ספק שהסוד שראש הממשלה הסתיר ממני ומהרמטכ"ל כשהחליט לאשר לממשלת גרמניה למכור את הצוללות המתקדמות למצרים  – הסוד הזה הוא בצע כסף. כעת ברור לי שראש הממשלה צריך להיחקר תחת אזהרה. אין מנוס מוועדת חקירה ממלכתית כדי שהאמת תצא לאור.

20:44 עריכה

כחול-לבן, בתגובה לחשיפת חדשות 12 בעניין הפריצה הרוסית לטלפונים הסלולריים של חברי הסיעה: "לא נמצא אף מכשיר סלולרי נגוע, הדיווחים על פריצה הם שקריים".

מטעם המפלגה נמסר כי "גורמים פוליטיים החוששים מניצחוננו ניסו להשיג מידע מהנהלת הקמפיין. למרות שהדוח הצביע על חשד לניסיון לדלות מידע, הדבר התברר כשקר וכזב. פנינו לגורמים מקצועיים שמתמחים בתחום הסייבר שאינם החברה שערכה את הדוח ולא נמצא אף מכשיר נגוע, וכן שופרו אמצעי האבטחה בסביבת אנשי הקמפיין".

21:17 עריכה

נתניהו מגיב בטוויטר לדיווח של גיא פלג, שחשף פרטים נוספים מעדויות פילבר, לפיהם ראש הממשלה פעל למען רווחיות בזק – ומשווה בין פלג לשגיא מוקי: "גיא פלג – אלוף העולם בפייק ניוז".

21:19 עריכה

מסתמן: זהות בדרך לפרישה מהבחירות. למרות הבטחות קודמות שלא יפרוש, יו"ר מפלגת זהות נועד היום עם ראש הממשלה ובסיום פגישתם הודיע: "אנחנו קרובים לסיכומים על פרישת זהות מהמרוץ". בליכוד ככל הנראה הבטיחו לפייגלין תיק כלכלי בכיר בתמורה לפרישתו.

21:23 עריכה

כתב חדשות 13 עומרי מניב מביא סרטון מתוך שיעור במכינת "עצם" שהקים שר החינוך הרב רפי פרץ ועמד בראשה עד לפני כמה חודשים. בסרטון נראה ה"מורה"  אומר לתלמידיו: "החילונים רשעים שאסור להתקרב אליהם, אבל צריך להחזירם בתשובה", "לצבא אין להתגייס כי הם שם", "אסור לגייס נשים" ו"בן גוריון גרוע מאנטיוכוס".

21:28 עריכה

האם גם המופע הזה, של ישי ריבו בירושלים, יעורר מהומה פוליטית? אביב גפן כבר התחיל לחמם את האווירה.

21:39 עריכה

המחנה הדמוקרטי: "הסירוב של נתניהו לוועדת חקירה בנושא הצוללות הוא הודאה באשמה. מאחז העיניים מבלפור ממשיך בניסיונותיו האחרונים לבלבל את הציבור. אם הוא משוכנע שמדובר בעלילה, שיודיע על הסכמתו להקמה מידית של וועדת חקירה ממלכתית לבחינת כל הנושאים הקשורים לאופן ניהול רכש הצוללות, כמו גם בחינת מעורבותם של מקורביו ובני משפחתו בעסקה כה אסטרטגית ורגישה. אם הוא מסרב לכך זהי הודאה באשמה. ראש ממשלה שסחר בביטחון המדינה בתמורה להטבות כלכליות לו ולמקורביו חייב לתת על כך את הדין". 

22:14 עריכה

במחנה הדמוקרטי העלו הערב קמפיין שבמרכזו "קו אדום" ל"נפגעי הדתה". זה נראה ככה:

ראו זאת באיגוד רבני הקהילות והחליטו להגיב ב"קו אדום" משלהם, כזה שדווקא מעודד הדתה. הקו, על פי הודעת האיגוד, "נועד לתת מענה לתלמידים ותלמידות, הורים ואנשי חינוך המעוניינים ביהדתה ומחפשים עוד לימודי יהדות וחיזוק המורשת של עם ישראל.

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו: "מידי יום אנו עדים להתגברות השנאה של קומץ קטן בשמאל ובראשם יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ, שמחרחרים מלחמות ומנסים לפלג את החברה הישראלית כדי לקושש קולות. צר לי לאכזב אותו ואת חבריו כי רוב הציבור החילוני אוהב ורוצה יהדות

"הורוביץ ושות התבלבלו, עם ישראל לא רוצה הדתה אלא יהדתה. העם רוצה ללמוד ולשמור על המסורת היהודית ואנו באיגוד אומרים בקול חד וברור, נקים עוד קהילות המתבססות על הציבור החילוני המסורתי וזאת כי הם מחפשים את הבית ולא מחפשים מחנה דמוקרטי שבא לסכסך"

22:21 עריכה

בני גנץ: "נתניהו לא שחק את ההרתעה – הוא מחק אותה"

22:30 עריכה

ועדת הבחירות ביטלה את הדרישה שפקחים בקלפיות יהיו יוצאי צבא בלבד.

בוועדה הנחו את חברת "צוות 3" לגייס בוגרי משטרה או בעלי הכשרה כמאבטחים, ולא רק מי ששירת בצבא. "בקריטריונים אלה עומדים בני כלל המגזרים", אמר דובר הוועדה.

22:56 עריכה

ערוץ 7 מדווח: יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ קורא ליועץ המשפטי לממשלה להשעות את השר רפי פרץ מתפקידו כשר חינוך בעקבות פרסום הסרטון ממכינת עצם (גללו מעט מטה).

"אסור להשאיר עוד רגע אחד את מערכת החינוך בידיו המסוכנות והמסיתות של רפי פרץ", אמר הורוביץ, "הוא לא שר חינוך, הוא שר החושך. מכינה שמסיתה צריכה להיסגר! אלה לא עשבים שוטים. מנדלבליט, הוצא את עסקני הדת מהכיתות ואפשר למנות שר חינוך ממלכתי ולא קיצוני".

מכינת 'עצם' מסרה בתגובה: "המכינה מחנכת את תלמידיה לממלכתיות ונאמנות למדינה בכל תחומי החיים והעבר העשיר שלה ממחיש את זה. הדברים נאמרו בדיון בית מדרשי לגיטימי וחבל לנו שהתוכן של השיעורים הוצא מהקשרו. עצם הרדיפה אחר אמירה כזו או אחרת הוא חלק מקמפיין מתמשך של השמאל הרדיקלי נגד עולם המכינות ועולם התורה".

השר הרב רפי פרץ לא הגיב לדברים.

23:01 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מי אתם רוצים שינהל את המשא ומתן מול הנשיא טראמפ – אני בראש ממשלת ימין או לפיד-גנץ?"

סגירה