הביביסט הראשון

אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת איומים לראש הממשלה נפתלי בנט ולבני משפחתו, בבית המשפט השלום בראשון לציון, 12 במאי 2022 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אבשלום ששוני, פלאש 90
אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת איומים לראש הממשלה נפתלי בנט ולבני משפחתו, בבית המשפט השלום בראשון לציון, 12 במאי 2022

שנים שהתקשורת פינקה את בנימין נתניהו כאדם חכם, שקול וענייני ועשתה הפרדה מלאה בינו לבין אנשיו, כאילו נתניהו והביביסטים הם שתי ישויות נפרדות והוא אין לו חלק ונחלה בהם. ואפשר היה לראות את זה בתגובתו לאילנה ספורטה חניה ששלחה מכתבי איום עם קליעי רובה לנפתלי בנט ולמשפחתו.

שנים שהתקשורת פינקה את נתניהו כאדם חכם, שקול וענייני ועשתה הפרדה מלאה בינו לבין אנשיו, כאילו נתניהו והביביסטים הן שתי ישויות נפרדות והוא אין לו חלק ונחלה בהם

ימים שלמים נתניהו שתק בקשר למעשי ספורטה, וכשהתייחס אליה אמר כי אם יוכח שאילנה ספורטה איימה על משפחת בנט – חברותה בליכוד תופסק. תגובה שהיא מלאכת מחשבת שכן אין בה כל גינוי למעשה האלימות השפל והוא מתייחס אליה כאל עשב שוטה ולא כאחת שצולמה עם רבים מבכירי הליכוד ושאבה כוח מכך.

וההפרדה הייתה מלאה. הוא והם. הוא חלילה אינו חסר תרבות כמו מירי רגב. הוא לא מעודד פגיעה בנשים. זה רק במקרה שהבן שלו בילה במועדון זנות. זה רק צירוף מקרים שמי שניהל את לשכתו, נתן אשל, הוא חובב צילומי תחתונים, וכי למרות שהורחק מהלשכה לצמיתות – נשאר מקורב ללשכה ולמשפחה. הוא לא מעודד מעשי אלימות נגד שמאלנים, זה רק יועץ התקשורת שלו ארז תדמור ומאי גולן צורחים שילדי השמאלנים הם מקומבנים, ועל שער מעונו לשעבר בבלפור נתלה השלט הענק "שמאלנים בוגדים".

ובכן נתניהו הוא שאחראי לתופעות כמו רמי בן יהודה, יצחק זרקא ואילנה ספורטה. הוא זה שאחראי לעוזריו, הנחקרים על הטרדת עדים. הוא זה שאחראי למסע הצלב נגד מני נפתלי. לולא זכו לרוח גבית, לתמיכה ולעידוד ממנו ספק אם היו פועלים כך. אומנם נוח להשתלח באנשים כמו בן יהודה וזרקא, שמתבהמים בריש גלי, אבל הביביסט הראשון הוא נתניהו.

נתניהו הוא שאחראי לתופעות כמו רמי בן יהודה, יצחק זרקא ואילנה ספורטה. לולא זכו לרוח גבית ממנו, ספק אם היו פועלים כך. אומנם נוח להשתלח באנשים שמתבהמים בריש גלי, אבל הביביסט הראשון הוא נתניהו

אז זהו, שבניגוד להפרדה המקובלת, הביביסט הראשון, מייסד תנועת הביביזם והאב הרוחני שלה הוא נתניהו, הוא אחראי להסתה, הוא אחראי ללעג לנכים, הוא אחראי לצילום סרטון הבחירות בחלקה הצבאית (טעות עריכה הוא קרא לזה), הוא אחראי ללעג על אמנון ברמוביץ'. ההפרדה משרתת אותו, אבל הוא והם חד הם.

דוקטור לביוכימיה ומשפטנית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
עוד 340 מילים ו-4 תגובות
סגירה