דיווח: נתניהו לא השיב לשגריר ארה"ב, שניסה לשכנעו לתמוך בחקיקה שתביא לפטור מוויזות

הליכוד: האישור האמריקאי יכול להינתן רק עוד שנה; נקים ממשלה ונשלים את החקיקה כך שמתן הוויזות לא יתעכב ● הרצוג: אני מתמלא זעזוע וכאב למשמע עדויות הסוהרות; לראשונה זה 37 שנה ביקר ראש הממשלה בבית סוהר ● בהרב מיארה התירה לחקור את עופר כסיף בחשד לתקיפת שוטר ● אלי אבידר הכריז שמפלגתו תיקרא ישראל חופשית; העמותה הנושאת שם זהה הודיעה שתתנגד

בנימין נתניהו במצודת זאב בתל אביב, 26 ביולי 2022 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אבשלום ששוני, פלאש 90
בנימין נתניהו במצודת זאב בתל אביב, 26 ביולי 2022

הלילה: בכיר בג'יהאד האסלאמי בסאם א-סעדי נעצר בג'נין. משרד הבריאות הפלסטיני מדווח על הרוג מירי כוחות הביטחון.

עקב האירועים כוננות בישראל: מערכת הביטחון הודיעה על סגירה של כבישים בעוטף עזה, הפסקת הרכבות בין אשקלון לשדרות, סגירת חוף זיקים וסגירת מעבר ארז לכניסת פועלים.

תמונה שהודלפה" א-סעדי נראה במצב טוב:

איילת שקד הבוקר ברשת ב': "הרוח הציונית היא היחידה שמתארת את המצב כמו שהוא – אין ממשלת אחדות בלי הליכוד. ממשלות צרות הן דבר לא יציב, ממשלת צרות לא מחזיקות מעמד – לישראל מגיעה יציבות. וחצי מהמדינה מרגיש שזו לא הממשלה שלו".

שקד הוסיפה: "השר הנדל ואני סיכמנו להקים ממשלת אחדות. הוא כבר עשה את זה פעם – בבחירות מועד ג'".

שקד הבטיחה שוב: לא נצביע בעד חוק צרפתי.

שקד אמרה כי בימים הקרובים יחליט מתן כהנא אם לרוץ במפלגתה.

שקד התראיינה גם בגל"צ ובין השאר אמרה: "הגיע זמן אחדות ואנחנו נכפה אותה. אחרי שנה כל כך קשה של קיטוב ושנאה צריך לנסות להושיב לפחות את הרוב הציוני ביחד. בממשלה צרה תמיד חצי מהעם ירגיש שגנבו לו את המדינה".

השרה אורנה ברביבאי התייחסה הבוקר בראיון ברשת ב' לפרשת הסרסור בחיילות, על רקע הוראת שר הביטחון להרחיק חיילות מהאסירים הביטחוניים. לדבריה, "על השב"ס להוכיח שנעשה טיפול שורש. חיילות צריכות להיות בכל מקום – אבל צריך לוודא שזה לא על חשבון הביטחון שלהן. להכניס חיילת כפתיון – זו שערורייה שלא הייתה כדוגמתה. כל עוד אין תשובות השב"ס צריך לעצור את הדבר הזה".

על יוקר המחיה אמרה ברביבאי: "הדרך הנכונה לטפל בזה – לפתוח את החסמים שהיו פה עשרות שנים. כשמביאים מוצרים לארץ לא צריך להוסיף תקן ישראלי. אני אומרת ליבואנים הקלנו עליכם משמעותית ועכשיו תגלגלו את הירידה במחיר לצרכן. זה יעודד גם שחקנים חדשים".

בכאן מפרסמים הבוקר ראיון עם ראש צוות הבדיקה לפרשת NSO, עמית מררי. לדבריה, "לא התרשמנו שיש כוונת זדון, אלא כשל בהבנת הדברים". הכשל נובע בעיניה של המשנה לפרקליט המדינה מקבלת כלי הפריצה בלי שנעשתה עבודת מטה מספקת.

בגל"צ אמרה מררי: "לא ראינו שיש מקום לחקירת מח"ש, אם כן היינו מעבירים אליהם את הדברים. ביצענו בדיקה מערכתית, לא באנו עם מסקנות אישיות וגם לא ניסינו להגיע לממצאים במישור האישי".

ולדימיר בליאק בתגובה לדברים שאמרה אתמול מירי רגב אודות שר האוצר ליברמן שדואג לציבור "שלו" ששותה וויסקי ו-וודקה.

הקטע הרלוונטי בראיון עם מירי רגב.

סגירה