בתום הערכת מצב ביטחונית הוחלט להאריך ביממה את הכוננות המוגברת בעוטף עזה

מחר יחודשו בווינה השיחות העקיפות בין וושינגטון לטהראן בעניין תוכנית הגרעין האיראנית ● "עלינו להתנצל": ועדת החוץ והביטחון וועדת ביטחון הפנים דנו בסרסור בסוהרות כלא גלבוע ● נתניהו הציג תוכנית כלכלית והבטיח חינוך חינם מגיל אפס ● בוטלו הבחירות לראשות מפלגת הציונות הדתית לאחר שרק סמוטריץ' הגיש מועמדות ● ברביבאי: "יש אחד בורא עולם ויש אחד יאיר לפיד"

חייל במחסום דרכים בקרבת הגבול עם רצועת עזה, 3 באוגוסט 2022 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
חייל במחסום דרכים בקרבת הגבול עם רצועת עזה, 3 באוגוסט 2022

בן גביר על השיחות עם סמוטריץ': "אני רוצה לנצח את השמאל – אבל יש גבול. אי אפשר לנהל משא ומתן ככה. אני ויתרתי על ההובלה. ריצה לבד תעשה טוב לעוצמה יהודית אבל חס וחלילה אם מישהו לא יעבור את אחוז החסימה".

לדברי בן גביר, שהתראיין לרשת ב', "התחושה בדרך לחתימה מאוד לא טובה. 3 שבועות החברים בציונות הדתית לא רצו לנהל מו"מ, אח"כ קיבלנו הצעה דרך הטלוויזיה ל-5 מקומות. ואז אמרו לנו בצורה פטרונית שהם יקבעו מי יישב במקום ה-7. אמור לשבת שם אלמוג כהן המסורתי"

בן גביר התייחס לפרסום הבוקר לפיו באירוע לקראת ט' באב אף משתתף לא רצה לשבת לצידו בפאנלים ועל כן בוטלה הגעתו, וטען כי שוחח עם המשתתפים שהכחישו זאת, ושההחלטה היא של שי פירון, מנהל הכנס ש-"החליט להדיר" אותו. בן גביר הוסיף: "מדברים על אהבת חינם ודמוקרטיה ואהבת האחר – באירוע כזה, בוא נשמע אחד את השני. מותר לחשוב מה שרוצים אבל בשיח. בד"כ האנשים שלא קונים את זה שהשתניתי סלחו לאיבתיסאם מראענה שרצתה להשמיד את זכרון ולמנסור עבאס שנפגש עם מחבלים".

(יש לציין שמנסור עבאס לא נפגש עם מחבלים).

שי פירון אמר בתגובה כי לשבת ליד פוליטיקאים מכהנים.

האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה, שעומד במרכז פרשת "הסרסור בסוהרות", ביקש מנציגי שירות הביטחון הכללי ששוחחו עימו סיוע בשינוי סעיפי האישום נגדו, כך שעבירות המין שמיוחסות לו בכתב האישום יומרו בעבירות אלימות, כך מדווחים ב-ynet.

על פי הדיווח נציגי השב"כ השמיטו את פרטי התקרית המינית עליה סיפר עטאללה מהדיווח שלהם.

יו"ר האופוזיציה נתניהו פועל בימים האחרונים לעצירת התבטאויותיהם של ראשי המפלגות החרדיות ובכירים בעולם החרדי, בדבר האפשרות להצטרף לממשלה שנתניהו לא עומד בראשה. בישראל היום מדווחים כי את השיחות הקדחתניות קיים נתניהו בעצמו ומקורביו נתן אשל וזאב פליישמן.

יו"ר "ישראל חופשית" אלי אבידר עונה (בערך) לשאלה האם לא ישרוף קולות לשמאל ומאשים את אנשי הקואליציה: "ששרפו את אמון הציבור שהבטיחו שיעבירו את חוקי הנאשם, הגבלת כהונה, ועדת החקירה של הצוללות – שצריך לראות אותה עובדת לא במחשכים. הממשלה האחרונה לא פתרה את הבעיה של השקיפות. הייתה סגירת פרוטוקולים ל-30 שנה".

ח"כ אבי דיכטר מהליכוד על הכוננות הביטחונית בדרום לאחר מעצר בכיר הג'יהאד האסלמי בג'נין: "לפני שבועיים אותו ג'יהאד אסלאמי ירה רקטות לאשקלון. הבעיה שלנו היא שאת התגובות אנחנו עושים רק כלפי חמאס. הג'יהאד צופה מהצד ומחייך. זו טעות. צריך להגיב גם מול היורים או מי שמנסה להוציא פיגוע. ארגון טרור שמבצע פיגוע צריך להבין שיש לזה מחיר".

סגירה