הפסקת האש נכנסה לתוקף ב-23:30. צה"ל תקף מטרות של הג'יהאד ברגע האחרון

ההסכם הושג בתיווך מצרים ● משרד הבריאות הפלסטיני: מתחילת הלחימה נמנו 43 הרוגים, בהם 15 ילדים ● לפיד בסיור בדרום: יעדי המבצע מוצו ● לראשונה מתחילת המבצע הופעלה אזעקה בירושלים ● נכון לשעות הערב, לישראל נורו מתחילת המערכה כ-935 רקטות, כ-160 מהן נפלו ברצועה ● לראשונה מאז התמנה לראש האופוזיציה הגיע נתניהו לפגישת עדכון עם ראש הממשלה

  • פגישת עדכון של ראש הממשלה לפיד עם יו"ר האופוזיציה נתניהו, 7 באוגוסט 2022 (צילום: חיים צח/לע"מ)
    חיים צח/לע"מ
  • שר הביטחון בבור חיל האוויר בקריה באישור פעולת החיסול של חאלד מנסור, 6 באוגוסט 2022 (צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון)
    אריאל חרמוני/ משרד הביטחון
  • הריסות הבית ברפיח שבו שהה מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בדרום רצועת עזה, חאלד מנסור, 7 באוגוסט 2022 (צילום: Yousef Masoud, AP)
    Yousef Masoud, AP
  • תושבים במקלט באשקלון, 7 באוגוסט 2022 (צילום: Tsafrir Abayov, AP)
    Tsafrir Abayov, AP
  • פגישת עדכון של ראש הממשלה לפיד עם יו"ר האופוזיציה נתניהו, 7 באוגוסט 2022 (צילום: חיים צח/לע"מ)
    חיים צח/לע"מ
  • רקטה שנורתה מרצועת עזה לישראל מעל העיר עזה, 7 באוגוסט 2022 (צילום: Adel Hana, AP)
    Adel Hana, AP

הבוקר: מאות עולים להר הבית, כולל איתמר בן גביר שיקיים גם מסיבת עיתונאים במקום.

עופר כסיף:

הג'יהאד האיסלאמי מודיע רשמית על חיסול מפקד החטיבה הדרומית.

בתקיפה נהרג גם זיאד אחמד אל-מודלל, בנו של חבר הזרוע המדינית של הארגון וגם איש הארגון בשם רא'פת סאלח שייח' אל-עיד.

חיל האוויר השמיד הלילה מנהרה התקפית של הגא"פ שנחפרה עד לגדר המערכת.

צה"ל: כ-580 רקטות שוגרו מתחילת המבצע, 200 מהן יורטו.

הבוקר חודש הירי מהרצועה.

ח"כ גלנט כותב: "סגירת מעגל – אלירז פרץ ז"ל היה הלוחם האחרון שנפל תחת פיקודי בתפקידי כאלוף פיקוד דרום, הלילה חוסל מי שאחראי למותו. מחזק את ידי לוחמי צה"ל ושב"כ על הצלחתם בחיסול צמרת הטרור של ארגון הג'יהאד האסלאמי. נרדוף ונשיג את אויבנו".

אלון שוסטר הבוקר על התערבות חמאס בעימות לצד הג'יהאד האיסלאמי: "חמאס הריבון והוא מבין את האחריות שלו בשלב הזה, ואני מקווה שכך זה ימשך".

סגן שר הביטחון שהתראיין לרשת ב' התייחס לפגישת לפיד ונתניהו היום ואמר כי "ראש אופוזיציה זה תפקידו להיות מעודכן וצריך להמשיך בכך ולא להתנשא מעל מחליפיו".

גדעון סער הבוקר בגל"צ: "צריך לאפשר ליהודים לעלות היום להר הבית, לא הגיוני שאנחנו נטיל מגבלות על הריבונות שלנו בירושלים בט' באב. אי אפשר לשתק את עצמנו ולכרסם בריבונות שלנו מתוך פחד".

סער אמר: "הבהרנו שמקור הפגיעה בילדים בג'באליה הוא ירי של הג'יהאד האסלאמי. רואים שישראל מאוד ממוקדת במניעת פגיעה באזרחים חפים מפשע. לצערי הג'יהאד פועל מתוך אוכלוסייה אזרחית, לא אכפת לו מהאוכלוסייה האזרחית ואולי אפילו להפך".

לדבריו, "פעלנו באופן יזום כדי להסיר את האיום. אנחנו ממשיכים במבצע בכל שעה ובכל יום שהמבצע נמשך הפגיעה בג'יהאד האסלאמי יותר חזקה ומשמעותית. נפעל באחריות לגבי מועד סיום המבצע. צהל והשב"כ פועלים על בסיס מודיעין ובמאמץ הגנתי שנושא פרי. ככל שהג'יהאד ירצה להאריך את משך המבצע – הוא יצטער על כך".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
תומא-סלימאן יחד עם כל המשותפת צדקנים גדולים שראוי שישתקו לאור המטרה המרכזית של הג'יהד האיסלמי והחמאס לחסל את מדינת ישראל. זאת גם השאיפה של תומא-סלימאן וחבריה מהמשותפת אשר לכאורה מייצגים... המשך קריאה

תומא-סלימאן יחד עם כל המשותפת צדקנים גדולים שראוי שישתקו לאור המטרה המרכזית של הג'יהד האיסלמי והחמאס לחסל את מדינת ישראל. זאת גם השאיפה של תומא-סלימאן וחבריה מהמשותפת אשר לכאורה מייצגים את הציבור הערבי. לכאורה!!

סגירה