השר הזוטר ממפלגת כולנו כובש את הליכוד

לראשונה בחייו, השר לשעבר אלי כהן מתמודד היום בפריימריז של הליכוד - והוא צפוי לתפוס את אחד המקומות הראשונים ברשימה ● אם זה יקרה, מדובר באחד ההישגים המרשימים בתולדות המפלגה ● כהן, שעזב את הליכוד לטובת כולנו של כחלון רק כדי לחזור אליה, ידע לחבור לדילים החשובים עם המסרים הנכונים - והחשוב מכל: לתחזק במשך כל השנים פעילים נאמנים ● פרשנות

אלי כהן (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
אלי כהן

אלי כהן, השר לשעבר ואיש מפלגת כולנו של משה כחלון שהתמודדה לכנסת ב-2015, צפוי להיות הפתעת הבחירות בפריימריז של הליכוד המתקיימים היום (רביעי). כהן עשוי לעקוף את כל בכירי המפלגה ולתפוס את אחד משלושת המקומות הראשונים ברשימה. ואלה יהיו הפריימריז הראשונים בליכוד שבהם כהן משתתף.

אם זה יקרה, מדובר יהיה באחד ההישגים הכי מרשימים בתולדות הליכוד. זה גם לא מקרי. כהן ידע בשנים האחרונות להתחבר אל פעילי הליכוד בעבודה יומיומית קשה, גם כאשר היה במפלגה של כחלון. הוא מכיר היטב את כל הפעילים המרכזיים והצליח לתפוס בזמן את הדילים הנכונים.

כהן ידע בשנים האחרונות להתחבר אל פעילי הליכוד בעבודה יומיומית קשה, גם כאשר היה במפלגה של כחלון. הוא מכיר את היטב את כל הפעילים המרכזיים והצליח לתפוס בזמן את הדילים הנכונים

לכהן יש גם את כושר האבחנה הנכון, והמסרים הלאומיים והחברתיים ששיווק בפריימריז היו בדיוק אלה שהליכודניקים אוהבים. והכי חשוב, כהן ידע להיכנס לצמרת רשימת הדרושים בליכוד. חברי מפלגה שלא מרגישים נוח עם דוד ביטן, דודי אמסלם, אמיר אוחנה, מירי רגב ושלמה קרעי מצאו את האנטיתזה, דן מרידור מודל 2022, שמחזיק גם בדעות הימניות הנכונות.

פעיל ליכוד היטיב לבטא את הדברים באחד הפוסטים בפייסבוק. "אלי כהן הוא האיש הנכון בזמן הנכון במקום הנכון", כתב. "הפנים היפות בתקופה החדשה של הליכוד. זן חדש בפוליטיקה העכשווית ובמנהיגות המדינה".

אלי כהן, פברואר 2020 (צילום: Gili Yaari / Flash90)
אלי כהן, פברואר 2020 (צילום: Gili Yaari / Flash90)

כהן נכנס בפעם הראשונה לכנסת ב-2015. הוא פרש אז מהליכוד והצטרף כאמור למפלגתו של משה כחלון שהציב אותו במקום השמיני ברשימה שלו. ב-2017 הפך כהן לשר הכלכלה, אך לא בלט במיוחד באותה תקופה.

בבחירות 2019 כהן נכנס לכנסת שוב תחת כנפיו של כחלון, הפעם במזל גדול. הרשימה חצתה בקושי את אחוז החסימה, קיבלה ארבעה מנדטים, אבל כהן התקדם למקום השני ברשימה. במשך המפלגה התמזגה בליכוד.

כשכהן היה בכולנו, הבטיח שהוא לא זז משם לשום מפלגה אחרת. אבל בפועל, הוא הפך לאחד הפוליטיקאים הפופולריים דווקא במפלגה שאותה נטש. הוא התרוצץ בין פעילי הליכוד, ביקר בשמחות שלהם, וחידש את הכוח שלו בסניף חולון, עיר מגוריו.

בבחירות שהתקיימו בסוף 2019 כהן שוריין באמצע העשירייה השנייה. מאז הוא התקדם בעצלתיים למקומות גבוהים יותר בגלל תזוזות פנימיות ברשימה. במאי 2020 הוא התמנה לשר המודיעין בממשלת נתניהו.

בבחירות שהתקיימו בסוף 2019 כהן שוריין באמצע העשירייה השנייה. מאז הוא התקדם בעצלתיים למקומות גבוהים יותר בגלל תזוזות פנימיות ברשימה. במאי 2020 הוא התמנה לשר המודיעין בממשלת נתניהו

משה כחלון (מימין) ואלי כהן, ארכיון, 2017 (צילום: Hadas Parush/FLASH90)
משה כחלון (מימין) ואלי כהן, ארכיון, 2017 (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

היום כהן אמור לעשות את הזינוק הגדול בפריימריז הראשונים שלו. עקבתי אחריו בשבועות הללו. כהן הצליח למצוא את הנוסחה הנכונה, לקח קצת מכל דבר, לא הגזים, לא התלהם, לא רב עם אף אחד, ועשה בחריצות את העבודה העסקנית הנדרשת.

הוא מחובר היטב לשלישייה העוצמתית של ישראל כ"ץ, דוד ביטן ודודי אמסלם. כהן כרת ברית גם עם האיש החשוב ביותר בשלישייה השנייה (חיים כץ, ניר ברקת, מיקי זוהר). כץ, לפי ההערכה, יעמיד לשרותו 1,000 קולות תמורת תמיכה של כהן וחבריו בחולון בח"כ אתי עטייה.

הוא מחובר היטב לשלישייה העוצמתית של ישראל כ"ץ, דוד ביטן ודודי אמסלם. כהן כרת ברית גם עם חיים כץ, שלפי ההערכה, יעמיד לשרותו אלף קולות תמורת תמיכה של כהן וחבריו בחולון בח"כ אתי עטייה

60% ממצביעי הפריימריז בליכוד נחשבים כאלה שקשורים בדילים השונים, אנשים שמקבלים טפסים ליד. 40% הם בוחרים חופשיים. כהן מצא את הדרך להתחבר לשתי הקטגוריות. ברשימות החיסול מכל סוג הוא נמצא כמעט תמיד בצד החזק (השיטה של קבלני הקולות הגדולים היא לסמן שבעה מועמדים ברשימה פלוס חמישה אנשי קש).

כהן מפצח גם את הבוחרים האחרים בזכות המסרים, שאותם הוא משווק בפנים נעימות, במלים הנכונות ובמסר ממזרי.

קלפי של הליכוד בתל אביב מוכנה לפתיחת ההצבעה, 9 באוגוסט 2022 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
קלפי של הליכוד בתל אביב מוכנה לפתיחת ההצבעה, 9 באוגוסט 2022 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

ראיתי את כהן בכנס הפריימריז האחרון בבית מורשת יהדות מרוקו בירושלים, שם דאג לספר שהוא שייך לעדה הנכונה. בהמשך דיבר על העבודה החברתית שלו בכנסת, מה שתמיד זוכה לאהדה בליכוד. שכר החיילים בראש הרשימה ואחר כך המלחמה במונופולים והדאגה לחלשים בפריפריה.

ראיתי את כהן בכנס הפריימריז האחרון בבית מורשת יהדות מרוקו בירושלים, שם דאג לספר שהוא שייך לעדה הנכונה. בהמשך דיבר על העבודה החברתית שלו בכנסת, מה שתמיד זוכה לאהדה בליכוד

כהן הבטיח כמובן מלחמה ביוקר המחייה ומי ששאל איפה היה הליכוד ושרי הכלכלה שלו במשך 12 שנה זכה מכהן למבול של נתונים ותוכניות, ולא רצה לדעת יותר כלום.

אבל מה שקנה את הקהל, ומזניק את כהן קדימה, הוא כנראה חוק הדגל שהעביר בכנסת ביוני האחרון. החוק אוסר הנפת דגלי פלסטין במוסדות במימון המדינה. בחוק הדגל תמך בכנסת גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. זהו הקונצנזוס בימין שאליו מכוון אלי כהן, מה שמוביל אותו כנראה לצמרת הגבוהה בפעם הראשונה בחייו שבה הוא מתמודד בפריימריז.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
היטלר והנאציזם זה היה חולניות זמנית, אי שפיות זמנית בהיסטוריית גרמניה. להבדיל, הליכוד היום של ביבי זה מחיר ההתבהמות של בצע הכסף וההסתאבות שהיא היא השורש, שורש מפוצל, דו ראשי, של הסתאבות... המשך קריאה

היטלר והנאציזם זה היה חולניות זמנית, אי שפיות זמנית בהיסטוריית גרמניה. להבדיל, הליכוד היום של ביבי זה מחיר ההתבהמות של בצע הכסף וההסתאבות שהיא היא השורש, שורש מפוצל, דו ראשי, של הסתאבות וחזירות קפיטליסטית. צ'אושסקו זה המשל!

עוד 683 מילים ו-1 תגובות
סגירה