מיקה ומשפחתה לא יגורשו עד להכרעה בערעור

פרסום ראשון בית המשפט קיבל את בקשתם של מיקה ובני משפחתה שהיו מועמדים לגירוש לפיליפינים ● הם ישוחררו ממתקן יהלום בנתב״ג שבו הוחזקו מאז שנעצרו על ידי רשות האוכלוסין לפני כשבועיים ● אתמול הפגינו מול המתקן שבו הם שוהים ילדים והורים מבית ספר בלפור בתל אביב, שבו מיקה לומדת

מיקה, הוריה, שילה וראנדי, ואחותה מאורין, בבית המשפט. מימין: צפי ברנד

בית המשפט דחה הבוקר (ה')  את בקשת הגירוש שהגישה המדינה נגד הילדה מיקה באקרו, בת 13 ממוצא פיליפיני, ובני משפחתה, עד להחלטה בערעור שהגישו נגד גירושם. בני המשפחה "ישוחררו ממשמורת בכפוף למסירת כתובת מדויקת של מגוריהם והתגוררותם בכתובת זו, וכן הפקדה של 20 אלף שקל להבטחת יציאתם מהארץ", קבע בית המשפט.

לפני כשבועיים עצרה רשות האוכלוסין וההגירה את מיקה, הוריה שילה וראנדי, ואחותה מאורין, כחלק ממבצע הגירוש של עובדות זרות מהפיליפינים, שאשרת העבודה שלהן פגה. מאז שהו בני המשפחה במתקן יהלום שבנתב"ג.

מיקה באקרו בחוברת של מט
מיקה באקרו בחוברת של מט"ח

יצוין כי לפני שנתיים כיכבה מיקה עם חברה לכיתה מבית ספר בלפור שבתל אביב, בחוברת לימוד של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח), כדוגמה ומופת לשילוב בחברה הישראלית.

מאז המעצר הפגינו ילדים והורים מבית ספר בלפור מול מתקן יהלום, בניסיון להשפיע על ההחלטה לגרש את הילדות ואת הוריהן. כמו כן חברים מהכיתה שלחו למיקה ואחותה מכתבים אישיים כדי לתמוך בהן, וביקשו להעביר אותם אליהן דרך יועצת בית הספר. ואולם מנהלת הכלא, שקראה את המכתבים, החליטה לא להעביר אותם ליעדם.

הפגנה צמול מתקן יהלום נגד הגירוש של מיקה ובני משפחתה
הפגנה צמול מתקן יהלום נגד הגירוש של מיקה ובני משפחתה

"מדובר באבסורד. מדינת ישראל מתרשלת כבר שנים באכיפת חוקי ההגירה שלה מטעמי נוחות והתרשלות הזו מניחה עלינו חובת אחריות ולא רק על הוריהם של הקטינים", אמרה לזמן ישראל סגנית ראש העיר תל אביב, ציפי ברנד. "הראיה לכך היא שתי החלטות ממשלה קודמות מ-2006 ומ-2010, שהכירו במעמדם של הילדים שנולדו בארץ אז.

ברנד הוסיפה כי שוחחה עם ראש מינהל האוכלוסין וההגירה, פרופ' מור יוסף, וביקשה ממנו לדחות את ביצוע הגירוש של מיקה ומאורין, עד לדיון בערר שיתקיים בבית המשפט המחוזי. "ביקשתי שלקראת 1 בספטמבר, תחילת שנת הלימודים, ייפסק לאלתר גירוש הילדים, כפי שהיה נהוג עד כה. המדינה חייבת להקפיא את כל צווי הגירוש באופן מיידי עד לקיום דיון מוסדר בכנסת לאחר הבחירות".

עוד 265 מילים
סגירה