רשות ני"ע פשטה על משרדי נאוי ונטו במקביל

שתי החברות דיווחו היום, אחת אחרי השניה, על כך שרשות ני"ע ביצעה חיפוש במשרדיהן ביום שלישי ● החקירה קשורה לשימוש במידע פנים באחת החברות

הבורסה לני"ע בתל אביב. המדינה הגדילה את הגנת התשואה לקרנות הפנסיה אך לא עדכנה את הריבית על הקצבאות עצמן (צילום: רועי אלימה / פלאש 90)
רועי אלימה / פלאש 90
הבורסה לני"ע בתל אביב

חברת האחים נאוי דיווחה הבוקר, סמוך לשעה 11, כי חוקרי רשות ני"ע פשטו על משרדיה וביצעו בהם חיפוש ביום שלישי השבוע. בכירי החברה זומנו לחקירה בעקבות חשד לעבירות של שימוש במידע פנים. עם פרסום ההודעה באתר הבורסה, הגיבה המניה בנפילה של כ-5%.

לקראת שלוש בצהריים דיווחה גם חברת נטו שבשליטת משפחת עזרא, כי באותו יום רשות ני"ע ביצעה חיפוש במשרדיה וחקרה את אחד מבכיריה בחשד לאותה עברה של שימוש במידע פנים. נטו כתבה בהודעתה שהמידע פנים אינו קשור אליה, אלא לחברה אחרת. הערכות הן, כי מדובר במידע הקשור לחברת נאוי.

בעלי השליטה בחברת נטו הם דודי עזרא ובנו עדי, בעלה של בר רפאלי. מנכ"ל נטו הוא עמיהוד גולדין, שהיה בעבר גם דירקטור בחברת נאוי. נטו מגיבה בירידה של 5% בבורסה.

נטו עוסקת בשיווק בשר, דגים ירקות וקפואים. בין המותגים שלה, ניתן למנות את טיבון ויל, דלידג, ויליגר, שלושת האופים ועוד. החברה הרוויחה אשתקד 113 מיליון שקל על הכנסות של כ-1.5 מיליארד שקל.

חברת האחים נאוי עוסקת בניכיון צ'קים ובמתן אשראי חוץ בנקאי. בעלי השליטה בחברה הם היו"ר שאול נאוי והמנכ"ל דורי נאוי. אחד האירועיים המהותיים האחרונים בהקשר של נאוי, הוא בחינת השקעה בישראכרט. כחלק מכך הודיעה נאווי בסוף מרץ, כי היא שוקלת כניסה למשא ומתן על רכישת השליטה בישראכרט מבנק הפועלים, וזאת בהמשך לפרסום שהיה על כך בתקשורת.

בסיכומו של דבר המגעים בין הצדדים לא הבשילו לכלל עסקה, ובנק הפועלים הנפיק את חברת כרטיסי האשראי בבורסה. חברת נאוי הרוויחה בשנה החולפת 72 מיליון שקל על הכנסות של 145 מיליון שקל. שווי השוק של החברה הוא כ-683 מיליון שקל.

עוד 248 מילים
סגירה