דיווח: חברה בקהילת קבלה לעם העידה שמועמד ברשימת הליכוד הנחה אותה למסור עדות שקר

חנוך מילביצקי, מספר 26 ברשימת המפלגה לכנסת, ששימש כיועץ המשפטי של קבלה לעם, הכחיש את הדברים ● תוצאות הפריימריז בליכוד: יריב לוין ראשון, אלי כהן שני, יואב גלנט שלישי, דודי אמסלם רביעי ואמיר אוחנה חמישי; הנגבי ולוי אבקסיס נדחקו למקומות לא ריאליים ● נציבת בתי הסוהר הוציאה לחופשה כפויה את מפקד כלא גלבוע, כי סירב, לדבריה, לקבל את מרות מפקדו

שלטים של מועמדים בבחירות לרשימת הליכוד בירושלים, 10 באוגוסט 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
שלטים של מועמדים בבחירות לרשימת הליכוד בירושלים, 10 באוגוסט 2022

מפלגת הליכוד ביצעה אתמול בחירות מקדימות – פריימריז, והבוקר פורסמו תוצאות חלקיות שלהן המבוססות על ספירה של 20% מהקולות.

לפי התוצאות החלקיות, הרשימה הגולמית של הליכוד לכנסת, לפני השריונים השונים (כולל השריון ליו"ר הרשימה, בנימין נתניהו), והתפקידים השמורים לנציגי מחוזות, נשים חדשות ועוד, היא:

  1. יו"ר הסיעה, ח"כ והשר לשעבר יריב לוין.
  2. השר לשעבר אלי כהן.
  3. ח"כ והשר לשעבר יואב גלנט.
  4. ח"כ והשר לשעבר אלי אמסלם.
  5. ח"כ והשר לשעבר אמיר אוחנה.
  6. ח"כ וראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת.
  7. ח"כ והשר לשעבר יואב קיש.
  8. ח"כ והשרה לשעבר מירי רגב.
  9. ח"כ מיקי זוהר.
  10. ח"כ והשר לשעבר ישראל כ"ץ, שירד מהמקום השני ברשימה לכנסת הנוכחית.
  11. ח"כ דוד ביטן.
  12. ח"כ והשר לשעבר אבי דיכטר.
  13. ח"כ שלמה קרעי.
  14. ח"כ ושגריר ישראל לשעבר באו"ם דני דנוו.
  15. ח"כ והשר לשעבר חיים כץ.
  16. ח"כ והח"כ לשעבר יולי אדלשטיין, שירד מראש הרשימה לכנסת הנוכחית.
  17. ח"כ עטיה אתי-חוה תפשה את המקום הראשון במשבצת "נשים חדשות ברשימה" – וזאת, בניגוד למדגמים אתמול, שצפו את המקום הזה לח"כ גלית דיסטל-אטבריאן. דיסטל-אטבריאן עצמה הגיעה למקום ה-22.

עורך ישראל היום, בועז ביסמוט, שהתמודד לראשונה, הגיע למקום ה-20. הח"כ והשרה לשעבר גילה גמליאל, שברשימה לכנסת הנוכחית נמצאת במקום השמיני, ירדה למקום ה-23. השר לשעבר והח"כ צחי הנגבי נמצא במקום ה-25.

גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שהתמודדותו עוררה תשומת לב מיוחדת בקמפיין ומשכה אש של חברי מרכז ימנים, הגיע למקום ה-27.

הח"כ והשרה לשעבר אורלי לוי אבקסיס, שנכנסה לליכוד אחרי הבחירות האחרונות אחרי זגזוג ארוך בין מפלגות אחרות ורשימה משלה, הגיעה למקום ה-30. משה פייגלין, גם הוא נטע זר בליכוד שעמד בראש רשימה כושלת משלו, הגיע למקום ה-35 וספק אם ייכנס לכנסת. מי שכנראה גם לא ייכנס לכנסת הוא הלא-יהודי שהגיע למקום הגבוה ביותר – השר לשעבר איוב קרא.

פרשן זמן ישראל, שלום ירושלמי, צפה אתמול, אגב, כי כהן יהיה "הפתעת הבחירות".

יריב לוין ובנימין נתניהו במליאת הכנסת, 22 ביוני 2022 (צילום: נועם מושקוביץ' / דוברות כנסת)
יריב לוין ובנימין נתניהו במליאת הכנסת, 22 ביוני 2022 (צילום: נועם מושקוביץ' / דוברות כנסת)

נספרו 30% מהקולות בפריימריז לרשימת הליכוד. ברשימה אין שינויים גדולים, פרט לעובדה שיואב קיש עלה מהמקום השביעי לשישי ודחק את ניר ברקת לשביעי, ושאבי דיכטר עלה מהמקום ה-12 למקום התשיעי, ודחק את מיקי זוהר, ישראל כ"ץ ודוד ביטן מהמקומות ה-9-11 למקומות ה-10-12, בהתאמה. בנוסף, השרה לשעבר גילה גמליאל, שירדה מהמקום ה-8 לעשירייה השלישית, הידרדרה עם המשך ספירת הקולות מהמקום ה-23 למקום ה-24.

חבר הכנסת הדרוזי פטין מולא מהליכוד כנראה לא ייכנס לכנסת הבאה כיוון שלפי התוצאות החלקיות של הפריימריז אינו ב-40 המקומות הראשונים וגם לא שוריין למשבצת המיעוטים.

מולא התראיין הבוקר לרדיו FM103 על הפריימריז ואמר: "הלכתי לישון בשעה שלוש לפנות בוקר אחרי ארבעה ימים, הקרב לא היה פשוט. אני לא מעודכן בשום רשימות, בואו נחכה לתוצאות הסופיות לקראת הצהריים או הלילה, חבל שכל הקרב שהיה וכל המערכה הזו רשימות חיסולים, זה לא הליכוד שאני מכיר".

לדברי מולא: "הקרב שהיה במערכה הזו, אני שנים מכיר את הליכוד, לא היה דבר כזה. אף אחד לא יכול להגיד לי שהוא רוצה לחסל אותי, לא עשיתי שום דבר רע, החזרתי את המצביעים מקרב בני המיעוטים לליכוד. אין צדק, התנהלות בית הדין של הליכוד, זה לא בית דין, אלו אנשים שעשו סיכול ממוקד של מועמדים. אני מדבר על התנהלות המנגנון".

"אני מכבד כל החלטה ואת החלטת הבוחרים של הליכוד. איפה שאהיה ממוקם, אני מקבל את התוצאה ברוח טובה. הייתי נאמן למפלגה, לראש המפלגה, לחברים שלי. הייתה פגיעה מאוד משמעותית בדרוזים ובמיעוטים, הבטחת ייצוג היא של כל המיעוטים, כנראה שלא רוצים את המיעוטים בליכוד, אדרבא".

"אני חושב שהדרוזים והמיעוטים יתחשבנו עם הליכוד", סיכם מולא, "זה הפסד גדול של הליכוד, מנדט או מנדט וחצי וזה חבל. הקול הדרוזי יכריע מי יהיה רה"מ, זה דבר מאוד מסוכן שלא יעלה על הדעת, לא ייתכן שיש מפלגה כל כך דמוקרטית ואהובה על הדרוזים והמיעוטים שאין בה נציג. בכנסת ה־24 הצלחתי להגיע ל־12 אלף קולות מהדרוזים, זה דבר שלא קרה. שיצליחו, לפי דעתי נתניהו צריך לעשות חשבון".

.סגן השר פטין מולא בכנסת, אפריל 2019 (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
.סגן השר פטין מולא בכנסת, אפריל 2019 (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)

ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית חוזר על הצהרת הכוונות של הימין, לבטל את הפרדת הרשויות בישראל ולהכפיף את בתי המשפט לכנסת ולממשלה (שבראשן יעמוד ראש ממשלה הנאשם בשחיתות).

רוטמן אינו מדייק: במרבית המדינות הדמוקרטיות השופטים ממונים בהליך מקצועי, או בשילוב של הליך מקצועי ובחירה פוליטית כמו בישראל. אחת המדינות היחידות שבהן שופטי העליון מתמנים בידי נבחרי הציבור היא ארה"ב, ושם הם ממונים בידי הנשיא ובית הנבחרים יחד – ובניגוד לישראל, שני האחרונים הם רשויות נפרדות שנבחרות בבחירות נפרדות.

 

תוצאות הפריימריז בליכוד, יחד עם השריונים, אחרי ספירת 36% מהקולות. גילה גמליאל ואורלי לוי-אבקסיס נפלו מתחת ל-40 המקומות הריאליים. מיקי זהר, שבתחילת הספירה הגיע למקום ה-9, נדחק למקום ה-11 – עדיין הישג גדול מבחינתו, לעומת המקום ה-21 ברשימת הליכוד לכנסת הנוכחית.

 

סגירה