מתמקדת בקורבנות האמיתיים, הגברים האומללים שיצרם גבר עליהם

טלי גוטליב, צילום מסך מערוץ 14
טלי גוטליב, צילום מסך מערוץ 14

הצרפתים אומרים: "חפש את האישה" כדי לחדד את העובדה שגבר מצליח בזכות אשתו. אצלנו היהודים, מחפשים את האישה כאשמה מיידית. להסתירה ולהדחיקה אל השוליים ולמנוע ממנה להפריע לגברים להתקיים.

בתפיסה יהודית דתית קיצונית מתקיים בכל מקום המסר המטיל אחריות על  האישה ומציג אותה כמכשול והפרעה לגבר בקיומו החשוב וטהור. בחינוך מגיל רך, סוכנות וסוכני חינוך וקהילה המטיפים לכך השכם והערב ובמודעות ברחובות הקוראות לצניעות, תוך הצגת האשמות קשות כלפי מי שלא תשמור על כך.

הצרפתים אומרים: "חפש את האישה" כדי לציין שגבר מצליח בזכות אשתו. אצלנו מחפשים את האישה כאשמה מיידית. להסתירה ולהדחיקה אל השוליים ולמנוע ממנה להפריע לגברים להתקיים

אולם גם כשאנו חברה חילונית או לא דתית קנאית, נראה שהאיסורים והתפיסות הללו חלחלו לתודעתנו ומציבות את האישה בין קדושה לזונה. היא קדושה כשהיא בבעלות בעל או אבא והיא מותרת או זונה כשהיא מגיעה ממקום אחר ומפריעה לגברים פריווילגים.

החברה הישראלית עדיין לא חדלה מלהיות חברה שוביניסטית ופטריארכלית, למרות שיש שינויים מפליגים, התקדמות ועמידה על המשמר. בליבת התודעה של החברה היהודית יש קידוש הגבר וראייתו כמסכן וקורבן. חמלת יתר על פני הבנות שנועדו לשאת בעול כשבן הזוג "עוזר" בטובו. התפעלות משותפות מלאה בגידול הילדים ואחזקת הבית שמורה כלפי גברים בלבד. מעולם לא שמעתי קריאות התפעלות מאשה העוזרת לגבר לגדל את ילדיהם ולהוריד את הפח.

שליחת הבנים לשדה הקרב אינה מנוגדת לתפיסה זו, משום שהם נועדו להיות חזקים וכך גם מתעצמת עמדתם כראויים לחמלה, הפגת אהבה וחיזוק סטטוס: הבנים שלנו. הילדים של כולנו. הבנות הן עזר כנגדם וילדות של המשפחה שלהן. בתנאי כמובן שהן לא מפריעות ומפתות את החיילים הדתיים.

לאחרונה שוב עלתה לכותרות פרשת אצילי ומיכה, המקבלים גב חם ותומך מבעלי הקבוצות: יעקב שחר ואלונה ברקת. היינו מצפים מאשה כמו אלונה ברקת שתעשה משהו בנידון לטובת כבודן של הבנות ונשים בכלל. יעקב שחר מצדו מחל בפומבי לאצילי וממשיך עסקים כרגיל. הגברים יצאו ללא פגע וברווח עצום, תוך שיש ציבור גדול התומך בהם בכל ליבו, חומל עליהם ועל משפחותיהם. הבנות הנפגעות? מי סופר אותן? שתעשינה קבוצת תמיכה עם בנות הפותמוביל של אייל גולן ואבא שלו.

הגברים יצאו ללא פגע וברווח עצום, תוך שיש ציבור גדול התומך בהם בכל ליבו, חומל עליהם ועל משפחותיהם. הבנות הנפגעות? מי סופר אותן? שתעשינה קבוצת תמיכה עם בנות הפותמוביל של אייל גולן ואבא שלו

הייתה מחאה ציבורית קטנה שלא הניבה כלום ושככה. כוכבי כדורגל, כמו זמר מפורסם, המנצלים לרעה קטינות ובנות צעירות בכלל – זה יותר סקסי לתקשורת ולמחאות.

במקביל עלתה כתבה על רס"ן לשעבר בשם פריאל קלימי, אשר שירת בבסיס בינוי בחיל הים במסלול של שירות צבאי חרדי. קלימי הואשם באונס אישה בת 70, עובדת ניקיון. לא פעם אחת, אלא 4 פעמים פגע בה מינית, על פי עדותה, אחרי שסגר אותה במחסן. שום מחאה לא קמה. להפך, לטובת הפוגע קמה תמיכה רבתי המשלבת אנשי צבא ואנשי דת אשר דיברו בשבחו של הצדיק התורן.

מוסר? כבוד האשה? מצחיק! הלא כשמדובר בצדיקים כמו קלימי או כמו החבר'ה מאיה נאפה, תמיד ימצאו רבנים יראי שמיים ושומרי מצוות אשר יסנגרו בלהט על בחוריהם הטובים.

הקצינים, כולל הקצינות, שהעידו לטובתו לא צוינו בשמם. הבושה והחרפה היא כולה שלהם. רשימת המסנגרים מבין הרבנים כוללת את הרב חיים דיסקין שלמה, רב העיר קריית אתא, והרב דוד ועקנין, דמות מוכרת בחוגים תורניים של חב"ד בצפון. שניהם אמרו בדרכם שלהם אמרו כי יצר האדם חזק וגברים עלולים ליפול לפיתויים. מדובר בבחור צדיק בעל משפחה ולמה להרוס אותו ואת משפחתו?

קלימי הואשם באונס עובדת נקיון בת 70 אחרי שסגר אותה במחסן. שום מחאה לא קמה. להפך, לטובת הפוגע קמה תמיכה רבתי המשלבת אנשי צבא ואנשי דת שדיברו בשבח הצדיק

הם לא חסכו השמצות והכפשות מהאישה-הקורבן, כאשר תיארו אותה כחסרת ערך נשי בגלל גילה והסטטוס התעסוקתי והחברתי שלה. "אולי בכלל זו תכנית שהיא טוותה כדי להרוויח ממנה משהו לטובת עצמה כמו יציאה לחופשה ופנסיה בריאה?", תהה הרב דוד ועקנין.

האם נשמע איזה גינוי בנושא במערכות השלטון והממשל של המדינה? על ידי אנשי ציבור? תכל'ס זה רק יהודי אנס יהודייה וזכה לתמיכה של קודש הקודשים שלנו: צבא ורבנים. אז הכל בסדר והשקט חזר לכנו.

הפוליטיזציה של הפגיעות המיניות חיה ובועטת: אין דין יהודייה הנאנסת בכל גיל על ידי יהודי כדין יהודייה בכל גיל הנאנסת ידי גוי או חלילה פלסטיני. כל עוד הכל נשאר במשפחה היהודית יש לכך איזו סלחנות מערכתית, אולם כאשר מדובר בחשוד – גוי, שאינו משלנו, הרי זה הופך לזעקה בראש חוצות, המציגה את הפגיעה באשה כפיגוע לאומני אליו מתייחסים בכל החומרה. גם בדרג ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו ובכל מפלגות הימין ושלוחותיו.

לא כך היה כאשר פגיעות מיניות נעשו במרחב של משרד ראש הממשלה הקודם ועל ידי אנשי אמונו. השתיקה הייתה רועמת וקשה כמו אפסות העשייה למען הנשים הנפגעות מינית או סובלות מאלימות במשפחה על בסיס יומיומי.

כאשר אותם בחורים אונסים גויה, בקפריסין למשל, הרי שהמערכת נחלצת לעזרתם והופכת אותם לצדיקים. כולל רבנים המציידים אותם בכיפות לבנות גדולות צחות כשלג. אף אחד לא מגנה אותם על מעשיהם והמערכת מגוננת עליהם בחירוף נפש. מה קרה? כולה בחורה ועוד גויה. בסך הכל זו התפתחות ישירה מזיכרונות ענוגים של המין הזמין עם מתנדבות שוודיות בקיבוצים או אלו שהולכים לסיירת מהאונס בשמרת וכדומה.

כל עוד הכל נשאר במשפחה היהודית יש לכך איזו סלחנות מערכתית, אולם כאשר מדובר בחשוד – גוי, שאינו משלנו, הרי זה הופך לזעקה בראש חוצות, המציגה את הפגיעה באשה כפיגוע לאומני

כיף להיות אישה בחברה הישראלית: הגויות מותרות לכולם והפות הקדוש של בנות העם היהודי שמור אך ורק לשבט בני העם הנבחר. ומה אתנו הנשים? מי ישמור עלינו? לו היינו פרחי בר אז היה מצבנו טוב יותר.

הסלחנות לגברים פוגענים ניבטת בנו מכל עבר גם בפרשת עומר ואצילי, גם בפרשת אייל גולן, גם בסנגוריה על שחר בוכריס ועוד קצינים גבוהים, כולל מהציונות הדתית לאומית. כך גם אצל רבנים חרדים ולפעמים גם מורה מחסידות גור המקבלות הגנה ישירה משר חרדי בממשלת ישראל. השר עצמו יצא מהסיפור בעונש קליל שבקלילים. הכל נשאר במשפחה כבר אמרנו?

ואם לא די ביחס הזה, הרי שכעת הצטרף למפלגת הליכוד, למקום ה-25 ברשימה (במשבצת "אשה חדשה", לא פחות) רכש נפלא לטובת המשך הפגיעה בנשים וסינגור על גברים פוגעים מינית, בדמותה של עורכת הדין טלי גוטליב. גוטליב מוכרת כמהלכת אימים על קורבנות פגיעה מינית ומגוננת סדרתית על גברים המואשמים בפגיעה בנשים.

אין ספק שטלי גוטליב היא רכש נפלא והולם לליכוד שקיבץ תחת כנפיו נאשמים בפשעים שונים, גזענות מהסוג הכי קיצוני ומחריד, ודמויות המצטיינות בצעקנות מלאת שטנה, שנאה, שיסוי והכפשות. על פי רשימת הליכוד, מהעומד בראשה והלאה, נראה שהמחנה הלאומי מעולם לא היה כל כך מחובר ליצרי החמדנות, המין והתאווה שלו.

גוטליב אמרה על קצב שלהד"ם, הכל היה רומנים שנוהלו בהסכמה, על  קסטיאל אמרה שהוא הקורבן, וכך הפליאה לתאר ולהאשים נשים בהיותן מקור פתייני המציב מכשולים בפני גברים

בטוחתני שטלי גוטליב, כחברת כנסת השואפת להמשיך את מגמת הרס האקטיביזם המשפטי, חיזוק השמרנות ומלחמה בערכים פרוגרסיביים, תהיה שחקנית חיזוק נפלאה למיטוט ורמיסת מעמדה של האישה באשר היא, המתלוננת על פגיעה בה, בגופה ובנשמתה.

טלי גוטליב, כעורכת דין, היא חלומם של גברים פוגעניים מינית בנשים. היא סנגורית נלהבת של מי שטוען שנפל קורבן לאשה המעזה לדרוש את כבודה וזכותה למרחב בטוח, בו לא תהיה מאויימת. נראה שהיא אפילו לא מחוייבת לאסכולת הפות היהודי הקדוש אלא מעדיפה להתמקד בקורבנות האומללים האמיתיים: הגברים שיצרם גבר עליהם.

גילה לבני זמיר היא חיפאית, יועצת תקשורת ופובליציסטית, מנכלי"ת המרכז הישראלי - דרוזי, מייסדת ושותפה בתכנית "האקווריום-הכשרה פוליטית דמוקרטית". הובילה מאבקים סביבתיים וחברתיים. בוגרת התכנית למנהיגות חברתית במרכז מנדל צפון. בעלת BA בתקשורת, רוח וחברה ועיצוב תקשורת חזותית. נשואה, אם ל-3 וסבתא ל-4.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
אצילי ומיכה זוכו כי נטען שהנערות הטעו אותם עם תעודות זהות מזויפות. לפי החקיקה הפמיניסטית, יחסי מין שהתקימו בעקבות שקר הם אונס. אם ההתכתבויות שנחשפו עכשיו מראות שכן ידעו את הגיל אז מצדי ... המשך קריאה

אצילי ומיכה זוכו כי נטען שהנערות הטעו אותם עם תעודות זהות מזויפות. לפי החקיקה הפמיניסטית, יחסי מין שהתקימו בעקבות שקר הם אונס. אם ההתכתבויות שנחשפו עכשיו מראות שכן ידעו את הגיל אז מצדי שיפתחו את התיק מחדש
אין פה ענין של גיל כי הקהילה הפמיניסטית תמכה בפדופילית מקרית גת שבעלה בני 13 וביוזמת האורגיה עם בני 15 בחוף בוגרשוב

העצורים מאיה נאפה חזרו הביתה כי המתלוננת הודתה שהעלילה. העליון בקפריסין קבע שהודאה זו הוצאה ממנה תחת לחץ ואני מכבד. הם לא זכו לקבלת פנים מלכותית. היתה הסכמה כמעט גורפת בציבור שגם אם העלילה, עדין היא קרבן והם הרעים. נטען שמין קבוצתי אינו לגיטימי גם בהסכמה בין בגירים וגם ביוזמת האשה ושהם צילמו אותה בלי רשות. אף אחד לא שאל את עצמו אם משהו מזה מידתי להעללה (ושוב: אם לא היתה העללה אז שיועמדו לדין)

אם איל גולן קיבל מהמשטרה הנחת סלב אז את זה יקבע בית המשפט

טלי גוטליב עושה את העבודה שלה כמו שעוה"ד של אייכמן (שישראל מימנה, בין היתר ממסים של ניצולים, כחובתה כמדינה מתוקנת) עשה את העבודה שלו וכמו שרופא שמטפל במחבל שלא נהרג עושה את העבודה שלו. את אומרת שהבעיה היא הסגנון? לאה צמל אמרה שהלינץ' בראמאללה הוא "אפשר לחשוב"

כשהאגנדה שלך היא שאין מקום להגן על נאשמים באונס (כן כן, גם קצב! יש מספיק אנשים שחושבים שאין שם יותר מנסיון לסחיטה שיצא משליטה) - את בעצם הבעיה הרדיקלית. זה שאת אשה לא עושה אותך קרבן תמי... המשך קריאה

כשהאגנדה שלך היא שאין מקום להגן על נאשמים באונס (כן כן, גם קצב! יש מספיק אנשים שחושבים שאין שם יותר מנסיון לסחיטה שיצא משליטה) – את בעצם הבעיה הרדיקלית. זה שאת אשה לא עושה אותך קרבן תמיד, או צודקת בהכרח.
טלי גוטליב מבקשת לרדת לחקר האמת.

אגב, לשיטתך, אנס (על אמת. אכן חלאת המין האנושי) יש מקום להגן על מעט זכויותיו או חייו מעתה הפקר?

איפה הפמיניזם ??? סוף סוף אישה נבחרת במפלגה גדולה וזה מה שיש לך לומר עליה ??? וזה לא סוד שמסלפים את דבריה ועורכים אותה !!! שנית לעניין מפלגת הליכוד מפלגה חזקה ועוצמתית עם 36 ומעלה מנדטי... המשך קריאה

איפה הפמיניזם ??? סוף סוף אישה נבחרת במפלגה גדולה וזה מה שיש לך לומר עליה ??? וזה לא סוד שמסלפים את דבריה ועורכים אותה !!!
שנית לעניין מפלגת הליכוד מפלגה חזקה ועוצמתית עם 36 ומעלה מנדטים עוצמתיים תראי עוד מפלגה חזקה ועוצמתית כזו עם עוצמה כזאת נכון אין !!!

איפה האקטיביזם ??? סוף סוף אישה נבחרת במפלגה גדולה וזה מה שיש לך לומר עליה ??? וזה לא סוד שמסלפים את דבריה ועורכים אותה !!! שנית לעניין מפלגת הליכוד מפלגה חזקה ועוצמתית עם 36 ומעלה מנדט... המשך קריאה

איפה האקטיביזם ??? סוף סוף אישה נבחרת במפלגה גדולה וזה מה שיש לך לומר עליה ??? וזה לא סוד שמסלפים את דבריה ועורכים אותה !!!
שנית לעניין מפלגת הליכוד מפלגה חזקה ועוצמתית עם 36 ומעלה מנדטים עוצמתיים תראי עוד מפלגה חזקה ועוצמתית כזו עם עוצמה כזאת נכון אין !!!

עוד 1,113 מילים ו-4 תגובות
סגירה