חשבנו שזה נגמר, אבל לא

טלי גוטליב, צילום מסך מערוץ 14
טלי גוטליב, צילום מסך מערוץ 14

קיוויתי להימנע מהסחף ולהצליח לשמור על השקט הנפשי שלי. כי בכל זאת, כמה אפשר? חמש מערכות בחירות בפחות משלוש שנים. באיזשהו שלב את מניחה לזה ומתפללת לטוב. אלא שבימים האחרונים התגנבו הספקות לליבי והרגשתי שוב את הפחד מחלחל, חרדה ממצב בו נתניהו יחזור לשלטון.

השנה האחרונה הזו הייתה שנת ריפוי והחלמה מטראומה מתמשכת של שנות שלטון ארוכות מנשוא של נתניהו, ממאבק בהפגנות דרך ארבע מערכות בחירות וחשבנו שזה נגמר, אבל לא.

השנה האחרונה הייתה שנת ריפוי והחלמה מטראומה מתמשכת של שנות שלטון ארוכות מנשוא של נתניהו, ממאבק בהפגנות דרך 4 מערכות בחירות. חשבנו שזה נגמר, אבל לא

הוא לגמרי יכול לחזור והאמת היא שזה גם די ריאלי. לא אכנס לנבואות ובטח שלא נסמכת על סקרים אבל ממצב העניינים כעת אני לומדת שהסיכוי שנתניהו יחזור לשלטון גדול מהסיכוי של גוש השינוי להמשיך לאחוז בהגה. זו אינה תחושת בטן. האיחוד של איילת שקד והנדל יכול להפתיע, המגזר הערבי ינקוט עמדה ותוצאות הפריימריז, כמובן.

אבל רגע לפני הפריימריז – בנוגע לסקרים, חובה לומר את המובן מאליו – כל סקר בו תצפו מתחילת הקמפיין ועד הבחירות בכל ערוץ מדיה, הוא חארטה. פיקציה מדומיינת שנועדה לקבע מציאות כלשהי. להדהד את השיח הפוליטי, את המעורבות החברתית, לשמור את הגחלת בוערת. לשרוף זמן אוויר בטלוויזיות. למשמע את האזרחים ולקבע עוד את האבק.

הסקרים הם בלוף שלא צריך להקשיב לו. מטרתו היחידה היא למכור עוד פרסומות שיקדמו עוד את 20 המשפחות החזקות במשק, שבמקרה גם שולטות בשוק התקשורת באופן כמעט הרמטי.

הסקרים הם נושא לדבר עליו בין אנשים וגם אמצעי לחץ, אבל הם לא רלוונטים לכלום משום שהרשימות עדיין לא סגורות, הגושים עוד לא התגבשו ויש עוד דרך ארוכה עד לממשלה הבאה, אם וכאשר תקום. השאלות בסקרים מוטות והתקצוב שלהם מעורפל. הם משקפים אינטרסים של בעלי הון, לא מעבר לזה.

בנוגע לסקרים – כל סקר בו תצפו מתחילת הקמפיין ועד הבחירות, בכל ערוץ מדיה, הוא חארטה. השאלות מוטות, התקצוב מעורפל, הם משקפים אינטרסים של בעלי הון, לא מעבר

לאחר שאמרנו את זה, תוצאות הפריימריז בעבודה וגם בליכוד הצליחו להפתיע. בעבודה, נבחרת שמוכרת בעיקר לפקודי המפלגה והולכת להוות אתגר משמעותי למנהלי הקמפיין. בלי שום אס מוכר בשרוול חוץ מעצמה ומגיוון מגדרי, מרב מיכאלי תצטרך לצאת מגדרה ולעשות מהלכים מהותיים.

בליכוד, לעומת זאת – ההגמוניה נשמרת ומתהדקת. מתנגדים אאוט, מעריצים ותומכים אין, וככל שיותר קולני, הרי זה משובח. 80 אלף מצביעים בפריימריז בליכוד. נתניהו מתחזק עדת מעריצים שמדבררים את דף המסרים שלו בנאמנות וכך הם זוכים להתברג ברשימה לכנסת. מי שסוטה הצידה מהדף, עף. ישראל כץ עד לפני רגע נראה כאופציה לגיטימית לרשת את כס המלכות, וכנראה זו הסיבה שהוא טס החוצה מהרשימה.

בגזרת הנשים, זה באמת מעניין. נשות הליכוד מוגדרות בעיניי בין היתר דרך רמת המיזוגיניות שהן אוחזות בה. זה מתבטא בהדחקה של הנשיות שלהן והבלטה של תכונות "גבריות" יותר, בנקיטת עמדה ושפה שוביניסטית.

המגמה הזו עברה בכמה נקודות בדרך. כמו טל גלבוע למשל, שאמנם לא התמודדה בפריימריז אלא ליוותה את הקמפיין מבחוץ, וכעת מתגלם בשיא הדרו בעו"ד טלי גוטליב. הדמיון ביניהן רב על השונה.

"רצינו דם חדש, רצינו פנים חדשות. חברים, הפוליטיקה השתנתה", איבחן בראיון ל"כאן 11" שלומי וקנין, חבר מרכז הליכוד המקורב לנתניהו. הוא מאמין שהיום הליכוד נמצא במצב טוב יותר ממה שהיה לפני שלוש שנים. אנחנו מקווים ל-37 או 38 מנדטים וככה תהיה לנו ממשלה, הבהיר.

בגזרת הנשים, נשות הליכוד מוגדרות בעיניי, בין היתר, דרך רמת המיזוגיניות שהן אוחזות בה. זה מתבטא בהדחקת הנשיות שלהן והבלטה של תכונות "גבריות" יותר, בנקיטת עמדה ושפה שוביניסטית

"הרשימה שנבחרה עושה טוב על הלב", הסביר אורן חזן, אקס ח"כ מהליכוד. יש קבוצות שהולכות יחד ומקדמות אג'נדה קבועה, רשימה שמשקפת הלכה למעשה מה שהבוחרים רוצים".

ברכות למצביעי הליכוד. כנראה שמשהו במנגנון הפנימי שלכם עובד באופן מעוות כי זכיתם בערימה של נציגים שהיא כל כולה הסחת דעת ותעמולה. שלמה קרעי, אדם דתי, הצטלם עם פסל שבוע שעבר. הוא הפר את הדיבר השני בעשרת הדיברות במכוון וביודעין ושבועיים אחר כך הגיע למקום ה-13 בפריימריז שנערכו אתמול.

וטלי גוטליב למשל, נכנסת לכנסת הבאה על תקן "האישה החדשה" שיריון מוקדם במקום 25 בליכוד. אישה חדשה בהכרח אומר שיש אישה ישנה, ואכן גילה גמליאל נדחקת למקום ה-30. גמליאל לא מתאימה לליכוד החדש, הקולני. אין לה קול וכנראה גם לא בייס חזק.

עו"ד גוטליב, לעומת זאת, יכולה לומר ואומרת על כל במה – את מה שעבור גברים הוא בלתי אפשרי לאמירה. גבר שיאמר את מה שטלי גוטליב אומרת, יודר לשוליים ויצבע את עצמו בצבע מיזוגיני שלא תואם את רוח הזמן והמקום.

יודגש, זו לא סתם הזיה מצערת שמתרחשת באולפן ערוץ 14. טלי גוטליב במקום ריאלי בליכוד אומר עוד טון וחצי זבל מיזוגיני בערוצי התקשורת המסחריים.
גוטליב היא מגינת המין הגברי בכל מה שנוגע לשיח משפטי בנוגע להטרדות ופגיעות מיניות. כביכול אוטוריטה.

היא ככל הנראה באמת מאמינה וחושבת שהטרדות מיניות הן תוצאה של תלונות שווא. היא לא מכירה בכך שהיו ויהיו דברים מעולם, ושמאזן הכוחות נוטה לטובת גברים בקיצוניות.

היא לא רואה בעייתיות בחקירה המשטרתית שנעשית ברישול שמרגיש מכוון, או בפעולות ביהמ"ש שבוחר לשחרר עברייני מין סדרתיים כעניין של יום ביומו. זה לגמרי בסדר. מה שלא בסדר, לדידה של טלי גוטליב, אלו תלונות השווא שמהוות אחוז מזערי מסך התלונות – דבר שנבדק כבר בעבר והוכח. ולא רק שתלונות שווא זו תופעה זניחה ושולית, אלא שאם כבר, מה שקורה הוא תת דיווח.

עו"ד גוטליב יכולה לומר ואומרת על כל במה – את מה שעבור גברים הוא בלתי אפשרי לאמירה. גבר שיאמר את מה שגוטליב אומרת, יודר לשוליים ויצבע את עצמו בצבע מיזוגיני שלא תואם את רוח הזמן והמקום

אז מה תפקידה בהצגה של המריונטה הזו, שתמכה, בין השאר, גם באנסים אלון קסטיאל ומשה קצב? כאמור – עוד טון וחצי זבל מיזוגיני בערוצי התקשורת המסחריים. שיהיה לנו בהצלחה. באמת, לא שבענו מזה.

בנושא אחר – לגבי ממשלת השינוי – חשוב לי לומר הוא שאמנם הם לא הבטיחו את זה מפורשות, אלא רק התחייבו למאבק בשינוי האקלים, אבל חייבים להודות פה אחד שמזג האוויר השתפר פלאים ושהקיץ הזה מופלא.

אני לא רוצה לפתוח עין או חלילה לנחס, אבל הלחות סבירה והבריזה חלום. נכון שזה לא היה כתוב באף מצע, אבל זה מה שקרה תחת ממשלת השינוי. אז לכל מי ששאל מה הביאה ממשלת השינוי? שכולם כולל האדמה חזרו לנשום. הלוואי שזה ימשך.

דפנה גלפז, אשת תכן וחוקרת תרבות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 956 מילים
סגירה