אוצר מילים
מושגי יסוד להבנת המציאות הישראלית
פְּרַיְמֵרִיז 144

עם פרוץ עונת הבחירות המקדימות וסגירת רשימות המתמודדים לקראת הבחירות הקרובות, הנה כמה מועמדים שצפויים להפתיע בכנסת הבאה

כרמלה סופרנו-לניאדו (הליכוד)

אלמנתו של איש עסקים מסתורי, שהתעשר מניהול תאגיד אשפה ומיחזור משגשג בניו ג'רזי.

כרמלה זוכה לאהדה לא מבוטלת בקרב מתפקדי הליכוד. תומכיה הרבים משבחים את מחויבותה הבלתי מתפשרת לערכים ההיסטוריים של תנועת החירות, ורואים בה ממשיכה ראויה של מנחם בגין ויצחק שמיר. "בדיוק כמוהם, גם היא התחילה במחתרת", הם מסבירים, "היא גם מזכירה אותם בצעירותם: לא כדאי להתעסק איתה, כי דברים יכולים להתפוצץ פתאום".

כרמלה זוכה לאהדה לא מבוטלת בקרב מתפקדי הליכוד. תומכיה הרבים משבחים את מחויבותה הבלתי מתפשרת לערכים ההיסטוריים של תנועת החירות, ורואים בה ממשיכה ראויה של בגין ושמיר

"כרמלה, כמו כל שבט הסופרנוס שבו היא צמחה, מגלמת בהתנהגותה ובאורחות חייה את ההדר הבית"רי המקורי, אבל לוקחת אותו טו דה נקסט לבל", מתלהב לני להב, איש יחסי הציבור הוותיק, שמנהל עבור המועמדת חסרת הניסיון את הקמפיין.

"צריך להכיר אותה מקרוב כדי להבין במי ובמה מדובר. כרמלה לא תסתפק בקיר ברזל. היא תהיה קיר פלדה. היא שלוש גדות לירדן. מינימום. אפילו יותר, אם יהיה צורך. אם הייתי ערבי הייתי יורד למחתרת. אם הייתי שמאלני הייתי יורד מהארץ. כשכרמלה בשטח – סערה בפתח.

כרמלה סופרנו
כרמלה סופרנו

"הדור הקודם של הליכודניקים היה הדור התמים של 'מי שמאמין לא מפחד'. כרמלה מייצגת את הדור החדש. הדור של 'מי שלא מאמין – שיפחד פחד מוות, למה אנחנו נקרע לו את הצורה'. וחוץ מזה הגברת נתניהו מתה עליה.

"אתה צריך לראות את שרה וכרמלה ביחד, על שפת הבריכה בבית של כרמלה בקיסריה. אי אפשר להבדיל ביניהן. הן כמו שתי מלכות כיתה בפנימייה סגורה לשיקום עברייניות צעירות. כל הזמן מצחקקות ומרכלות. הן אפילו מחליטות ביחד את מי צריך להחרים. או לפוצץ. זה מקסים ממש".

"אתה צריך לראות את שרה וכרמלה ביחד, על שפת הבריכה בבית של כרמלה בקיסריה. אי אפשר להבדיל ביניהן. הן כמו שתי מלכות כיתה בפנימייה סגורה לשיקום עברייניות צעירות. כל הזמן מצחקקות ומרכלות"

יעקב (בוז'אק) הורסמן (העבודה)

בניינטיז הייתה לו תוכנית טלוויזיה מפורסמת. באולפני הרצליה, בשעות המתות שבין הטייקים, אחרי שגמר לעשן סיגרים ולהחליף הלצות עם האחים שילון, הוא הכיר והתיידד עם מגישות הטלוויזיה הצעירות מרב מיכאלי ואפרת רייטן. שתיהן שכנעו אותו לאחרונה להצטרף אליהן, למפלגת העבודה המתחדשת.

"זה לא סתם שהעפנו את עמר בר-לב ונחמן שי השבוע", מסביר גורם המקורב ליו"ר מפלגת העבודה, "נגמר עידן הביטחוניסטים, המתיישביסטים, הכלכליסטים והאופרטוניסטים במפלגה. הגענו למסקנה שכוכבי וכוכבות טלוויזיה מהניינטיז הם החוזקה האמיתית של המפלגה שלנו. הם מי שמעניקים ומעניקות לנו עכשיו את הבידול ההכרחי ממפלגות אחרות".

בוג'אק הורסמן
בוג'אק הורסמן

במפלגת העבודה מגיבים בזלזול על הטענות, שזו החלטה בלתי סבירה ואף חסרת אחריות להריץ סוס מצויר לכנסת. הם טוענים שיש בידיהם סקרי עומק המוכיחים, ששילובו של בוז'אק הורסמן במקום ריאלי ברשימת העבודה יחזק את האטרקטיביות של המפלגה בקרב טבעונים, צמחונים, פעילים למען זכויות בעלי חיים והקולות הצפים הרבים בין בוגרי קורסים לאנימציה.

שילובו של בוז'אק הורסמן במקום ריאלי ברשימת העבודה יחזק את האטרקטיביות של המפלגה בקרב טבעונים, צמחונים, פעילים למען זכויות בעלי חיים והקולות הצפים הרבים בין בוגרי קורסים לאנימציה

"אנחנו הולכים השנה בגדול על הבוחרים והבוחרות של התדר, בארבי וכולי עלמא", הם מצהירים בביטחון, "ושמישהו ינסה לעצור אותנו".

נרי (קנדל) רוי (יש עתיד)

הצנחה מפתיעה של יו"ר יש עתיד, שכבר מעוררת תרעומת בין תומכי המפלגה, בעיקר על רקע תחקירים שפורסמו בשנה האחרונה בעיתונות הכלכלית, לפיהם נציגים מתאגיד התקשורת "ווייסטאר רויקו" שייסד אביו של קנדל –  טייקון המדיה השנוי במחלוקת לוגן רוי – הגיעו לישראל בחשאי וניהלו מו"מ עם נוני מוזס, מנכ"ל בנק הפועלים ועורכי הדין של משפחת ורטהיים, ככל הנראה בכוונה לשתף פעולה במיזם המשלב חדשות ובידור עם פלטפורמת סטרימינג חדשנית.

על הרקע הזה, יש כבר מי ששואלים בחשש האם יו"ר יש עתיד ממשיך לקדם את האינטרסים של בעלי ההון שבשירותם הוא פעל לפני שנכנס לפוליטיקה?

"תפסיקו לבלבל את המוח", אומר יאיר לפיד בשיחות סגורות עם מקורביו, למרות שהוא יודע שאלה לא באמת שיחות סגורות ואין שם באמת מקורבים אלא עיתונאים מתרפסים, שיפרסמו את דבריו, רק לא בשמו. "אם רוצים לנקות את ישראל משחיתות, חייבים להעיף את ביבי. זה הדבר היחיד שמעניין. זה הדבר היחיד שצריך להתמקד בו.

קנדל רוי
קנדל רוי

"כולם יודעים את זה. ומי שלא מבין את זה, שלא יבוא בטענות אם הוא יתעורר בשנת 1933. רק אם ביבי ייצא לנו מהחיים, השחיתות תצא לנו מהחיים. ומי שלא רוצה לעזור – לפחות שלא יפריע. אגב, ראיתם איך ניהלתי את המבצע בעזה?"

"מי שלא מבין את זה, שלא יבוא בטענות אם הוא יתעורר בשנת 1933. רק אם ביבי ייצא לנו מהחיים, השחיתות תצא לנו מהחיים. ומי שלא רוצה לעזור – לפחות שלא יפריע. אגב, ראיתם איך ניהלתי את המבצע בעזה?"

מקורב ליו"ר יש עתיד הודף את הטענות לפיהן לוגן הצעיר אינו מוכר כלל לבוחרים בישראל. "יאללה-יאללה", הוא אומר, "אפשר לחשוב שהכרתם קודם את משה קינלי טור-פז, ולדימיר בליאק ויוראי להב-הרצנו. אפשר לחשוב שאתם מכירים אותם עכשיו, אחרי שכבר סיימו קדנציה.

"הרי יכולתי לתקוע פה שם מפוברק, ואתם לא הייתם בטוחים אם יש או אין חבר כנסת כזה. תודו שעשיתם עכשיו גוגל והופתעתם לגלות שיש באמת חבר כנסת בשם ולדימיר בליאק.

"אז חלאס כבר עם הטהרנות הזאת. מי שבאמת חשובה לו הדמוקרטיה בישראל, עדיף שיסתום את הפה וייתן ליאיר לנהל את העניינים כמו שרק הוא יודע. הגיע הזמן שתפנימו: לא יכולה להיות דמוקרטיה בלי שלטון יחיד".

שאול (סול) גודמן (כחול-לבן תקווה חדשה)

עו"ד חלקלק ומסתורי מאלבקרקי, ששוריין על פי דרישתו של גדעון סער. אמור לפתוח בקרוב בהתנחלויות ובמזרח ירושלים סניפים של רשת מזון מהיר אמריקאית בשם "לוס פויוס הרמנוס".

סול גודמן
סול גודמן

גודמן, שנולד כג'ימי מקגיל ושינה את שמו אחרי שהתגייר, היה פעיל בצעירותו בתנועת כ"ך והציפיות הן שהוא יעצור את זליגת הקולות ממפלגתם של סער ובני גנץ למפלגת הימין העולה של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר.

"אנחנו נאבקים על הימין הרך מול נתניהו ועל הימין הקשה מול בן-גביר", מסבירים בכלת"ח, "סול, שהוא גם רך וגם קשה, ישולב ברשימה כדי לסייע בקרבות הבלימה האלה. גדעון אומר שאפשר לסמוך עליו".

"אנחנו נאבקים על הימין הרך מול נתניהו ועל הימין הקשה מול בן-גביר", מסבירים בכלת"ח, "סול, שהוא גם רך וגם קשה, ישולב ברשימה כדי לסייע בקרבות הבלימה האלה. גדעון אומר שאפשר לסמוך עליו"

ניומן (הציונות הדתית)

הצטרפותו של הדוור המעצבן מ"סיינפלד" לקמפיין הבחירות של איתמר בן-גביר לא אמורה להפתיע. מדובר למעשה באותו אדם.

רבים תוהים האם יש באיתמר בן-גביר יותר ממה שרואות העיניים, אבל התשובה המצערת היא שיש בו פחות. כל מה שצריך לעשות זה להביט מקרוב אל תוך עיניו ולראות: He's pure evil.

ניומן
ניומן

פיבי בופה (מרצ)

הפריימריז במרצ ייערכו רק בסוף החודש, אולם רבים במפלגה מהמרים כבר עכשיו, שההפתעה הגדולה ביותר תגיע הפעם מכיוונה של המתמודדת פיבי בופה, מעסה ומוזיקאית חיננית, שגדלה במשפחה הרוסה והצליחה לכבוש את לב מתפקדי המפלגה בזכות שיר בשם "חתול מצחין".

בשיר, שהפך ויראלי בן לילה, מספרת פיבי על חתלתול חמוד, שמרחיק מעליו את כולם בגלל צחנה נוראה שעולה מנפיחותיו, אשר נגרמו בגלל מזון מקולקל ("במה הם מאכילים אותך?").

בשיר, שהפך ויראלי בן לילה, מספרת פיבי על חתלתול שמרחיק מעליו את כולם בגלל צחנה נוראה שעולה מנפיחותיו, אשר נגרמו בגלל מזון מקולקל ("במה הם מאכילים אותך?")

בהמשך השיר מונה פיבי את כל הדרכים האיומות, שבהן החברה האטומה והאדישה פוגעת בחתלתול חסר האונים ("הם לא ייקחו אותך לווטרינר") ומסיימת בקביעה הנחרצת "זה לא באשמתך!"

"לא פלא שהשיר הזה כבש את מתפקדי מרצ והפך להמנון הלא רשמי החדש של המפלגה", מסביר מקורב לזהבה גלאון, "מצביעי מרצ מזדהים עם גורלו של החתלתול המצחין. גם הם חמודים, מרחיקים מעליהם את כולם ומשוכנעים שזה ממש לא באשמתם".

פיבי בופה
פיבי בופה
עוד 1,124 מילים
סגירה