ירי ברובה אוויר לעבר פעילי כחול לבן בכנס ברחובות

נתניהו הבטיח לפייגלין תפקיד שר ● סקר: הליכוד לא מתחזק לאחר פרישת זהות ● המחנ"ד והעבודה-גשר קוראים לחקור שוחד בחירות בהסכם נתניהו-פייגלין ● עמיר פרץ אומר ש"נתניהו מקים ברית של מסיתים" ● ועדת הבחירות תציב מצלמות בקלפיות ● בכחול לבן מתנערים מדו"ח של חברת החקירות וטוענים שלא היתה פריצה

  • נתניהו ופייגלין בכפר המכבייה הערב (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • נתניהו ופייגלין בכפר המכבייה (צילום: פלאש90)
    פלאש90
  • בני גנץ נואם ברהט (צילום: יח"צ)
    יח"צ
  • אלוף פיקוד צפון אמיר ברעם בפגישה עם ראשי רשויות בצפון, הערב (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • גיבושון לסיעת הליכוד הערב בבלפור (צילום: יח"צ)
    יח"צ
  • גדעון סער בגיבושון בבלפור, הערב (צילום: יח"צ)
    יח"צ
  • לפיד בכנס כחול לבן ברחובות, הערב (צילום: אלעד גוטמן)
    אלעד גוטמן
07:01 עריכה

"חבר ועדת הקלפי… רשאי לתעד בתיעוד חזותי ו/או קולי דבר שבסמכותו לצפות בו או להאזין לו… למעט תיעוד החושף את תוכן הצבעתו של מצביע" – כך נכתב בטיוטת הצעת החוק, שמבקשת להתיר שימוש במצלמות בחדרי הקלפי. את נוסח הטיוטה מפרסם הבוקר יהודה שלזינגר ב"ישראל היום". מסתמן שהצעת החוק, שאותה מקדם הליכוד, תהיה הצעת חוק ממשלתית משותפת למשרד הפנים ולמשרד המשפטים.

אף על פי שבמפלגת השלטון פועלים לקדם את הצעת החוק, ספק רב אם היא אכן תאושר. היועץ המשפטי לממשלה צפוי להתנגד לחוק, בין היתר בשל פרק הזמן המצומצם לחקיקתו. סיבה אפשרית לכך, שבליכוד מקדמים את החוק אף על פי שהם מודעים לכך שייתכן שהוא לא יעבור, היא שעצם הדיון הציבורי הממושך בסוגיית הצבת המצלמות יביא בעצמו לירידה בשיעורי ההצבעה של הציבור הערבי בבחירות.

07:15 עריכה

בניגוד להנחיותיה של ועדת הבחירות, דורשת מרצ מפעילים, המבקשים לשמש כמשקיפים בוועדות הקלפי, להעביר את שכרם למפלגהכך מפרסמת הבוקר סיון קלינגבייל ב"הארץ". פעילים, שדחו את הבקשה של מרצ, לא התקבלו על ידי המפלגה כמשקיפים מטעמה. בעקבות פניית "הארץ" הנחתה ועדת הבחירות את מרצ שלא לנהוג כך.

התשלום עבור הגעת משקיפים פוליטיים מועבר מוועדת הבחירות אל המפלגות שנציגיהן הגיעו לוועדות הקלפי. במרצ נהגו להעביר למשקיפים מאה שקלים מתוך הסכום, "בגין נסיעה ואוכל", והיתרה הועברה, בהסכמת הפעילים, כתרומה למפלגה.

במרצ מסרו שהמפלגה "פעלה ופועלת בהתאם להוראות החוק ולהנחיות הגורמים המוסמכים".

08:05 עריכה

חבר הכנסת דוד ביטן מצנן את האפשרות שנציגים פוליטיים יצלמו בחדרי הקלפי במהלך הבחירות. לדבריו, הפתרון של יושב ראש ועדת הבחירות, חנן מלצר, שפקחים מטעם המדינה הם שיצלמו, מניח את הדעת. דבריו של חבר הכנסת נאמרים במקביל למאמצים של מפלגתו לקדם חוק שיאפשר צילום על ידי משקיפים פוליטיים. לדברי ביטן, מטעם הוועדה יפעלו 3,000 פקחים. את הדברים אמר בראיון לדב גיל-הר בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב'.

08:30 עריכה

בני גנץ, מכחיש את הפרסום אמש, שלפיו האקרים רוסים פרצו לטלפונים של בכירי כחול לבן: "לא היו דברים מעולם". לפי פרסום עמית סגל אתמול בחדשות 12, האקרים פרצו לטלפונים של גנץ, של מנהל הקמפיין עידו הר-טוב, של ראש המטה הוד בצר ושל יועץ הקמפיין רונן משה. בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל הוסיף יושב ראש כחול לבן שייתכן שחברת סי-ג'י-איי, שבדקה את נושא האבטחה, לא עשתה עבודה טובה.

08:49 עריכה

יעקב פרי, נשיא חברת סי-ג'י-איי, שחקרה את ההדלפות בכחול לבן, אומר שביקשו מחברת החקירות "חומר שיכול לעזור להם בקמפיין".  "הודענו להם (לכחול לבן) שיש בין ארבעה לחמישה טלפונים שהגדרנו אותם כ'מזוהמים' והמלצנו לפנות למשטרה", אמר בראיון לירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב'. פרי נדרש גם לגורם שעקב אחרי הטלפונים: "אנחנו לא דיברנו דווקא על רוסים. דיברנו על מזרח אירופה ועל גורמים עוינים".

"אני עד לגל עכור, מכפיש, של החברה, בבחינת 'הכי טוב זה לירות בשליח'", כך מסביר פרי את הסיבה שבעטיה החליט להתראיין. "אני מתקשה להבין מאיפה הגל העכור הזה של השמועות כאילו החברה שאני עומד בראשה מדליפה", הוסיף.

יעקב פרי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
יעקב פרי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

פרי אמר שמידע על חבר כנסת מיש עתיד שאסף מידע על גנץ לא הגיע מחברת סי-ג'י-איי, והוא שמע על כך לראשונה בתקשורת.

העיתונאית דפנה ליאל מחדשות 12 העירה לגבי הפרקטיקה שבה נשיא של חברת חקירות עולה לשידור ומספר פרטים מביכים על הלקוח שלו –

09:04 עריכה

יועץ התקשורת ליאור חורב ישמש כראש המטה במחנה הדמוקרטי  – כך מפרסמת טל שלו מ"וואלה"

09:59 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מציג שורת תנאים להצטרפותו לקואליציה: "בלי חוק הגיוס, פתיחת מרכולים בשבת והתנית תקציבי החינוך לחרדים בלימודי ליבה לא ניכנס לממשלה".

בראיון לקרן מרציאנו בגלי צה"ל סירב השר לשעבר להתייחס לדיווח אתמול ב-ynet, שלפיו שוחח ליברמן עם בכירים בליכוד על עידן פוסט נתניהו.

אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

10:20 עריכה

"באופן ודאי אנחנו רצים עד הסוף בכל הכוח", אומר יושב ראש מפלגת נעם, דרור אריה, בראיון לעידן קוולר בערוץ כנסת.

אתמול כתב עקיבא נוביק מחדשות 13 בחשבון הטוויטר שלו כי במפלגה "החליטו ממזמן לפרוש", אבל משום שכבר גייסו מיליון וחצי שקלים לקמפיין, הם מתמידים בינתיים במירוץ.

10:56 עריכה

הבליץ התקשורתי של חברת סי-ג'י-איי נמשך: אחרי שהבוקר התראיין נשיא החברה, יעקב פרי, לכאן רשת ב', עלה לשידור בגלי צה"ל מנכ"ל הקבוצה, צביקה נווה, והוסיף ללמד סנגוריה על סי-ג'י-איי גרופ. "אנחנו לא הדלפנו שום דבר. אצלם בכחול לבן הכל הודלף", אמר. עוד אמר נווה ש"כנראה שהלקוח פחות אהב את הממצאים". זמן קצר אחר כך התראיין פרי בשנית, הפעם לאתר ynet.

משה (בוגי) יעלון אמר שנתניהו ואנשיו – ולא הרוסים והאיראנים – הם שמאזינים לבכירי כחול לבן.

חילי טרופר כי "אף טלפון של כחול לבן לא נפרץ".

בתוך כך נמשכת הביקורת על חברת החקירות שבכיריה עולים לשידור ומספרים פרטים על הלקוח שלהם.

11:57 עריכה

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד אומר שאם משה פייגלין יפרוש מהתמודדותו בבחירות, "הוא יהיה חלק אינטגרלי מכל ממשלה שתקום בראשות נתניהו". הדברים נאמרו בראיון לעידן קוולר בערוץ כנסת.

בראיון בגלי ישראל התייחס זוהר למתרחש בכחול לבן: "מעניין שכחול לבן שנורא אוהבת להורות על פניה למשטרה בענייני נתניהו – לא פונה למשטרה על הפריצה לטלפונים שלהם".

12:01 עריכה

באסל גטאס, שהורשע לאחר שהבריח טלפונים ניידים לאסירים בכלא, משתתף בכנסי בחירות של הרשימה המשותפת ומככב בפרסומי המפלגה – כך מפרסם יובל שגב בגלי צה"ל. מבל"ד מסרו שאינם רואים בכך בעיה.

12:08 עריכה

"אנחנו מתכוונים להציב אלפי מצלמות, ואני אדגיש: המצלמות יצלמו אך ורק את מהלך הספירה, כאשר אף בוחר לא נמצא בוועדת הקלפי, למעט מקרים חריגים במהלך היום, אם יתרחשו" – כך אומרת מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס בראיון לתמר אלמוג ומוטי גילת בכאן רשת ב'.

"אני מקווה שנצליח לגייס סיירת של 3,000 מפקחים", אומרת עדס. נציגי הקלפי, שאליה יגיעו פקחים שיהיה מצוידים במצלמות, לא ידעו על כך מראש. "נפעל המלוא העוצמה למיגור כל ניסיון לפגוע בטוהר הבחירות ובהליך התקין של הבחירות".

12:35 עריכה

משגרירות רוסיה בישראל מסרו בהתייחס לדיווח על כך שפרצו לטלפונים של בכירים בכחול לבן, כי מדובר ב"פייק ניוז" – כך פורסם בחדשות 12. דובר השגרירות, אלכסנדר גברילוב, אמר בתשובה לפנייה של חדשות 12 כי "השגרירות לא מגיבה לפייק ניוז".

13:45 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש מפלגת זהות משה פייגלין ימסרו הערב בשעה 17:00 הצהרה משותפת בכפר המכבייה.

לפי שורה של דיווחים בתקשורת, זהות תודיע על פרישתה מההתמודדות בבחירות, ופייגלין יביע תמיכה בנתניהו. לפי ההערכות, בתמורה יובטח לפייגלין שימונה לשר בממשלה ותקודם לגליזציה של קנאביס, שזהו אחד מנושאי הדגל של זהות.

באף אחד מהסקרים שנערכו במערכת הבחירות הנוכחית לא הצליחה זהות לעבור את אחוז החסימה.

עם פרישתה של זהות יוותרו 31 רשימות שיתמודדו בבחירות.

14:18 עריכה

עובדת מפעל פניציה שבירוחם, שמתחה ביקורת על יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הושעתה אתמול מעבודה והוזמנה לשימוע – כך פרסם אמש אלמוג בוקר בחדשות 13. העובדת טענה במהלך ביקור של ליברמן בפניציה, כי חבר הכנסת מנסה לצבור הון פוליטי על גב המפעל. היום מסרו בתגובה מטעם פניציה שבמחאתה פגעה העובדת במאבקו של המפעל.

14:28 עריכה

ימינה: סרטון תעמולה כנגד הליכוד, שמופץ לכאורה מטעמנו – לא שייך לנו.

בינתיים חבר הכנסת יועז הנדל מכחול לבן התייחס לתוכן הסרטון ותבע מימינה תשובה לשאלה מדוע ישבו בממשלת נתניהו עד כה, אם הם סבורים שמדיניותו היא מדיניות שמאל.

העיתונאי בן כספית מ"מעריב" שייחס את הסרטון לימינה כתב שנראה ש"שקד מנסה לשתות את נתניהו בטרם תילגם על ידו".

הסרטון המופץ תחת הכותרת "לא ימין לא אמין" אינו שייך לקמפיין הבחירות של ימינה.השאלה היא מי יהנה מחרחור ריב בין הליכוד לימינה.

פורסם על ידי ‏ימינה‏ ב- יום חמישי, 29 באוגוסט 2019

14:38 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות חנן מלצר הודיע שביום הבחירות יפעל קו טלפון ייעודי, שאליו יוכל הציבור להתקשר אם ייתקל באירועים לא תקינים ביום הבחירות.

יו
יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
15:53 עריכה

עיצוב גרפי שממצה את פרישת זהות מהמירוץ לכנסת:

פורסם על ידי ‏אורי הולצמן‏ ב- יום חמישי, 29 באוגוסט 2019

16:24 עריכה

בעקבות ההסכם שנחתם בין מפלגות הליכוד וזהות, שיגרה רשימת "המחנה הדמוקרטי" פנייה דחופה ליועמ"ש, כדי לבקש בדיקה של חשד לעבירה על מימון מפלגות ונתינת ולקיחת שוחד.

סתיו שפיר: "התרגלנו לזה שקונים פה חברי כנסת רגע אחרי הבחירות, לזה שמעבירים מיליארדים מסעיף לסעיף רגע אחרי שאושר התקציב, אבל זה כבר שפל חדש: לקנות מועמדים לכנסת לפני הבחירות, והרבה אחרי סגירת הרשימות.

"נתניהו חיזר בלי בושה אחר הכהניסטים, חבורה של גזענים שאת רובם פסל בית המשפט העליון בזכות המלחמה העיקשת שניהלנו, ועכשיו הוא התפנה לחזר אחר גדול הליברטריאנים ההזויים והמשיחיים שנראו כאן, משה פייגלין.

"התמורה תהיה כסף ציבורי. כך נראית הדמוקרטיה הישראלית בעידן נתניהו, הכל למכירה. אנחנו נלחם גם בזה וננצח, כי אין לנו דמוקרטיה אחרת.

16:27 עריכה

פרץ מקבל תמיכה מאחות של רבין:

17:00 עריכה

אקוניס לא שוכח: "הפעם הראשונה שבה קראו לראש ממשלה רוצח היתה כשאתה וחבריך בשמאל הקיצוני קראתם לבגין רוצח"

17:09 עריכה

יש עתיד מנסים לתקוף את הפינק ווש של הימין, פורמט הוואטסאפ קצת נשחק:

17:15 עריכה

נתניהו, כחלון ופרץ, (רוה"מ, שר האוצר ושר החינוך בהתאמה), סיכמו על הפעלת תכנית חינוך ייעודית לתגבור ותמיכה בילדי שדרות ועוטף עזה בהיקף 10 מיליון שקלים. התכנית תפעל בשנת הלימודים הקרובה ופרטיה יגובשו על ידי צוות בראשות מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב והממונה על התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור.

17:50 עריכה

נתניהו מבטיח לפייגלין תפקיד שר בממשלה ומצהיר כי שוק הקנאביס ייפתח לייבוא וכן תונח הצעת חוק ללגליזציה של קנאביס רפואי. הדברים נאמרו על ידי ראש הממשלה בהצהרה משותפת שנשא יחד עם פייגלין אחר הצהריים בכפר המכבייה:

נתניהו פתח באמירה לגבי חשיפת פרוייקט הטילים של חיזבאללה ושלח מסר לאוייב מצפון: "היזהרו במעשיכם, דיר באלאק".

ביחס להסכם עם זהות ופייגלין, אמר נתניהו, כי "אנחנו יוצאים לדרך משותפת כדי לקדם דרך של חירות אישית וכלכלה חופשית, משה זה לא סוד שהיחסים שלנו ידעו עליות ובעיקר מורדות, פגשתי אותך בימים האחרונים וניהלנו שיחות מאוד מעניינות, ואתה אמרת לי, 'למה זה לקח 25 שנים לנהל שיחות כאלה'. גילינו ששנינו דוגלים באותן פעולות למען כלכלה חופשית, כמו הורדת מסים, תחרות, הפחתת הרגולציה, שחרור ההתערבות הממשלתית שפוגעת בייחוד בעסקים הקטנים. שנינו מודעים למצוקת העולים.

יש עוד דבר אחד חשוב, שאנחנו שמנו לב אליו … אנחנו מודעים לעשרות אלפי חולים שזקוקים לתרופת הקנאביס ואינם משיגים אותה. המצוקה שלהם מחייבת אותנו לפתור את הבעיה, החלטנו יחד לפתור אותה ונביא לכנסת חקיקה של לגליזציה של קנאביס רפואי, שורש ההצעה זה לפתוח את השוק לייבוא, יבוא מבוקר, כשהשוק לא פתוח ליבוא הוא פתוח לחסדיו של קרטל וזה מביא לשירות לא טוב ומוצרים פגומים, הסכמנו יחד שזה ייכנס להסכמים הקואליציוניים של הממשלה שנקים. ההבטחה שלך מבטיחה שהקול של תומכי זהות יבוא לביטוי בממשלה ונקדם את הערכים הללו מתוך הממשלה, אני רואה אותך שר בממשלה ושותף לדרך ולחזון, אני באמת מתכוון לזה ונוכל לעבוד יחד בצורה יוצאת מן הכלל כדי להשיג את היעדים האלה. הצלחתנו תלויה בשילוב כוחות לפני ואחרי הבחירות.

משה פייגלין אמר כי הוא "פונה מכאן לחברי מפלגתי, המדהימה, זהות, התחייבתי שזהות תתמודד במועד ב', אני חש מחויבות להביא את ההסכם לאישור מתפקדים מסודר, כי זהות שייכת לכם, אתם תהיו אלו שיחליטו. אני מאמין, לכם ניתנת האפשרות להתחיל לבצע, להגשים, לא רק לפרסם מצע מפואר, להגשים אותו במציאות.

18:12 עריכה

ההסכם בין זהות לליכוד מעורר מחלוקת משפטית. לפי ידיעה שפורסמה אחר הצהריים כאן ב"זמן ישראל", הקושי נובע מהנחיות היועמ"ש מ-2003, לפיהן אסור להבטיח משרה במסגרת הסכם פוליטי. ועדת הבחירות תבחן את הנושא רק אם תקבל תלונה רשמית.

18:18 עריכה

פרץ: "ראשון המסיתים היה משה פייגלין, היום נחתמה מחדש ברית המסיתים … נתניהו ראש כנופיית המסיתים"

 

 

18:36 עריכה

ההסכם בין הליכוד לזהות, כולל הבטחה למנות את משה פייגלין לשר בתחום כלכלי חברתי, לחבר בוועדת שרים לחקיקה וחבר קבינט כלכלי.

בנוסף, ההסכם כולל בין היתר את ההתחייבויות הבאות:

  • קידום חוק "לגליזציה לחולים", שיתיר רכישת קנאביס לצרכים רפואיים לפי קביעת הרופא המטפל מכל ספק מורשה בארץ ובחו"ל.
  • אישור ייבוא לכל מוצר שעבר תקן במדינה מפותחת אחרת.
  • פטור ממס לעסקים שמחזורם השנתי מתחת ל-2 מיליון שקל בגובה הוצאות ההקמה לשנתיים הראשונות.
  • "ועדת שרים לגיבוש מדיניות הגירה ברורה וטיפול במסתננים"
  • קיצור זמן ההמתנה ושיפור השירות לעולים להר הבית.
19:35 עריכה

כחול לבן מגיבים להסכם של נתניהו עם פייגלין:

20:03 עריכה

גם בני גנץ מגיב הערב להסכם נתניהו-פייגלין.

בכנס ברהט אמר יו"ר כחול לבן כי  "לנגד עיננו נרקמת ברית של קיצוניים. היום התבצעה חבירה של נתניהו לקיצוני נוסף – פייגלין. לחבירה הזו יש מכנה משותף אחד: חירות אישית. פייגלין מדבר על חירות כלכלית, ונתניהו מתענין רק בחירות האישית שלו. ברית הקיצונים של סמוטריץ' בקבינט ופייגלין בממשלה, תוביל את ישראל למדינת הלכה.

בני גנץ הערב ברהט (צילום: יח"צ)
בני גנץ הערב ברהט (צילום: יח"צ)

"יש לנו אתגרי ביטחון בדרום, יש לנו אתגרי ביטחון בצפון, יש בעיות במערכת החינוך, בפיתוח התשתיות, בסוגיות של ביטחון פנים ורווחה. יש כאן 9 מיליון אזרחים שצריכים ראש ממשלה שתשומת ליבו תהיה למדינה, ולא לעניניו המשפטיים.

20:16 עריכה

חלק מעדותו של גלעד ארדן בתיק 4,000 נחשפת הערב בחדשות 12. ארדן היה שר תקשורת שאמור היה לקדם רפורמות שיכלו להזיק לבעל השליטה בבזק ויס, שאול אלוביץ'.

העדות משקפת לכאורה, את השינוי במדיניות במשרד התקשורת: ממדיניות קשוחה לשינוי מדיניות כללי, לאחר שארדן הוזז מתפקידו ובמקומו נכנס נתניהו עצמו לתפקיד השר:

"חיפשתי איפה הדברים המשמעותיים שיכולים להביא לתחרות והיה ברור שבזק, בכוח ובמונופוליזם שלה, זה המקום שאפשר להביא בו להורדת מחירים, החלטתי לקדם את הרפורמה הזו, אין דבר שבו האמנתי יותר מהרפורמה הזו.

"לבעלי ההון יש דרכים להשפיע על ההחלטות שלך, אבל אני הייתי מאוד מחויב, לאלוביץ היתה שיטה לבכות לכל אחד שמכיר אותי, 'מה יש לו נגדי' ואני השבתי, 'הוא מבלבל לכם בשכל'.

"שאול אלוביץ נפגש איתי אפילו בבית שלי, אני לא רואה בזה שום פסול שאנשים שנפגעים ממדיניותי ישמיעו את עמדתם.

"הדבר היחידי שרוה"מ דיבר איתי זה לא בהקשר של המיזוג בין בזק ליס, זה אם אני שומע אותם ונותן להם את יומם בפני, הוא אמר שחשוב לתת להם להישמע. השיחה היתה הרבה לפני סיום הקדנציה. הסברתי שמדובר בפתיחה לתחרות. השיחה היתה לא יותר מארבע חמש דקות.

"זכור לי במעומעם שיש לו קשר או שהוא יכול להגיע לשם, ללשכת ראש הממשלה. ארדן הביע את תחושתו שלפיה לאלוביץ' אכן יש השפעה מסוימת על ראש הממשלה.

20:28 עריכה

במקביל לבחירות גזרת הצפון מתחממת, והיום דווח כי צה"ל הטיל עוצר יציאות על חטיבות לוחמות בצפון.

בתמונה: אלוף פיקוד הצפון אמיר ברעם נפגש היום עם ראשי רשויות בצפון, ואמר כי "אם חייל צה"ל יישרט – אנחנו נגיב בחריפות".

אלוף פיקוד צפון אמיר ברעם בפגישה עם ראשי רשויות בצפון, הערב (צילום: דובר צה"ל)
אלוף פיקוד צפון אמיר ברעם בפגישה עם ראשי רשויות בצפון, הערב (צילום: דובר צה"ל)
20:31 עריכה

סקר בחירות של חדשות 12 מראה שלא נתניהו ולא פייגלין מרוויחים מהאיחוד. תמונת הגושים נותרה זהה, כאשר גוש השמאל עם 54 והימין עם 56, וביניהם ליברמן עם 10 מנדטים:

 

21:09 עריכה

סיעת הליכוד עורכת הערב גיבושון בבלפור.

שר התיירות יריב לוין:

"אנחנו עדים בימים האחרונים לכך שהתקשורת חוזרת לפסוקו של יום. הפעם הפסוקים מוקראים על ידי אחד מכתבי ערוץ 12 כל ערב ובדרך כלל מצטטים לאו דווקא חלקים שלמים אלא קטעים לא ממש שלמים של עדויות כביכול. צריך לומר שהמאמץ המכוון הזה לייצר ולהציף מחדש דברים לא נכונים זה לא מקרי. זה יתעצם לקראת הבחירות ותכליתו ליצור דמורליזציה ותחושה שיש עכשיו כביכול דברים חדשים. זה הבל הבלים מוחלט. צריך לראות זאת כמאמץ מכוון. הערב הזה מוכיח לכולם שאנחנו מלוכדים ובוטחים במנהיגותו וביושרתו של ראש הממשלה נתניהו. אנחנו ביחד חזקים יותר מכל השקרים האלה וביחד ננצח".

גיבושון בבלפור, הערב (צילום: יח"צ)
גיבושון בבלפור, הערב (צילום: יח"צ)

שר המשפטים אמיר אוחנה:

"זה בחירות שניות ופעם שנייה שבה מביאים את הצוללות, פרשה שכולם הכריעו שראש הממשלה לא חשוד. זה לא ימנע מהתקשורת לחבר אותה לראש הממשלה. קראתי את כל כתב החשדות וכמשפטן אני אומר בביטחון שגם הפרשיות האלה יסתיימו בכלום. זה לא יחזיק מים. זה לא מחזיק מים. יש לנו הרבה במה להתגאות. זה העשור המוצלח ביותר בתולדות ישראל בכל מדד. האבטלה בשפל של כל הזמנים, התיירות בשיא, יחסי החוץ בשיא, אין עוד מנהיג עולמי שנפגש כל כך הרבה פעמים עם מנהיג המעצמה הרוסית יותר מנתניהו ואין עוד מנהיג עולמי שנמצא בקשרים אינטימיים עם מנהיגי שתי המעצמות וזה ראש הממשלה שלנו שבעזרת השם יהיה ראש הממשלה הבא. אסון אם נחזור אחורה מההישגים האלה. אני מברך את כולנו שנצליח וזה יקרה אם נתגייס למען המשימה הזאת.

גדעון סער בגיבושון בבלפור, הערב (צילום: יח"צ)
גדעון סער בגיבושון בבלפור, הערב (צילום: יח"צ)

ח"כ גדעון סער:

"ראש הממשלה לעין שיעור יותר חזק משני המועמדים לפיד וגנץ ביחד. מבחינת הכישורים, היכולות, הניסיון והמוניטין הבינלאומי. מיום ליום אנשים מסתכלים על מה שהיה נראה כאלטרנטיבה ואנשים מגלים שזה לא. זה לא מגובש לא חזק ולא מציע אלטרנטיבה. הדרך שלנו היא הדרך הנכונה. הציבור בישראל יודע שהדרך שלנו נכונה מדינית, כלכלית וחברתית. אני מאמין שחשוב למדינת ישראל שאנחנו נהיה בשלטון בשנים הקרובות כי יהיו בהן החלטות מורכבות. לכן אנחנו מציגים דרך מול מי שמסתירים את הדרך, כי לפיד וגנץ מסתירים את דרכם. יש לנו מועמד מצויין ודרך נכונה ולכן בעזרת השם אני מאמין שננצח בגדול.

21:17 עריכה

טל שניידר מצאה כמה נעדרים מהגיבושון:

21:34 עריכה

במהלך כנס כחול לבן ברחובות בוצע ירי מרובה אוויר לעבר הפעילים:

22:36 עריכה

שני פעילים נפצעו קל מהירי שבוצע לעברם הערב בכנס כחול לבן ברחובות. המשטרה ומד"א נקראו לזירה. מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד אמר בתגובה: "לא ירתיעו ולא יפחידו אותנו. נמשיך להיאבק על שינוי למרות האלימות וההסתה".

לפיד בכנס כחול לבן ברחובות, הערב (צילום: אלעד גוטמן)
לפיד בכנס כחול לבן ברחובות, הערב (צילום: אלעד גוטמן)
22:50 עריכה

אמיר אוחנה ואריה דרעי, שרי המשפטים והפנים בהתאמה, הפיצו בשעה האחרונה את תזכיר חוק המצלמות לשמירה על טוהר הבחירות, שמקבל כעת עשרה ימים לעיון הציבור. החוק יקודם עוד לפני הבחירות בהליך מזורז, מאחר שיו"ר ועדת הבחירות קבע שבלעדיו לא יוצבו מצלמות בקלפיות.

סגירה