השלטון לא יתחלף. הוא לא יתן להחליפו

בנימין נתניהו ורעייתו שרה חוגגים את הניצחון שלא התרחש לאחר הכרזת תוצאות הבחירות לכנסת, במטה הליכוד ב-9 באפריל 2019 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
בנימין נתניהו ורעייתו שרה חוגגים את הניצחון שלא התרחש לאחר הכרזת תוצאות הבחירות לכנסת, במטה הליכוד ב-9 באפריל 2019

הו, התמימות הקדושה של האופוזיציה!

"כאשר ביקר פעם אנאכארסיס באספה, התפלא על העובדה שביוון נוהגים חכמים לדבר וכסילים להחליט" ( פלוטארכוס, הביוגרפיה של סולון)

מערכת הבחירות מייצרת תקוות בקרב מפלגות האופוזיציה, וציבור גדול שעדיין מאמין משום מה שניתן להחליף את השלטון בישראל באמצעים דמוקרטיים, בבחירות שאחריהן נציגי העם יקבלו את הכרעת הבוחרים ויתנהלו לפי חוקי המדינה.

אלא שהמציאות מצביעה על תהליכים אכזריים שונים, מסוכנים ואחרים לגמרי.
משום מה האופוזיציה ממשיכה בתמימותה לדבר אל ליבם של האזרחים לפי חוקי המשחק הדמוקרטי, בעוד מתחת לאפה השלטון גונב את המדינה, אונס את הדמוקרטיה כדי שתשרת אותו ומקבע את עצמו בעמדות שליטה לנצח.

האופוזיציה ממשיכה בתמימותה לדבר אל לב האזרחים לפי חוקי המשחק הדמוקרטי, בעוד שהשלטון גונב מתחת לאפה את המדינה, אונס את הדמוקרטיה לשירותו, ומקבע את עצמו בעמדות שליטה לנצח

במילים פשוטות, ברור שאחרי הבחירות הבאות לא ישתנה השלטון גם אם גנץ יחצה את רף 40 המנדטים, וגם אם ברק יכנס לכנסת ועמיר פרץ יביא 15 מנדטים.
נתניהו ושליחיו נאמניו והתלויים בו בעסקי המיליארדים שלהם לא יוותרו. הסימנים פשוט נכתבים יומיום על הקיר.

הנה המינוי של שומרי סף נאמנים, שיחלצו את השלטון וראשו מכל מעשה או מחדל נוגד חוק. הנה פיטוריהם של פקידי ציבור שניסו להגן על האינטרס הציבורי בפרשת מתווה הגז, ועסקת הצוללות, ובוועדת ההיתרים ועוד.

אלה רק קצה קצהו של הר הסימנים. נתניהו הרי לא החזיר את המנדט לנשיא באפריל למרות שנכשל בהקמת ממשלה ולמרות שזהו המהלך הדמוקרטי המתבקש.

לנתניהו לא היו שום עכבות בפעולותיו למען הכנסת הכהניסטים לכנסת כדי להשיג 61 מנדטים שישמרו על שלטונו. לנתניהו ואנשיו בכנסת אין בעיה לפטר מפכ"ל ולא למנות אחר תחתיו – אם אינו תומך בנתניהו.

אלה רק קצה קצהו של הר הסימנים. נתניהו הרי לא החזיר את המנדט לנשיא באפריל למרות שנכשל בהקמת ממשלה ולמרות שזהו המהלך הדמוקרטי המתבקש

המבחן הזה כבר הוצג למועמד לראשות המוסד. לנתניהו אין שום נקיפות מצפון, כשהוא משמיץ או עושה דה-לגיטימציה לחצי מציבור האזרחים, בכינויי גנאי על עמדותיהם הנמצאות בשמאל. אם הוא יפסיד בבחירות הוא כבר יסביר שהבחירה אינה לגיטימית, כי היא נשענת על קולות הערבים או השמאל.

הר אוורסט של סימנים אדומים בוהק מול עיני האופוזיציה ואומר לה פשוט "צאי מהתמימות". תורידי כפפות. הצד השני משתמש בשרשראות ברזל ואגרופני פלדה ואת משחקת בנעלי בלט וכפפות משי .

מדינת ישראל נכבשה למעשה בידי קבוצות קיצוניות, אנטי דמוקרטיות, שלא ישחררו את לפיתתן בשטחי המדינה, בנכסיה, בתקציבה, ובאורחות חייהם של רוב תושביה.

הטירוף של רבני מכינת עלי המייחלים לימי המשיח, ותוקפים את החילונים, ומטיפים לא לשרת בצבא, להדיר נשים ולהפוך את הערבים לעבדים, הוא עוד לבנה, סלע, מוקש, או דוקרן בלב הדמוקרטיה.

הם יגייסו את היועמש החלש, ואת המבקר החדש, ואת משרד המשפטים, ואת הביטחון, ואת שופטיהם בעליון, ואת לובשי המדים שגדלו אצלם

האנשים האלה, יחד עם ראש ממשלה חסר מחסומים, לא יתנו לשנות ולהחליף את השלטון. הם יגייסו את היועמש החלש, ואת המבקר החדש, ואת משרד המשפטים, ואת הביטחון, ואת שופטיהם בעליון, ואת לובשי המדים שגדלו אצלם, והם יאמרו שיש סכנה לארץ ישראל, ולעם ישראל, ותורת ישראל, וישללו את בחירת העם ממי שנחשבים בעיניהם לבוגדים.

יומיום התהליך הזה קורם עור וגידים. מוסיף עוד ועוד סימנים מעידים על ההפיכה, שתחסל את הדמוקרטיה בשם אידאולוגית השלטון, הלאומנות והדת.

מלחמת השקרים ברשתות החברתיות, והספינים המטורללים בכלי התקשורת הכנועים, הם רק כלי נוסף בתכנית הקרב הזה.

מיליוני המצביעים שיילכו לקלפי ב 17.9 אולי מאמינים שההליך הוא דמוקרטי, אבל כמות הזיופים, והשקרים, ואזלת היד של ועדת הבחירות, והמצלמות המפחידות מצביעים – כל אלה רק מגביהים את הר הסימנים.

מיליוני המצביעים שיילכו לקלפי ב 17.9 אולי מאמינים שההליך הוא דמוקרטי, אבל כמות הזיופים, השקרים, ואזלת היד של ועדת הבחירות, מגביהים את הר הסימנים

השלטון לא יתחלף. לא יתן להחליפו. הקומבינות כבר מתבשלות, וחוקים חדשים נכתבים ברגעים אלה ממש – כדי למנוע כל שינוי, גם אם הבוחרים יצביעו עבורו.
אם האופוזיציה לא תתעורר להבין מה קורה, היללות שלה ילוו את ישראל כל הדרך לקבורת חייה הדמוקרטיים.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
אחד מהגורמים המאפשרים לו לעשות את זה הם אלו המסרבים להכיר במציאו, ממשיכים לעצום עיניים ולצעוק בקול גדול: אתה לא מבין, אנחנו מדינת חוק"... הם משלים את עצמם שחיים במדינת חוק למרות שראש המ... המשך קריאה

אחד מהגורמים המאפשרים לו לעשות את זה הם אלו המסרבים להכיר במציאו, ממשיכים לעצום עיניים ולצעוק בקול גדול: אתה לא מבין, אנחנו מדינת חוק"…
הם משלים את עצמם שחיים במדינת חוק למרות שראש הממשלה שריו וחברי הכנסת שלו מתעלמים מהחוק.
עם אנשים כמוהם, נתניהו יכול להיות בטוח. התמימים ימשיכו לעשות בשבילו את התעמולה.

אדון לנדסברג, אינך סבור שיש כשל לוגי מתימטי בטקסט שלך? לפי חשבוני 40 מנדטים של גנץ + 10 של המחנה הדמוקרטי (ברק מקום 10) + 15 של פרץ = 65. מה בדיוק ימנע הרכבת ממשלה אחרת? למה אינך כותב ב... המשך קריאה

אדון לנדסברג, אינך סבור שיש כשל לוגי מתימטי בטקסט שלך? לפי חשבוני 40 מנדטים של גנץ + 10 של המחנה הדמוקרטי (ברק מקום 10) + 15 של פרץ = 65. מה בדיוק ימנע הרכבת ממשלה אחרת? למה אינך כותב ברור ממה אתה "מפחיד" את הציבור? מה יקרה? הפיכה צבאית? תגיד ההשקפה השמאלנית שלך העבירה אותך על דעתך? ואני מאלו שבזים לנתניהו. להזכיר לך למי ניתנה הנבואה?

תודה! המשפט שראוי יותר מכול לתשומת לב כאן אומר: "אם האופוזיציה לא תתעורר להבין מה קורה..." - ונראה שהיא מתעוררת! הבעיה שלנו היא העובדה שהבייס של ביבי והחרדים לא מבינים בפוליטיקה וניתנין... המשך קריאה

תודה! המשפט שראוי יותר מכול לתשומת לב כאן אומר: "אם האופוזיציה לא תתעורר להבין מה קורה…" – ונראה שהיא מתעוררת!
הבעיה שלנו היא העובדה שהבייס של ביבי והחרדים לא מבינים בפוליטיקה וניתנין לתיפעול ע"י הרבנים והא-דון.

גם אם ה'אופוזיציה' בישראל תתעורר ( מי זאת האופוזיציה מלבד המחנה הדמוקרטי ? כחולבן זאת ממש לא אופוזיציה ) אז ספק אם יהיה שינוי.מבחינה דמוגרפית נראה שהענין הוכרע וגם אם נתניהו יצא מחיינו ... המשך קריאה

גם אם ה'אופוזיציה' בישראל תתעורר ( מי זאת האופוזיציה מלבד המחנה הדמוקרטי ? כחולבן זאת ממש לא אופוזיציה ) אז ספק אם יהיה שינוי.מבחינה דמוגרפית נראה שהענין הוכרע וגם אם נתניהו יצא מחיינו מתישהו הביביזם והזוהמה השלטונית וכמויות של נתינים חסרי כל תרבות דמוקרטית לא הולכים לשום מקום.להיפך ,רק מתרבים…

עוד 596 מילים ו-5 תגובות
סגירה