אמיר אוחנה לא לבד

מאיר אזולאי
מאיר אזולאי

אמיר אוחנה לא לבד. יש גם הומואים ימנים, לא מעטים, הדורשים שיוויון זכויות מלא לעצמם אבל לא מוכנים לתת אותו לערבים. גם לא לאחמד ההומו הנמצא מעבר לגדר וחי תחת משטר אפל, שיצא לאחרונה נגד נסיון התארגנות של קבוצת הומואים בשטחים.

מאיר אזולאי (37) הוא אחד מהם. אני ובן זוגי נהיה אורחים בחתונה שלו ושל בן זוגו ערן שתתקיים בנוכחות מאות אורחים. רובם שמאלנים.

מאיר מצהיר שיצביע בבחירות לליכוד בראשות נתניהו, שתחת משטרו ההומואים לא רשאים לנישואין חוקיים ולפונדקאות. גם שר המשפטים אמיר אוחנה (השר ההומו המוצהר הראשון בישראל) לא ישנה את המדיניות הזו.

היתכנות חיבור של נתניהו לסמוטריץ', פרץ, פייגלין, בן גביר והמפלגות החרדיות אחרי הבחירות ריאלית מאוד, מה שבוודאי ימשיך למנוע מהומואים שיוויון זכויות חלקי, בוודאי לא מלא.

מאיר ימני מהבית. כולם אצלו מצביעי ליכוד. הוא זוכר את עצמו ימני כבר מגיל 7-8. הוא מאמין בארץ ישראל השלמה. על אמיר אוחנה הוא חושב שזהו הישג פוליטי מרשים

מאיר ימני מהבית. כולם שם מצביעי ליכוד. הוא זוכר את עצמו ימני כבר מגיל 7-8. הוא מאמין בארץ ישראל השלמה. על אמיר אוחנה הוא חושב שזהו הישג פוליטי מרשים. "זה מדהים. מסר חשוב. להראות למפלגות החרדיות שלא תהיה כאן מדינת הלכה".

על ניצן הורוביץ, גם הוא הומו גאה ומוצהר העומד בראש המחנה הדמוקרטי:
"לא מחבב אותו, לא אוהב את הדעות שלו". הפייסבוק שלו מופצץ בפרפוגנדה על בסיס יומי. תומך נלהב של נתניהו. הוא מתנער מעוצמה יהודית – לא דווקא בגלל האג'נדה, יותר כי הם מפריעים בדרכו של הקיסר נתניהו.

יחסיו עם הצל מורכבים. "הוא עושה הרבה דברים טובים. הוא קיצוני והוא עוזר להרבה מאוד אנשים. אני קרוב אליו באג'נדות אבל לא ברעיון שצריך להרוג את כל הערבים".

הוא מגדיר את עצמו בן אדם לפני ההומו שהוא. "אני לא נגד אזרחים ערבים ישראלים שומרי חוק. בעלי תעודת זהות כחולה רשאים לקבל את כל הזכויות. אפילו אני מכיר כמה כאלה. אין לי דבר נגדם".

האם חשב פעם מה זה להיות הומו ערבי? "כן. אני אגיד לך. כל בן אדם שגדל בארון חש את אותה תחושה. הכל עניין של מיקום גיאוגרפי. תעזבו את המשפחות, הקהילה, הכפר, הדעות החשוכות, תעברו לתל אביב ותחיו כמו הרבה ערבים אחרים".

מאיר אזולאי רוצה שלום אבל לא מאמין בזה. "אני מציאותי. העולם צריך להתפכח. לא ניתן לעשות שלום עם הטרור". על ירושלים הוא מאמין שהיא הבירה של מדינת ישראל ולא יכולה להיות בירה בינלאומית לכל הדתות.

איזה פיתרון הוא מציע לסכסוך ביננו לערבים? "הערבים לא רוצים לעשות שלום. הם בוחרים בטרור והם לא רוצים שלום ולכן אני לא מאמין שיהיה שלום. מבחינתינו הם מפגעים וטרוריסטים ומי שמצביע לחמאס בוחר את הדרך שלו. אנחנו צבא הגנה לא צבא מלחמה".

האם ביבי חלש מול החמאס? "עזה סוגיה סבוכה. בוגי לא נתן פיתרון נגד החמאס כשהיה שר ביטחון. קל להגיד ביבי חלש. אף אחד לא יכול לנצח את החמאס. בשביל זה צריך לכבוש, גם גנץ אמר שלא ניתן לפתור את בעיית החמאס".

מתוך הפייסבוק האישי של מאיר: "יש קונספירציה של כל המערכת להפלת נתניהו, מקנאים בו וחושקים בתפקיד שלו. מנסים לתפור לו ולאשתו תיקים, מנסים לערער את הילדים שלו

מתוך הפייסבוק האישי של מאיר: "יש פה קונספירציה של כל המערכת להפלת נתניהו, מקנאים בו וחושקים בתפקיד שלו. מנסים לתפור לו תיקים, מנסים לתפור לאישתו תיקים, מנסים לערער את הילדים שלו, אומרים שהוא לא ימין, אומרים שהוא גנב, אומרים שהוא שמאלן. התקשורת מגוייסת, בתי המשפט מגוייסים, המשטרה מגוייסת, אנשים מתוך ה'ימין' מגוייסים. אבל, למרות הכול ואף על פי יש לנתניהו משהו אחד שאין לאף אחד אחר, את הקב"ה לצידו."

זה האני מאמין שלו ואין סיכוי שמישהו מחבריו השמאלנים ישנה את העמדות שלו. כאמור הוא ינק את נתניהו מילדות. 

מה עם זה שחצי ממשלה בחקירות? "סיגרים ושמפניה זה שטויות. התקשורת והמשטרה מנסים להפיל את ראש הממשלה. אני לא מאמין להם. הכל שקרים. התקשורת מוטה והעם רואה את זה".

אז מה יקרה בבחירות? "ביבי יקח או שתהיה ממשלת אחדות עם הליצנים האלה".

מזל טוב!

"בחתונה שלי יהיו כנראה תשעים אחוז שמאלנים. אנחנו יהודים ואנחנו אחים. זה לא אופנתי להיות ימני. אני מרגיש מיעוט. להיות ימני זה איפה גדלת ואיך חינכו אותך".

*  *  *

אז אם חשבתם שכל ההומואים שמאלנים. תחשבו שוב. הומואים הם קודם כל בני אדם ורק אחרי זה הומואים. יש להם דעות שונות זה מזה בדיוק כמו לסטרייטים.

בניגוד למאיר אני חושב אחרת. מבחינתי אחמד מעזה, סמיר מעוספיה, הראל מבית אל ןזיו מתל-אביב הם תמיד קודם כל בני אדם. ומגיע להם לחיות חיי חירות שלמים. מגיע להם לחיות כפי שהם בוחרים לחיות

בניגוד למאיר אני חושב אחרת. מבחינתי אחמד מעזה, סמיר מעוספיה, הראל מבית אל ןזיו מתל-אביב הם תמיד קודם כל בני אדם. ומגיע להם לחיות חיי חירות שלמים. מגיע להם לחיות כפי שהם בוחרים לחיות.

אין אצלי חלוקה בין ערבים ויהודים, ימנים או שמאלנים, הומואים או סטרייטים. ממשלה ימנית לא יכולה לתת מענה אמיתי כשהיושב בראשה עסוק בעצמו, עסוק בלרצות את החרדים, את הימין הקיצוני. ממשלה כזו היא חורבן קודש הקודשים של כבוד האדם וחירותו.

היועץ המשפטי אומר את זה, סמוטריץ' אומר את זה, אפילו אוחנה בורח מזה. ממשלה שחוקקה את חוק הלאום אינה בוחרת בדרך של שלום.

אפי אליסי, בן 53, בזוגיות עם יריב מזה 26 שנים, מגדל את רואי בן ה-20 ואת יאן בת ה-13. מייסד ועורך אחראי של מגזין אופנה Fashion Israel, מרצה על בריאות הנפש מטעם ״אנוש״, ״נגישות ישראל״ ובאופן פרטי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 778 מילים
סגירה