נפתלי בנט הודיע כי יתמוך במתן חסינות לנתניהו

נפתלי בנט מימינה: "אם יש ממשלה יציבה, צריך שיקרה משהו מאוד מאוד קיצוני כדי שאני אתנגד לחסינות" ● ראש הממשלה ושרי החינוך והאוצר מברכים על ההסכמה שהושגה עם המורים

נפתלי בנט (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
יונתן סינדל פלאש 90
נפתלי בנט
07:24 עריכה

לפי סקר של מכון המחקר "מאגר מוחות", שמתפרסם הבוקר ב"ישראל היום", עוקפת כחול לבן את הליכוד במספר המנדטים שהיא מקבלת.

07:41 עריכה

המשטרה עיכבה אמש לחקירה שני חשודים במעורבות בירי בכנס של כחול לבן ברחובות. אתמול, במהלך אירוע של המפלגה ברחובות, נורו יריות אחדות מרובה אוויר, ושני פעילים נפגעו קל. השניים הודו במעורבותם במעשה וטענו שמדובר היה במעשה קונדס.

08:12 עריכה

יושב ראש מפלגת זהות, משה פייגלין, מודה בראיון לשלום קיטל בכאן רשת ב' במגבלה של ההסכם שחתם אתמול עם ראש הממשלה נתניהו: "הסכם פוליטי הוא לא הסכם שאפשר לאכוף אותו". פייגלין הודה שאכן לעיתים ישנם מצבים פוליטיים שבהם לא ניתן לממש הסכמים שנחתמו.

בראיון לאברי גלעד וטלי מץ ב"העולם הבוקר" ברשת 13 אמר פייגלין שהוא מבין את מבקריו בזהות והביע תקווה שהם יאשרו ביום ראשון את ההסכם שעליו חתם עם נתניהו.

09:19 עריכה

במערכת הבחירות האחרונה ניסתה עומר ינקלביץ' לעבור מחוסן לישראל בראשות בני גנץ לימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקדכך מפרסמים הבוקר מתי טוכפלד ודניאל רוט-אבנרי ב"ישראל היום". ינקלביץ', שמכהנת כיום כחברת כנסת בסיעת כחול לבן, מסרה שזהו "שקר מוחלט, לא היו דברים מעולם".

לפי הדיווח, האסטרטג ישראל בכר – שעבד עם חוסן לישראל, עבר למשך מספר שבועות לעבוד עם הימין החדש, ואז שב לשתף פעולה עם גנץ – הוא שניסה לסייע לינקלביץ' להצטרף למפלגתם החדשה של בנט ושקד. מכחול לבן מסרו שאינם עוסקים "בספינים וברכילות".

09:25 עריכה

הקטין והצעיר, שהודו בירי מרובה אוויר אתמול בכנס של כחול לבן ברחובות, יובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בפתח תקווה.

 

10:38 עריכה

סקר של מכון סמית בראשות רפי סמית עבור "מעריב" ותחנת 103 אף-אם, מראה שתומכיו של נתניהו – הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה – מקבלים 57 מנדטים; מתנגדיו – כחול לבן, הרשימה המשותפת, המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר – זוכים ב-53 מנדטים. ליברמן, שהודיע שימליץ לנשיא על מי שיענה לתנאיו-שלו, זוכה עם מפלגתו, ישראל ביתנו, לעשרה מנדטים.

עוצמה יהודית קיבלה בסקר 2.5% מהקולות, שיעור שמותיר אותה מתחת לאחוז החסימה.

הסקר נערך שלשום, בטרם הוכרז רשמית על ההסכם בין נתניהו לפייגלין. בסקר השתתפו 600 נשאלים. טעות הדגימה היא 4%.

11:26 עריכה

אבטחה הוצמדה לעיתונאי גיא פלג מחדשות 12, בשל איומים שהופנו כלפיו. פלג אחראי לשורה ארוכה של פרסומים, המציגים באור שלילי את ראש הממשלה בנימין נתניהו. חברת החדשות הצמידה מאבטח לפלג בעקבות איומים שספג ברשתות החברתיות ובחשבון הווטסאפ הפרטי שלו – כך פרסם הבוקר רז שכניק ב"ידיעות אחרונות".

בראיון לניסים משעל בתחנת הרדיו 103 אף-אם אמר הבוקר פלג: "יש איומים ובעיקר הסתה, ויש החלטה של הנהלת החברה, שבנסיבות האלה צריך להצמיד לי מאבטח. זה לא פשוט".

אתמול פרסם פלג, המסקר את תחום המשפט בחברת החדשות, את עדותו של גלעד ארדן, שהועבר מתפקידו כשר התקשורת אחרי שנקט במהלכים שפגעו בחברת בזק, כשהייתה בבעלותו של איש העסקים שאול אלוביץ'.

12:05 עריכה

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך עד מחר בערב את מעצרו של בן ה-16, החשוד במעורבות בירי אתמול בכנס כחול לבן ברחובות. הדיון בעניינו של בן ה-26, החשוד במעשה גם כן, עתיד להתקיים עוד זמן קצר. כך דיווח רועי רובינשטיין ב-ynet.

12:27 עריכה

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך עד מחר את מעצרו של רועי אוחיון, בן 26, החשוד במעורבות בירי שבוצע אתמול בכנס של כחול לבן ברחובות – כך דיווח רענן בן צור ב-ynet. מוקדם האריך בית המשפט גם את מעצרו של הקטין החשוד במעורבות במעשה.

לפי הדיווח, אוחיון טען במהלך הדיון כי הקטין הוא שירה, בשעה שהוא עצמו נהג ברכב ולא הבחין בכך. אוחיון אף הוסיף כי בבחירות האחרונות הצביע לכחול לבן.

12:57 עריכה

יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר שאם כחול לבן לא תתמוך ביוזמה להצבת מצלמות הקלפיות – "יש לזה רק הסבר אחד: או שהם מתכוונים לזייף, או שנוח להם שמישהו אחר יזייף. אין שום דרך להסביר את זה אחרת".

ובכן, דווקא יש. במהלך הדיון על הצבת המצלמות בוועדת הבחירות המרכזית הציגו משפטנים שונים נימוקים למה לא להכניס מצלמות לאולמות ההצבעה. טיעון אחד הוא שאין לשנות את הכללים במהלך המשחק. טיעון אחר עסק בפגיעה בפרטיות. סיבה אפשרית נוספת להתנגדות לחוק בנושא – שבליכוד הודיעו שיקדמו – היא קבלת עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, שעתיד, לפי ההערכות, להסתייג מחקיקה מזורזת בנושא. לתשומת ליבו של הקורא יולי אדלשטיין.

13:08 עריכה

אחרי שפורסם כי חדשות 12 הצמידה מאבטח לגיא פלג, עיתונאיות ועיתונאים מתגייסים להביע תמיכה בכתב ובפרשן המשפטי.

קרן מרציאנו מחדשות 12 –

אור הלר מחדשות 13 –

ירון אברהם מחדשות 12 –

חיים ריבלין מחדשות 13 –

גדעון אלון מ"ישראל היום" –

יוסי אלי מחדשות 13, שמשתף ביחס שהוא סופג –

מיכל פעילן מחדשות 12 –

וברק רביד מחדשות 13, שהגדיל לעשות ושינה את תמונת הפרופיל שלו לתמונתו של גיא פלג –

13:31 עריכה

הצמדת מאבטח לעיתונאי גיא פלג | יאיר נתניהו לעיתונאי חדשות 12: "חוצפן! אף אחד לא איים עליך!". בנו של ראש הממשלה כתב בטוויטר שהוא עבר "על כל התגובות", וכך הסיק שלא הופנו איומים כלפי העיתונאי. אלא שלפי הפרסום ב"ידיעות אחרונות", פלג קיבל איומים אל חשבון הווטסאפ הפרטי שלו, לכן נתניהו לא יכול היה להיות חשוף אליהם.

נתניהו כתב בשוגג את התגובה לברק רביד מחדשות 13 ולא לפלג, אחרי שהכתב המדיני שינה את תמונתו לזו של עמיתו לאות הזדהות עימו. "התקבלתי (הכוונה ל'התבלבלתי', הטעות במקור) מהתמונה של דאמבו", כתב. בנו של ראש הממשלה לועג לא אחת למראה החיצוני של מושאי הביקורת שלו, ולפלג הצמיד את הכינוי דמבו, כשמו של גיבור סרט האנימציה של דיסני. בעבר איים כתב חדשות 12 כי אם ישוב נתניהו ויכנה אותו כך, יתבע אותו, אך ככל הידוע, הוא לא עשה כן.

בתגובה אחרת נתניהו כתב שאבטחת העיתונאי אינה אלא "ספין" מתוך ניסיון להפוך את פלג "לקדוש מעונה כדי לסתום את הפה לימין שלא יתגונן מולו".

13:44 עריכה

ראש ממשלת אתיופיה, אבי אחמד, יגיע מחרתיים לישראל. אבי נבחר בשנה שעברה לתפקיד, והוא זוכה להערכה רבה, בין היתר על רקע הסכם השלום שהשיג עם אריתראה.

הביקור נחשב ככזה שתורם לראש הממשלה בנימין נתניהו לחזק את דימויו כמדינאי וכאיש העולם הגדול. תרומה אפשרית נוספת עשויה להיות בכך שנתניהו יצטייר כמי שעוסק בעניינם של יהודי אתיופיה. בשבוע שעבר שב ראש הממשלה מביקור באוקראינה, שלפי פרשנים, נועד לקרוץ לבוחרים יוצאי המדינה.

ראש ממשלת אתיופיה אבי אחמד (צילום: Francisco Seco, AP)
ראש ממשלת אתיופיה אבי אחמד (צילום: Francisco Seco, AP)

לפני הבחירות עתיד נתניהו לבקר בהודו ולהיפגש עם עמיתו, ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי.

14:17 עריכה

חבר הכנסת אסף זמיר מכחול לבן מגיב לדבריו של יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, שלפיהם מי שלא יתמוך בהצבת מצלמות בקלפיות למעשה מצדד בזיופים בבחירות –

14:17 עריכה

אחרי הפרסום שהוצמדה אבטחה לגיא פלג, ועיתונאים התגייסו לימינו, בסביבת ראש הממשלה מבקרים את כתב ופרשן חברת החדשות. בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, טען בתגובות שפרסם בטוויטר כי פלג כלל לא אוים ואבטחתו אינה אלא ספין (עוד על כך – בדיווח מהשעה 13:44 ביומן בחירות זה).

אחר כך מנהל הקמפיין של הליכוד, עופר גולן, פרסם קטע ממכתב התראה לפני תביעה, שנשלח אתמול מטעם ראש הממשלה אל חדשות 12. לפי דיווח באתר 0404, נתניהו דורש שתפורסם התנצלות במהדורת החדשות של חדשות 12 ובאתר מאקו. ביום שלישי שידר פלג כתבה, ובה הובאה עדותו של עד המדינה שלמה פילבר. בכתבה דווח שפילבר אמר על המיזוג בין יס ובזק כי "המיזוג הזה הוא אסון לאומי; אסור לי לעשות אותו בשום פנים ואופן". למחרת התנצל פלג בשידור בפני פילבר והביא ציטוט מתוקן: "זה לא שמישהו אמר לי באיזה שהוא שלב שהעניין הזה הוא איזה שהוא אסון לאומי".

"אין שום דבר מקצועי בלערוך ולעוות עדות באופן מגמתי ולהציג אותה לציבור באופן הפוך לחלוטין מהכוונה המקורית כדי לפגוע בראש הממשלה, ולרוץ לפרסם הבהרה רק אחרי שהוא נתפס", כתב גולן בחשבון הטוויטר שלו. גולן צירף לדבריו ציוץ של העיתונאי חיים ריבלין וכתב: "אתם אלא (הטעות במקור; צריך להיות 'אלה') שצריכים לדרוש בדק בית".

14:39 עריכה

שנת הלימודים תיפתח ביום ראשון כסדרה, אחרי שהסתדרות המורים והאוצר הגיעו להסכמות. גם ארגון המורים לא ישבות, לאחר שהשבוע אסר עליו בית הדין לעבודה לעשות כן. לו הייתה פורצת שביתה זמן קצר כל כך לפני הבחירות, היה הדבר מהווה מכה לראש הממשלה נתניהו. נתניהו, שר החינוך רפי פרץ ושר האוצר משה כחלון בירכו על כך בחשבונותיהם –

14:47 עריכה

על רקע ההחלטה של חברת החדשות להצמיד אבטחה לעיתונאי גיא פלג בשל איומים, מציגים בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, ויועצו, טופז לוק, איומים וגידופים שהופנו כלפיו. נתניהו הצעיר מציג גם איומים כלפיו. מוקדם יותר טען בנו של ראש הממשלה כי איש לא איים על פלג.

15:02 עריכה

בינתיים בכחול לבן | בזמן שראש הממשלה משיג הסכם שמביא את פייגלין לפרוש מהתמודדות בבחירות, חוגג את פתיחת שנת הלימודים ונערך לביקור המדיני של מקבילו האתיופי מחרתיים, באופוזיציה נותנים פייט. או לפחות מנסים. גבי אשכנזי מבקר בשוק של רחובות, בני גנץ מתגייס לימינו של גיא פלג, משה (בוגי) יעלון מסייר בפרדס חנה, ויאיר לפיד מציג את חמשת הנושאים הראשונים שבהם תטפל כחול לבן.

17:58 עריכה

מפלגת הליכוד הגישה עתירה ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, בבקשה לאסור על פרסום תמלולים מחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו, עד לאחר הבחירות. נתניהו התייחס לעתירה בחשבון הפייסבוק שלו ואמר: "אלו הדלפות פליליות. דינה של כל הדלפה כזו – שלוש שנות מאסר".

שידור חי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו>>

שידור חי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו>>

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שישי, 30 באוגוסט 2019

 

18:34 עריכה

בני גנץ, יו"ר כחול לבן, עוקץ את נתניהו לאחר שמפלגתו עתרה לוועדת הבחירות בבקשה לאסור את פרסום תמלילי החקירות עד לאחר הבחירות

18:43 עריכה

נתניהו VS. ערוץ 12 – סיבוב נוסף: ראש הממשלה כינה את ערוץ 12 "ערוץ תעמולה", והאשים את קשת על שהפיקו את הסדרה "הנערים", שלטענתו אנטישמית ו"מוציאה שם רע ושקרי למדינת ישראל".

19:54 עריכה

יאיר לפיד התראיין הערב בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" בערוץ 12 והתייחס לפרשת ההדלפות: "אני עושה סדר, הזמינו חברה לאבטחת מידע, כי היה חשש להדלפות. אף אחד מיש עתיד לא מדליף".

לפיד גם שב ותקף את נתניהו: הבעיה שלו זה שהוא יותר מדי שנים בשלטון. כל מה שהוא לא עשה, הוא לא יעשה. הוא סתם עייף ולא עושה כבר שום דבר – לא בדיור, לא בחינוך ולא בביטחון. יש לנו 3 רמטכ"לים והם בנו את עוצמתו של צה"ל. איך מחזירים את ההרתעה? רק בכוח".

יאיר לפיד בביקור בכירי כחול-לבן בעוטף עזה (צילום: כחול-לבן)
יאיר לפיד בביקור בכירי כחול-לבן בעוטף עזה (צילום: כחול-לבן)

אתה בעד איחוד עם הליכוד?
"בטח. הכי טוב. בלי ביבי. הם לא יסכימו ללכת לבחירות בפעם השלישית. דקה אחרי הבחירות בליכוד, אם ביבי לא יצליח להרכיב ממשלה, מילת הקוד היא לכנס את ועדת הליכוד – אז נדע שהתחיל המרד. הם לא יתנו לו ללכת לבחירות פעם נוספת".

20:04 עריכה

נפתלי בנט מ"ימינה" אמר כי יתמוך במתן חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון בערוץ 12, אמר בנט: "אנחנו במצב חדש. אנחנו כבר בבחירות שניות. הצורך הגדול ביותר של מדינת ישראל עכשיו זה יציבות. אם יש ממשלה יציבה, צריך שיקרה משהו מאוד מאוד קיצוני כדי שאני אתנגד לחסינות".

20:58 עריכה

חקירות נתניהו. גיא פלג חשף הערב בחדשות 12 על קיומה של פגישה חשאית בין מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת שלמה מומו פילבר, עד מדינה היום, לבין שאול אלוביץ'. לפי הדיווח, השניים נפגשו בביתו של אלוביץ' ושם קבעו את העתיד של עסקת בזק ויס.

בפגישה דנו פילבר ואלוביץ' בביטול ההפרדה המבנית באיחוד יס ובזק, מה שהיה אמור להכניס לאלוביץ' מיליוני שקלים. על הפגישה נודע לחוקרים בעקבות התכתבות ווטסאפ בין פילבר ואלי קמיר, יועצו של אלוביץ'.

קמיר: "הבנתי משאול שהייתה לכם פגישה טובה".
פילבר: "התקדמנו, יש הבנות בכפוף לאישור הבוס… הייתה פגישה טובה והיין היה מצויין… זה הגיע עם תאנים ענבים וגבינה – דליקטס!".

מוקדם יותר היום, מפלגת הליכוד עתרה ליו"ר ועדת הבחירות בבקשה לאסור את פרסום התמלילים. הבקשה נדחתה, השופט נימק זאת: "לא מצאתי כי יש מקום למתן הצו המבוקש".

21:29 עריכה

אהוד ברק מגיב לחשיפה של גיא פלג בחדשות 12: "העדויות מפלילות…הוא ידע ה-כ-ל".

סגירה