זה עלול להגמר ברצח נוסף

גיא פלג, צילום מסך מערוץ 12
גיא פלג, צילום מסך מערוץ 12

הדברים הללו חייבים להיכתב במהירות ובבהירות. כי בנפשנו היא:

יש לי ביקורת עצומה על פרקליטות המדינה לא אחת. על משטרת ישראל לא אחת. הן עלולות לעתים לפגוע בזכויות חשודים ונאשמים במקום לשמור עליהן. להוליד עיוותי דין במקום לחשוף את האמת. בדרך כלל הן פועלות כראוי. אך לא אחת הן מגלות שרירות לב, אטימות מקוממת וחוסר אנושיות. הן כלפי חשודים ונאשמים. הן כלפי נפגעי ונפגעות עבירה.

יש לי ביקורת קשה וחמורה על השידור המסחרי הירוד בכלל ולעתים על חברת החדשות של ערוץ 12 בפרט.

יש לי אפילו ביקורת אישית לעתים גם על העיתונאי המצוין גיא פלג (הוא מאאאד כועס עליי כשהוא מגלה שראיון או סיפור שהוא קיווה לפרסם, מוצאים את דרכם לערוץ אחר או לגורם אחר). במקביל, אני גם מחבב אותו ומעריך את מקצועיותו.

ואחזור על כך שוב ושוב: חזקת החפות חלה בעיניי על נתניהו באופן מוחלט. זכותו להליך הוגן היא זכות יסוד חוקתית.

יותר מזה: כשאני צופה בטלוויזיה בפרסומים חלקיים מתמלילי חקירות משטרה, אני חושד לא אחת באינטרסים שעומדים מאחורי הדלפות כאלה או אחרות

יותר מזה: כשאני צופה בטלוויזיה בפרסומים חלקיים מתמלילי חקירות משטרה, אני חושד לא אחת באינטרסים שעומדים מאחורי הדלפות כאלה או אחרות. אינטרס מטעם סנגורים (כמוני). אינטרס מטעם גורמים במשטרה (קל להחריב חיי חשוד). או אינטרס מטעם גורמים בפרקליטות.

המשטרה והפרקליטות, כך כתבתי ואמרתי בהזדמנויות רבות, אינן חסינות מביקורת. להפך. הכי להפך. אך מדובר בגופים כה חשובים שנתונים לעתים ממתקפות כה מתלהמות מצד פוליטיקאים עתירי כוח ומצד חשודי צמרת ונאשמי צמרת, עד שאין מנוס מלהזכיר את העובדה הפשוטה שבלא משטרה חוקרת ובלא פרקליטות חזקה, לא ייכון שלטון חוק.

אמשיך. חרף הפער האידיאולוגי בן 180 המעלות ביני לבין נתניהו ושותפיו האיומים ועל אף שאני סבור שנתניהו מוביל אותנו לחורבן דמוקרטי, אני מסרב להיכנע לשנאה מסנוורת. אני מסוגל לחשוב על מספר הישגים של ממשל נתניהו. בחיי.

*  *  *

אבל עכשיו אני מגיע לשורה האחרונה. השורה האחרונה בהולה ומפחידה. השורה האחרונה היא שנתניהו מתיר את הרסן. מלבה הסתה. מסית בעצמו. ואת זה חייבים לומר. נגד זה חייבים לעמוד בתוקף. בכל תוקף.

המאבטח שהוצמד לגיא פלג בעקבות איומים על חייו, רק מפני שביצע את מלאכתו ופרסם חלקים מתמלילים שמלמדים על האפשרות שנתניהו מעל בחובת הנאמנות שלו כלפי כולנו.

המאבטח שהוצמד לגיא פלג בעקבות איומים על חייו, רק מפני שביצע את מלאכתו ופרסם חלקים מתמלילים שמלמדים על האפשרות שנתניהו מעל בחובת הנאמנות שלו כלפי כולנו, הוא תוצר של התרת הרסן מבלפור

המאבטחים שהוצמדו בעבר לרביב דרוקר בעקבות איומים שספג, רק מפני שחשף פרשות שחיתות לכאורה שרה"מ מעורב בהן.

הירי מרובה אוויר שפצע שני משתתפים בכנס כחול-לבן ברחובות בשבוע שחלף.

איחולי האונס מתומכי ימין ברשת (זה תמיד אונס דמיוני וברוטלי מידי סודאנים או פלסטינים) שהפכו לשגרה מפלצתית.

כל אלו אינם רק תוצר של שיח ציבורי מתלהם בעידן הטכנולוגי. כל אלו אינם רק פועל יוצא של תרבות מילולית אלימה בעולם המערבי. כל אלו הם גם ובעיקר פועל יוצא של התרת הרסן מבלפור. של ההליכה על ראשו האישי של כתב ביקורתי. של ההסתה הארסית והבלתי פוסקת כלפי יריבים פוליטיים. של השיסוי נגד מי שחושב אחרת. של הפוליטיקה המכוונת של השנאה. של התוקפנות המילולית המדהימה שמלווה לעולם בהתקרבנות ובכזבים בוטים ומכוונים.

כן, כל אלה הם תוצר של עידן נתניהו מאז שעמד על המרפסת בכיכר ציון. וזה עלול להיגמר ברצח נוסף. כמו אז. כמו ב-4 בנובמבר 1995.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 504 מילים
סגירה