מנדלבליט דחה עתירת הליכוד לאסור פרסומים מחקירות נתניהו

בליכוד מגיבים: "זה תמוה, לפני ארבעה חודשים החלטתו הייתה הפוכה" ● נחשפו הקלטות מטרידות של שיחות בין נתניהו לאיוב קרא ● נתניהו בתגובה: "חדשות 13 באו לקלל ויצאו מברכים" ● קרא בתגובה: "הם עשו דבר נבזי"

אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
יונתן זינדל/פלאש 90
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו, ארכיון
07:31 עריכה

בוקר טוב! שבועיים בדיוק נותרו לפתיחת הקלפיות וכנראה שמעתה ועד יום הבחירות תנסה כל אחת מהמפלגות לשלוף את תותחיה הכבדים. המערכת הפוליטית עדיין מושפעת מירי הנ"ט מלבנון לשטח ישראל אתמול בצהריים.

בוגי יעלון מכחול לבן שיבח את צה"ל על הפעלת הכח בצפון, התייחס לפרסום על כך שבוצע תרגיל הטעייה, במהלכו הובהלו חיילים צבועים בצבעי דם לבית החולים ותקף את נתניהו: "מה הרווחנו ומה הפסדנו מהפרת מדיניות העמימות? האם נכון שנתניהו יקריב אינטרסים ביטחוניים, עד כדי סיכון חיי אדם, משיקולים פוליטיים?".

07:39 עריכה

המדיניות השונה בה נקטו בני גנץ ויאיר לפיד לאחר האירוע האמש בגבול הצפון היא מושא לביקורת גם הבוקר. אתמול אחה"צ לפיד ניצל את המומנטום ותקף את נתניהו כשאמר: "ילדי הצפון, אתם במקלטים בגללו", ואילו גנץ הודיע כי יקפיא את הקמפיין.

השר גלעד ארדן מהליכוד התראיין הבוקר לגל"צ והתייחס לכך: "זה פשוט היה כל כך מטופש, חסר אחריות ומגוחך, שבזמן שבני גנץ עם הרקע שלו מתנהג באופן ממלכתי ויאיר לפיד עם הרקע שלו מתנהג באופן ילדותי וחסר הבנה".

בנוסף, בעקבות הסקרים שפורסמו אמש, לפיהם כחול לבן מובילה על הליכוד במנדט אחד, אמר ארדן: "זה מאוד מדאיג. יש סכנה לשלטון הליכוד. יש הרבה מצביעים ליכוד שמתבלבלים ולא רואים. בשבועיים הבאים נראה לכולם את הפערים בינינו לבינם".

גם ח"כ יואב קיש מהליכוד הגיב לציוץ של לפיד וניסה לקרוא את מחשבותיו.

08:00 עריכה

וזה ההסבר של כחול לבן לציוץ של לפיד.

08:23 עריכה

הירידה בסקרים של הליכוד הובילה את המפלגה להשקיע מיליוני שקלים בביקורי בית, כך מפרסם היום חיים לוינסון ב"הארץ". מיליונים מתקציבי רכש המדיה והפקת סרטונים של המפלגה הוסטו לטובת פעילות שטח, במסגרתה יעברו שכירים מבית לבית בימים שלפני הבחירות על מנת לעודד מצביעים פוטנציאלים להגיע לקלפי ולהצביע למפלגה.

08:59 עריכה

השר יובל שטייניץ מהליכוד, אמר הבוקר בכאן רשת ב', כי התקרית בגבול לבנון היא "רק פסיק קטן בתוך המערכה הנרחבת הזאת, שהציבור בכלל רואה רק את קצה הקרחון שלה".

שטייניץ התייחס גם לביקורת של ראש הממשלה וראש מפלגתו בנימין נתניהו, על ערוץ 12: "אני לא מחרים את קשת אבל אני כן קובל על ההתגייסות, אני לא אגיד טוטאלית, של חלקים גדולים בתקשורת הישראלית, 70%-80% נגד הליכוד ובעד כחול לבן".

10:19 עריכה

התגובות והפרשנויות הפוליטיות לתקרית בגבול לבנון אתמול ממשיכות להגיע. יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר: "כשיש אי ודאות והצבא פועל צריך להישאר ממלכתיים". עוד אמר גנץ בכנס התאחדות התעשיינים, "הפטפטת גורמת לנזק והעמימות ברוב המקרים משרתת אותנו לבטח. ריבוי התגובות לאירוע הצפון – בגלל שאנחנו נמצאים בעונת בחירות".

השר יואב גלנט, חבר הקבינט המדיני-בטחוני, התייחס לחשיפה של תרגיל ההטעיה של צה"ל: "הטעיות ודברים דומים הם חלק מהפעולה האופרטיבית וחלק משיקול הדעת של הרמטכ"ל או מי שכפוף לו". עוד אמר גלנט ל-ynet: "אנחנו לא מתכוונים להגיע למצב שבו חיזבאללה יגרור את לבנון למלחמה".

10:22 עריכה

איילת שקד ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מתכתשים בטוויטר (היכן שכל מערכת הבחירות מתנהלת באמת). שקד: "אם הליכוד יהיה גדול, תקום ממשלת שמאל. רק ימינה גדולה תבטיח ממשלת ימין".

אדלשטיין השיב לה: "למיטב זכרוני, לא אנחנו אלה שעשינו את 'ברית האחים' והבאנו את לפיד להיות שר האוצר". שקד לא נשארה חייבת – "יולי, בוא אזכיר לך, נתניהו תכנן להקים ממשלה עם לפיד ולבני ולהשאיר אותנו בחוץ".

10:24 עריכה

איציק שמולי מהעבודה-גשר, מצטרף לשורה של פוליטיקאים שתוקפים את נתניהו ביממה האחרונה, לאחר התקרית בגבול לבנון –  "מסע היח"צ של נתניהו לא מייצר שום לוחמה פסיכולוגית או הרתעה, רק התגרות מיותרת והזמנה לתגובה חוזרת מצד החיזבאללה".

10:29 עריכה

הבוקר שאחרי הסקרים. איתמר בן גביר תוקף את "החברים" מ'ימינה' – נפתלי בנט, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד. "במקום לשמוח עם כולנו על התוצאות הנפלאות בסקרים של אמש – הם לא מפסיקים לטנף, להכפיש ולהשמיץ. אני מבין שהם בלחץ היסטרי מהאפשרות שחברי עוצמה יהודית ישבו לידם בכנסת".

הסקרים אמש בחדשות 13 ובכאן הראו כי עוצמה יהודית כמעט ועוברת את אחוז החסימה.

10:35 עריכה

יו"ר יהדות התורה, סגן שר הבראות יעקב ליצמן הצהיר בכנס בחירות סגור כי מפלגתו לא תכנס לאף ממשלה, כל עוד "נושא השבת לא יוסדר", כך פורסם בוואלה.

בנאום שנשא אמר ליצמן: "שיהיה ברור, אנחנו לא נכנס לשום קואליציה אם נושא השבת לא יוסדר. אף פעם לא היה מצב בו השבת הפך ליום השיפוצים". סגן השר אמר את הדברים על רקע עבודות תשתית שנעשו בסופי שבוע בתקופה האחרונה, בין היתר ברכבת ישראל".

יעקב ליצמן (צילום: David Cohen/Flash90)
יעקב ליצמן (צילום: David Cohen/Flash90)
10:46 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס בוועידת התאחדות התעשיינים גם להסתה של נתניהו נגד התקשורת: "המתקפה שלו על קשת היא חמורה ביותר…אתה מציג את עצמך כקורבן של הממסד, של התקשורת, של בתי המשפט. גיא פלג עם מאבטח זה לא נורמלי. חציית הסף לכיוון אלימות מילולית ופיזית היא המשך ישיר של הסתה מתמדת. בנובמבר 95' זה נגמר אחרת".

12:04 עריכה

גנץ משתמש בסרטון שסידר לו דובר הליכוד ומשווה את עצמו לנתניהו – בזמן שהוא מחבק נער מחויך, אישה מבוגרת מנשקת לראש הממשלה את היד ופניו חמורות סבר.

13:53 עריכה

העלה נקודה, כמו שאומרים

13:58 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, נאם בכנס התאחדות התעשיינים ותקף את יו"ר כחול לבן בני גנץ: "זה שהוא אומר שהוא לא מוכן לשבת איתנו בגלל בל"ד זה תירוץ. השאלה היא מה המצע של גנץ? במקום להגיד במה הוא כן מאמין, הוא מתחבק ואומר רק מה לא".

עוד הוסיף עודה, "אנחנו לא בכיס של גנץ. הוא צריך לדבר איתנו על חוק הלאום, על מיגור הפשיעה בחברת הערבית, על תעסוקה ועל מתווה מדיני".

14:16 עריכה

יו"ר ימינה, איילת שקד, מי שעמדה להתמנות לתפקיד בכיר בחברת קנאביס לאחר שבבחירות האחרונות לא הצליחה מפלגתה להיכנס לממשלה, אומרת היום: "נפעל למען החולים שזקוקים לקנאביס רפואי".

"בשבועיים שחשבתי שאני יוצאת לאזרחות, הוצעו לי מספר תפקידים בחברות קנאביס רפואי. אני חייבת להגיד לכם שאני חושבת שזה תחום אדיר עבור מדינת ישראל – גם לפתח את החקלאות וגם לפתח את התעשייה".

עוד הוסיפה שקד כי היא סבורה שהמצב כיום עגום וקשה וכי "יש להפוך את זה לתרופות מרשם". שקד התייחסה גם לפייגלין וההסכם עם נתניהו: "אני יודעת שפייגלין שם את זה כמובן כתנאי או כבקשה שבממשלה הבאה נשנה את הרפורמה שלא עובדת כרגע".

14:20 עריכה

משווים לגיא פלג? מפלגת הליכוד החליטה להצמיד מאבטח לח"כ דוד ביטן, לאחר שאמש שמשת רכבו נפוצה ליד בית ז'בוטינסקי בתל אביב. לדבריו, על הרכב היו מדבקות של הליכוד והוא צפוי להגיש תלונה במשטרה על המקרה.

15:23 עריכה

למתמודד הבא שלנו, רותם, קוראים בני. הוא נולד וגדל במושב כפר אחים, הוא היה רמטכ"ל בצה"ל ובימים אלה הוא רץ לבחירות בראש המפלגה הגדולה בישראל (לפי הסקרים האחרונים) – מפלגת כחול-לבן. גבירותי ורבותי, קבלו את בני גנץץץץץ (כלומר, את הסרטון של המחנה הדמוקרטי, בו ראשו של גנץ הודבק לניסיון כושל במיוחד של אחד המתמודדים ב"נינג'ה ישראל"). זה די מצחיק.

15:31 עריכה

בליכוד מעריכים מאוד, כידוע, את עבודתו העיתונאית של כתב חדשות 12 לענייני משפט גיא פלג – ובמיוחד את הסקופים שהוא מביא בעניין פרשות שחיתות (לכאורה) שבהן מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו. כאות הערכה, החליטו שם לשלוח לו למערכת מתנת חג מפנקת – מארז שמנים ומוצרי טיפוח אישי. איזה חמודים. בובים.

15:52 עריכה

דיווח בוואלה!: בכירה במטה הרוסי בליכוד הציעה לשלם 5,000 שקלים תמורת מאמרי דעה במקומון תחת הכותרת "ליברמן הזגזגן".

כזכור,  בליכוד השקיעו תקציבים אדירים בקמפיין לקהל הרוסי, גייסו עשרות עובדים בתשלום לארגון יום הבחירות ומאות פעילים חדשים נוספו למפלגה בשבועות האחרונים כחלק ממהלך. מהקלטות שמפרסם אתר "וואלה!" עולה כי המטה הרוסי בליכוד קנה שטחי פרסום סמוי בתקשורת המקומית הרוסית, שהוקדשו להכפשת ליברמן – ללא גילוי נאות.

כמו כן, במקום לרכוש את הפרסום בהתקשרות בחשבונית עם המו"ל או דרך חברת רכש מדיה, הליכוד הציע לרשום את בעלי העסק או מי מטעמו כפעילים של הליכוד בתשלום ובשכר.

המקומון הוא "ישראל-יוג" (ישראל דרום בתרגום לעברית) והמאמר, שפורסם בו לפני כשבועיים תחת הכותרת "ליברמן הזגזגן", תוקף את ליברמן ומהדהד את מסרי קמפיין הליכוד נגדו, לפיו יו"ר ישראל ביתנו "עושה הכול כדי להפיל את נתניהו ולהעביר את ניהול המדינה לשמאל".

על המאמר חתום אדם בשם קיריל סבטלוב, אולם מבדיקות וואלה! עולה כי אדם כזה לא קיים וכי הטקסט של המאמר נכתב על ידי המטה הרוסי בליכוד, שהעביר אותו למערכת העיתון.

הקלטות מתעדות שיחות בין ח"כ לשעבר טלי פלוסקוב, מקום 35 בליכוד שעובדת במטה הרוסי של הקמפיין, עם סרגיי קגנסקי, בעל המקומון ופעיל בישראל ביתנו. לדברי קגנסקי, פלוסקוב פנתה למערכת ישראל-יוג וביקשה לפרסם "מאמרים" בשלושה גיליונות בתמורה לכ-5,000 שקלים. בהמשך, אף העבירה את הטקסט והתמונות הרלוונטיות, ויועציה העבירו אל קגנסקי הצעה ל"הסכם עבודה לתקופת הבחירות", לפיו הוא יחתום על הסכם העסקה בתפקיד "פעילות מדיה".

בהמשך קגנסקי קיים שתי שיחות טלפוניות עם פלוסקוב בהן ביקש להבין את הסדר התשלום, גם לאחר שהתייעץ, לדבריו, עם רואת החשבון שלו שהביעה הסתייגות מהפרטים של ההסכם לפיו התשלום עבור הפרסום לא יועבר לעסק, אלא לקגנסקי באופן פרטי. בשיחות, פלוסקוב מאשרת כי התשלום יועבר באופן פרטי, ולא דרך חשבונית עסקית, ומסבירה לו שהוא יירשם בליכוד כפעיל מטעמה.

גנסקי אמר, בתגובה, כי בסופו של דבר החליט שלא לחתום על חוזה ההעסקה עם הליכוד, אולם המאמר בכל זאת פורסם כמה ימים לאחר מכן אצלו בעיתון. לדבריו, הכתבה הועברה לאחת מהעובדות שלו ופורסמה ללא ידיעתו.

מה הבעיה עם כל זה? 2 בעיות: 1. חשש לניסיון לעקיפת חוקי מימון בחירות. 2. פרסום סמוי של תעמולה ללא גילוי נאות מנוגד לחוק הבחירות.

 בליכוד מתנערים מהדברים ומסרו בתגובה כי "הגורם היחיד שקונה מודעות פרסום מטעם הליכוד הוא מטה הקמפיין של הליכוד, שכל עבודתו נעשית בצורה חוקית, מבוקרת ומפוקחת על ידי מבקר המדינה וכלל הגורמים המוסמכים. ככל הידוע לנו לא נעשתה כל פנייה אחרת ואם נעשתה היא לא מטעם הליכוד".

פלוסקוב בחרה שלא להגיב.

15:59 עריכה

ברק רביד טוען: שר האוצר משה כחלון תכנן נסיעה לקנדה שבועיים לפני הבחירות, בלי ליידע את השגרירויות ואת המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים – וביטל את נסיעתו ברגע האחרון, עקב פנייתו של רביד אליו בעניינה.

16:12 עריכה

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, לוקח את סיסמת הבחירות של כחול-לבן ("ישראל לפני הכל"), משנה אותה ל"אינטרסים לפני הכל" ומוסיף לזה סרטון עם ציטוטים שבהם יו"ר כחול-לבן והחרדים מתחנפים, כביכול, זה לזה.

16:15 עריכה

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ בוועידת "כלכליסט": "בממשלה ללא נתניהו אני אהיה שר האוצר. נחליף גם את ביבי וגם את המדיניות שלו. אף משפחה ישראלית לא פשטה את הרגל ממחירי הקוטג', אך מאות אלפי משפחות ישראליות לא מסוגלות לגמור את החודש ונמצאות באוברדרפט בגלל הוצאות החינוך והוצאות הדיור. נתניהו ותלמידיו מפקירים את אזרחי ישראל".

16:45 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ בכנס "סרוגים": צר לי שהציונות הדתית לא נשארה באזור הממלכתי. אם סמוטריץ' משמיע דעות גזעניות הוא מכתים את הציונות הדתית".

כשנשאל על החלת ריבונות ביו"ש, ענה גנץ: "נשאיר את גושי ההתיישבות בידינו, ירושלים בידינו, ולא בהסכם חד צדדי. אנחנו לא רוצים לשלוט על אף אחד אחר. גנץ נשאל האם מוכן להתחייב שלא יפנה יישובים וענה: "העם יחליט באופן קונקרטי על זה".

בנוגע למצב הביטחוני אמר גנץ: "שחרור הרסן ממדיניות העמימות היא שגיאה, החשיפות ביממה האחרונה הן חמורות ביותר. צריך להמשיך לפעול כדי להבטיח את ביטחוננו. נמשיך לדאוג לישראל, אבל צריך לדבר פחות".

17:03 עריכה

רוני ססובר (ימינה) ויאיר נתניהו ממשיכים להתפלמס בטוויטר על השאלה סביב עמדתה של ימינה ביחס לאביגדור ליברמן ולהשקפותיו החילוניות.

בתגובה לתהייתו של נתניהו בעניין, ססובר אומרת ש"מצביעיו הימניים של ליברמן, שאינם שונאי חינם, צריכים למצוא את עצמם בימינה". נתניהו הבן מקשה ושואל: למה אתם לא מנסים לקחת לו (לליברמן) קולות? (כ)ששקד ובנט הקימו את הימין החדש הם אמרו שהם יפנו לציבור הימני החילוני הליברלי. למה אתם לא עומדים בכך ומנסים לקחת קולות מליברמן אליכם?".

הערת שוליים: העימות הנ"ל קטן וקטנוני, אבל נוגע בלב הפילוג במחנה הימין של שתי מערכות הבחירות האחרונות – מחנה שאמור איכשהו להיות ליברלי ודתי בו זמנית. הציונות הדתית מעולם לא הייתה מבולבלת ומבלבלת יותר.

17:12 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתייחסו לאירועי אמש בצפון: "פעלנו אתמול בנחישות ובאחריות. שמרנו על ביטחון אזרחינו וגם על שלום חיילינו. האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר. נמשיך לשמור על ביטחון ישראל – בים, ביבשה ובאוויר, ונמשיך לפעול נגד האיום של הטילים המדויקים".

17:14 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מסמן את כחול-לבן בוועידת כלכליסט: "כל מי שהולך להצביע לכחול לבן צריך להבין שהוא מצביע לנתניהו כראש ממשלה יחד עם החרדים ולגנץ כשר ביטחון שלו".

17:27 עריכה

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) יצאה לטיול ביער. פתאום, תוך כדי ליקוט אצטרובלים, היא הבחינה בעיבוד פוטושופי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ספוילר: בסוף נתניהו יושב ליד מדורה עם יוקללה ושר "אני יושב בכלא 6".

17:30 עריכה

יו"ר ימינה איילת שקד הסבירה לבן כספית ולאריה אלדד ב-103fm ש"תושבי חאן אל-אחמר רוצים להתפנות. סתם מתעללים בהם. הם בני ערובה שתקועים על כביש ראשי. משתמשים בהם"

17:41 עריכה

אבטחה הוצמדה לח"כ דוד ביטן לאחר שרכבו הותקף אתמול ליד מצודת זאב בתל אביב ושמשתו נופצה.

.דוד ביטן (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
.דוד ביטן (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
17:47 עריכה

לראשונה מזה 21 שנה: 13 ימים בלבד לפני מועד הבחירות לכנסת, ביום רביעי הקרוב, יבקר ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו בעיר חברון ואף יישא נאום בטקס הממלכתי שיתקיים במתחם מערת המכפלה. האירוע שיכלול שני טקסים רשמיים ויתקיים בנוכחות ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת מטעם הליכוד, יוקדש לציון 90 שנה למאורעות תרפ"ט.

פעילי הישוב היהודי בעיר חברון אמרו בשיחה עם מעריב כי הפעם "לא מצפים לנאומיו של נתניהו, אלא למעשיו: זה שנים רבות אנשי הישוב היהודי בעיר חברון פועלים על מנת להחזיר לבעלים (שזו הקהילה היהודית של העיר) את השוק הסיטונאי העתיק. לפני 9 חודשים הושגה פריצת דרך משפטית: היועץ המשפטי לממשלה אישר להפסיק את האחיזה של עיריית חברון ב"שוק", ולתכנן במקום שכונה יהודית גדולה. מה שנשאר כדי ליישם את ההחלטה ההיסטורית – זה האישור של ראש ממשלת ישראל. אנו מצפים מנתניהו להכריז על החלטה זו בנאומו ביום רביעי הקרוב".

בכיר בליכוד מסר בתגובה כי: "ביקורו של רה"מ בחברון המתוכנן ליום רביעי הקרוב יהיה ירייה לעברה של מפלגת ימינה. הגענו לישורת האחרונה, המצב בסקרים מעורר חששות כבדים, לכן בליכוד יפעלו בכל הכוח על מנת לעלות, כולל על חשבון גוש הימין".

17:57 עריכה

אה, כן, רוני ססובר ויאיר נתניהו עדיין לא סיימו (ליתר דיוק, ססובר עדיין לא ענתה לנתניהו).

18:21 עריכה

במסגרת הקרב המתמשך עם רוני ססובר, יאיר נתניהו טוען שאביו לא יכניס את בני גנץ לממשלה.

18:27 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ מבואס על התמונה שלו, שראש הממשלה בנימין נתניהו בחר. צודק. יש לו כמה מחמיאות יותר.

18:33 עריכה

יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי), לבן כספית ואריה אלדד ב-103fm:  "חשיפת הפעולה הייתה לא חכמה. לא עושים הונאה כדי להתפאר שעשינו הונאה. כל ניצול של אירוע ביטחוני לצרכים פוליטיים זה דבר פסול. אם ראש הממשלה אחראי לכך, זה חמור מאוד. מדובר בביטחון ישראל".

 

18:41 עריכה

כנס סרוגים: חברותא מפתיעה בין ראשי כחול-לבן בני גנץ ובוגי יעלון ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד. מה הם זוממים שם יחד?!

19:23 עריכה

בליכוד הגיבו לדברי היועמ"ש אביחי מנדלבליט בנוגע לעתירה למנוע את פרסום תמלילי חקירות נתניהו: "תמוה, במיוחד לנוכח העובדה שרק לפני 5 חודשים פרסם חוות דעת הפוכה, בה קבע שיש להשהות את מסירת חומרי החקירה בתיקים עד לאחר הבחירות".

התגובה מגיעה לאחר שמנדלבליט דחה את עתירת הליכוד שביקשה למנוע את פרסום תמלילי חקירותיו של בנימין נתניהו‎. בהודעתו הצטרף לוועדת הבחירות המרכזית שדחתה בשישי האחרון את אותה עתירה. בעתירה דומה שנעשתה לפני הבחירות הקודמות פרסם היועמ"ש חוות דעת הפוכה מזו הנוכחית.

19:33 עריכה

ח"כ דוד ביטן שחרר את המאבטח שהוצמד אליו אחרי ניפוץ שמשת רכבו, ובשיחה עם חדשות 12 הסביר: "קצין הכנסת אמר לי שאם יוצמד לי מאבטח זה רק דרך הכנסת. לא חושש, זה למען הסר ספק".

על הפגיעה ברכבו אמר ביטן: "היה צריך להגיע לשם במיוחד. לא קיבלתי איומים ואני לא יודע מי עשה את זה".

19:41 עריכה

אהוד אולמרט, ראש הממשלה בימי מלחמת לבנון השנייה, תוקף את בנימין נתניהו לרקע האירועים אמש בגבול: "יש פה ראש ממשלה שעסוק רק בהצלתו האישית גם במחיר של פגיעה באינטרסים אסטרטגיים של ישראל. הפרסום של העניין לא נעשה על ידי צה"ל אלא על ידי אנשים פוליטיים למטרות פוליטיות", הוא אורמ בראיון לחדשות 13.

19:46 עריכה

עובדת פיניציה שהתעמתה עם אביגדור ליברמן והושעתה – הוחזרה לעבודתה בעקבות התערבות מערכת חדשות 13. העובדת, דניאלה חרמון, הטיחה בליברמן כי הגעתו למפעל היא ניסיון לגייס קולות בבחירות. "ליברמן עבר דרך המשרד שלי ושאלתי אותו 'למה אתם בעצם מגיעים רק בתקופה בחירות'", שחזרה אתמול חרמון בריאיון לחדשות 13. "לא עברו שעתיים והוזמנתי למשרד של המנכ"ל – וקיבלתי מכתב השעייה. ישבו שם המנכ"ל ומנהל המפעל, והם אמרו לי שעשיתי בושות, שפגעתי שמפעל".

עוד באותו הרגע חרמון נשלחה הביתה עם מכתב שבו נכתב: "בעקבות האירוע מהיום והתנהגותך הבלתי הולמת ושאינה תואמת למדיניות החברה, הנך מושעית מהעבודה".

הנהלת פיניציה, בתגובה: "היום נערך בירור עם העובדת, במסגרתו הובהרו לה השלכות התנהגותה הלא הולמת, כמו גם הפגיעה במאמצים המשותפים להצלת המפעל. דניאלה הביעה חרטה ומסרה התנצלותה לכלל הגורמים, לרבות ח"כ ליברמן. היא תשוב לתפקידה מחר בבוקר".

19:47 עריכה

עמית סגל מדווח בחדשות 12: מגעים מתקדמים בין נתניהו לטראמפ לחתימה על מזכר הבנות ביטחוניות לפני הבחירות. 

 

19:49 עריכה

כנס סרוגים: שר החינוך רפי פרץ טוען ש"אין הדתה במשרד החינוך, אין הדתה במדינת ישראל. אם יש משהו, יש בדיוק ההפך, יש החלנה שמנסים לכפות עלינו". בנוגע לאיחוד בין המפלגות בימין אמר השר: "המטרה שלנו הייתה לאחד את השורות. הצלחנו בפעם שעברה עם עוצמה וזה הוכיח את עצמו. הפעם עוצמה הגיעו עם דרישות מרחיקות לכת. בבחירות האלה התחברנו עם ימינה כדי שתהיה ממשלת ימין חזקה בראשות בנימין נתניהו".

19:54 עריכה

שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד) לרדיו קול חי: "אם נתניהו היה שוכר חוקרים פרטיים כדי לרגל אחרי בכירי הליכוד, התקשורת הייתה שוחטת אותו. כשמדובר בגנץ היא שותקת. זה לא שקוף?".

20:13 עריכה

חדשות 13 חושפים: הקלטות של שיחות נתניהו עם איוב קרא, כשהיה שר התקשורת. בהקלטות שהגיעו לידי הכתב ספי עובדיה נשמע נתניהו, לאחר שאולץ לוותר על תיק התקשורת, כשהוא מטיח בקרא אמירות כמו "אתה השתגעת?" (בניסיון להגן על חדשות ערוץ 20 ולפעול נגד חדשות ערוץ 10 וערוץ 2 דאז), ומאיץ בו לבטל את מועצת הכבלים והלווין  ("איך מצילים את החדשות?").

מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה: "כבר שנים שראש הממשלה נתניהו מוביל מדיניות מוצהרת לעידוד וגיוון בתקשורת באופן שיאפשר ייצוג הולם ויביא לידי ביטוי את קשת הדעות בציבור הישראלי. נחישותו של ראש הממשלה לבצע שינויים ולשבור את מונופול הדעות של השמאל בתקשורת הפכה אותו ואת משפחתו ליעד להתקפות משולחות רסן. איזו חשיפה, ממש פוליצר".

20:39 עריכה

יו"ר ימינה איילת שקד מפנה בפייסבוק את סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) ל"ספר שנכתב לפני כמה שנים על המחאה החברתית" ובו "מספרים שבאחת ההפגנות אמרת למארגנים שעם דגל ישראל על הבמה את מוכנה לחיות, אבל את המנון התקווה את לא מסכימה שישירו".

" לפני כמה שבועות", ממשיכה וכותבת לה שקד, "לאחר שנער ערבי דקר את אחיו על רקע להטופבי, האשמת בכך את הרבנים ובאופן כללי, מאז שהחלה מערכת הבחירות האסטרטגיה שלך היא להסית באופן סמי אנטישמי נגד הציונות הדתית כדי לקושש קולות בשמאל.

"עכשיו תראי סתיו, אני באופן אישי לא מתרגשת ממך. את תצעקי ואני אמשיך לעבוד. אבל על כבודה של הציונות הדתית (….) תביני סתיו, כשאת מספרת בכל חוג בית על כמה מושחתים המתנחלים, את אולי חושבת שאנשים לא זוכרים באיזו קלות נכנסת למפלגה שהקים אהוד ברק, מבלי לדרוש ממנו להסביר מדוע התרועע עם עבריין מין מורשע ומהו המחקר הגאוני עליו קיבל עשרה מיליון שקלים 

(…) "אני מבקשת לומר לך, כאישה אל אישה, לא חייבים לצעוק. לא חייבים לקלל. לא חייבים לשסות. ראיתי לאחרונה ששאלו אותך בראיון מה את חושבת על איציק שמולי ואמרת "חבר כנסת". הניסיון לחלץ ממך איזו מילה טובה על שותף לדרך לא הצליח. וזה מוזר. אני חולקת על שמולי בתפיסת העולם אבל אין לי בעיה להכיר בדברים הטובים שהוא עושה. 

אלה ימי בחירות סתיו ואני מבינה שאת בלחץ, ואני לא פה כדי לחנך אותך (בעיקר כי זה חסר סיכוי), אבל אני פה כדי לומר לך דבר אחד: הסירי את ידייך מהציונות הדתית. הפסיקי להסית נגד האנשים הטובים האלה, נגד המגזר שממנו באו עמנואל מורנו, רועי קליין , תמר אריאל, פרופסור ישראל אומן, מרים פרץ ועוד. קחי אוויר, סתיו שפיר. ותירגעי.

20:53 עריכה

רכבו של פעיל כחול-לבן דור גוזלי הושחת היום בפתח תקווה (שמשתו נופצה). בתגובה לכך, כתב גוזלי בפייסבוק:

"במהלך נסיעה של שיירת רכבים ממותגים כרכבי כחול לבן נחסמתי על ידי אדם שקילל אותי, איים עליי וניפץ לי את שמשת הרכב עם אבן. בנס אף אחד לא נפגע. לפני ארבעה ימים בדיוק שני פעילים מהמפלגה שלי נפגעו מירי של רובה אוויר במהלך כנס מפלגתי. הגיע הזמן להרגיע! אנחנו במערכת בחירות קשה, משמעותית וגורלית שגורמת להרבה מחלוקות. על כולנו לוודא ולהשגיח שהשיח ישאר ענייני, מכבד ושבשום מצב לא יגרר לאלימות כמו שקורה בימים האחרונים".

מנהל מטה השטח של המפלגה, ח"כ בועז טופורובסקי מסר: "ניפוץ שמשת הרכב היום בפ"ת היא דוגמה נוספת לאלימות אותה חווים פעילי השטח של כחול לבן יום-יום. זהו המשך ישיר של אירועי שבוע שעבר, היריות ברחובות והאלימות הפיזית במודיעין. אסור לנו, כפוליטיקאים וכאזרחים במדינת ישראל, לעבור על זה בשתיקה.  בקצב הזה, ההסתה שאינה זוכה לגינוי על ידי חברי הממשלה תסתיים באסון. בואו ביחד נחזיר את השיח המכבד והמאחד".

ח"כ קארין אלהרר שנכחה בפעילות בפתח תקווה היום אמרה: "ההסתה לא נעצרת ברשתות החברתיות אלא הולכת ולובשת צורה מאיימת ומסוכנת.
מוכרחים לעצור את ליבוי השנאה, על כל המערכת הפוליטית לגנות כל גילוי אלימות. לפני שמשהו חמור יקרה".

20:55 עריכה

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון מזהה קווי דמיון בין בנימין לשרה נתניהו:

20:57 עריכה

תגובות העבודה-גשר לפרסום הקלטות נתניהו בחדשות 13: "מנדלבליט חייב להורות על פתיחת חקירה בעניין. לביבי אין שום קווים אדומים ואין גבולות. החוק והנחיות היועץ המשפטי הן אפילו לא המלצה מבחינתו. מעניין אלו עבירות הוא עושה עכשיו מאחורי הקלעים".

21:08 עריכה

אריה דרעי טוען: "ניסו לשכנע אותי להקים ממשלה בלי נתניהו". אמרתי להם:"'רבותיי לא יעלה על הדעת, הציבור רצה את נתניהו'.

הקלטות של שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי נחשפו הערב (שני) בחדשות 12 ןבהן הוא מאשר לראשונה כי בכירים בליכוד ניסו לשכנע אותו להקים ממשלה בלי נתניהו כדי למנוע את פיזור הכנסת.

נתניהו ודרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
נתניהו ודרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
21:16 עריכה

ניצן הורוביץ (המחנה הדמוקרטי) למעריב: "כמו בטורקיה, ראש ממשלה חסר מעצורים מפעיל את השרים שלו כמו בובה. הצרחות של נתניהו על איוב קרא הן חלק מהסיפור, אבל הן רק קצה הקרחון. נתניהו הפר ברגל גסה את ההוראה של היועמ"ש, שאסר עליו להתעסק בתקשורת, וניסה לבטל את מועצת הכבלים והלוויין".

בנוסף לכך, צייץ הורוביץ: "'למה לפזר? בוא נבטל אותה' – משפט מפתח בביביזם. פה זה מועצת הכבלים והלוויין. מחר זה כל מוסד אחר שעומד בדרכו.

21:22 עריכה

משה פייגלין בכנס סרוגים: "זהות לא מתאחדת עם הליכוד. זהות נשארת ומתעצמת, גדלה ובועטת. בעיני זה מהלך שהולך לשמר את זהות ולהעצים אותה".

על ההבטחות של נתניהו אמר יו"ר זהות: "אף אחד אחר לא מממש את ההבטחות שלו. מי שיממש אותם יהיה מפלגת זהות. ההסכם גם מכיל שורה של הישגים מהותיים, כמו שנתיים פטור ממס הכנסה לעסקים חדשים. רק מי ששם את הפתק שלנו בקלפי השיג משהו – כי מה השיגו השאר? רק בחירות חוזרות. המפלגה היחידה שהביאה רעיונות חדשים זו זהות ועכשיו המנהיג שלה נכנס ללב ליבה של הכנסת. בסופו של דבר מי שנכנס מנצח, ומי שהצביע זהות החל לייצר שינוי ויצר אופק חדש".

21:23 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ, בתגובה לחשיפת הקלטות נתניהו: "כך נשמע אדם שאיבד כל רסן ומעצור, וחושב שהשרים ומוסדות השלטון הם כלים במגרש המשחקים הפרטי שלו. יש רק תרופה אחת נגד התמכרות לשררה – החלפת שלטון נתניהו".

21:27 עריכה

בצלאל סמוטריץ (ימינה) בכנס סרוגים: "אין סיכוי שעוצמה יהודית יעברו את אחוז החסימהאם היה סיכוי שהם יעברו, הייתי מפרגן להם. הם לא חברו עלינו. הצבעה להם זו זריקת קול לפח והעברת הקול לשמאל. צריך להצביע למפלגות שעוברות בלי הימורים ובלי הרפתקאות את אחוז החסימה".

על היחסים עם נתניהו והעימותים בין השניים אמר סמוטריץ: "יש לי כנראה דפקט בחיים בכלל ובפוליטיקה בפרט: אני אדם ענייני. שיבחתי את ראש הממשלה ביומיים האחרונים מעל כל במה. כשצריך לתמוך ולפרגן אני עושה את זה, וכשצריך לבקר אני עושה את זה, לפעמים יותר מדי".

על בני גנץ: "בשום פנים ואופן לא נכנס לממשלה איתו. בני גנץ זה שמאל. גם אם יש שם עלי תאנה כמו צבי האוזר ויועז הנדל. יושבים שם אנשי שמאל בכל וקטור. בזמן שמערכת הביטחון מקיימת מערכה, עושים קמפיין ציני נגד מי שמנהל את המערכת. שוברים כאן שיאים של ציניות, גם במונחים של אופוזיציה".

21:41 עריכה

משה בוגי יעלון (כחול-לבן) בכנס סרוגים: "היום אנחנו אומרים: כהונת ראש הממשלה תוגבל לשמונה שנים". עוד אמר יעלון: "הבוקר שיבחתי את ראש הממשלה על ההתנהלות בצפון, אבל הייתה לי הערה: לא לרוץ לקחת אחריות! לשמור על עמימות ויכולת ההכחשה, ולא 'לתקוע אצבעות בעין' של האויב".

21:46 עריכה

יאיר לפיד: "נתניהו הוא הדודו טופז של הפוליטיקה: רדוף, היסטרי, מפר כל חוק. על נתניהו נאסר לעסוק בערוצים 2 ו-10, אבל נתניהו חושב שוב שהוא מעל החוק".

21:49 עריכה

יו"ר ימינה איילת שקד בכנס "סרוגים": "ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה אותנו קטנים וחלשים, אנחנו נהיה גדולים וחזקים. אני מדברת לכל הציונות הדתית ולימין האידיאולוגי – אנחנו נשנה את הדברים. אנחנו רוצים לשים את היד על ההגה".

שקד התייחסה לפרשת ההפרדה בהופעה בעפולה ואמרה:  "עניין ההפרדה מראה שנעשה שינוי. הפרדה זה לא הדרה. גם לציבור החרדי מגיע ליהנות מופעי תרבות".

21:57 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, באירוע של ראשי רשויות תומכי ליכוד בירושלים, בתגובה לפרסום הקלטות שיחותיו עם שר התקשורת (לשעבר) איוב קרא: "ערוץ 13 באו לקלל ויצאו מברכים".

"הם הציגו הקלטות שבהן אני נלחם כמו אריה כדי להציל את ערוץ 20 שעמדו לסגור אותו", אמר, "אחרי שסיימתי להיות שר תקשורת יכולתי להמשיך לעסוק בכך באופן חוקי לגמרי. זה פשוט לא יאומן. אז מנסים להאשים אותי על זה שניסיתי להציל את כבשת הרש של התקשורת הימנית, המעט של המעט, ערוץ 20. אני גאה בזה. אני מבקש לקבל מדליה על זה ואני מבקש להעלות את ההקלטות האלה לכל חברינו שיראו מי באמת נלחם על זה.

"הגיוון בתקשורת הוא יעד שאני מקדם עשרות שנים. אני מאמין שזה אחד הכשלים של הדמוקרטיה הישראלית: שיש רגולציה וכל מיני סגירות כאלה. השמאל נלחם כמו אריה לסגור את ערוץ 7, נלחם נגד ישראל היום, נלחמו למנוע את הקול הקטן ביותר לאנשי הימין שהם רוב העם".

22:01 עריכה

יאיר נתניהו מצביע על "ניגוד עניינים" לכאורה בפרסום הקלטות נתניהו בחדשות 13: ערוץ 10 עתר בעבר לבג"ץ נגד ערוץ 20.

22:05 עריכה

דיווח בחדשות 12: אחרי הבחירות צפוי מיסוי על כלים חד פעמיים, סיגריות רגילות ואלקטרוניות וגם "מס דיגיטלי" על שירותים אינטרנטיים.

את הממשלה האחרונה ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון השאירו עם בור בתקציב של לפחות 15 מיליארד שקלים.  ראש אגף תקציבים באוצר שאול מרידור אמר היום בכנס כלכליכסט שהוא "מניח שיהיו גם העלות מיסים". את ההצעות הללו עוטפים פקידי האוצר במעין אריזה אידיאולוגית: להטיל מס של 20% על כלי חד פעמיים, זאת בניסיון להקטין את השימוש בהם; העלאת המיסים על סיגריות רגילות ולמסות סיגריות אלקטרוניות ולהעלות מיסוי על משקאות ממותקים.

נשקל גם "מיסוי דיגיטלי" – צעד שישיט מע"מ על אפליקציות ושירותים דיגיטליים אחרים. למשל – מיסוי על נטפליקס.

22:10 עריכה

אחרי שאיילת שקד שפכה בפייסבוק את כל אשר על לבה בנוגע לסתיו שפיר, האחרונה משיבה לה, במידת מה של זלזול, בשורה וחצי בטוויטר: "את תמשיכי לשקר (….) ואני אמשיך להילחם, סבבה?"

22:16 עריכה

תגובת בוגי יעלון לפרסום הקלטות נתניהו: "הערב אנחנו מקבלים עדות נוספת למלחמה הנואשת של נתניהו בתקשורת החופשית".

22:19 עריכה

שר התקשורת לשעבר איוב קרא מגיב לפרסום הקלטות השיחות בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו בחדשות 13: "מעצם ההאזנה לטלפון שלי ושל ראש הממשלה נודף ריח רע ומגמתי (של כוונה) לפגוע בי, בראש הממשלה, בליכוד ובשלטון המחנה הלאומי".

עוד צייץ קרא, במאמץ להציג נאמנות בלתי מסויגת לראש הממשלה: "עשיתי את תפקידי בצורה הישרה הנכונה ההגונה והמכובדת ביותר, לא אתן לפגוע על חשבוני בראש הממשלה הטוב ביותר שהיה לנו – גם אם ישנה מחלוקת בינינו".

22:46 עריכה

במחנה הדמוקרטי ובמפלגת העבודה קראו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להורות לחקור את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות פרסום ההקלטות בחדשות 13 שבהן הוא נשמע מתערב בעבודת שר התקשורת איוב קרא. "לביבי אין שום קווים אדומים ואין גבולות", נמסר ממפלגת העבודה, "החוק והנחיות היועץ המשפטי הם אפילו לא המלצה מבחינתו. מעניין אלו עבירות הוא עושה עכשיו מאחורי הקלעים".

22:52 עריכה

זהבה גלאון עוקצת את איוב קרא, שדרש לפתוח בחקירה משטרתית כדי לאתר את מדליף ההקלטות: "תחסוך להם את הנסיעה אליך הביתה, לעצור את המדליף".

22:58 עריכה

והנה, בהמשך למה שפרסמנו כאן, הפנייה של תמר זנדברג ליועץ המשפטי לממשלה ובה הבקשה לפתוח בחקירה נגד נתניהו בעניין הקלטות שפורסמו בחדשות 13: 

סגירה