איך הפך המאצ׳ו הדתי למושא תשוקה הומו-אירוטי

צילום מסך מתוך סרטון קידום ל"שבוע ישיבה"
צילום מסך מתוך סרטון קידום ל"שבוע ישיבה"

הרב שלמה גורן, הרב הצבאי הראשי שתקע בשופר בכותל אחרי ששת הימים, מגלם בגופו את דמות הגיבור המאצ'ו הדתי, מייסד אסתטיקת המיליטריזם המשיחי, הגי'האד היהודי.

קראו את דברי רמבו ב"עוז והתעצמות: אוטוביוגרפיה": "התקדמנו לעבר חברון, וכשנכנסנו לתוך העיר ראינו שכל הבתים ליד הכביש הראשי מלאים בסדינים לבנים התלויים על כל המרפסות…באמצע העיר ניצב פודיום…עליתי על הפודיום, לקחתי את ה'עוזי' ויריתי באוויר מחסנית שלמה של כדורים, כדי להודיע לתושבי העיר…שכבשנו את חברון".

יותר מכל, התיאור אירוטי. כבוד הרב פורק את נשקו הזקור על חברון הכנועה.

"עליתי על הפודיום, לקחתי את ה'עוזי' ויריתי באוויר מחסנית שלמה של כדורים, כדי להודיע לתושבי העיר…שכבשנו את חברון". יותר מכל, התיאור אירוטי. כבוד הרב פורק את נשקו הזקור על חברון הכנועה

פרופסורים אבי שגיא ודב שוורץ מבר-אילן, בספרם המצויין "מריאליזם למשיחיות", מסבירים כי "יש כאן את אותו 'מנגנון פיצוי' שבו מבקשים הציונים הדתיים לנכס לעצמם מיתוסים של גבורה…מעתק מהדמות הגופנית השפופה והפסיבית לדמות הלוחם הגברי".

רפי פרץ שכמו שלמה גורן גם היה רב צבאי ראשי, ממשיך לטפח את אותו מנגנון פיצוי בדמות הלוחם המשיחי, הכובש הגאה, המאצ'ו הדתי.

מפעל המכינות הקדם-צבאיות, שכולל כמובן את 'עוצם', המכינה שהקים וניהל עד לפני מספר חודשים רפי פרץ, כמו גם מכינת הדגל המשיחי בני-דוד בעלי, מבוסס על פולחן המאצ'ו הדתי וטיפוח הארוס המשיחי.

בסרטון תעמולה לשבו"ש (שבוע ישיבה) שפורסם ב"כאן", מדגמן עלם חמודות דתי לאומי מגוון תנוחות טיפוסיות, בהן ימצאו עצמם חניכים בזמן הכשרתם כמאצ'וז דתיים.

הוא יורד לשכיבות סמיכה תוך קריאת המקורות, מתעטף בטלית ומתפלל בשקיעה, נרדם שפוך סטייל האנגאובר על השולחן בבית המדרש עם משקפי שמש. דמיינו פרסומת לקורס קצינות בה בחורה מצטעצעת מול מצלמה ככה ותתחילו להבין את הסאב-טקסט ההומו-אירוטי.

בסרטון תעמולה ל"שבוע ישיבה" מדגמן עלם חמודות תנוחות טיפוסיות: יורד לשכיבות סמיכה תוך קריאת המקורות, מתעטף בטלית בשקיעה, נרדם שפוך סטייל האנגאובר עם משקפי שמש על השולחן בבית המדרש

בהרצאות מלאות תשוקה, שמפרסם ברשת ובעיתון הארץ עו"ד יאיר נהוראי, רבני 'עלי' ו'עוצם' נתפסים פעם אחר פעם מגדפים ומגמדים ציבורים שלמים, ומעלים ומקדשים את המאצ'ו הדתי כמובן, בלהט אקסטטי.

נעים קדימה אחורה כמו בתפילה תוך כדי הרצאה, מלטפים את זקנם הלוך ושוב הלוך ושוב ללא הפסקה שעה תמימה, וכמובן צועקים ויורקים, גופם על סף אבדן שליטה, כאשר הם פולטים מפיהם אמירות, כמו זו של כבוד הרב אסף נאומבורג, שצווח בפני כיתה שלמה שאסור להתקרב לחילונים וש"מקומות הבילוי שלהם זה מקומות רשעה של תערובת נשים וגברים".

בעקבות אמירה זו, עמרי מניב פרסם כתבה, שכללה גם קטעים של רפי פרץ מרצה במכינת 'עוצם', כתבה שעוררה תגובות גינוי חד משמעיות מכל הקשת הפוליטית – 'ישראל ביתנו', 'כחול לבן' ו'המחנה הדמוקרטי', כולם הוציאו תגובות גינוי ותדהמה.

ולא לראשונה. אביגדור ליברמן, שהיה שר הבטחון עד לא מזמן, טען שהמכינות המשיחיות בונות מיליציות הפועלות בתוך הצבא. האמירה המזעזעת של כבוד הרב גיורא רדלר, ש"היטלר צדק, הוא פשוט היה בצד הלא נכון", הביאה לגינוי אפילו מהבית הלבן.

בהרצאות מלאות תשוקה של רבני מפעל המכינות הקדם צבאיות, רבני 'עלי' ו'עוצם' נתפסים פעם אחר פעם מגדפים ומגמדים ציבורים שלמים, ומעלים ומקדשים את המאצ'ו הדתי בלהט אקסטטי

גהרומן של ליברמן עם דברי השטנה של רבני המכינות התחיל עוד בזמן כהונתו כשר הבטחון, אחרי שפורסם "נאום הסוטים" ודברי שטנה נגד נשים של יגאל לוינשטיין. אבל שר הבטחון ליברמן לא הצליח אפילו לגרום לרב מסית אחד שמקבל את הכרתו של משרד הבטחון להתפטר.

בנסיונות להגן על מפעל המכינות, בצלאל סמוטריץ', האיש שארגן מצעד בהמות כמחאה על מצעד הגאווה בירושלים, בחר לתקוף דווקא את ההומוסקסואל המוצהר היחיד שעומד בראש מפלגה – ניצן הורוביץ. בפוסט שפרסם לפני פחות משבוע כינה אותו "הורוביץ הקטן". ממש כך.

בעקבות כתבתו של עמרי מניב על דברי השטנה במכינה ב'עוצם' הוציא רפי פרץ פוסט גינוי משל עצמו, בו ניתן לראות את מנגנון הפיצוי בפעולה, אותה סתירה פנימית בין היהודי הגלותי הנרדף והמאצ'ו הדתי המסוקס, נאבקים להם בהילוך איטי.

הפוסט מתחיל באופן טיפוסי עם "גוועלד! שוב עומדים עלינו לכלותינו!" או במילותיו של פרץ "אנחנו נמצאים תחת מתקפה אכזרית על הערכים שלנו. קמפיין מתוזמן היטב נגד יהדות ומורשת".

בשונה מהרב גורן, האהבה הגברית שרפי פרץ מתאר כלפי התורה והמולדת, אותו ארוס משיחי – טרודה יומם וליל במושא הארוס – שהפך למאצ'ו הדתי עצמו, כלומר למושא תשוקה גברי

משם הוא ממשיך עם האדרת המאצ'ו הגברי (שהרי רפי פרץ מתנגד לנשים לוחמות): "יש לנו 100% גיוס לצה"ל, 85% ליחידות קרביות מהטובות ביותר. 13 חללים של המכינה שנהרגו בפעילות מבצעיות ומלחמות…הם מפיצים שנאה – ואנחנו אהבה. אהבה למולדת, לשורשים, לתנ"ך, לאדמה".

אבל בשונה מהרב גורן, האהבה הגברית שרפי פרץ מתאר כלפי מולדת, שורשים, תורה ואדמה, אותו ארוס משיחי – טרודה יומם וליל במושא הארוס – שהפך למאצ'ו הדתי עצמו, כלומר למושא תשוקה גברי.

המאצ'ו הדתי של 'עוצם' ו'בני דוד' רץ על גבעות הטרשים, אגלי זיעה נוטפים על צווארו השזוף, טי-שירט דקה לגופו, כיפה סרוגה לראשו. בבית המדרש, הוא משלב את זרועותיו הצעירות והחזקות ומקשיב לדברי רבנים על דעתה הקלה של האשה והצורך להדביר להט"בים. ובמכינה, הוא חוזר לחדרו הקטן, שם ישן עם חבריו. שם פושט את בגדיו. שם נכנס למיטה. לילה אחר לילה.

המאצ'ו הדתי רץ על גבעות הטרשים, אגלי זיעה נוטפים על צווארו השזוף, בטי-שירט דקה וכיפה סרוגה, משלב זרועות חסונות בשיעור על דעתה הקלה של האשה והצורך להדביר להט"בים. בחדרו הקטן במכינה, פושט את בגדיו וישן עם חבריו לילה לילה

דנה אינטרנשונל האחת ויחידה, הדהדה את הניתוח של פרופסורים אבי שגיא ודב שוורץ בראיון לידיעות אחרונות, כשהסבירה ש"אני מאוד אוהבת את הלהט של צעירי הכיפות הסרוגות. אני בטוחה שחלק גדול מהתשוקה שלהם לרגבים, והאהבה להר טרשים קירח, הם תחליף למיניות." ועל בצלאל סמוטריץ' הוסיפה "למדתי שמי שאובססיבי, בדרך כלל יש לו עניין מיני לא פתור".

העיסוק האובססיבי של רפי פרץ, יגאל לוינשטיין וחבריהם המשיחיים בהומוסקסואליות, טיפולי המרה והדברת להט"בים, לצד הפרדה, הדרה ושליטה בנשים – הוא חלק מאותו מנגנון פיצוי, שמנסה לנכס לעצמו מיתוסים של גבורה, אך נתקל שוב ושוב בקשיים אינהרנטים.

המאצ'וז הדתיים שמטופחים במכינות מסתערים על קורס קצינים, אבל לא מתקדמים באמת לקצונה הגבוהה.

רבני המכינות מתרברבים במניין המתים בוגרי המכינה, בתחרות מקאברית להגיע למספר הקיבוצניקים שממלאים חלקות צבאיות. נקרופיליה. טיפולי המרה מובילים אותם להתאבד באחוזים ניכרים הרבה יותר משאר האוכלוסייה.

רבני המכינות מתרברבים במניין המתים בוגרי המכינה, בתחרות מקאברית להגיע למספר הקיבוצניקים שממלאים חלקות צבאיות

אבל יותר מכל, הם לא מצליחים להשתחרר מהגולה. כלכלה, צבא, שרירים ונשק זקור, הם חווים כל מפגע אינטימי עם המציאות המודרנית כרדיפה.

יש בדיחה על למה הפרה הכשרה יושבת על האדמה כאשר רגליה מקופלות אחורה בעוד החזיר יושב על האדמה כאשר רגליו פשוטות קדימה. הפרה, שפורסת פרסה ומעלה גרה, אין לה מה להוכיח. החזיר לא מעלה גירה, אבל מפריס פרסה. לכן רגליו תמיד פשוטות קדימה.

בכחול לבן יש 3 רמטכ"לים. במחנה הדמוקרטי רמטכ"ל וסגן רמטכ"ל. הדרגה הצבאית הכי בכירה במפלגת 'ימינה', או איך שקוראים להם, זה רב צבאי ראשי.

השמאל, מרכז, וגם מה שנותר מהימין הליברלי, לא מוציאים גופות מהחלקות הצבאיות לפי מגזר ותולים אותם על דגל כל שני וחמישי. אין לנו רגשי נחיתות. אין לאף אחד ספק מי הגן לאורך כל השנים על המדינה הזו.

בכחול לבן יש 3 רמטכ"לים. במחנה הדמוקרטי רמטכ"ל וסגן רמטכ"ל. הדרגה הצבאית הכי בכירה במפלגת 'ימינה' זה רב צבאי ראשי

מישהו ספר פעם כמה פעמים הלאומנות הדתית מעלה ממנוחתו את רועי קליין ז"ל, כהוכחה לגבורתם והצדקה לדברי השטנה שלהם?

זה המאצ'ו הדתי.

מפעל המכינות הקדם צבאיות הוא מנגנון פיצוי אחד גדול, רשת מקדשים לכח הגברא. אבל כמו הגולם שקם על יוצרו, המאצ'ו הדתי הפך למושא של תשוקה, ובין דברי שטנה לניווטים, מפעל המכינות הקדם צבאיות המשיחיות מסתער קדימה, פחות מאהבת מולדת, שורשים, תנ"ך ואדמה כמו מכוח ההומו-אירוטיקה.

ניצן ויסברג, מרצה ויועצת למתודולוגיית חדשנות design thinking ופעילה חברתית בתחום החינוך. עבדה כפרופסור יועצת באוניברסיטת סטנפורד לפני שחזרה לארץ וגילתה שארצה שינתה את פניה. כיום היא חיה בהוד השרון עם אישה היקר וארבעת ילדיהם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
מי שלא ראה אקסטזה משיחית הומו-ארוטית - מוזמן לצפות שוב ב"המקור" באזור דקה 10:00.... "שאי סביב עיניך וראי כולם נקבצו ובאו ונציתה שוב את המדינה באהבה ואמונה" עומד הרב הממומן בכבדות על ... המשך קריאה

מי שלא ראה אקסטזה משיחית הומו-ארוטית – מוזמן לצפות שוב ב"המקור" באזור דקה 10:00….

"שאי סביב עיניך וראי
כולם נקבצו ובאו
ונציתה שוב
את המדינה
באהבה ואמונה"

עומד הרב הממומן בכבדות על ידנו עם תלמידיו הפותים והם שרים באקסטזה את המילים שהם הוסיפו לשירי החלוצים "שורו הביטו וראו" ומסביבם נשים/נערות אותן הם מנסים להרשים כנראה….

https://www.kipa.co.il/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%95%D7%AA/%D7%A6%D7%A4%D7%95-%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%A7-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%90-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%A8-%D7%91%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A0%D7%AA-%D7%A2%D7%9C%D7%99-/

עוד 1,155 מילים ו-1 תגובות
סגירה