איתמר בן-גביר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90

גזען חשוב מאד: נתניהו משנה טקטיקה ומריץ את בן-גביר

האפשרות שעוצמה יהודית תעניק לנתניהו את המנדט ה-61 הפכו את איתמר בן גביר ל-VIP בבלפור ● בהשפעת שרה נתניהו, שרוצה לראות את כוחה של איילת שקד מוקטן, בליכוד משנים עכשיו טקטיקה ● מקורב לראש הממשלה: "נתניהו לא ייכנס בהם, הוא ילך איתם" ● וגם טראמפ והפריפריה מתגייסים לעזור לנתניהו ● פרשנות

האיש הכי מדובר היום בלשכת ראש הממשלה ובביתו ברחוב בלפור פינת סמולנסקין הצטיין כל חייו בהפגנות שוליים כהניסטיות. איתמר בן-גביר עשה את שמו ברחוב, בכיכרות, בעימותים עם שוטרים ושופטים, בהתפרעויות ובפרובוקציות.

בן-גביר מעולם לא הסתיר את דעותיו הגזעניות ותמיד התגאה בהן. ביום שישי האחרון פגשתי אותו בשוק מחנה יהודה. "על האידיאולוגיה אני לא מתפשר", הוא הצהיר, והקהל ששמע אותו התמוגג. "אתה היחיד שתביא מלחמה", הם קראו לעברו בהערצה.

נתניהו בונה היום את כל עתידו הפוליטי והאישי על מי שתלש את הסמל מהמכונית של יצחק רבין והבטיח ש"אנחנו יכולים להגיע גם אליו". החיכוך של בן-גביר ומפלגתו עוצמה יהודית באחוז החסימה (2.82% בסקר ערוץ 13 ביום ראשון)  מעוררת התרגשות עצומה בסביבה של נתניהו. האפשרות שהוא יעניק לנתניהו את המנדט ה-61 הפכו את בן גביר ל-VIP לכל דבר ועניין. מרגע זה ועד הבחירות יתייחסו אליו נתניהו והשרים שלו בזהירות רבה מאד.

בנימין ושרה נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם/פלאש90)
בנימין ושרה נתניהו, השבוע (צילום: מארק ישראל סלם/פלאש90)

בסביבה של נתניהו רצות שתי אסכולות סביב בן-גביר. את הראשונה מובילים שרה נתניהו ואיש אמונה, נתן אשל. שרה נתניהו רוצה שבן-גביר יעבור את אחוז החסימה. כך היא תשיג מטרה נוספת מעבר למנדט ה-61: בן-גביר יקזז מנדטים מאיילת שקד, יפגע בכוחה, ולא יעניק לה זכות וטו יחידה מימין על כל מהלך של ראש הממשלה.

"הקופה לא תהיה אצל שקד, וזה הכי חשוב לנו", כפי שהתבטא גורם בסביבת רעיית ראש הממשלה.

ראש הממשלה והיועצים הצעירים סביבו מחזיקים לפי שעה באסכולה השנייה, ומבקשים להוריד את בן-גביר מהמרוץ, אבל לפי הדיווחים מבלפור נתניהו מתחיל היום לשנות כיוון. "נתניהו חשב לשבת עם בן-גביר שמונה שעות, אחרי שישב עם פייגלין שבע שעות, אבל הסיטואציה כאן אחרת", סיפר אחד המקורבים.

לפי הדיווחים מבלפור נתניהו מתחיל היום לשנות כיוון. "נתניהו חשב לשבת עם בן-גביר שמונה שעות, אחרי שישב עם פייגלין שבע שעות, אבל הסיטואציה כאן אחרת"

מה שעשוי לקרות עד הבחירות הוא שנתניהו יתחבר עם המסרים של בן-גביר, ויעודד בעצם את ההצבעה לעוצמה יהודית. אתמול דווח בערוץ 12 כי נתניהו מנסה לרתום חסידות חרדית גדולה לעוצמה יהודית.

"נתניהו לא ייכנס בהם, הוא ילך איתם", הוסיף המקורב בשיחה עם זמן ישראל. "למשל, אנחנו יודעים שמה שהכי חשוב לבן-גביר זה הרפורמה בבתי המשפט. כל חייו הוא נלחם במערכות האלה. גם נתניהו לא רוחש להן אמון רב, כידוע. עכשיו אפשר לאחד מטרות בקמפיין".

במלים אחרות: צפו לטקסטים של בן-גביר גם בחומרי התעמולה של הליכוד.

"מה שהכי חשוב לבן-גביר זה הרפורמה בבתי המשפט. כל חייו הוא נלחם במערכות האלה. גם נתניהו לא רוחש להן אמון רב, כידוע. עכשיו אפשר לאחד מטרות בקמפיין"

בשיחות הפנימיות נתניהו מדבר על 37-38 מנדטים לליכוד. זהו פער משמעותי מכחול-לבן ומספר שלא ייתן לנשיא ריבלין שנוא נפשו תירוץ להטיל את הרכבת הממשלה על בני גנץ ויאיר לפיד. מעבר לבן-גביר, נתניהו מייחל לישועה משני מקומות נוספים: וושינגטון וערי הפיתוח בארץ.

הנשיא דונלד טראמפ יסייע לנתניהו לפני הבחירות, זה כבר וודאי בעיני המקורבים. השאלה היא איזו הצהרה יחלץ נתניהו מבעל הברית המסור בוושינגטון.

בתחילת השבוע פתח ראש הממשלה את שנת הלימודים באלקנה והכריז כי ישראל תחיל את הריבונות הישראלית על היישובים היהודיים ביהודה שומרון. השר יריב לוין הוסיף כי "יש לנו הזדמנות למהלך היסטורי עם הממשל. אנחנו לא צריכים לשכנע את הנשיא בחשיבות הריבונות הישראלית על היישובים".

בנימין נתניהו ודונלד טראמפ, בעת ביקור נשיא ארה
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ, בעת ביקור נשיא ארה"ב בישראל במאי 2017 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

בעבר כבר פרסמנו כאן כי נתניהו פועל לטובת הצהרה נשיאותית כזו, שעשויה ליצור סחף בימין לכיוון הליכוד. הארץ פרסם שלשום כי טראמפ עשוי להבטיח לפני הבחירות ברית הגנה בין ישראל וארצות הברית. כל סיוע כזה יתקבל בברכה, ואיש בליכוד לא יתלונן שיש כאן מעורבות של מעצמה זרה בבחירות בישראל.

ובעניין ערי הפיתוח: אתמול בערב נסע ראש הממשלה נתניהו לקריית אתא. שלשום נפגש בביתו על ראשי רשויות ביהודה ושומרון. היום הוא אמור לנסוע לחברון. המטרה שלו היא להעלות את אחוזי ההצבעה באופן דרמטי, בעיקר בפריפריה. "צאו להצביע", הוא התחנן אתמול בפני אלף פעילים שבאו לשמוע אותו בצפון.

ראש עיריית לוד: "מצאתי המון סיבות לכך שאנשים לא מגיעים לקלפי, וזה קורה בעיקר אצל תומכי ליכוד. אם יגיעו עוד 20 אחוזים בעפולה, דימונה, מצפה רמון, לוד וכל ערי הפיתוח יהיו לנו עוד 200 אלף קולות בקלפי"

לפני שבוע נפגש נתניהו עם ראשי ערים מהליכוד. ראש עיריית לוד יאיר רביבו טען בפגישה כי מחצית מתומכי הליכוד בערי הפיתוח בכלל לא מגיעים להצביע. "מצאתי המון סיבות לכך שאנשים לא מגיעים לקלפי, וזה קורה בעיקר אצל תומכי ליכוד. אם יגיעו עוד 20 אחוזים בעפולה, דימונה, מצפה רמון, לוד וכל ערי הפיתוח יהיו לנו עוד 200 אלף קולות בקלפי. הניצחון יובטח", אמר רביבו.

נתניהו שמע את הדברים, חזר עליהם כמה פעמים והחליט לצאת בעצמו למסע ברחבי הארץ, כל יום במקום מרוחק אחר. הוא ביטל נסיעה להודו כדי להמריץ אנשים בבית שאן, למשל. עם נרנדרה מודי הוא יכול להשתכשך במים. בלי התומכים בעיירות הפיתוח הוא עשוי לטבוע.

עוד 716 מילים
סגירה