מפעל נוסף בנגב מאיים להיסגר ולפטר את עובדיו, בפעם השלישית בתוך שבוע

הנהלת מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם הודיעה כי היא בוחנת את סגירתו ופיטורי 240 עובדיו ● הנהלת מפעל חרסה בבאר שבע הודיעה השבוע על סגירתו והעברת הייצור לטורקיה וההסתדרות תבקש ביום ראשון מבית המשפט את פירוקו ● השבוע פורסם שגם "פניציה" בירוחם עלול להיסגר

עובדי חרסה מפגינים מול בית בעל השליטה בחברה יואב גולן (צילום: יאיר אוקנין)
יאיר אוקנין
עובדי מפעל חרסה מפגינים.

חברת אמיליה פיתוח הודיעה אתמול (ה') לבורסה לניירות ערך כי היא בוחנת אפשרות לסגירת מפעל קוסמטיקס שבשליטתה בירוחם, המעסיק כ-240 עובדים.

עם זאת, החברה הודיעה כי "נכון למועד הדוח טרם התקבלו החלטות בדירקטוריון בדבר סגירת האתר (המפעל) בירוחם" וכי "הבחינה היא אך ורק ביחס לאתר בירוחם, ואינה מתייחסת ליתר אתרי החברה".

בעיתון "כלכליסט" צוטטו גורמים בהנהלת החברה שהסבירו כי "המפעל סובל מהפסדים, לאחר שייצור המותג הפרטי הצטמצם משום שהחברות המקומיות החליפו חלק מהייצור המקומי ביבוא, בשל הורדת המכסים על הייבוא ועלויות הייצור הגבוהות – בעיקר מחיר המים, והקשחה ברגולציה של משרד הבריאות".

מדובר במפעל השלישי בנגב שהנהלתו איימה השבוע על אפשרות לסגירתו ועל פיטורי מאות עובדיו, בהמשך למפעל "חרסה" בבאר-שבע ומפעל "פניציה" בירוחם.

הנהלת מפעל מוצרי הטואלטיקה חרסה בבאר שבע – אחד המפעלים הראשונים בנגב, שהוקם ב-1950 – הודיעה השבוע על סגירתו והעברת הייצור לטורקיה ופיטורי 120 עובדיו.

ההסתדרות תעתור ביום ראשון הקרוב לבית המשפט המחוזי בבאר שבע ותבקש את פירוק המפעל. יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, אמר ל"זמן ישראל": "אנחנו לא סומכים על הנהלת המפעל וניאלץ לבקש את פירוקו כדי להבטיח שהעובדים יקבלו את כל השכר ותנאי הפרישה המגיעים להם".

עובדי המפעל מפגינים בפתח המפעל ומול ביתו של בעל השליטה, יואב גולן, במחאה על הסגירה עברת הייצור ובדרישה לשלם להם פיצויים הוגנים.

בנוסף, פורסם השבוע גם שמפעל כלי הזכוכית "פניציה" בירוחם עלול להיסגר ולפטר את 180 עובדיו. "פניציה" סובל מחרם צרכני שמובילה חסידות גור, מאחר שהוא מקיים חלק מעבודת הייצור בשבת, ולמרות שהעובדים המועסקים בו בשבת אינם יהודים.

עוד 233 מילים
סגירה