הימין ישלח "סיירת מתנדבים" לקלפיות במגזר הערבי

נתניהו: "חשפנו מתקנים חדשים לפיתוח נשק גרעיני" ● המחנ"ד משיק תכנית דת ומדינה ● השמאל מאשים את נתניהו בשימוש במידע בטחוני לצרכי תעמולה ● דן תיכון ובני בגין הודיעו שלא יצביעו מחל ● ליברמן: בעד פיקוח ממלכתי, לא בידי מיליציות נתניהו ● לפיד על נפילת חוק המצלמות: "ביבי הפך ללוזר סדרתי שכולם סוחטים אותו"

  • מיקי זוהר, יו"ר הוועדה המסדרת. "הגזע היהודי מיוחד ואני גאה בזה. אחמד טיבי לא יהיה שר בממשלה" (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • שר המשפטים אמיר אוחנה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
    יונתן זינדל / פלאש 90
  • מימין: חברי הכנסת תמר זנדברג, אוסמה סעדי ואחמד טיבי בדיון על חוק המצלמות שנפל היום בוועדה המסדרת (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • היועץ המשפטי לכנסת היום בוועדה המסדרת. "הצעת חוק המצלמות לא היתה חוקתית. שמח שהתהליך נחסך מאיתנו" (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • נתניהו מציג גילויים חדשים על פרוייקט הגרעין האיראני, היום (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • מימון המונים של הימין לגיוס מתנדבים לקלפיות במגזר הערבי. חשש מחיכוך בין יהודים לערבים (צילום: צילום מסך)
    צילום מסך
07:36 עריכה

שמונה ימים בלבד לפני הבחירות לכנסת ה-22, חברי הכנסת ה-21 יגיעו היום למשכן כדי לדון בחוק המצלמות, לאחר שאתמול אושר בישיבת הממשלה. הכוונה של הליכוד היא לאשר באופן סופי את החוק בשלוש קריאות עד יום רביעי הקרוב. היום הוא יובא לאישור בקריאה ראשונה. במחנה הדמוקרטי הודיעו כי יערכו הפגנה מחוץ למשכן הכנסת.

אמש, היועץ המשפטי של הכנסת הצטרף להתנגדות החריפה של היועץ המשפטי לממשלה. בחוות דעת שהגיש עו"ד אייל ינון כתב כי מדובר כי "חוק המצלמות בעיתוי הנוכחי אינו חוקתי". כמו כן, ציין כי החוק מעניק יתרון משמעותי למפלגת הליכוד על פני שאר המפלגות וכי, "קידום ההצעה בעיתוי זה וללא הסכמה רחבה הינו חסר תקדים".

באשר ליתרון לליכוד, הסביר עו"ד ינון: "אין כל אפשרות מעשית שהרשימות האחרות המתמודדות בבחירות יספיקו בימים ספורים שיוותרו ממועד השלמת החקיקה ועד למועד הבחירות לרכוש מצלמות בשיעור שיספיק לפריסה ארצי, וכל שכן בשיעור הדומה לזה המצוי בידי הליכוד". כמו כן, ציין היועץ כי "קיים חשש ממשי להרתעת בוחרים מלהצביע ומאנדרלמוסיה בקלפיות".

07:46 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ החליט לקדם חקיקה שלא תאפשר לראש ממשלה לכהן תחת כתב אישום, כך מתפרסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות". הכותרת היא, אגב – "גנץ מתחייב שלא לכהן ברוטציה עם נתניהו כנאשם ללא קשר לתוצאות הבחירות". אבל חשבנו שזה ברור.

במסגרת המהלך לניסיון החקיקה, כחול לבן דרוש כי כל הסכם קואליציוני יחייב חתימה של השותפות על הסעיף הזה, לצד סעיף המעגן את האיסור על כהונת שרים תחת כתב אישום. גורמים במפלגה מבהירים שהוא אינו פוסל רוטציה עם מועמד אחר שיעמוד בראש הליכוד, ומזכירים כי נתניהו קידם הצעת חוק דומה כשהיה יו"ר האופוזיציה.

08:12 עריכה

השר וח"כ לשעבר מהליכוד, בני בגין, אמר הבוקר בגל"צ כי הוא לא מתכוון להצביע לליכוד בבחירות הקרובות – "זה הפך לבלתי אפשרי", הסביר. "בשנים האחרונות נדמה כי הנהגת הליכוד משקיעה מאמץ ניכר כדי להקשות ולמנוע ממני להצביע עבור הליכוד. יש מחיר להתנהגות בצורה יהירה ושחצנית".

בגין ביקר את התנהלות הממשלה בעניין חוק המצלמות: "היועץ המשפטי לממשלה על פי המסורת הוא זה שמתווה את המסורת החוקתית. הממשלה כפופה לייעוץ החוקתי. התופעה לא לציית לייעוץ של היועמ"ש היא תופעה חמורה"

ח"כ יועז הנדל מכחול לבן ממהר להגיב: "כשבני בגין אומר לא אצביע ליכוד, זה צריך לעורר מחשבות אצל כל איש ימין ערכי"

09:09 עריכה

במערכת הפוליטית ממשיכים להגיב להצהרה של בני בגין, על כך שלא יצביע בבחירות הקרובות לליכוד.

 

09:41 עריכה

ח"כ דוד ביטן מהליכוד ייפגש היום, בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, על מנת לנסות להגיע להבנות בנוגע להצבת המצלמות בקלפיות – ובכך להימנע מהגשת הצעת "חוק המצלמות".

לדברי גורם פוליטי, נתניהו "שלח את ביטן כדי לחלץ 'הישגון' שיאפשר לו לסגת מקידום הצעת החוק. נתניהו מעריך כי גם אם ליברמן יתמוך בחוק בקריאה ראשונה, הוא ייסוג בקריאה השנייה והשלישית".

הכנסת צפויה להתכנס היום בשעה 13:00 על מנת לדון בחוק.

10:15 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע כי יתנגד ל"חוק המצלמות". בהודעה שהעביר בלייב בעמוד הפייסבוק שלו תקף ליברמן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי חוק המצלמות הוא חוק גניבת בחירות. "אני בעד פיקוח הבחירות, נתניהו בעד גניבת בחירות. מי שצריך לפקח על הבחירות היא ועדת הבחירות, לא היגוני שנתניהו יפקח על הבחירות".

11:25 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מברך את ליברמן לאחר שהצהיר כי יתנגד ל"חוק המצלמות" של הליכוד: "הזייפן היחיד שיש במערכת הפוליטית הוא נתניהו"

11:29 עריכה

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד תוקף את ליברמן על כך שהוא הביא לאיחוד הרשימות הערביות ולהקמת הרשימה המשותפת. לטענתו, ברגע שיצביע נגד חוק המצלמות, יגדיל שוב את כוחן של המפלגות הערביות.

11:36 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, אמר ל-ynet כי יש סיכוי שימליצו על בני גנץ, יו"ר כחול לבן, להקמת הממשלה. "אנחנו נשמע מגנץ ואחרי זה אנחנו נחליט".

כלומר, אם יש מצב כזה שאם הוא יענה על הדרישות שלכם, אתם תמליצו עליו?
"אנחנו נשקול באחריות, אני מבטיח שנשקול ממש באחריות".

אבל על ביבי לא תמליץ בכל מקרה?
"אין מצב".

בנוסף, התייחס עודה לסערה סביב חוק המצלמות וכינה אותו 'חוק הערבים נוהרים לקלפיות'. על כך שחוק זה עלול להרתיע מצביעים: "לא יאיימו עלינו, לא יפחידו אותנו, לא ירתיעו אותנו. אנחנו דווקא נשתמש בזה כדי להעלות את אחוז ההצבעה בקרב האזרחים הערבים, כי הם מבינים כמה הקול שלהם חשוב ומכריע בבחירות האלו".

11:41 עריכה

במהלך דיון הוועדה המסדרת שאמורה לקדם את חוק המצלמות, אמר יו"ר הוועדה, אמר ח"כ מיקי זוהר (ליכוד): "הגזע היהודי הוא גזע מיוחד ואני גאה בזה. אחמד טיבי לא יהיה שר בממשלה".

12:20 עריכה

לקראת הדיון על חוק המצלמות, המחנה הדמוקרטי מקיימים הפגנה מחוץ לכנסת

12:22 עריכה

מתוך ועדת ההסדרה לקראת הדיון על "חוק המצלמות": שר המשפטים מפריע ליועץ המשפטי לכנסת לדבר.

12:55 עריכה

"חוק המצלמות" נפל במהלך הוועדה המסדרת בראשותו של ח"כ מיקי זוהר, לא יובא בפני המליאה ולא יאושר בהליך חקיקה מהיר לפני הבחירות הקרובות. ההצבעה בוועדה נגמרה בתיקו כש-12 הצביעו בעד ו-12 נגד.

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, אמר במהלך הדיון בוועדה: "לאור ההתפתחויות אין טעם שאכנס לפרטי הצעת חוק המצלמות. אני מצר מאוד על כך שהצעת החוק עמדה להיות מונחת על שולחן הכנסת. לדעתי ההצעה לא הייתה חוקתית, בוודאי לא בעיתוי הנוכחי. שמח שכל התהליך הזה נחסך מאיתנו".

לעת עתה התגובות להחלטה מגיעות רק מהצד השמאלי של המפה הפוליטית. איימן עודה בתגובה: "מופע ההתקרבנות של ביבי מגיע לסופו. נפגש בקלפי"

תמר זנדברג מהמחנה הדמוקרטי: "תם הקרקס"

איציק שמולי מהעבודה-גשר היה מעדיף להתכנס לוועדה בנושאים חשובים יותר

14:25 עריכה

סקר של וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשות מנו גבע, מראה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום כחול לבן הייתה עוקפת את הליכוד עם 33 מנדטים, לעומת 32 מנדטים למפלגת השלטון. אחריהן ברשימה – הרשימה המשותפת וימינה עם 9 מנדטים,ישראל ביתנו עם 8, יהדות התורה 7, ש"ס 6, המחנה הדמוקרטי 6, העבודה-גשר 6 ועוצמה יהודית שעוברת לראשונה, על פי הסקרים, את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

14:45 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס לחוק המצלמות ביוזמת מפלגתו שלא עבר בוועדת הכנסת ותקף את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

"אין שום סיבה למי שרוצה באמת טוהר בחירות להתנגד לחוק המצלמות שמונע זיופים בבחירות. אבל בעצם זה לא מפתיע שלפיד וגנץ חברו לאחמד טיבי ולאיימן עודה כדי לקבור את חוק המצלמות, כי הם הולכים יחד לממשלת שמאל שבה אחמד טיבי ואיימון עודה יהיו שרים בממשלה של לפיד וגנץ".

עוד הוסיף נתניהו: "מה שמאכזב במיוחד זה שליברמן שוב חבר לשמאל ולמפלגות הערביות. פעם הוא אמר שתוך 48 שעות הוא יחסל את הנייה ועכשיו תוך 48 שעות הוא עשה זיגזג והלך עם אחמד טיבי ואיימן עודה".

14:48 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ ומספר 2 ברשימה, יאיר לפיד, מגיבים להפלת חוק המצלמות.

במהלך מסיבת עיתונאים אמר גנץ: "השפיות ניצחה. חשפנו את תרגיל ההונאה של נתניהו. במקום לעסוק בירי על הדרום, הוא רצה שנעסוק בקונספירציות ושקרים. נתניהו ימשיך בספינים שלו וינסה לשבש ולערער את תוצאות הבחירות. ינסה להפחיד, לשסות ולהפיץ דברים נוספים – אנחנו לא נאפשר לו".

לפיד: "האיש שאמר 'מה שאני רוצה אני משיג', לא משיג. שוב ביבי הפסיד. הוא הפך ללוזר סדרתי שכולם סוחטים אותו".

15:48 עריכה

כתב חדשות 13 עמרי מניב הושעה מתפקידו לאחר שהתברר כי הוציא מהקשרם דברים של רב מכינה קדם צבאית. הכתבה הביאה קטעים משיעורו של הרב אסף נאומברג, שאמר כי ה"חילונים הם רשעים" ואסור לשרת איתם בצבא. אלא שלפי כתבה בכאן 11, צפייה בשיעור המלא העלתה שהרב רק אמר את הדברים כדי להתווכח איתם, כך שמניב עיוות את כוונתו.

15:53 עריכה

בני בגין הודיע בבוקר שלא יצביע ליכוד וחוק המצלמות נפל בוועדה המסדרת. נתניהו חוזר ומדגיש שמתנגדיו מנסים "לגנוב את הבחירות":

16:08 עריכה

יום הולדת לנשיא:

16:14 עריכה

ליברמן בעד פיקוח ומצלמות, אבל בידי גורם ממלכתי ולא בידי "מיליציות נתניהו":

"ישראל ביתנו" תמכה ותומכת באופן מוחלט בפיקוח על הבחירות ובהצבת מצלמות בקלפיות. אבל אנחנו תומכים בפיקוח אחיד בכל המקומות,…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שני, 9 בספטמבר 2019

16:33 עריכה

נתניהו ימסור הערב הצהרה בנוגע לגרעין האיראני. אתמול פורסם כי התגלו שרידי אורניום באתר בטהרן שנתניהו הגדיר כמחסן גרעיני סודי:

16:36 עריכה

ישראל ביתנו ממשיכים להאשים את הליכוד בכוונה לעורר מהומה בקלפיות של ישראל ביתנו:

16:57 עריכה

הסרט שלא תרצו לחיות בו מצד אחד והמנגינה שמוכרחים להפסיק מצד שני:

17:25 עריכה

"נתניהו מניח את התשתית לומר שגנבו את הבחירות, שהערבים גונבים את הבחירות", כך אומר בכיר כחול-לבן גבי אשכנזי לכאן ב'.

הרמטכ"ל לשעבר התייחס להפלת חוק המצלמות, ואמר כי מפלגתו "בעד פיקוח שיעשה בידי הממלכה ולא בידי מפלגות, שמח שאחרים חשבו כמונו, לפי שעה, ההצעה הזויה ירדה מהפרק".

אשכנזי הוסיף כי מטרת כחול-לבן היא להקים ממשלת אחדות: "מתי בפעם האחרונה שתי מפלגות קיבלו 70 מנדטים? הציבור רוצה אחדות, אם לנתניהו היה רוב היה מרכיב ממשלה, בגלל שנתניהו דואג לעצמו, אם היה אכפת לו מהציבור ומשלם המסים לא היה מקדים את הבחירות אלא את השימוע".

"אנחנו לא סוגרים את הדלת בפני החרדים, רוצים ממשלת אחדות, החרדים מוזמנים, לא רוצים ממשלת מיעוט, לא רוצים ממשלה שמדברת על הלכה והמרה והפרדה, צריך לשקם את הרוב תוך דאגה למיעוט".

17:33 עריכה

בני בגין הודיע בבוקר שלא יצביע מחל. עכשיו דן תיכון:

18:57 עריכה

"חשפנו אתרים נוספים לפיתוח נשק גרעיני באיראן":

19:04 עריכה

איציק שמולי, בני גנץ ויאיר לפיד טוענים שנתניהו משעבד את סוגיית איראן לצרכי תעמולה:

20:14 עריכה

חדשות 12 מדווחים הערב, כי בימין מקימים "סיירת מתנדבים" שתוצב בקלפיות במגזר הערבי כדי לאבטח משקיפים.

בכירים בימין ומועצת יש"ע עומדים מאחורי המהלך, והמקור התקציבי הוא מימון המונים ברשתות. היוזמה מעלה חשש שייווצר חיכוך בין יהודים לערבים שיוביל לתגרות.

20:19 עריכה

הפרקליטות ביקשה חומרים ממבקר המדינה, כרגע אין חשד לפלילים נגד גנץ:

20:56 עריכה

המחנה הדמוקרטי פרסם הערב את המצע בנושאי דת ומדינה. בין היתר, הם היו רוצים לקדם את המהלכים הבאים. אשרי המאמין:

• חקיקת חוק יסוד חופש הדת והמצפון ושילוב הזכות לחופש דת וחופש מדת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

• הקמת מועצה ציבורית למערכת החינוך הממלכתית וסגירת המנהלת לזהות יהודית.

• מניעת כל גילוי של הדרת נשים, ובלימת הניסיון להכשרה של ההפרדה המגדרית והרחבתה.

ביטול המונופול הרבני בתחומי הנישואין והגירושין, הנהגת נישואין וגירושין אזרחיים, והבטחת הזכות לזוגיות, להורות ולחיי משפחה לכל אדם בישראל.

• הנהגת תחבורה ציבורית בשבת ובחגים, הסרת המגבלות מעל פעילות פנאי ותרבות בימים אלו, לרבות במתקנים ציבוריים, והגנה על זכותן של הרשויות המקומיות לחוקק חוקי עזר עירוניים להסדרת פעילות המסחר בשבת.

• הטמעת לימודי ליבה בחינוך החרדי בהתאם להוראות החוק, הקמת בתי ספר ממלכתיים חרדים, פיתוח תכנית תמריצים להשתלבות חרדים בשוק התעסוקה, ומתן סיוע ממשלתי משמעותי לארגונים המסייעים ליוצאים בשאלה.

ביטול המועצות הדתיות בתיאום עם הרשויות המקומיות והחלפתן במחלקות עירוניות וביטול המונופול של הרבנות הראשית בתחום הכשרות.

• מתן הכרה מלאה בהליכי הגיור של כל הקהילות היהודיות המוכרות בישראל ובתפוצות והרחבה של מתן מעמד אזרחי בישראל מטעמים הומניטאריים לבני משפחה של אזרחים ישראלים.

• הקמת בתי עלמין אזרחיים בכל רחבי הארץ על ידי המדינה והרשויות המקומיות וחקיקת חוק המאפשר לכל אדם להכריע בחייו על הדרך בה יובא למנוחת עולמים.

20:58 עריכה

אשכנזי מודאג:

21:15 עריכה

הימין גייס כעשרת אלפים שקל מתוך יעד של חצי מיליון בקמפיין מימון המונים שנפתח היום כדי "לעצור את הזיופים במגזר הערבי". 

מימון המונים לגיוס מתנדבים של הימין לקלפיות במגזר הערבי (צילום: צילום מסך)
מימון המונים לגיוס מתנדבים של הימין לקלפיות במגזר הערבי (צילום: צילום מסך)
22:10 עריכה

קניון מלחה בירושלים, מזל בת ה-83: "אין יותר טוב ממנו"

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שני, 9 בספטמבר 2019

סגירה