אסטרטגיית בחירה מנצחת

 (צילום: Kobi-Gideon-Flash90)
Kobi-Gideon-Flash90

למי תצביע? שואלים אותי בעבודה, בבית, ברכבת, במטוס, בפוסטים. ובכן יש לי אסטרטגיית בחירות ברורה הפעם. מנצחת במאה אחוז, ואני מנדב לכם אותה בחינם. ובלבד שתלכו להצביע. אחרת זה כמובן לא מנצח. לא עובד.

אני יודע שרבים נאבקים כאן על השלטון. השלטון המפנק בתקציבים וג'ובים וכיבודים וטיסות לפוטין ולמודי, והזמנות למושב לצידה של שרת התרבות בטקס המשואות. חלום.

רבים מתים לבחור נציגים שיכנסו לקואליציה כלשהי שלא תבזה אותם, אבל תתן להם לפחות פרוסת עוגת שלטון בתחום מסוים. בעצם כל מסע הבחירות של כל המפלגות מתחיל במילה "רק".

כלומר רק המחנה x יביא לכם רווחה – ביטחון – חינוך- דמוקרטיה- יהדות והדתה גם יחד. אבל שום מפלגה שמתיימרת לדאוג לבדה למשהו, ממילא לא יכולה כמובן לקיים.

ובכלל הנוהג הזה שמצביעים למי שרוצה לתפוס את השלטון הוא מעוות מיסודו.
למה לכם שלטון? ממילא כשתגיעו לשם תיאלצו להתפשר, למרוח, לוותר, לשבת עם טיפוסים שרק לפני יומיים תיעבתם אותם, ליגלגתם עליהם וטענתם שהם סכנה לאומה או למדינה או לבת יענה.

תיאלצו לפתע ללמוד תחומים שמשעממים אותכם ולשקר השכם והערב ביחס לאהבתכם לראש הממשלה. למה לכם?

לכן האסטרטגיה המנצחת היא לא להצביע לשלטון.

לכן האסטרטגיה המנצחת היא לא להצביע לשלטון. תצביעו פשוט למען אופוזיציה. מפלגה שתמשיך להיאבק באופוזיציה לעולם לא תוכל להפר הבטחות. להיפך. היא תהיה אמינה יציבה ותמיד תהווה אלטרנטיבה לשלטון

תצביעו פשוט למען אופוזיציה. מפלגה שתמשיך להיאבק באופוזיציה לעולם לא תוכל להפר הבטחות. להיפך. היא תהיה אמינה יציבה ותמיד תהווה אלטרנטיבה לשלטון. (כלומר צריך לבחור בזהירות מפלגה שלא תפר הבטחות באופוזיציה ותנסה לפתע לחבור לשלטון).

הצבעה לאופוזיציה היא הצבעה אידאולוגית. מוסרית. צודקת. אם תפסיד תנצח ואם תנצח ברור שלא תפסיד. אם המפלגה האופוזיציונית תישאר באופוזיציה – הרי שאתה הבוחר ניצחת. הרי הצבעת למען אופוזיציה רצינית, יעילה, מתנגדת לשלטון המאוס ואת/ה גאה בבחירתך.

ואם היא תיבחר לשלטון ברור שניצחת.

מעבר להיגיון הבריא הזה, הצבעה למען אופוזיציה מתפקדת שומרת על הדמוקרטיה. אופוזיציה פעילה היא שומר סף חזק מכל יתר שומרי הסף. כל מוסדות המדינה והמידע שברשותם פתוחים בפניה. בג"צ קשוב אליה. הציבור יודע שיש תקווה מול שלטון אטום, מושחת, ומשרת טייקונים או חשודים בשוחד מרמה והפרת אמונים.

בתור מצביע לאופוזיציה, אתה קם בבוקר שלמחרת הבחירות בלי תסכולים. בלי לבטים. שלם עם עצמך. שלם עם נבחריך, ומאחל לשלטון הנבחר גיהנום עלי אדמות יומיום. תענוג

בתור מצביע לאופוזיציה, אתה קם בבקר שלמחרת הבחירות בלי תסכולים. בלי לבטים. שלם עם עצמך. שלם עם נבחריך ומאחל לשלטון הנבחר גיהנום עלי אדמות יומיום. תענוג.

אם תחליטו להצביע לאופוזיציה לא תהיו מעורבים בשחיתות, לא יוכלו לפתות את חברי הכנסת שלכם בדילים מסריחים, והמשטרה לא תחקור את מעשיהם.

העיתונות תבדוק רק את היקף הופעתם בכנסת ויהיה להם זמן בשבילכם. לשמוע את בעיות האזרחים. בלי ביורוקרטיה שלטונית ממשלתית.

בחירה באופוזיציה תאפשר לכם לומר כל יום "אמרנו לכם", "הזהרנו אותכם". ראש האופוזיציה שבחרתם יוכל לפגוש את רה"מ לדיווחי מודיעין וביטחון אבל תמיד תדעו שהוא – רה"מ – אחראי, ושאתם "אמרתם לו". הוא, שנתו תנדוד כל לילה, בזמן שאתם ונציגיכם תמתינו בסבלנות לנפילתו. להתרסקותו.

הדבר העיקרי בבחירה אופוזיציונית במדינה דמוקרטית היא התודעה שגם באופוזיציה אתה משרת את המדינה.

להיות אלטרנטיבה לשלטון זו אחריות גדולה. להיאבק נגד השלטון זו מחויבות ענקית. לתת בראש לשרים הממונים ולראש הממשלה- זו משימה לאומית בעלת חשיבות עליונה

להיות אלטרנטיבה לשלטון זו אחריות גדולה. להיאבק נגד השלטון זו מחויבות ענקית. להציב מראה ציבורית פומבית יומיום למערכות הקורסות ולבקר ולתת בראש לשרים הממונים ולראש הממשלה, ולהראות להם מהו התפקוד המתבקש מהם וכיצד יש לשרת את הציבור – זו משימה לאומית בעלת חשיבות עליונה.

אופוזיציה רצינית היא תחילת השיקום של מדינה שנהרסה מבפנים וסובלת מטראומות בשל שלטון מופקר ופושע.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 545 מילים
סגירה