פרשנות נתניהו נתן לליכודניקים סיבה להציל אותו

המראה חסר התקדים של ראש הממשלה יורד מהבמה באשדוד, מוקף במאבטחים, בגלל התקפת רקטות הוא השפלה לאומית ● שבוע לפני הבחירות, זו היתה תמונת ההפסד עבור כל מועמד אחר ● אבל בבייס של נתניהו, אירוע כזה רק מאחד את התומכים ● עכשיו הם יצאו מהבתים ויבואו לקלפי כדי לשמור עליו. פיזית.

אנשי אבטחה מאיצים בבנימין נתניהו לרדת מהבמה באשדוד בהישמע אזעקת צבע אדום, ב-10 בספטמבר 2019 (צילום: צילום מסך)
צילום מסך
אנשי אבטחה מאיצים בבנימין נתניהו לרדת מהבמה באשדוד בהישמע אזעקת צבע אדום, ב-10 בספטמבר 2019

המראה המדהים של ראש הממשלה בנימין נתניהו מוקף באנשי ביטחון יורד מהבמה באשדוד בגלל התקפת רקטות של ארגוני טרור שוליים – ועוד ביחד עם השרים הבכירים בממשלה – הוא באמת חסר תקדים. זוהי השפלה לאומית שבוע לפני מערכת בחירות, ולא משנה אם ראש הממשלה שרץ לחפש מקום מסתור הוא נתניהו, או אהוד ברק, או בני גנץ.

נתניהו חזר אמנם לבמה באולם האירועים באשדוד אחרי חצי שעה בחדר מוגן. הוא אפילו ניסה לעשות מהמתקפה עליו הון פוליטי. "אם חמאס מטווח אותנו בשידור חי, הוא לא רוצה שנהיה פה", אמר ראש הממשלה למאות מתומכיו, אבל גם מיהר להוריד את הפוסט מעמוד הפייסבוק זמן קצר אחרי שהסתיים האירוע. הוא יודע שאין כאן סיבה לגאווה גדולה, ועוד מול העולם כולו.

לאן זה מוביל? אני נוטה להסכים הפעם עם הליכודניקים שטוענים כי אירוע כזה מאחד סביב נתניהו את התומכים שלו. הם יבואו עכשיו לקלפי כדי לשמור עליו. פיזית. "בהתחלה חשבנו שירו עליו", סיפר לי מישהו שנכח באירוע. "אחרי דקה הבנו מה קורה כאן. בנאום שלו הייתה אקסטזה בקהל. הרקטות על נתניהו הכניסו אנשים לטירוף".

"בהתחלה חשבנו שירו על נתניהו, אבל אחרי דקה הבנו מה קורה כאן. כשחזר, בנאום שלו הייתה אקסטזה בקהל. הרקטות על נתניהו הכניסו אנשים לטירוף"

המטרה היחידה של נתניהו בסיבוב הבחירות הבלתי נלאה שלו היא להוציא את אנשי הליכוד מהבית. מה שקרה אתמול, סייע לו. אבל לא רק. הדרך של ראש הממשלה היא להשתלט על סדר היום עם ספינים מכאן ועד להודעה חדשה, לא לתת ליריבים שלו לנשום, וכל הזמן לחפש אויבים. אתמול הוא מצא כאלה בשידור חי.

שלוש שעות קודם לכן, בכפר המכבייה, נתניהו הפריח לאוויר הצהרה בעלת משמעות מדינית אדירה – אבל רק אם וכאשר היא תתבצע. סיפוח ההתנחלויות ביהודה ושומרון וריבונות על בקעת הירדן הם מהלכים היסטוריים, שעשויים להיות להם השלכות עצומות על עתיד האזור וגורל המדינה. נתניהו מתואם היטב עם האמריקנים, כך הוא סיפר אתמול באשדוד, אבל גם אם הם יסכימו למהלך גורף כזה – ברגע האמת, נתניהו לא יבצע ולא יספח.

איך יודעים? כי נתניהו מעולם לא סיפח את יהודה ושומרון. אתמול הוא האשים את נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה. שטויות. נתניהו מספיק חכם כדי לדעת שהוא לא יכול להחיל את הריבונות הישראלית בשטחים, ולספח לישראל 2.4 מיליון פלסטינים. הוא לא רוצה לספח, אבל מסרב גם לוותר. הוא רוצה לשמר את המצב שקיים היום, ולנהל כך את הסכסוך.

נתניהו במהלך מסיבת העיתונאים בה הודיע כי יחיל את הריבונות על בקעת הירדן (צילום: פלאש90/הדס פרוש)
נתניהו במהלך מסיבת העיתונאים בה הודיע כי יחיל את הריבונות על בקעת הירדן (צילום: פלאש90/הדס פרוש)

אבל אנחנו בתקופת בחירות, אז למה לא לצאת בהודעה "דרמטית", שהיא בעצם ספין נוסף על גבן של ועדת הבחירות החיוורת והתקשורת שנואת נפשו. כך נתניהו קובע אג'נדה, כי חצי יום מנחשים מה תהיה ההצהרה שלו, ועוד חצי יום מדברים עליה.

ככה גם מכסחים קולות מ"ימינה". ככה מציגים את ראש הממשלה כמנהיג מליגה אחרת, שמתואם בלחיצת יד וחיבוקים עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וגם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אותו נתניהו הולך לפגוש מחר (חמישי) בסוצ'י. וככה גם מוציאים אנשים לקלפי.

למה לא לצאת בהודעה "דרמטית", שהיא בעצם ספין נוסף על גבן של ועדת הבחירות החיוורת והתקשורת שנואת נפשו. כך נתניהו קובע אג'נדה, כי חצי יום מנחשים מה תהיה ההצהרה שלו, ועוד חצי יום מדברים עליה

וזה מתקרב לו. כלומר, נתניהו ממש נושק ל-61 המנדטים המיוחלים. שימו לב לסקרים שפורסמו אמש בחדשות 12 ו-13: בשניהם, עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה.

בחדשות 12, לגוש הימין יש 58 מנדטים – המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה מאבדות, לכאורה, מנדט כל אחת. אלא שההיסטוריה מלמדת כי המפלגות האלה מקבלות יותר בתוצאות האמת מאשר בסקרים, וסביר להניח שגם הפעם שתיהן ישמרו על כוחן (8 מנדטים כל אחת). במצב כזה, נתניהו יגיע כבר ל-60 מנדטים.

בחזרה לאירוע באשדוד. נתניהו, מסתבר, לא מוותר על שום ספין, גם אם הוא נכשל, ועל שום אויב, אמיתי או מדומה. למרות שחוק המצלמות נפל שלשום בוועדה המסדרת בכנסת, נתניהו מתכנן להניח את החוק לקריאה ראשונה בכנסת. אתמול באשדוד הוא הודיע ש"לפיד, גנץ, טיבי, עודה וליברמן גונבים את הבחירות". הוא לא הזכיר את עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס. גם את זה צריך לזכור.

עוד 610 מילים
סגירה