בעקבות התעמולה בהצהרה של נתניהו: מלצר זימן את דובר הליכוד לבירור

הזימון נקבע לאור חשד כי הדובר יונתן אוריך הגיש ליו"ר ועדת הבחירות תצהיר כוזב ● אוריך, בתגובה: "התגעגעתי, אשמח להגיע" ● אריה דרעי, בכינוס ש"ס: "אנחנו לקראת ממשלת לפיד-גנץ-ליברמן" ● איילת שקד ושפי פז מאחדות כוחות נגד המסתננים ● חוק המצלמות נפל ● תוצאות הבחירות תפורסמנה רק ביום רביעי אחר הצהריים

.חנן מלצר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
יונתן סינדל, פלאש 90
.חנן מלצר
08:04 עריכה

בוקר טוב! 5 ימים נותרו לפתיחת הקלפיות. היום יובא חוק המצלמות שנפל בוועדה המסדרת להצבעה במליאת הכנסת – בישראל ביתנו כבר הודיעו שיעדרו ממנה ובכחול לבן עדיין מתלבטים.  לאור העובדה כי ליברמן מתנגד לחוק, הסיכוי להעבירו בקריאה ראשונה נמוך.

אמש, כמה שעות לאחר שנתניהו הודיע כי לאחר הבחירות יספח את בקעת הירדן, נורו רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל ונשמעה אזעקה בערים אשקלון ואשדוד, בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו נאם באזור. מתנגדיו תקפו אותו ונפתלי בנט כינה זאת השפלה לאומית.

הבוקר פרסם הליכוד הודעה: "רגע השפל של הבחירות: שלושה רמטכ"לים לשעבר צוהלים על ירי לעבר ראש ממשלת ישראל. בושה"

09:03 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בראיון ל"ידיעות אחרונות" שיתפרסם במלואו בשישי: "התמונה שמסתמנת מבחינתנו היא מדאיגה מאוד. תרחיש הייחוס שלנו מראה באופן ברור שגוש החרדים והמשיחיים מגיע ל-61-62 מנדטים. אם בפעם הקודמת לנתניהו חסר מנדט אחד, הפעם מעל ומעבר לכל ספק יהיה לו את זה.

"גם עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה וגם ימינה יביאו לו את מה שחסר לו בפעם הקודמת. יהיו לו לפחות 62-61 מנדטים ונתניהו ירכיב את ממשלת ההלכה שלו", אמר ליברמן.

09:49 עריכה

על רקע ירי הרקטות אמש לעבר אשקלון ואשדוד בהן התקיימו כנסים הן של כחול לבן והן של הליכוד, תקף יולי אדלשטיין (ליכוד) את גבי אשכנזי, על כך שלעומת ראש הממשלה, לא ירד מהבמה בזמן שנשמעה האזעקה.

"אסור לשחק אותה גיבור מול המצלמות. אם האירוע נמשך כרגיל, מסכנים את כל מי שמעוניין להגיע למרחב המוגן", אמר אדלשטיין בראיון בגל"צ.

אשכנזי הגיב, "לא צריך להטיף לי מוסר. באולם האירועים שנכחתי בו היה מרחב מוגן ל-20 איש, ואנחנו היינו כמה מאות. האפשרות הטובה ביותר הייתה לא לצאת לשטח הפתוח, אלא להישאר במקום"

09:56 עריכה

שר הכלכלה וחבר הקבינט המדיני-בטחוני מהליכוד, אלי כהן, התייחס במהלך כנס מעריב והג'רוזלם פוסט לאירועים אמש בדרום: "זהו אירוע נוסף מבית היוצר של איראן. מחדד את ההבדל בין שני המחנות, הלאומי וגוש השמאל. אנחנו ראינו בעזה שהחזרנו עד המייל האחרון ראינו אותם באים ותוקפים את ישראל. עולות הצעות מכחול לבן שרוצים ליצור חמאס נוסף לצד עזה, הדרך שלנו זה ליצור ריבונות ברמת הגולן, בקעת הירדן ובכל המקומות הנחוצים על מנת לשמור על מדינת ישראל".

על התגובה הישראלית אמר השר כי "הציבור לא יודע בדיוק מה קורה, בדיונים יושבים הרמטכ"ל ראש המוסד והשב"כ אנחנו פועלים באחריות. מלחמה בעזה היא לא שאלה של אם אלא של מתי, תהיה מערכה בעזה, אנחנו מחויבים לצאת למערכה". הוא הוסיף כי "אני מרגיש יותר בטוח שהגהה בידיים של נתניהו ולא של אנשים כמו ליברמן".

10:06 עריכה

לקראת הבאת חוק המצלמות להצבעה בכנסת – נתניהו קורא לליברמן "להתעשת"

"חוק המצלמות עולה להצבעה היום בעוד כמה שעות", נכתב בחשבון הטוויטר של נתניהו. "ליברמן הודיע שיתנגד לחוק, לא יבוא להצבעה ובכך יפיל את החוק. אם ליברמן וסיעתו יבואו להצביע, יהיה הרוב הדרוש להעביר את החוק ברוב של יותר מ-61 ח"כים".

נתניהו קרא לליברמן להתעשת, "לא לחבור ללפיד-גנץ, אחמד טיבי ואיימן עודה, להגיע לכנסת ולהצביע בעד החוק החשוב הזה שימנע זיופים וגניבת בחירות". ראש הממשלה פנה ישירות לליברמן – "אם לא תגיע להצביע, זאת הוכחה נוספת לכך שחברת לממשלת השמאל של לפיד-גנץ והמפלגות הערביות. ההחלטה בידיך".

10:17 עריכה

גדעון בכנס מעריב וג'רוזלם פוסט: "אינני מעריך שיש סיכוי למינוי שלי לתפקיד שר המשפטים" 

עם זאת, סער נתן את דעתו על מה צריך לקרות במערכת המשפט: "אני בעד שיח מכבד, אני בעד שיח ממלכתי, אני כן חושב שנדרשות רפורמות עמוקות במערכת המשפט, לא רק מול המערכת השיפוטית, הצורך בעיקר בחקיקת חוק יסוד החקיקה, צריך למשל לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה".

11:37 עריכה

"הערבים רוצים להשמיד את כולנו" – זה התסריט שמציע הליכוד למתנדבים שמתקשרים למצביעים פוטנציאלים.

ראש הממשלה פונה במסנג'ר לעוקבים שהסכימו לבצע עבורו שיחות שכנוע ומבקש שיגידו: "אסור שתקום ממשלת שמאל שסומכת על ערבים שרוצים להשמיד את כולנו". כפי שפורסם ב"הארץ", על המתנדב לומר: "אני תורם את הזמן שלי כי אסור שתקום בעוד שבוע ממשלת שמאל מסוכנת עם לפיד, עודה, גנץ וליברמן. ממשלת שמאל חילוני, חלשה, שסומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו – נשים, ילדים וגברים ותאפשר אירן גרעינית שתחסל אותנו".

11:38 עריכה

ציור מחאה של בני הזוג נתניהו הוצב ברחבת כיכר הבימה בתל אביב. נתניהו מצויר כשהוא אוחז ברגל כרותה ושרה נתניהו מסמנת לב עם הידיים.

11:42 עריכה

"נתניהו פסיכופט ללא קווים אדומים והוא רוצה לראות דם" – כך כתב איימן עודה בתגובה לפרסום ב"הארץ" לפיו הצ'אטבוט של נתניהו בפייסבוק קורא למתנדבים להתקשר למצביעים פוטנציאליים ולבקש מהם לומר כי "הערבים רוצים להשמיד את כולנו".

"פנינו לפייסבוק – הם מוכרחים לפעול מיד לשים סוף להסתה הגזענית והמסוכנת של נתניהו נגד האוכלוסייה הערבית".

11:48 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן משיב לנתניהו ותוקף אותו בחריפות.

"אין לך שום כוונה לפקח על הבחירות, יש לך עניין לפוצץ את הבחירות. אתה לא מתכוון להצביע מצלמות – לא במאה שערים ולא בבני ברק, אלא לשבש את הבחירות בקלפיות שמפלגתנו חזקה בהן, באמצעות בריונים, באמצעות מצלמות ובהפצת פייק ניוז ברשתות החברתיות".

לפוסט שכתב בפייסבוק, צירף ליברמן תמונה של בני הזוג נתניהו, כשיאסר ערפאת קד קידה לרעיית ראש הממשלה.

בשעות הקרובות צפוי חוק המצלמות להעלות להצבעה בכנסת, כפי שזה נראה ליברמן לא יגיע להצבעה, מה שיגרום להפלתו של החוק – שוב.

אדוני ראש הממשלה, תפסיק לשקר, לזייף ולעבור על החוק. אתה מסרת את חברון לערפאת, הצבעת בעד גרוש יהודים מגוש קטיף, טרפדת…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום רביעי, 11 בספטמבר 2019

12:02 עריכה

עמית סגל כמו עמית סגל, שלף מהארכיון

וכחול לבן מגיבים

12:08 עריכה

"מדובר בטעות של עובד במטה"זו תגובת הליכוד לפרסום על כך שבפייסבוק של נתניהו נכתב: "הערבים רוצים להשמיד את כולנו".

"ראש הממשלה נתניהו לא ראה את הדברים, לא אישר אותם, הם אינם על דעתו ואינם מקובלים עליו. כשהדברים הובאו לידיעתו הוא ביקש להסירם מיד".

12:42 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך דיון הצבעה על חוק המצלמות: "אם ליברמן היה כאן, אם הוא היה מביא את חברי הכנסת שלו להצביע, היינו מונעים זיופים וגניבת בחירות".

נתניהו לקח את הטלפון הסלולרי של השר אמיר אוחנה, ואמר: "איך אפשר להתנגד לצילום בטלפון סלולרי כשאנחנו משתמשים בו בכל מקום? כל המרחב הציבורי בארץ ובעולם מכוסה בטלפונים סלולריים. רק במקום אחד אסור – באולם הקלפיות".

ראש הממשלה הבטיח כי ביום ראשון יביא לממשלה את הסדרת הישוב מבואות יריחו, "כהמשך לצעד הקודם".

נתניהו, כשברקע קריאות של חברי הכנסת מהשמאל (למשל איימן עודה שגער בראש הממשלה: "אתה שקרן!"), התייחס לירי הרקטות אמש באשדוד: "שמעתי את צהלות השמחה. לא יודע איפה שמחו יותר – אצל לפיד וגנץ או בעזה. בושה וחרפה". 

עוד הוסיף נתניהו: "טוהר בחירות זה שקיפות ושקיפות זה מצלמות ומונעים כאן מצלמות כדי לאפשר את זיהום הבחירות ואין שום הסבר לבד מהרצון למנוע את בניין הזיופים שעומד מאחורי זה".

12:47 עריכה

ושוב, ליברמן מגיב באימוג'ים:

12:50 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הוצא על ידי יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מאולם הדיון על חוק המצלמות, לאחר שדחף לו טלפון סלולרי לפנים ואמר: "לסטורי, לסטורי"

12:59 עריכה

הדיון על חוק המצלמות כמובן הפך גם הוא לתעמולת בחירות. יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן: "את מה שקורה כאן עכשיו, אפשר לסכם ב-4 מילים, יותר מדי זמן בתפקיד. את מה שראיתם אפשר לסכם ב-4 מילים. את כל המערכת הבחירות המשונה הזאת אפשר לסכם ב-4 מילים – יותר מדי זמן בתפקיד. הוא עייף, הוא טועה כל הזמן. במשך שנה הוא רק נכשל".

עוד אמר לפיד: "הוא כל הזמן אומר 'רוצים להפיל אותי', כן, אנחנו רוצים להפיל אותך – אתה לא המלך. זו דמוקרטיה".

13:06 עריכה

עודה מעלה את התמונה לטוויטר בה הוא נראה דוחף מצלמה לפניו של ראש הממשלה: "פתאום יש לו בעיה עם מצלמות"

13:39 עריכה

ועדת הבחירות המרכזית בתדרוך לקראת יום הבוחר. כך ייראו המשקיפים

הצטרפו לתדרוך מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית על הערכות הוועדה לבחירות לכנסת ה-22#שקיפות #בחירות2019Orly Ades

פורסם על ידי ‏ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22‏ ב- יום רביעי, 11 בספטמבר 2019

14:12 עריכה

סוף סוף מפלגה שאנחנו שוקלים להצביע לה. "בינה לישראל – לא ימין, לא שמאל, לא אנשים אמיתיים"

בקבוצת "עליית המכונות" בפייסבוק החליטו להקים מפלגה שמורכבת מפוליטיקאים "שנוצרו על ידי רשת נוירונים שבנתה גירסה סינטטית משופרת של פוליטיקאים ישראליים, והמציאה להם שמות שכולנו נרצה ללכת איתם לנצחון".

מהמפלגה נמסר: "היום זה רק פוסטר, אבל יום אחד, אולי כבר בבחירות הבאות בעוד חודשיים, ניתן לרשת נוירונים לקבל את ההחלטות עבורנו. והיתרון הברור: אי אפשר עדיין להגיש כתב אישום נגד אלגוריתם".

14:37 עריכה

איתמר בן גביר מעוצמה יהודית: "בפעם הבאה בה איימן עודה יתקרב בצורה מאיימת לראש הממשלה מטווח אפס, הוא כבר עלול להוציא סכין"

15:14 עריכה

יו"ר העבודה עמיר פרץ, במהלך הדיון על חוק המצלמות: "האמת היא שהייתי רוצה להעביר את חוק המצלמות – אבל לא את המצלמות האלה. הייתי רוצה שהמצלמות יצלמו את הפחד והחרדה של אותם הילדים החיים בעוטף עזה שנים רבות תחת אימת הרקטות".

15:16 עריכה

דיווח: ההצבעה על חוק המצלמות תהיה שמית.

15:21 עריכה

הליכוד לא השיג רוב של 61 ח"כים בהצבעה – חוק המצלמות נפל. ישראל ביתנו, כזכור, הודיעה שלא תתמוך בהצעה, כך שהחוק גם ככה לא היה צפוי לעבור ברוב של 61 ח"כים, כנדרש.

שר המשפטים אמיר אוחנה מסר ל"הארץ": "אנחנו כופרים בכך שיש צורך ברוב מיוחד, ודי לשיטתנו שתעבור ברוב רגיל". מהליכוד נמסר כי המפלגה מחזיקה בחוות דעת משפטית שקובעת שמספיק רוב רגיל כדי לאשר את החוק.

חברי האופוזיציה החרימו את ההצבעה ולא הגיעו למליאה.

15:39 עריכה

ריכוז תגובות אישי ציבור ומפלגות להפלת חוק המצלמות בכנסת (מתעדכן):

בני גנץ, יו"ר כחול-לבן: "נתניהו נכשל בהרכבת הממשלה, הפסיד בחוק המצלמות ויפסיד בשבוע הבא בבחירות".

עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר: "החוק שנודף ממנו ריח של גזענות ירד סופית מסדר היום".

הליכוד: "חוק המצלמות נפל בגלל אדם אחד – אביגדור ליברמן".

אבי ניסנקורן (כחול-לבן): "הניסיון הבזוי של נתניהו לפגוע בבחירות דמוקרטיות וליצור תוהו ובוהו – נכשל".

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת (התגובה בשם "פייק ביבי" בסרטון משעשע למדי): "בין אם החוק יעבור ובין אם לא – אני ניצחתי".

זהבה גלאון (יו"ר מרצ לשעבר): "הדיון הביזיוני היום בחוק המצלמות יירשם לדיראון בספר ימי הכנסת ובתפקודו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין".

במחנה הדמוקרטי חוגגים את הפלת חוק המצלמות בכיתוב אדום, חד וחלק על מצחו של ראש הממשלה:

16:10 עריכה

דיווח בחדשות 13: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן פנה לשר האנרגיה יובל שטייניץ וביקש שהקידוחים באסדת לוויתן לא יתקיימו יותר ביום שבת:

16:19 עריכה

אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות הודיעה כי תוצאות האמת בבחירות לכנסת ה-22, שייערכו ביום שלישי הבא, יפורסמו בעיכוב ניכר לעומת שנים קודמות וייחשפו רק ביום רביעי בצהריים. העיכוב הוא תוצר של שינויים במנגנוני הבקרה והפיקוח שיופעלו בניסיון לאתר תקלות בספירה וזיופים.

לצד מצלמות האבטחה שיוצבו על פקחים באלפי קלפיות, הוכנסו מנגנונים שיחייבו עיון חוזר בכל גוף שבו מוקלדות התוצאות כדי למנוע תקלות בספירה או ניסיון להשפיע עליה בזדון. אלא שהטמעת המהלכים צפויה להשפיע על יכולתה של הוועדה לפרסם את הנתונים במהירות.

"יש מחיר לבקרה שאנחנו עושים", אמרה עדס. "הוא נכון ושווה לקבל אותו. יהיה עיכוב – לא בספירה, אלא בפרסום התוצאות לציבור באתר ועדת הבחירות. הוספנו המון אמצעי בקרה ובדיקה לתוצאות הבחירות. כל ועדת קלפי סופרת בתום יום ההצבעה את הפתקים בקלפי שלה. התוצאות נכתבות על גיליון ספירת הקולות שמועתק לפרוטוקול הקלפי – המסמך הרשמי שמשמש את ועדת הבחירות לפרסום התוצאות ולבדיקת ערעורים.

"בהעתקה מגיליון ספירת הקולות לפרוטוקול יש הסטה משורה לשורה ולכן הוכנס עכשיו שלב הקראה: אחרי שהעתיקו את התוצאות, עוד בוועדת הקלפי יקריאו את הנתונים כדי לוודא שהם זהים".

16:27 עריכה

בצלאל סמוטריץ (ימינה) מסביר את עצמו בפני יאיר לפיד (כחול-לבן), שזעם על כך שהוא כינה, כביכול, את ראש הממשלה לשעבר אריק שרון "טיפש": "התכוונתי לרבין".

16:43 עריכה

אפשר לישון בשקט, לא נישאר לבד: השר ישראל כ"ץ ישמש כממלא מקום ראש הממשלה בזמן נסיעתו של נתניהו מחר לסוצ'י לפגישה עם הנשיא פוטין. השר יואב גלנט ישמש כממלא מקום שר הביטחון והממונה על הקבינט.

17:01 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את הפרסום בידיעות אחרונות, לפיו עוד בשבוע שעבר הוא ביקש לקדם חקיקה בנוגע לסיפוח בקעת הירדן וצפון ים המלח, אולם נתקל בהתנגדות של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שאמר שלא ניתן לעשות זאת לפני הבחירות, שכן מהלך כזה דורש "מנדט" בכנסת.

יצוין כי  מנדלבליט הבהיר לנתניהו לאחר דבריו כי ממשלת מעבר לא יכולה לקבל הכרעות מדיניות כמו סיפוח בקעת הירדן וצפון ים המלח.

17:09 עריכה

החמאס לועג לראש הממשלה בתגובתו להצהרת הסיפוח: "הבריחה של נתניהו בצל האזעקות מראה את השבריריות של הכיבוש ואת הפחד שהרקטות מייצרות בקרבו".

17:20 עריכה

דיווח: ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) דחה ניסיונות להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אף שזה הסכים לפגוש אותו. כך בכל אופן מסרו לגלובס מקורות בכירים במחנה הדמוקרטי המעורים במגעים לקיום הפגישה.

לדבריהם, הפגישה נועדה לבטל את אמירתו של ברק משנת אלפיים, כשהיה ראש ממשלה, ולפיה "אין פרטנר". ברק אמור היה במהלך הפגישה לשאת דברים תחת הכותרת "יש פרטנר והוא ניצב כעת לצידי".

לדברי הגורמים המפגש נדחה וככל הנראה לא יתקיים לפני הבחירות בשל תנאים שהעלה ברק ובהם אי רצונו להגיע לרמאללה. אחת מההצעות שעלתה הייתה קיום המפגש ברבת עמון בחסות המלך עבדאללה או אישיות ירדנית בכירה אחרת, אך גם האפשרות הזו לא הבשילה בשל הסתייגות של הירדנים וסיבות אחרות.

בדוברות המחנה הדמוקרטי מכחישים כי ברק היה מעורב במגעים כאלה: "יש אינסוף הצעות ויוזמות בקמפיין. לא היה שום דבר קונקרטי ושום יוזמה ממשית לא נדונה".

ואולם, גורמים פלסטיניים בכירים אישרו את קיום המגעים ואמרו כי כפי שאבו מאזן קיבל את נציגי המפלגה האחרים ח"כ תמר זנדברג, נועה רוטמן ועוד, הוא היה מוכן להיפגש עם ברק למרות העבר הבעייתי. הסיבה לכך היא ההכרה של הפלשתינים כי דברי ברק אז לאחר כישלון המו"מ עם ערפאת הם מהסיבות העיקריות לקיפאון המדיני. "אם ברק רצה לחזור בתשובה אנחנו לא היינו מונעים את זה" אמר אחד מהבכירים.

17:30 עריכה

דיווח בהארץ: איילת שקד וימינה חתמו על הסכם עם שפי פז ו"מטה המאבק של דרום תל אביב", לפיו הקמה של בית דין להגירה ללא אפשרות ערעור – תהיה תנאי של ימינה להצטרפות לממשלה. בהתאם לכך, המפלגה תתחייב לשנות את חוק הכניסה לישראל, כך שתיחסם כל אפשרות של מתן מעמד ל"מסתננים ושב"חים" שלא מכוח החלטה מפורשת של הממשלה.

מההסכם עולה כי כל מי שלא הוכר כפליט, לא יוכל עוד לקבל מעמד של תושב ארעי בישראל או של תושב קבע – מעמד שניתן כיום למאות מבקשי מקלט מאריתריאה וסודאן על סמך החלטות ממשלה, החלטות רשות האוכלוסין וההגירה ולעתים גם על ידי בתי המשפט. במקרים חריגים, מבקשי מקלט יוכלו לקבל מעמד בישראל, באישור של שר הפנים ושר נוסף.

לפי ההסכם, "כל סיעות הקואליציה יתחייבו שבתוך שנה מכינון הממשלה יחוקק חוק יסוד: ההגירה". בתוך החוק, שאמור להסדיר מחדש את סוגיית ההגירה לישראל, תעוגן גם הקמת בית הדין להגירה, שעל פסיקותיו לא ניתן יהיה לערר. מדובר בשינוי רדיקלי בחוק הכניסה לישראל, שאם יעבור יפגע קשות במבקשי המקלט החיים בישראל.

17:34 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אצל ירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל: "סיפור חוק המצלמות קרה בתיאום מלא בין עודה לנתניהו. הכל הצגה".

עוד אמר ליברמן: "ראש הממשלה נכנע לטרור. מחבלים רצחו ישראלית, חמאס מברכים על הרצח ולמחרת הם מקבלים מיליוני דולרים. נתניהו הוא לא ימין, לא שמאל, לא מפא"יניק – הוא 'כדאי-ניק'".

17:39 עריכה

אברהם גרינצייג, עורך האתר "בחדרי חרדים", טוען שנפילת חוק המצלמות היא עדות ל"דיקטטורה שיפוטית":

17:43 עריכה

סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) מגיבה לפרסום ההסכם בין איילת שקד לשפי פז: "איילת, את לא מושכת ימינה. את מנסה להפיל את כולנו למטה, לתהום".

17:51 עריכה

משה בוגי יעלון (כחול לבן), לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm: "אנחנו לא צוהלים. לא נעים לראות את ראש הממשלה מפונה כשהחמאס והג'יהאד יורים. נתניהו לא אשם שפינו אותו, אבל אשם שאזרחי הדרום חיים בחרדה וסופגים רקטות ומרגמות. הוא אשם בחיסול ההרתעה. כשאני הייתי שר ביטחון החמאס לא ירה כדור אחד, והיה מורתע".

במהלך הריאיון יעלון הצהיר: "גם אני בעד סיפוח בקעת הירדן, אבל מה שנתניהו עשה אתמול זה עוד ספין, שנועד למנוע את הסיפור של בולטון מהכותרות הראשיות. כראש ממשלה הוא כבר ויתר על בקעת הירדן. תושביה לא מעניינים אותו, אז הוא נזכר בה שישה ימים לפני הבחירות?".

18:14 עריכה

אהוד ברק עונה לאיילת שקד, לאחר שזו כינתה אותו "חייל מספר 1 שהפך למסית מספר 1": "אינה מבינה מהי דמוקרטיה".

18:27 עריכה

תגובת הליכוד להודעות שהופצו בפייסבוק מטעם המפלגה ובהן נכתב "הערבים רוצים להשמיד את כולנו": "מדובר בטעות של עובד במטה. ראש הממשלה נתניהו לא ראה את הדברים, לא אישר אותם, הם אינם על דעתו ואינם מקובלים עליו. כשהדברים הובאו לידיעתו הוא ביקש להסירם מיד"

18:49 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ מכוון את האש אל מירי רגב בפייסבוק: "אתם מאמינים שעם מירי רגב אפשר לעשות "אחדות חילונית"? עם מירי רגב, שהצביעה נגד החילונים פעם אחר פעם? רק בשנת 2018, מירי הספיקה להצביע נגד נישואים אזרחיים יותר מ-3 פעמים, להצביע נגד ביטול חוק המרכולים, נגד תחבורה ציבורית בשבת ואפילו נגד הצעת חוק להגברת ענישה למשחיתי תמונות של נשים".

19:51 עריכה

השופט חנן מלצר קבע דיון למחר על הפרת תצהיר הליכוד שהתחייב שלא תהיה תעמולה במסיבת העיתונאים של נתניהו אתמול. הדיון יתקיים בשש וחצי בערב. מלצר כתב: "המצהיר מטעם המשיבה 1 (הליכוד), דובר המפלגה מר יונתן אוריך, נדרש להתייצב לדיון, ועליו להיות נכון לאפשרות כי ייחקר על התצהיר שהגיש אמש".

אתמול, כזכור, מלצר דחה את עתירת כחול לבן והמחנה הדמוקרטי נגד שידור חי של ההודעה, מחשש שהיא תשמש לתעמולה. מלצר ציטט את תגובת הליכוד לעתירה: "דבריו של המשיב 2 (נתניהו), שיאמרו במסגרת מסיבת העיתונאים – יש להם ערך חדשותי-אינפורמטיבי מובהק, אשר מטבע הדברים עשוי לזכות לסיקור תקשורתי רחב וסקרנות מטעם הציבור. אין מדובר בתעמולת בחירות אסורה ולפיכך אין מקום ליתן את הצו המבוקש".

הוא כתב שלאור תגובת הליכוד, "חזקה על גופי התקשורת, הנזכרים כמשיבים לעתירות שבכותרת, כי יבדקו "בזמן אמת" את נכונות האמור בפיסקה 2 שלעיל, ואם יגיעו למסקנה שיש בדברים שיאמרו משום תעמולת בחירות, או חריגות מהערך החדשותי של המידע שיימסר – הם יפסיקו מיזמתם את השידור החי לשם עריכתו, קודם לשידורו מחדש, ללא מסרים תעמולתיים".

הוא הוסיף כי הוא "סמוך ובטוח" שהליכוד ונתניהו מודעים לעובדה ששימוש בשידור החי לתעמולה יהווה הפרת חוק.

בעתירה של המחנה הדמוקרטי נכתב בין השאר כי "נוכח התנהלותו המחפירה, השקרית, המזלזלת והמתנשאת של ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, המשיב 1, הן לגבי הוראות הדין, הן לגבי טוהר הבחירות והן בהחלטותיו של היו"ר הנכבד של ועדת הבחירות המרכזית".

20:15 עריכה

"לפתוח בחקירה פלילית נגד מפלגת הליכוד ויועץ התקשורת יונתן אוריך בגין הגשת תצהיר שקר": התנועה לאיכות השלטון הגישה תלונה ליועה"מ, לפרקליט המדינה ולמ"מ המפכ"ל בעקבות מסיבת העיתונאים שקיים אמש ראש הממשלה נתניהו, לאחר שמפלגתו התחייבה בפני יו"ר ועדת הבחירות בתצהיר כי לא תבוצע תעמולת בחירות.

בתלונה נכתב בין השאר: "עולה תמונת מצב חמורה ביותר, המציגה באופן מובהק כי בניגוד לתגובת הליכוד וררש הממשלה בפני יו"ר וועדת הבחירות, הצהרתו של נתניהו לא הייתה הצהרה אינפורמטיבית, אלא תעמולת בחירות לכל דבר ועניין. מר אוריך חתם על התצהיר לאחר הצהרתו של ראש הממשלה, בה כבר נחשף להפרות ולכן שיקר בתצהירו באופן מובהק".

20:32 עריכה

חדשות כאן 11: גורמים בכירים בקמפיין הליכוד עומדים מאחורי המסר שפורסם בעמוד הפייסבוק של נתניהו, לפיו "הערבים רוצים להשמיד את כולנו". לדבריהם, מדובר בחלק מקמפיין רחב יותר שנועד להביא את קולות הימין הקיצוני.

20:34 עריכה

סתיו שפיר מזהה כי "המדיניות של נתניהו בנושא האיראני קורסת".

20:38 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בחקירתו על בנו, יאיר, ועל קשריו של האחרון  (לכאורה) עם המיליארדר שאול אלוביץ (כפי שנחשף בחדשות 13): "יאיר? הוא לא יודע כלום. שום דבר, הוא לא מבין בעניינים האלה. יש לו ראיית עולם משלו והיא לא תמיד תואמת, בלשון המעטה, את ידיעת העובדות".

20:40 עריכה

עוד ציטוט מחקירת נתניהו – והפעם, ראש הממשלה מדבר על בקשתו מעמוס שוקן להסיר אייטם עליו, שלטענתו היה בו משום פגיעה בצנעת הפרט: "בנושא כזה רק טבעי שאדבר עם המו"ל, דיברתי עם שוקן בדיוק על אותו נושא… עד כמה שאני זוכר הוא הוריד את זה או חלק ניכר מזה. הייתי בסערת רגשות כשדיברתי איתו".

20:53 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לערוץ 20: "הופעל לחץ אדיר לגייס עדי מדינה. לחצו על בני משפחותיהם. כתב האישום נגדי יקרוס. לא מאמין שיגיע לבית משפט. המשפט נגדי יזעזע את אמות הסיפין".

21:01 עריכה

במשרד החוץ הרוסי מודאגים מאוד מהצהרתו של ראש הממשלה נתניהו בנוגע לסיפוח בקעת הירדן וצפון ים המלח. בהודעה שנמסרה מטעם המשרד נכתב:

"(אנו) מודאגים מהתכנית הישראלית להחיל ריבונות בבקעת הירדן. הצהרת נתניהו גררה תגובה שלילית נרחבת בעולם הערבי. מהלך כזה עלול לחבל בתקווה להשיג שלום בין ישראל לשכנותיה הערביות". 

21:03 עריכה

דובר הליכוד יונתן אוריך קיבל את ההזמנה מהשופט מלצר לבירור ברוח טובה: "התגעגעתי, אשמח להגיע".

21:07 עריכה

ברוך קרא (חדשות 13) מדווח: ח"כ חיים כץ מבקש חסינות מהותית שתקפה גם לאחר פרישתו.

21:13 עריכה

יו"ר ימינה איילת שקד, מגיבה בערוץ 7 לדברי ראש הממשלה, לפיהם אין צורך שמפלגתה תהיה עם עשרה מנדטים וחשוב יותר לחזק את מפלגתו. "אם ימינה תהיה עם שישה מנדטים, זו לא תהיה ממשלת ימין", היא אומרת, "אנחנו נקבל, אולי, את הוועדה לפניות הציבור. יחזירו אותנו לימים שבהם הציונות הדתית היתה על תקן מש"ק דת. השמאל צוהל כי הוא רוצה אותנו קטנים וחלשים כי אנחנו מאוד אפקטיביים".

שקד הוסיפה: "ההתקפות האחרונות על הציונות הדתית הן אך ורק בגלל הכוח הפוליטי שצברנו בשנים האחרונות. נתניהו רוצה אותנו קטנים וחלשים כדי שלא נאתגר אותו מימין. הרבה יותר חשוב שאורית סטרוק תהיה בקואליציה מאשר טלי פלוסקוב מכולנו".

בנוגע להצהרתו של נתניהו בעניין הסיפוח, אמרה שקד: "כשאנחנו לא היינו, נתניהו נאם את נאום בר אילן והאמין בשתי מדינות. כשנכנסנו לפוליטיקה והתחלנו לצבור כוח והשפעה גם הוא אימץ את טרימינולוגיית החלת הריבונות".

21:17 עריכה

דיווח בכאן 11: גורם משפטי בכיר אומר כי ההסכם בין מפלגת העבודה למפלגת הרפורמה מעלה קשיים משפטיים משמעותיים. לדבריו, ההבטחה לשבץ בבחירות הבאות את נציג מפלגת הרפורמה הערבית בהסכם חשאי מהסוג הזה, לא עולה בקנה אחד עם החוק הקיים.

21:21 עריכה

יו"ר ש"ס אריה דרעי צפוי להזהיר בכינוס המרכזי של המפלגה מפני הקמת ממשלה חילונית של ליברמן, לפיד וגנץ, בניסיון לעורר את הציבור החרדי לקראת הבחירות. 

עדכון  – במהלך הכינוס דרעי אמר: "אם המפלגות האנטי דתיות ינצחו זו בעיה לדורות. אני מודאג מאד הערב. כרגע אין לגוש הימין 61. כנראה אנחנו הולכים להקמת ממשלה חילונית של נתניהו יחד עם גנץ לפיד וליברמן. ביבי לא רוצה את הממשלה הזאת, מעדיף את השותפים הטבעיים. אבל הוא ייכנע לסחטנות של ליברמן ולפיד"

שידור חי מכינוס הגוועלד של ש"ס (חלק גדול מהמושבים, אגב, מיותם):

הצטרפו אלינו לשידור חי מהמעמד האדיר בהתאסף ראשי עם | הכנס המרכזי של תנועת ש"ס

פורסם על ידי ‏אריה מכלוף דרעי Arye Machlouf Dery‏ ב- יום רביעי, 11 בספטמבר 2019

21:23 עריכה

גם בישראל ביתנו מגייסים פעילים שיגיעו לקלפיות ביום הבחירות. לדברי גורמים במפלגה, פעיליהם יהיו מוכנים להתערב פיזית אם אנשי ליכוד ישבשו את ההצבעה.

21:24 עריכה

מיכאל בן ארי (עוצמה יהודית) קורא לראשי ימינה לפרוש כדי "שלא יסכנו שוב את הימין":

21:26 עריכה

היסטוריה בחדרה: לירן חולצה אפורה בחולצה לבנה.

22:03 עריכה

תהייה מעניינת של כתב גלי צה"ל בנוגע להיעדר הגיוון המגדרי בכינוס של ש"ס: אין נשים, יש מקום.

22:19 עריכה

בליכוד טוענים כי הזמנתו של דובר המפלגה לבירור בנוגע לביזיון בית המשפט היא תוצאה של "תסכול פוליטי".  כזכור, כחול לבן והמחנה הדמוקרטי דרשו מיו"ר ועדת הבחירות לבדוק האם התצהיר שהוגש ליו"ר ועדת הבחירות מלצר הופר במסיבת העיתונאים ה"דרמטית" של נתניהו (בה הודיע על כוונתו לספח את בקעת הירדן ואת צפון ים המלח). לטענת גורמים בליכוד, לא הובאה תשתית עובדתית ומשפטית לכך ולפיכך "מדובר בבקשה בעלת נופך פוליטי".

לדברי הליכוד, התצהיר שהוגש מטעם המפלגה, בו נאמר שהודעת ראש הממשלה לא תכלול תוכן תעמולתי, אינו כוזב. עוד מציינים שם כי ההליכים בנושא הזה בוועדת הבחירות נובעים, כאמור, "מתסכול פוליטי" וכן "מחוסר אונים לאמירה מדינית, אידיאולוגית והיסטורית של נתניהו באשר לגבולות מדינת ישראל".

22:39 עריכה

בהמשך לידיעה שהובאה כאן קודם – נתניהו מאשר באופן אישי, בדבריו במהלך כנס פעילים בחדרה, כי תכנן למסור את הודעתו בנוגע להחלת ריבונות ישראלית בבקעת הירדן כבר בשבוע שעבר, אך לא עשה זאת בשל איסור של היועמ"ש: "רציתי להביא את ההחלטה על הבקעה לכנסת בשבוע שעבר", אמר, "היועץ המשפטי אמר לי שזה בלתי אפשרי כי אנחנו בממשלת מעבר".

סגירה