"הערבים שרוצים להשמיד את כולנו" כבר נצרב בתודעה

צילום במוזיאון מחנה שטוטהוף
צילום מוזיאון מחנה שטוטהוף

אלו הדברים שפורסמו במסנג'ר של נתניהו בפייסבוק, ובגינו הוא נחסם: "נתניהו מציג מדיניות ימין יהודית, ביטחון וישראל. אני תורם את הזמן שלי כי אסור שתקום בעוד שבוע ממשלת שמאל מסוכנת עם לפיד, עודה, גנץ וליברמן. ממשלת שמאל חילונית, חלשה, שסומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו – נשים, ילדים וגברים ותאפשר אירן גרעינית שתחסל אותנו".

עכשיו בואו נדבר על השמדה. הקלות הבלתי נסבלת של שימוש בביטוי ובאיום. הזילות. האווילות. החולניות וחוסר האחריות.

הליכוד התנער מה"השמדה" וטען שזו "טעות" של עובד זוטר. כלומר, פרסומי הליכוד במדיה הדיגיטלית תלויים בידע ובגחמות עובדים זוטרים. רה"מ, שמנהל לבדו את קמפיין הליכוד – לא ראה, וכשראה – "ביקש להסיר"

הליכוד התנער וטען שזו "טעות" של עובד זוטר. כלומר פרסומי הליכוד במדיה הדיגיטלית תלויים בידע ובגחמות של עובדים זוטרים. ראש הממשלה שמנהל לבדו, אישית, את קמפיין הליכוד לא ראה וכשראה "ביקש להסיר".

אבל את הנאמר כבר אי אפשר להחזיר. זה לא רק פסל דמיוני. זו מציאות שהתרחשה. "הערבים רוצים להשמיד את כולנו" כבר נצרב בזיכרון ושם שום כלי סייבר לא יכול למחוק כלום.

אז מהי השמדה?
3 מיליון יהודים הושמדו על אדמת פולין. הפכו מבני אדם חיים לאפר ועשן. מכונה אכזרית של שלטון, הסתה, שטיפת מוח, תכנון ובניית מתקני השמדה והפעלתם לאורך חודשים ושנים איפשרה את ההשמדה.

קדמו להשמדה מעשים שהכשירו את התודעה להשמדה. תפיסת מי שסומן להשמדה, הרחקתו, מעצרו, כליאתו. אחר כך עינויים בלתי אנושיים ולבסוף שליחה לקרמטוריום

קדמו לה מעשים שהכשירו את התודעה להשמדה. תפיסת מי שסומן להשמדה, הרחקתו, מעצרו, כליאתו. אחר כך עינויים בלתי אנושיים (כמו בתמונות ממחנה שטוטהוף המצורפות – בפסל אמנותי ובמציאות שהתרחשה) ולבסוף שליחה לקרמטוריום. שריפה.

מוזיאון מחנה שטוטהוף
מוזיאון מחנה שטוטהוף

אפר.
ההשמדה הושלמה.

מה אומרים העובדים הזוטרים שטעו בליכוד? שערביי ישראל מסוגלים כיום לבצע "השמדה"?

וראש הממשלה שמטרטר יומיום את האיום האיראני. הוא באמת חושב, חושש, שישראל תושמד בידי איראן? מדינה עם צוללות גרעיניות ופצצות גרעיניות עם חיל האוויר החזק במזה"ת וצבא מודרני מצויד – היא תושמד?

כל בר דעת מבין שהדברים הללו חסרי כל היגיון, אין בהם שמץ של אמת, והם רק מעידים על רצונם של מי שמשתמשים בהם. כלומר, רצונם לפגוע לסלק את האיום על שלטונם, שלא לומר להשמיד אותו.

גם שם בשנות ה-30 הוכשרו הדעות. היהודים לא איימו על גרמניה או פולין, אבל התעמולה הציגה אותם כאיום. שטפה את המוחות, שאחר כך השתתפו בסילוק ה"איום". באמצעות הסתה גזענית, יומיומית. כזו שירדה אל המכנה המשותף הנמוך והפרימיטיבי ביותר. לאט לאט הדברים חלחלו. משתפי הפעולה הפולנים הלטבים והליטאים כבר שיכנעו את עצמם במעשיהם.

הנורא מכל הוא שישראל צועדת בדרך דומה. מי שקורא טוקבקים ותגובות ברשתות, ימצא שם ביטויי שנאה הלקוחים מעידן הנאציזם. "יודנראטים" מכנים כאן עכשיו אנשי שמאל או מי שנאבק על שתי מדינות לשני עמים.

לכן השימוש של מטה הבחירות של הליכוד בביטוי "הערבים רוצים להשמיד…" עבר תוך "הבנה" שזוהי השפה וכך "מייצרים סדר יום" ועוד כהנה וכהנה שתיקות מסוכנות מצד היועמ"ש והמשטרה והפרקליטות

לכן השימוש של מטה הבחירות של הליכוד בביטוי "הערבים רוצים להשמיד…" עבר תוך "הבנה" שזוהי השפה וכך "מייצרים סדר יום" ועוד כהנה וכהנה שתיקות מסוכנות מצד היועמ"ש והמשטרה והפרקליטות האמורים להיות אמונים על חוקים נגד הסתה ונגד גזענות.

גם כשראש הממשלה רבין נרצח שתקו שומרי הסף. ולאחר הרצח – ההסתה לא נחקרה ואיש לא הועמד לדין. ועדת שמגר דילגה מעל הנושא הזה בפחד תהומי מוזר.

אבל הרצח הבא ומלחמת האזרחים העלולים להתרחש בתוך זמן קצר, מונחים מול עיניהם ומול כולנו. ההשמדה, אם תקרה, תהיה השמדה עצמית.
12 בספט' 2019

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 521 מילים
סגירה