אָשַׁמְנוּ, אָשַׁמְנוּ מִכָּל עָם

תאלין אבו חנא והילדה אור שקיבאי, באירוע אהב"ה – לילדים עם צרכים מיוחדים (צילום: ענת מוסברג)
ענת מוסברג
תאלין אבו חנא והילדה אור שקיבאי, באירוע אהב״ה - לילדים עם צרכים מיוחדים

"רבין רוצח", צעק ההמון כשנתניהו עמד על המרפסת בכיכר ציון, "רבין רצח" כתב בנו בטוויטר בשבוע שעבר. אני נמצאים בחודש הסליחות. אָשַׁמְנוּ, אָשַׁמְנוּ מִכָּל עָם. לַאדנָי אֱלהֵינוּ הָרַחֲמִים וְהַסְּלִיחות.

אשמנו שלא כיבדנו את התרבות המפוארת שהביאו משפחותינו כשעלו בשנות החמישים מהמזרח. סליחה שיבקשו האנשים שהעלימו את התרבות הזו ממערכת החינוך.

אשמנו שקראנו "וודקה" לעלייה התרבותית של שנות התשעים, שהביאה עימה מוסר עבודה ומקצועיות ממדינות חבר העמים. סליחה שיבקשו אלה שצעקו "רוסיה זונה".

אשמנו שהעלמנו עין מהקהילה האתיופית. סליחה שיבקשו אלה שפיהם וידם נגועים בגזענות עד כדי אפרטהייד יהודי.

אשמנו שישבנו בבתי קפה במרכז תל אביב בעוד ילדים משתינים במכנסיים בישובי הדרום. סליחה שיבקשו מהם אלו שקיבלו את קולם בבחירות והשתינו עליהם בחזרה.

אשמנו שישבנו בבתי קפה במרכז תל אביב בעוד ילדים משתינים במכנסיים בישובי הדרום. סליחה שיבקשו מהם אלו שקיבלו את קולם בבחירות והשתינו עליהם בחזרה

אשמנו שחשבנו רק עלינו ההומואים בעוד הטנדסג'נדרים חיים בגיהנום, נאלצים לעבוד בזנות ולחטוף מכות. סליחה נבקש מכן, סליחה שיבקשו גם הרשויות שלא מגוננות עליכן ואפילו בזים לכן.

אשמנו שחשבנו שאמיר אוחנה הוא הומו. סליחה שיבקש מכולנו ההומואים.

אשמנו ציונות דתית – אבא ז"ל אהב את המפד"ל. ראשיהם מתהפכים בקברם מהמחליפים שביקשו לתפוס את מקומם. סליחה שיבקשו איילת, בן גביר, סמוטריץ ופרץ מישראל היפה הדתית והחילונית.

אשמנו שלא חשבנו לעומק על הצרכים המיוחדים והקשיים בהם חיים אנשים עם מוגבלויות. שיבקשו סליחה כל המפלגות שלא הכניסו את נושא הנגישות למצע שלהן.

אשמנו שחשבנו רק עלינו ההומואים, בעוד הטנדסג'נדרים חיים בגיהנום, נאלצים לעבוד בזנות ולחטוף מכות. סליחה נבקש מכן/ם, סליחה שיבקשו גם הרשויות שלא מגוננות עליכן/ם ואפילו בזים לכן/ם

אשמנו שלא למדנו ערבית כי אתם יודעים עלינו הכל ואנחנו לא יודעים עליכם כלום. סליחה שיבקשו מי שאמרו: "נתניהו טוב ליהודים", "הערבים נוהרים בהמוניהם", "הערבים רוצים להשמיד את כולנו – נשים, ילדים וגברים".

כשתזדקן נתניהו ותגיע לגריאטריה, יטפלו בך במסירות אחים, אחיות, ורופאים ערבים ישראלים.

אֱלהֵינוּ הָרַחֲמִים וְהַסְּלִיחות תבקש סליחה מאמא על האירוע המוחי שלא הגיע לה. אתה יאיר, אתה בלתי נסלח. גם אבא שלך, האמת.

אפי אליסי, בן 53, בזוגיות עם יריב מזה 26 שנים, מגדל את רואי בן ה-20 ואת יאן בת ה-13. מייסד ועורך אחראי של מגזין אופנה Fashion Israel, מרצה על בריאות הנפש מטעם ״אנוש״, ״נגישות ישראל״ ובאופן פרטי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 305 מילים
סגירה