קרובים קרובים: שנייה לפני הבחירות - שוויון בסקרים בין הליכוד לכחול-לבן

כך, על פי סקרי חדשות 12 וחדשות 13 ● עוצמה יהודית בפנים ● על פי סקר משוקלל של היומיים האחרונים בכאן 11: כחול-לבן עם 33 מנדטים, הליכוד עם 32 ● נתניהו מאשים את כחול-לבן במעורבות בדיווח על ריגול ישראלי בוושינגטון ● לפיד בתגובה: "האיש ירד מהפסים" ● במחנה הדמוקרטי טוענים שפעיליהם הותקפו בשוק מחנה יהודה ומצרפים סרטון ● בליכוד מכחישים: "הסרטון שקרי"

  • .נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • .רגב, לפיד ושלח (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • .נתניהו ואשכנזי (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)
    אביר סולטן, פלאש 90
  • .לפיד ונתניהו (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • נתניהו ויעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
07:57 עריכה

בוקר טוב! חמישה ימים לפני הבחירות, הציבור אדיש לחלוטין ובליכוד נאחזים בכל גימיק אפשרי כדי להפיח רוח חיים במערכת הבחירות.

אתמול השיג נתניהו חסימה מפייסבוק על התבטאות גזענית, נזיפה מוועדת הבחירות המרכזית ומהאיחוד האירופי על הצהרתו על סיפוח בקעת הירדן, תמונות קשות של איימן עודה מצלם אותו במליאה, הטלת רפש של ליברמן נגד גנץ וביקור מתוקשר ברוסיה. במלים אחרות: יום לא רע לתעמולת הבחירות של מפלגת השלטון.

הסקרים מראים ש"עוצמה יהודית" עשויה לעבור את אחוז החסימה, ואיתמר בן גביר מתנה את תמיכתו בנתניהו בקבלת תפקיד שר בממשלה למפלגה. אבל כתב זמן ישראל, שלום ירושלמי, שנמצא בסוצ'י, רוסיה בה מבקר ראש הממשלה, שמע מבכיר בליכוד שאמר "זה לא יקרה".

"נתניהו קיווה להתרחק מליגת הנוער של הפוליטיקה הישראלית לטובת הליגה הבינלאומית", כתב ירושלמי הבוקר, "אבל גם ברוסיה, בין פגישה עם שר ההגנה לפגישה עם הנשיא, לא היה לנתניהו לאן לברוח".

08:13 עריכה

לקראת המראתו בחזרה מרוסיה לישראל, ראש הממשלה נתניהו מתדרך כתבים ומסכם עבורם את פגישותיו עם הנשיא ולדימיר פוטין – בלא כל תעמולת בחירות, כמובן.

"חופש הפעולה שלנו מול איראן יישמר לחלוטין, ועוד איך הוא נשמר", אמר נתניהו לכתבים, "הוא מעוגן לחלוטין בתיאום הביטחוני המהודק שמאפשר זאת. נוכל להמשיך לפעול במרחב שמים מאוד צפוף. אני זוכר את המציאות שהיינו פוגשים טייסים רוסים מעל סואץ. זה פשוט היפוך בקנה מידה היסטורי".

בנימין נתניהו וולדימיר פוטין בסוצ'י, ב-12 בספטמבר 2019 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ‎)
בנימין נתניהו וולדימיר פוטין בסוצ'י, ב-12 בספטמבר 2019 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ‎)
08:18 עריכה

כתב "מעריב" בן כספית חושף הבוקר כי נתניהו התכוון להודיע ביום שלישי ב"הודעה המיוחדת" על כוונתו לספח את כל שטחי יהודה ושומרון אחרי הבחירות ולא רק את בקעת הירדן, אבל חזר בו בגלל התנגדות חריפה מאוד של אנשי מערכת הביטחון.

"באותו יום התקיימה 'שיחת צעקות' טלפונית חסרת תקדים בינו לבין ראשי זרועות הביטחון שכללה חילופי דברים קשים בין נתניהו לבין חלק מראשי הזרועות, בשעה שנתניהו ביקש לעדכן אותם בדבר המהלך הצפוי", כתב כספית.

לפי בן כספית, השיחה הקשה היא מה שעיכב בכשעה את הכרזתו של נתניהו.

בן כספית (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)
בן כספית (צילום: הדס פארוש, פלאש 90)
08:27 עריכה

האם אביגדור ליברמן חושש ממתקפת סייבר נגד "ישראל ביתנו" בבחירות או רוצה שנחשוב שהוא חושש ממתקפה כזאת?

עורך הדין של ישראל ביתנו, איתן הברמן, כתב לראש מערך הסייבר הלאומי כי: "בעת האחרונה מתפרסמות ידיעות שונות על פעילות סייבר בלתי חוקית, העתידה להתבצע לקראת סיום מערכת הבחירות לכנסת ה־22 וביום הבחירות עצמו" וביקש "לנקוט פעולה מהירה" נגד פעולה כזאת נגד מפלגתו.

אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
09:26 עריכה

במרכז הלוגיסטי של ועדת הבחירות המרכזית עובדים מסביב לשעון כדי להיערך עם ציוד מספיק לבחירות (פרגודים, מזוודות, קלפיות, שקיות וכו'), בגלל סמיכות הזמנים בין הבחירות הקודמות באפריל והבחירות הנוכחיות שמתחילות כבר במוצ"ש בבתי החולים, בצה"ל ובבתי הסוהר – כך מספרים בכתבה של ynet וידיעות אחרונות תחת הכותרת "הצצה למרכז הלוגיסטי של הוועדה".

"המחסנים היו ריקים והיינו צריכים להתארגן בזמן מול הספקים", מספר בכתבה סגן מנהל המרכז, חיים הררי.

בכתבה צויין כי המרכז עדיין לא סיים לשלם לספקים על הבחירות הקודמות. הכתב, אמיר אלון, שלא הקשה על מנהלי המרכז יותר מדי בשאלות, לא שאל אותם אם הכנסת לא עברה בכך, לכאורה, על חוק תשלומי ספקים שהעבירה ברוב קולות בקנדציה האחרונה שלה, והאם המהירות שבה הספקים נדרשים לעבוד כעת עוד לפני שקיבלו כסף על הפעם הקודמת לא תקפיץ את עלות העבודה.

מצביעי מפלגות הימין ישמחו בוודאי לקרוא בכתבה שפתקי ההצבעה מיוצרים במפעל "פלפוט" בקרני שומרון, שמדפיס בימים אלה 297 מיליון פתקים תוך 10 ימים ומעסיק את עובדיו הפלסטינים והישראלים לשם כך 24/7, והכתבה אינה מציינת כמה הרוויח המפעל מההתגייסות המיוחדת.

09:31 עריכה

"לא תהיה מדינת הלכה". כך אמר יו"ר ש"ס אריה דרעי בראיון ל-ynet וידיעות אחרונות. "הנה, עכשיו את יושבת עם 'נציג מדינת ההלכה' ואני אומר לך: לא תהיה כזאת", אמר דרעי בראיון.

דרעי הבטיח בראיון להעביר את חוק המצלמות בכנסת הבאה, תקף את הליכוד ששותה לו את המנדטים ובעיקר את ליברמן: "הוא היה החבר הקרוב שלי, אני מרגיש נבגד. הוא נכנס להיסטריה והולך בכל הכוח על שנאה לנתניהו ושנאה לחרדים".

אריה דרעי ואביגדור ליברמן, ארכיון, 2013 (צילום: פלאש 90)
אריה דרעי ואביגדור ליברמן, ארכיון, 2013 (צילום: פלאש 90)
09:40 עריכה

במותו ציווה לנו להצביע ליכוד: ראש הממשלה נתניהו נתקף פתאום בסנטימנטליות ונזכר בהתרגשות ביצחק בן חמו ז"ל, פנסיונר של עיריית ירושלים שנפטר השנה.

 

09:45 עריכה

הצהרותיו החוזרות ונשנות של יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ על תמיכתו בגנץ עדיין לא שכנעו את יאיר לפיד, שכנראה זוכר היטב כיצד נתניהו, פרץ והוא-עצמו ישבו יחד בניגוד לכל ההבטחות שלהם באותה ממשלה:

09:55 עריכה

איתמר בן גביר יוצא במתקפה חריפה על יריביו הפוליטיים מהשמאל. סליחה, מהימין.

 

10:05 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מצהיר עם שובו מרוסיה כי: "מבצע בעזה יכול לקרות כל רגע, מועד הבחירות לא קובע". מועד הבחירות הוא גם לא זה שגרם לנתניהו להצהיר את ההצהרה הזאת חמישה ימים לפניהן, כמובן, וההצהרה עצמה אינה, חלילה, חלק מתעמולת הבחירות.

אנשי אבטחה מאיצים בבנימין נתניהו לרדת מהבמה באשדוד בהישמע אזעקת צבע אדום, ב-10 בספטמבר 2019 (צילום: צילום מסך)
אנשי אבטחה מאיצים בבנימין נתניהו לרדת מהבמה באשדוד בהישמע אזעקת צבע אדום, ב-10 בספטמבר 2019 (צילום: צילום מסך)
10:29 עריכה

ישראל תחזיר לירדן את שטחי צופר ונהריים בבקעת הירדן שקיבלה בחכירה מירדן בעוד חודשיים, עם סיום הסכם החכירה. כך הצהיר הבוקר שר האנרגיה יובל שטייניץ בראיון לגלי צה"ל.

שטייניץ אמר את הדברים לכתבת גל"צ אילאיל שחר בתשובה לשאלתה האם הצהרת ראש הממשלה נתניהו על כוונתו "לספח את בקעת הירדן לישראל" חלה גם על השטחים המוחכרים הללו. "זה היה סעיף בהסכם השלום עם ירדן ואנחנו נקיים אותו", ענה שטייניץ, "אנחנו צריכים למצוא לחקלאים שטחים חלופיים והממשלה צריכה להשקיע בלהכשיר אותם בתוך ישראל".

כששאלה שחר אם הממשלה לא מנסה לקיים משא ומתן עם ירדן כדי לקדם חכירה, ענה שטייניץ: "אין לזה תוחלת".

עידן גרינבאום יו"ר המועצה האזורית בקעת הירדן, תקף את שטייניץ בחריפות ואמר לגל"צ בתגובה: "הופתעתי לשמוע את האמירה התבוסתנית וחסרת האחריות של שטייניץ ולגלות ברדיו מה עומד לקרות לבקעת הירדן". גרינבאום קרא לנתניהו ליזום מהלך מול מלך ירדן כדי להשאיר את השטח בידי ישראל".

גבול ישראל ירדן ב"אי השלום", מובלעת נהריים (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)
גבול ישראל ירדן ב"אי השלום", מובלעת נהריים (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)
10:49 עריכה

יולי אדלשטיין קיבל הבוקר, למעשה, הצעה לתפקיד רה"מ אחרי הבחירות – ולפחות לפי הצהרותיו לפני הבחירות הוא סירב לה. 

יאיר לפיד התראיין הבוקר לידיעות אחרונות והציע בראיון, למעשה, ליולי אדלשטיין להרכיב ממשלת אחדות יחד עם "כחול לבן" במקום נתניהו. לפיד דיבר על אדלשטיין בראיון כאחד המחליפים הפוטנציאליים לנתניהו בראשות הליכוד, והמוביל ביניהם, במסגרת ממשלת האחדות שב"כחול לבן" חולמים להרכיב אחרי הבחירות.

אבל אדלשטיין מיהר לצייץ בתגובה את נאמנותו למנהיג הליכוד הנוכחי:

10:58 עריכה

רה"מ נתניהו חזר הבוקר מפגישה לבבית עם נשיא רוסיה בסוצ'י. לפי ההצהרות ששיחררו נתניהו ופוטין במהלך הביקור נראה כי האווירה הייתה לבבית וכי הרוסים ממשיכים לגבות את ישראל במתקפות נגד האיראנים, אבל ליאיר לפיד יש, כנראה, מקורות משלו בקרמלין שמספרים אחרת:

11:03 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מצהיר בראיון לאולפן ynet שאין "שום סיכוי" שיצטרף לממשלה צרה שנתניהו יקים "על גבול הטירוף, עם החרדים והמשיחיים". ליברמן, שעד כה מרבית הקולות שלו הגיעו מהפריפריה, קרץ בראיון דווקא למצביעים מהמרכז: "אם לא יהיו לפחות 70 אחוז הצבעה בגוש דן, נתניהו בלי שום ספק מקים ממשלה".

ליברמן ודרעי (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)
ליברמן ודרעי (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)
11:49 עריכה

על רקע הוויכוח על הצבת מצלמות בקלפיות, תעמולת הבחירות של הליכוד משתפת בכל הכוח כתבה של כתב מעריב קלמן ליבסקינד שבה נטען שפעילי הבחירות דווקא גילו מספר גבוה של זיופים בקלפיות במגזר הערבי שבהן צילמו בבחירות קודמות – אבל המשטרה אינה חוקרת אותם.

הכתבה של ליבסקינד נשלחת בסמסים לבוחרים וגם נמצאת ברטוויט שממוסמר מהבוקר בראש עמוד הטוויטר של ראש הממשלה נתניהו וגם של בנו יאיר:

 

 

12:17 עריכה

רב אלוף במיל בני גנץ ממשיך לפעמים לחלק פקודות:

12:35 עריכה

אתר "גלובס" מפרסם את "סקר הסקרים" שלו, המהווה ממוצע של חמשת הסקרים האחרונים שפורסמו בכלי תקשורת שונים. לפי הסקר, הליכוד חזר להיות המפלגה הגדולה ביותר עם 33 מנדטים, והרשימה המשותפת חזרה להיות המפלגה השלישית בגודלה עם 11 מנדטים, במקום ישראל ביתנו (אולי דווקא בגלל העיסוק האינטנסיבי של היהודים בהצבעה במגזר הערבי ובמצלמות?).

עוד צופה הסקר ש"עוצמה יהודית" לא תעבור את אחוז החסימה, ואילו המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר נמצאות לא הרחק מעליו, עם חמישה מנדטים כל אחת.

בסך הכול, לפי הסקר, מקבל "גוש נתניהו" (הליכוד, ימינה והמפלגות החרדיות) 56 מנדטים, ואילו גוש "נגד נתניהו" מקבל 52 מנדטים בלי ישראל ביתנו ו-61 מנדטים יחד עם ישראל ביתנו (50 מנדטים עם ישראל ביתנו אבל בלי הרשימה המשותפת).

מי שספר נכון יגלה שחסרים בסיכום הכולל של "סקר הסקרים" שלושה מנדטים, כיוון שהסקר אינו מחושב לפי 120 מנדטים לכנסת כולה אלא לפי סיכום כלל המנדטים של המפלגות שצפויות לעבור את אחוז החסימה.

13:53 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר לראש הממשלה נתניהו לקבל הלוואה ממקורבו, איש העסקים ספנסר פרטרידג' למימון הגנתו המשפטית.

זאת, לאחר שבדיקתה של המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, הראתה שלפרטרידג' אין זיקות משמעותיות לישראל, ולאחר שמבקר המדינה מתניהו אנגלמן אישר לנתניהו כלקבל את ההלוואה – בתנאי שההלוואה תהיה בתנאי השוק, ובתנאי שהיועמ"ש יאשר כי לנתניהו אין ניגודי עניינים פוטנציאליים מול פרטרידג'.

14:16 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לא מתפעל מההישגים הדיפלומטיים שראש הממשלה נתניהו קצר בביקורו ברוסיה.

"ברוסיה הכול מתוכנן לפרטי פרטים. כשמחזיקים את ראש הממשלה במשך שלוש שעות – זה לא מקרי", אמר ליברמן בפאנל פוליטי בגבעתיים, "הם (הרוסים) לא מבינים למה נתניהו הגיע. מה הוא בכלל מחפש פה לפני בחירות, זה ביקור אלקטורלי בלבד. אין לו משמעות מדינית או ביטחונית. מי שצריך לשלם זה מטה הבחירות של הליכוד. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב נתניהו התחייב לכבד את הריבונות הסורית. "נתניהו התייחב שלא להפר את הריבונות הסורית ושישראל לא תפעל. ונתניהו הצהיר בדיוק הפוך, שחופש הפעולה נשמר".

14:43 עריכה

אם הצהרת נתניהו על כוונתו לספח, כביכול, את בקעת הירדן אחרי הבחירות כוונה, בין השאר, לקצור גינויים מבוהלים מהגויים – הרי שהגימיק הצליח. אחרי הרשות הפלסטינית, ירדן, מצרים, ערב הסעודית ומדינות רבות מאירופה, גם עיראק תוקפת את ההצהרה:

14:58 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' סבור שמדובר בבחירות גורליות: יש אנשים, מזהיר סמוטריץ' בסרטון חדש, שרוצים "לכתוב" את המורשת היהודית, ארץ ישראל, השבת, הרבנים, המכינות הקדם צבאיות, השירות הלאומי, תנועות הנוער ועוד ועוד ויש כאלה שרוצים "למחוק" אותם. למרות החשיבות הגורלית, סמוטריץ' לא הסביר מי הם "המוחקים" והמצביעים והגולשים ייאלצו לנחש:

15:20 עריכה

שותה מנדטים: יו"ר כחול-לבן בני גנץ יצא אמש להוריד צ'ייסרים עם חוגגים תל אביבים שעל פי חשדו, המבוסס במידת מה, עשויים שלא ללכת להצביע ביום הבחירות. "אל תשתו אספרסו", אמר להם, "לכו להצביע".

גנץ התייצב בכיכר דיזינגוף עם עשרות פעילי מפלגה, בהם חברי הכנסת אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ויוראי להב הרצנו, כשהם מצוידים במערכות הגברה, בתופים ובדגלי ישראל. "מוטלת עליכם אחריות כבדה ביום שלישי הקרוב", אמר גנץ לקהל, "לאחריות הזאת יש משקל קל מאוד – וזה לשים פתק נכון בקלפי ולשנות את המשך החיים שלכם?".

גנץ בתל אביב. (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
גנץ בתל אביב. (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
15:26 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ מדווח בטוויטר שפעילי המחנה הדמוקרטי בירושלים הותקפו באלימות על ידי אנשי ליכוד שליוו את גלעד ארדן ומגבה את הדיווח בסרטון מטריד.

15:33 עריכה

על פי סקר שערך מכון סמית עבור מעריב (לטענת העיתון מדובר ב"סקר אחרון בהחלט")  ישראל ביתנו ממשיכה במגמת היחלשות ומאבדת מנדט לטובת העבודה-גשר, ועוצמה יהודית מתחזקת במעט ל-3.1%.

עבור עוצמה יהודית מדובר בשינוי משמעותי לאור העובדה שאחוז החסימה קרוב מתמיד למפלגתו של איתמר בן גביר. במידה שתצליח עוצמה יהודית לעבור את אחוז החסימה היא תוסיף 2 מנדטים לגוש הימין שיגיע ל-59 (נכון לעכשיו הוא עומד על 57).

16:09 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "גנץ הכין יחד עם אנשי אובמה תכנית לנסיגה ישראלית נרחבת מיהודה ושומרון".

16:14 עריכה

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ, במהלך סיור בשוק הפשפשים ביפו: "נתניהו פתח במתקפה נגדנו כי בליכוד מרגישים את הזליגה של מצביעי ימין שמגיעים אלינו"

16:19 עריכה

קרב הורדות ידיים: מתן כהנא מימינה נגד יועז הנדל מכחול-לבן נלחמים ראש בראש באולפן סרוגים. זה נגמר בנוק-אאוט די מביך, אבל לא נספיילר.

16:29 עריכה

גם סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) משתפת את הסרטון שבו נראים פעילי המפלגה מותקפים בידי אנשי ליכוד – ומזדעקת. מיקי זוהר (הליכוד), בתגובה, מכנה אותה "דמגוגית זולה" וטוען שהסרטון ערוך באופן מגמתי (לדבריו הוא "שקרי", אבל זו כנראה כוונתו).

 

16:34 עריכה

גילה גמליאל (הליכוד) תוקפת את יו"ר כחול-לבן בני גנץ, על כך שאמירותיו בנוגע ל"מפלגה של כולם" מנוגדות לאמירותיו נגד החרדים. גמליאל אף מרחיקה לכת עד כדי המשפט הבא: "אנטישמיות ככלי לגיוס תמיכה פוליטית, מקומה בגרמניה של שמות ה-30".

16:38 עריכה

זמן קצר לאחר התבוסה שלו בקרב הורדות ידיים מול מתן כהנא מימינה, יועז הנדל (כחול-לבן) מנסה לשקם את כבודו האבוד באמירה נגד נכונותם של נתניהו ואנשיו להשיב לירדן את המובלעות (על פי הסכם החכירה בין המדינות): "זה האירוע הכי מטורף שהיה בבחירות האלה".

 

16:42 עריכה

יום בסימן הורדות ידיים: גם יו"ר כחול-לבן בני גנץ, כמו חבר מפלגתו יועז הנדל, מצטלם בפוזה הזאת, כשיריבו הוא בנו ניר, שנשלף לצורכי תעמולה.

16:55 עריכה

העיתונאי עקיבא וייס מחדשות כאן 11 מפרסם סרטון שבו יו"ר כחול-לבן בני גנץ משוחח עם האדמו"ר מקרעטשניף ואומר לו בין השאר: "הכי חשוב שנדע להיות ביחד. כל השאר – נו, שיהיה מקום לכל אחד. השותף שלי (יאיר לפיד) מתנהג יותר טוב כל הזמן, יהיה בסדר".

17:18 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט – והפעם זה סופי – לקרוא למצביעי הימין שלא להצביע לעוצמה יהודית. ממפלגת עוצמה יהודית נמסר בתגובה: "החלטת נתניהו אומרת באופן ברור כי פני הליכוד לממשלת האחדות. לפי כל הסקרים, הפנימיים והחיצוניים, אין רוב 61 לגוש הימין ללא עוצמה יהודית, ומסתבר שבליכוד מעדיפים ממשלת אחדות על פני ממשלת ימין חרדים".

17:59 עריכה

יו"ר ימינה איילת שקד ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מנסים להסביר איזה חתול שחור בדיוק עבר ביניהם דרך ויכוח נוקב ב"פגוש את העיתונות" (התכנית תשודר מחר בקשת).

שקד: "איתמר, בוא נפתח את זה אחת ולתמיד: אנחנו היינו במשא ומתן. (פונה לרינה מצליח) הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ הציעו לו (לבן גביר) את מקומות 5 ו-8, אבל הוא לא לקח את זה, מה לעשות. אחר כך, כשהם כבר התאחדו איתנו, הצענו לו את מקומות 8 ו-13 והוא לא רצה".

בן גביר: "איילת, תסתכלי לי בעיניים. למה את לא מספרת כאן את מה שסיפרת לי בשיחות. תספרי שנפתלי (בנט) לא רצה…".

שקד: "לא נכון, זה שקר".

בן גביר: "את אמרת לי בשיחות שלנו 'נפתלי לא רוצה, זה נפתלי…".

שקד: "זה שקר גמור".

18:27 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו משתף בטוויטר כתבה מפוקס ניוז, בה נאמר, לטענתו, שיו"ר כחול-לבן בני גנץ נסחט על ידי האיראנים כיוון ש"הם יודעים מה יש אצלו בסלולר". יועז הנדל מכחול-לבן, בתגובה: "לא נאמר שם שגנץ נסחט".

18:53 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשים את יועץ הקמפיין של כחול-לבן בפרסום הידיעה לפיה ישראל ריגלה אחרי הבית הלבן.

18:57 עריכה

יועז הנדל מכחול-לבן פעיל היום במיוחד. עכשיו הוא עונה גם להאשמה של נתניהו, לפיה כחול-לבן עומדת מאחורי פרסום דבר מצלמות הריגול של ישראל בבית הלבן: "היחיד שמדליף ידיעות לתקשורת הבינלאומית כמניפולציה לבחירות תוך סיכון נכסי ברזל ביטחוניים זה נתניהו".

 

18:59 עריכה

גם יאיר לפיד לא נשאר חייב לנתניהו, שמאשים את מפלגתו בהדלפה של סיפור מצלמות הריגול של ישראל בארצות הברית: "האיש ירד מהפסים". 

19:55 עריכה

אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי), בתגובה להאשמה של נתניהו את גנץ ולפיד בקשר לדיווח על ריגול ישראלי בוושינגטון, מיישר קו עם לפיד: "חרדות נתניהו הורידו אותו לגמרי מהפסים".

20:15 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתכנית של רני רהב ושרון גל בחדשות 13:

בעניין חוק המצלמות, שנפל: "לצערי הרב גם ליברמן חבר לאחמד טיבי וללפיד וזה התבטא בהצבעה השערורייתית נגד הצבת מצלמות. אני חושב שהם טעו. מהות הבחירות היא שקיפות ושקיפות זה מצלמות. בכל בנק ובכל סופרמרקט יש מצלמות – רק בקלפי אין, כי השופט החליט ברגע ה הארון לאסור מצלמות. ליברמן וכחול-לבן רוצים לאשר זיופים ואנחנו רוצים למנוע זיופים".

בעניין הסכסוך עם ליברמן: "ליברמן פשוט החליט להפיל אותי. זה הסיפור. אני לא החרמתי אותו, אבל הוא החרים אותי וזה ברור מכל המעשים שלו למה הוא החליט להחרים אותי? אני לא יודע. אנשים מקבלים בזכות זה את אהבת התקשורת והאליטות, אז כנראה בגלל זה".

על הצהרת הסיפוח: "לא עשיתי את זה קודם כי היה לנו שמונה שנים של ממשל אמריקאי שדחק אותי לנסיגות. אחר כך התחלף המשטר ועכשיו אני עושה שינוי בהיסטוריה היהודית. אנחנו הופכים את ישראל למעצמה וגם משנים את העתיד של מדינת ישראל".

20:21 עריכה
על פי סקר שהוצג הערב בחדשות 12 יש לגוש הימין-חרדים 59 מנדטים, למרכז-שמאל-ערבים 53 ולליברמן 8 מנדטים.
על פי סקר חדשות 13, יש 58 לימין-חרדים, 53 למרכז-שמאל-ערבים, ולליברמן 9 מנדטים. 
20:26 עריכה

בכאן 11 שיקללו את הסקרים שפורסמו ביומיים האחרונים בכלי התקשורת – ולפי השקלול, לכחול-לבן יהיו 33 מנדטים ולליכוד 32. על פי השיקלול בכאן 11, לימין-חרדים יש 59 מנדטים, למרכז-שמאל-ערבים 53 ולליברמן 8. במקרה שעוצמה יהודית לא תעבור את אחוז החסימה, הסקר המשוקלל מראה שגוש הימין-חרדים יירד ל-56 מנדטים לעומת גוש של 55 מנדטים לגוש המרכז-שמאל-ערבים, עם ליברמן עם 9.

20:35 עריכה

רא"ל במיל' גבי אשכנזי (כחול-לבן), באולפן כאן 11: "מה שאנחנו רואים זה לא הסדרה, זו הפקרה. יש לנתניהו רשימה ארוכה של הבטחות שהוא לא עשה אותן. המדיניות של נתניהו בעזה קרסה".

21:05 עריכה

אופירה אסייג מכניסה את יו"ר כחול-לבן בני גנץ לאולפן "אופירה וברקו" במשפט "הנה ראש הממשלה הבא של ישראל" ובילווי נעימת הנושא המפורסמת של סדרת סרטי "רוקי".  גנץ, עם ישיבתו באולפן: "תשמעי, הרוקי הזה הוא גם רמבו – ואני רמבו מוסמך".

22:09 עריכה

הכתב הפוליטי של ידיעות אחרונות יובל קרני מדווח שמטה ההסברה של הליכוד הודיע על ביטול השתתפותם כל השרים והח"כים מהליכוד באירועי בחירות ובשבתות תרבות ברחבי הארץ.

22:43 עריכה

על פי סקר שערכה HOT בשיתוף מכון "שווקים פנורמה" באמצעות הממירים החכמים: הליכוד עם 33 מנדטים, כחול לבן 32, העבודה-גשר ועוצמה יהודית – 4 כל אחת.

22:54 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ, הערב אצל "אופירה וברקו" (קשת): "אני רוצה להיות ראש ממשלה, אבל אני לא רוצה כבוד, מטוסים, מנועים, בתים. יש לי בית טוב אני מבסוט ממנו, לא צריך יותר שום דבר. אני רוצה לקום בבוקר ולעבוד בשביל עם ישראל".

על ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר גנץ: "אני מעריך את ביבי שהכרתי אבל פחות את זה שאני רואה כעת, שאומר לאזרחיו הערבים 'אתם רוצים להשמיד את מדינת ישראל'. בזמן שבדרום אנשים רצו למקלטים הוא נתן נאום על מצלמות בכנסת, זה נשמע לי בלתי קביל ואת זה אני רוצה להפסיק".

בנוגע לחוק הגיוס, אמר גנץ: "אני מתכוון להעביר את החוק הזה כפי שמערכת הביטחון הציעה אותו ולאחר מכן לפתוח רפורמת שירות ענקית במדינת ישראל שבה כולם הולכים לשרת את המדינה, כולם!". 

גנץ הוסיף קוריוז לא מי יודע מה קוריוזי: "יש בחירות ב-17 לחודש וסופרים את הקלפיות ב-19 לספטמבר, שזה אגב תאריך הגיוס שלי לצה"ל. 42 שנים למועד הגיוס שלי בצבא, בדיוק באותו יום שיהיו תוצאות אמת".

סגירה