הסרט התיעודי "ברית מילה: כן או לא?" שודר בהוט 8. כמוהל, העובדה הזו מעציבה אותי בגלל המסר של הסרט נגד ברית מילה. למרות שטרם ראיתי אותו, עיתון "הארץ" פרסם ראיון ארוך עם הבמאית הגרמנית, אינסה אונקן, שדורש תגובה.
אונקן טוענת שמטרת הסרט שלה היא לחנך את הקהל בנושא ברית מילה. את רוב הקריירה שלי עשיתי כמחנך ציבור על נושאים כמו הסכנה של מציצה בפה בברית המילה, כדי לשמור על כל תינוק נימול. אבל מטרת הסרט היא לא חינוך.
חיים לייטר הוא רב, מוהל, מסדר קדושין וחבר בית דין פרטי. הוא הקים את מגן הברית, ארגון המחויב לשמירה על הטקס הקדוש של ברית המילה, וכן על הילדים הנימולים. הוא עלה לארץ ב-2009 ומתגורר באפרת עם אשתו וארבעת ילדיו.
הנשיא יצחק הרצוג אמנם נבחר בתמיכת בנימין נתניהו, אך אין בכך חובה פוליטית או מוסרית לכסות על מעשיו. הנשיא, המייצג את טובה הציבור כולו, חייב לפעול ולגשר בין רבדי האוכלוסייה השונים.
עם תחילת המחאה נגד ההפיכה המשפטית של הקואליציה הקיצונית ביותר שקמה אי פעם בישראל, הנשיא הרצוג נרתם למשימה העליונה מכל, אחדות העם ושמירה על אופייה הדמוקרטי של המדינה וערכי מגילת העצמאות. אך מאז הוא נרדם ומסתפק בהכרזות חסרות נחישות.
דר׳ מיכאל פריאנטה הוא מו׳׳ל, סופר ופובליציסט שחי בפריז. כותב ומפרסם פרוזה ומאמרי דעות בעברית ובצרפתית. בין ספריו האחרונים: ׳׳פרנסוס האחר׳׳, רומן העוסק בבעיות זהות, ׳׳בצל החומות׳׳, זכרונות ילדות המלח של מקנס, מרוקו, ׳׳מבן גוריון ועד נתניהו׳׳, ספר פוליטי חברתי. הוא חבר אגודת העיתונאים של תל-אביב ומפרסם מאמרי דעה ב-הארץ, מעריב, Ynet Times of Israel ,Libération ,Le Mond.
"אם אני אבקש ממך לקחת משפט שמתחיל במילה 'טעיתי', במה טעית?", פונה רוני קובן לאבישי בן חיים. מפיץ תיאוריית "ישראל הראשונה והשנייה" בוהה בנקודה לא ברורה בחלל, נאלם לשניות ארוכות, ואז משיב בחיוך מאולץ ומאוס: "לא רוצה לענות לך על זה".
זה רגע מדהים שבו קובן חשף את הבלוף של בן חיים והביא נוקאאוט לאיש שללא ספק החריף את הקרע בעם עם תיאוריה רדודה, משסעת ובלתי מבוססת בעליל. תיאוריה שגם אם יש בה גרעין של אמת – אכן היה פה קיפוח לאורך שנים – נוצלה על ידו כדי להעניק חסינות לאריה דרעי, בנימין נתניהו ושות', האחראיים הראשיים להנצחת הדיכוי ולאי השוויון בחברה.
תומר פלג, עוסק בייעוץ תקשורת ויחסי ציבור. שירת בדובר צה"ל. בוגר ביה"ס לעיתונאות "כותרת" ובעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל אביב. עבד 7 שנים ב"ידיעות תל אביב". שימש כדובר של ח"כ לשעבר איל בן ראובן (המחנה הציוני) ושל חברת הכנסת אמילי מואטי (עבודה).
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
צודק
רוצה להרחיב: מאז תחילת המהפכה המשטרית הפסקתי לצפות בטלוויזיה. אבל יש 3 תוכניות שעדיין המשכתי לראות: היהודים באים, סוכן תרבות ופגישה אישית.
למרות שפגישה אישית היא מעין תוכנית קידום לתוכניות אחרות בערוץ, עדיין היתה מעט שונה ומעניינת. אבל
את התוכנית עם צביקה יחזקאלי כן ראיתי, עם הרבה יותר מקורטוב של מלח. אבל אבישי בן חיים? גם עם עיניים מכוסות ואוזניים סתומות לא התכוננתי ולא מתכונן לראות.
בגלל כל מה שהכותב הנכבד ציין, ועוד הרבה הרבה יותר.
לא מרגיש בנוח לחלל את האתר עם דברי הנאצות שבא לי לשפוך פה.
שמו של אב"ח צריך להשתנות לעב"מ. וכמו שאר בכירי ארגון המחבלים של הדיקטטור הצורר ורוצח החטופים ביבים שקרניהו גם הוא צריך לגמור את הסיבוב הזה עמוק בתוך מחילות הכלא, וזהו הפירוש החדש של ראשי התיבות עב"מ.
התחזית: מבול. מבול של חוקים פופוליסטיים. כמו הפרה האדומה שתאפשר לעלות להר הבית, כך החוקים שמחוקקת הממשלה יאפשרו את שינוי המשטר. בין החוקים כאלה בעלי פרופיל תקשורתי גבוה, ואחרים בעלי פרופיל נמוך, אבל כולם מבקשים ליצור עובדי ציבור כנועים שיישרו קו עם הפוליטיקאים. איך זה נראה בתחום הארכיאולוגיה יכולנו להתרשם בשבוע האחרון.
1
אורי ארליך הוא עיתונאי לשעבר, פעיל שמאל ודובר ארגון הארכיאולוגים \"עמק שווה\".
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
מי שחושב שזה הפיך חי בסרט
הפתרון היחיד לחיים נורמליים תחת משטר דמוקרטי זה הפרדות מממלכת יהודה
הקמת ישראל הדמוקרטית לצד יהודה הפאשיסטית
יש מפות, יש תוכניות מפורטות על איך זה יעבוד
שלב המימוש הוא לא הבעיה
עכשיו הזמן להתרגל לרעיון, לתפוס תאוצה. המחסום שעומד בנינו לבין ביצוע זו ההשלמה שאין ברירה
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
חיים,
הטיעונים שלך בעד ברית מילה מתאימים אך ורק לאנשים שומרי מצוות. וכידוע – מצוות לא מקיים מסיבות רציונליות או הגיוניות, אלא מסיבות של אמונה.
אני אתאיסט מוחלט, והקשר לי עם מצוות המילה מוביל אותי לשנוא לא רק את הממסד הדתי שמטיף לחתוך תינוקות, אלא לכל מי שמשתף עם זה פעולה.
אני כותב בכוונה "שונא" משום שמדובר ברגש עמוק, שנובע מסלידה גדולה מהניסיון לעשות רציונליזציה של פולחן דתי.
יש קונצנזוס מדעי שחיתוך העורלה פוגע קשות באיבר המין, ואין אף אירגון רופאים שממליץ לרופאיו לעשות זאת מסיבות רפואיות. אבל לא צריך רפואה כדי לדעת עובדה הגיונית – כריתת איבר בריא לתינוק ללא הסכמתו היא מעשה לא מוסרי בעליל, פגיעה באוטונומיה של האדם וניצול גילו, ומניעת אפשרות של האדם לממש את מלוא פוטנציאל הגוף שלו שקיבל מאלוהים (חחח).
אני מניח שאתה רואה איך הסוסים בורחים לך מהאורווה, ואין לך מה לעשות בנדון. אבל כדאי בכל זאת, כאשר אתה משתמש בטיעונים רציונליים, לא להכניס "עובדות" חסרות שחר כמו "4000 שנה", ובעיקר הסטטיסטיקה לגבי הסיבוכים לאחר מילה. הם הרבה יותר ממה שמדווח, משום שאף אחד מהצדדים לא מעוניין לפרסם את העובדה שלתינוק נכרת שליש או שני שליש מאיבר המין. לא למוהל, לא להוריו ובוודאי לא לתינוק עצמו. הצרות פתח השופכה היא סיבוך שקיים אצל רוב הגברים החתוכים, ומשום מה מתייחסים אליה כאל "חלק מהחיים".
חשוב שאנשים ידעו את האמת על הפרוצדורה הנוראה הזו, כולל ההשלכות הנפשיות, ההורמונליות, המיניות והבריאותיות.
אפשר לקרוא למשל את הספר "מילה – מחשבה שנייה על ברית המילה"
https://online.fliphtml5.com/echd/htee/
כל טוב,
רני כשר, מחבר הספר הנ"ל.