אני הצבעתי תמונת בחירות

  • בלוגרים מצביעים (צילום: דפנה גלפז)
    דפנה גלפז
  • גילה לבני זמיר – בלוגרים מצביעים
  • איור: ניר מולד
  • אפי אליסי – בלוגרים מצביעים
  • אורן בן יוסף – בלוגרים מצביעים
  • איריס ומאיה פרי – בלוגרים מצביעים (צילום: דן פרי)
    דן פרי
  • איור: יונתן שתיל, בלוגרים מצביעים
  • נטלי פיק, בלוגרים מצביעים
  • גיא נבו, בלוגרים מצביעים
  • צביקי פליישמן, בלוגרים מצביעים
  • רועי פלד
  • איתי נבו, בלוגרים מצביעים

הבלוגרים של "זמן ישראל" עושים אינסטה-קלפי ומוכיחים שהצביעו, צבעוני על גבי סלפי (או צילום, או איור), שיעלו כאן ברצף במהלך היום. צאו גם אתם להצביע, שלחו תמונות מהשטח עם משפט או שניים, ואולי נבחר גם כמה מכם להעלות פה איתנו. ושיהיה בהצלחה לדמוקרטיה שלנו.

איתי נבו – קלפי מס' 16, מודיעין

איתי נבו, בלוגרים מצביעים
איתי נבו, בלוגרים מצביעים

במסע הבחירות היום פגשתי חרדים שהם חלומם של החילונים. הייתי בחוף תל אביב, בנתב"ג, ביפו, בלוד. האיש הכי אמיתי שפגשתי – עמד בתחנת דלק ותידלק באשראי פרטי. חרדי מקהילת תולדות אהרון. אתה בדרך לקלפי? שאלתי.
"אני לא מצביע" הוא חייך. "אין שום חוק שמחייב אותי להצביע".
למה? התעניינתי.
"אנחנו לא רוצים כלום ממדינת ישראל" הוא אומר.
אני שואל אותו: אבל אתה חי פה, עובד פה, ילדים, ביה"ס, גן. מה זה, אתה לא רוצה כלום? מי משלם על כל אלה?
אומר לי הבחור: "אם לא אשלם מיסים זה עבירה. אז אני עובד ומשלם. אבל כל המימון שלנו לכל אלה בא מתרומות מחו"ל. אני לא רוצה לקחת כלום ממדינת ישראל".
אבל אצלכם החרדים מצביעים 95% ומקבלים מיליארדים מהמדינה – אני מתבלבל ממנו.
הוא עונה: "לא אנחנו. אנחנו לא מצביעים ולא רוצים כלום".

עכשיו תגידו: כן, קיצונים, אנטי ציוניים. בסדר. אבל לפחות לא נצלנים. ולא ראיתי פוליטיקאי חרדי שמייצג אותם.

רועי פלד, קליפורניה

רועי פלד
רועי פלד

בחלום הבלהות שלי חסר קול אחד כדי להפיל את נתניהו, והוא הקול שלי, שתקוע 11,900 ק"מ מעבר לים בקליפורניה (זמני בהחלט, עד הקיץ). במציאות תחושת חוסר אונים מהולה בתקווה. אין לנו על מי לסמוך אלא עליכם שבקלפי.

צביקי פליישמן -קלפי מס' 159, ירושלים

צביקי פליישמן, בלוגרים מצביעים
צביקי פליישמן, בלוגרים מצביעים

זו הפעם הרביעית שאני מצביע בשנה האחרונה. אני מברך על ההזדמנות לקחת חלק בחגיגה הדמוקרטית הזאת. ימי הבחירות הם הזדמנות מעולה להעביר שיעור בדמוקרטיה וגיוון לדור הבא. כך למשל, הבן הגדול שלי (שלא מפספס הזדמנות להגיע איתי לקלפי) יודע שאבא ואמא לא מצביעים תמיד לאותה המפלגה, וזה בסדר גמור. מנהג עשינו לנו לצאת בימי בחירות לגן החיות בעיר. גם שם, אנן פוגשים את כל המינים והסוגים שחיים תחת קורת גג אחת.

גיא נבו – קלפי מס' 1.0, מעלה החמישה

גיא נבו, בלוגרים מצביעים
גיא נבו, בלוגרים מצביעים

אחרי 13 שעות טיסה מבואנוס איירס לרומא ושלוש שעות קצרות לנמל התעופה בן גוריון, הנסיעה להצביע בקיבוץ מעלה החמישה היתה כבר טיול קליל. כולי תקווה שביום ראשון, בטיסה חזרה לארגנטינה, המטוס לא ימריא משדה התעופה על שם בנימין נתניהו.

נטלי פיק – קלפי מס' 189, רמת גן

נטלי פיק, בלוגרים מצביעים
נטלי פיק, בלוגרים מצביעים

האמת שמיקה מאוד התרגשה הבוקר, בקלפי ברמת גן, כשראינו את בנט. מה את מתרגשת מכל סלב, נזפתי בה, את לא זוכרת שאנחנו מצביעות למשותפת? את מצביעה למשותפת, אמרה מיקה, אני תמיד הערכתי עוצמה. בסדר בסדר, אמרתי לה, רק להזכירך שמדובר בבנט ולא בבן גביר, וחוץ מזה מדובר בעוצמה יהודית ואת בכלל ריצ'בקית מאפריקה. גיזענית, סיננה מיקה ועשתה פרצוף חסוד. תודה לאל שאין לה זכות להצביע עדיין, חשבתי לעצמי וקשרתי אותה ליד הגדר, לא רחוק מנפתלי. לפני ששמתי את הפתק במעטפה נישקתי אותו, ליתר בטחון, והתפללתי לנס גלוי. הצבעת לערבים שוב? שאלה מיקה תוך כדי שאני מתירה את הרצועה שלה. עשיתי את עצמי לא שומעת. יאללה שרה, הולכים, אמרתי לה. מיקה, אמרה מיקה. יאללה מיקה, הולכים.

יונתן שתיל – קלפי מס' 01, קיבוץ גל און

איור: יונתן שתיל, בלוגרים מצביעים
איור: יונתן שתיל, בלוגרים מצביעים

ההצבעה היום חשובה ומחייבת יותר מתמיד. קול אחד יכול לשנות את המפה הפוליטית. זה יכול להיות הקול שלך. לכו להצביע! מי שמוותר על ההצבעה- מוותר על המדינה.

דן פרי – קלפי מס' 212.5, תל אביב

איריס ומאיה פרי – בלוגרים מצביעים (צילום: דן פרי)
איריס ומאיה פרי – בלוגרים מצביעים (צילום: דן פרי)

אשתי איריס ובתי מאיה בתור שהן שמחות לחכות בו. "אני כועסת על כל מי שנסע לחו"ל", אומרת אישה מבוגרת לפניהן בתור. באותה קלפי בצפון תל אביב באותה שעה באפריל לא היה אף אחד. הראש יודע שיש לכבד כל דעה. הלב מתקשה להאמין שנותר אדם סביר שבאמת  לא מבין מה קורה כאן. אשרי המאמין

אורן בן יוסף – קלפי מס' 005.1, רמת גן

אורן בן יוסף, בלוגרים מצביעים
אורן בן יוסף, בלוגרים מצביעים

היום אני מנסה, כמו בפעמים הקודמות, כשבכל פעם המצב נראה ונעשה גרוע יותר, לתת קצת מעצמי, דרך הפתק הקטנצ'יק הזה, כדי לעזור ולכבות את השריפה. אבל זה לא מספיק – אנחנו צריכים להיות יותר מעיסה פאסיבית של אנשים שפעם בכמה חודשים (!!) נקראת להצביע וחוזרת לנמנם. אנחנו צריכים לקחת יוזמה, לבצע שינויים בעצמנו, להפסיק להסתכל על העולם בצורה כל כך צרה, שאינה רואה אף אחד אחר סביבנו. בשעת משבר כזו אנחנו צריכים, מה לעשות, להוביל בעצמנו ולא להותיר ברירה לנבחרים אלא לשנות כיוון ולפעול באמת. המדינה הזו חייבת להשתפר, וזו משימה חשובה עבור מאות אלפי בני אדם, לא רק עבור 120 מהם.

אפי אליסי – קלפי מס' 731, שכונת עזרא, תל אביב

אפי אליסי – בלוגרים מצביעים
אפי אליסי – בלוגרים מצביעים

במחלקה הגריאטרית אין גנרלים. יש עובדים סיעודיים בשכר מינימום. אני לא בטוח שהקשישים שם מצביעים. חלקם בעולם הבא. הזונדה, שומעים עליה יותר מפוליטיקה. כשעמדתי הבוקר בקלפי ראיתי לנגד עיניי את החולים הקשישים בגריאטריה, שם מאושפזת אמא. חיפשתי חמלה. אין באמת חמלה. יש הבטחות בחירות. בעיקר הפחדות על טרור ומלחמות. עייפתי מהדרך הזו. בא לי לנוח.

ניר מולד – קלפי מס' 27, גבעתיים

איור: ניר מולד ועמוס אלנבוגן, מתוך תערוכת "שליפות" במוזיאון הקומיקס
איור: ניר מולד ועמוס אלנבוגן, מתוך תערוכת "שליפות" במוזיאון הקומיקס

אל תצאו להצביע. המצב בארץ סבבה. הבריאות אחלה, זקנים מגרגרים בשמש, ניצולי שואה עושים בועות בג'קוזי עם סבון נוזלי (אין קשר משפחתי) וחוצמזה יש מבצע בסביח של עובד: על כל מנה (הכי הטובה ביקום) שוופס תותשדה חינם. אל תצביעו.

גילה לבני זמיר – קלפי מס' 248, חיפה

גילה לבני זמיר, בלוגרים מצביעים
גילה לבני זמיר, בלוגרים מצביעים

השכמנו להצביע בחיפה, בשכונת הדר. הלכנו בהרכב משפחתי של סבתא סבא בת, בן זוג ונכדות. דניאלה, הנכדה הבכורה בת ה-4 כבר הצביעה פעמיים לכנסת וקוראת לזה "לעשות דמוקרטיה". אנו כולנו מקוים שנמשיך להיות דמוקרטיה. בשבילה בשביל כולנו. לכו להצביע ולדאוג לכך שמדינת ישראל תהיה מדינה דמוקרטית!

דפנה גלפז – קלפי מס' 12, רמת גן

בלוגרים מצביעים (צילום: דפנה גלפז)
בלוגרים מצביעים (צילום: דפנה גלפז)

בוקר טוב לכל הבוחרים והבוחרות. כאן דפנה גלפז מדווחת לכם מקלפי המתמיד ברמת גן. הקלפי שוקקת והומה כבר ב8 בבוקר. הצבעתי למחנה הדמוקרטי וכעת אני הולכת להערך לסיבוב הבחירות הבא. חשוב לקנות מסקינגטייפ, שקי חצץ וסס"לים, כי על פי הדיווחים זה כבר יהיה תחת אש כבדה. צאו להצביע חברים ושיהיה לנו בהצלחה.

 

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 886 מילים
סגירה