עליה באחוזי ההצבעה עד לשעה 20:00

יומן בחירות פחות משעה לסגירת הקלפיות, עדיין יש תורים גדולים ● נתניהו, סמוטריץ', דרעי וליצמן עלו לשידור בתחנות רדיו אזוריות ועברו על חוק הבחירות ● ההצבעה במספר קלפיות בירכא הוארכה עד חצות, לאחר שהן נסגרו לזמן קצוב בגלל חשד לזיופים ● יאיר נתניהו הפיץ דיווח על שיעורי הצבעה גבוהים בקרב הציבור הערבי - לצד צילום מטעה של תור של בוחרים בטורקיה

  • ברק מצביע בתל אביב (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
    תומר נויברג / פלאש 90
  • סמוטריץ' והמשפחה מצביעים בקדומים (צילום: Sraya Diamant / Flash90)
    Sraya Diamant / Flash90
  • עמיר ואחלמה פרץ מצביעים בשדרות (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • איילת שקד ומשפחתה מצביעים בתל אביב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
    מרים אלסטר / פלאש 90
  • ניצן הורביץ ובן זוגו מצביעים בתל אביב (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
    מרים אלסטר / פלאש 90
  • הרב קנייבסקי מצביע בבני ברק (צילום: אהרון קרון / פלאש 90)
    אהרון קרון / פלאש 90
  • שר הפנים אריה דרעי מצביע בירושלים (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
  • ח"כ אביגדור ליברמן ואשתו מצביעים בהתנחלות נוקדים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  •  (צילום: נועם ריבקין פנטון)
    נועם ריבקין פנטון
  • בכיר כחול לבן גבי אשכנזי מצביע עם אשתו בכפר סבא (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • נתניהו ואשתו מצביעים בירושלים (צילום: אלכס קולומויסקי)
    אלכס קולומויסקי
  • בני גנץ ואשתו מצביעים בראש העין (צילום: נועם ריבקין פנטון)
    נועם ריבקין פנטון
  • ח"כ דוד ביטן בוועדת הבחירות המרכזית (צילום: תני גולדשטיין)
    תני גולדשטיין
  • יאיר לפיד ואשתו בקלפי ברמת אביב (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
    תומר נויברג / פלאש 90
06:07 עריכה

בוקר טוב! הקלפיות ייפתחו ב-7:00.

בפעם השניה בתוך חמישה חודשים יתקיימו היום בחירות בישראל, כאשר 29 רשימות יתמודדו על קולותיהם של 6,394,030 בעלי זכות הצבעה. בארץ פרוסות 10,788 קלפיות והן ייסגרו ב-22:00, אז יפורסמו המדגמים. 19 אלף שוטרים יאבטחו את הבחירות וינסו למנוע אירועי אלימות או פרובוקציה.

06:48 עריכה

במגזר הערבי מכוונים ל-60% הצבעה.

החברה הערבית מרכזת עניין רב בבחירות והערכות הן כי האיום (שהוסר) להציב מצלמות בקלפיות וההאשמות על זיופים רק יגבירו את אחוז ההצבעה. ברשימה המשותפת ינסו לדרבן בעיקר את הצעירים והנשים לצאת להצביע.

הקלטות השמע של הליכוד שהוכנו כבר אתמול, מדברות על אחוז הצבעה גבוה בשמאל ובקרב הערבים, אם כי אין אפשרות לפילוח של נתונים כאלה, ובטח שלא יום לפני, אלא כן בליכוד יש כדור בדולח מיוחד לבחירות.

07:24 עריכה

מלצר מסרב להכחיש או לאשר את קיום השיחה שלו עם ראש המל"ל על דחיית הבחירות.

יו"ר ועדת הבחירות סרב לאשר את הדיווח בהארץ, לפיו ראש המל"ל פגש אותו ביום רביעי ואמר לו שישראל מתכוונת לצאת למבצע צבאי והכין אותו לאפשרות של דחיית הבחירות.

מלצר התראיין הבוקר בכאן ב', ואמר כי הוא מכבד את ראש הממשלה והסביר עוד, כי הוא חשב שלא ראוי להיפגש עם נתניהו בימים האחרונים. נתניהו רצה לפגוש את מלצר כדי להעלות תלונות על אי קיום טוהר הבחירות, אך מלצר ביקש לשלוח את התלונות בכתב.

מלצר שוב הסביר את האיסור על מתן תמריץ כספי של בתי עסק ללקוחות שיצביעו. "תאר לך שבאזור מסויים יגידו לאנשים לכו להצביע ותקבלו הטבה כספית, למעשה זה שוחד בחירות".

על האפשרות שיהיו אירועים אלימים ופרובוקציות אמר השופט מלצר כי "בבחירות תמיד יש שמועות, הגיעו אלינו ידיעות לא מבוססות על בסיס מקומי והתארגנויות כאלה ואחרות ושוחחנו עם המשטרה על אפשרויות כאלה והיא נערכת לסכל אותם ככל שיתגלו. נעשה הכל כדי שהכל יהיה מסודר, נקי, הגון וללא תקלות. כל מי שיזכה וכל מי שיפסיד יצטרך לקבל עליו את הדין. אנחנו דואגים לסיבוב הזה שיעבור בשלום ויהיה הגון ותקין".

"כתוצאה מהליכי הבקרה הנוספים שהנהגנו זה קצת יתעכב, ניתן לכם את ההזדמנות קצת לנוח בלילה והתוצאות יפורסמו לקראת הצהריים או אחה"צ של היום למחרת, לאחר מכן צריך לבדוק את המעטפות הכפולות שכוללות את החיילים והמצביעים בבתי החולים ובבתי האבות ולפי החוק יש כמה ימים לבדוק את זה ויש להפעיל על כל התוצאות את חוקי באדר-עופר שהם מאוד מורכבים ולהתחשב בהסכמי העודפים. ברביעי אחה"צ יהיו תוצאות כמעט סופיות למעט מעטפות כפולות ובאדר-עופר".

07:39 עריכה

המחנ"ד והעבודה בלחץ מהסקרים המקדימים. שתי המפלגות מצפות ל-5-6 מנדטים כל אחת, וקמפיין הגוואעלד שלהם הפעם הוא אמיתי, לפי הערכה של יואב קרקובסקי בכאן ב'.

שתיהן בסיכון שלא לעבור את אחוז החסימה, והזליגה העיקרית היא לכחול לבן, שכבר התחילו להפנים את הבעיה של קמפיין "המפלגה הגדולה". בכחול לבן ינסו להצניע את המסר הזה היום כדי לא להזיק עוד לשתי המפלגות משמאל.

07:45 עריכה

ליברמן הצביע ב-7 בקלפי בנוקדים: "ישראל זקוקה לממשלה רחבה".

"אנחנו קודם כל מתוכננים להקים ממשלה, כמו שאמרתי ממשלת אחדות ללא החרדים ללא המשיחים ואני בטוח שגם נצליח", אמר היום ליברמן בתשובה לשאלה האם הוא נערך לאפשרות של ישיבה באופוזציה.

ליברמן הזהיר את מצביעיו מהודעות פייק ניוז, והיפנה אותם לעמוד הפייסבוק שלו כמקור מידע רשמי.

"אני ראיתי אתמול בטלוויזיה כתבה די מזעזעת של שני בכירים של כחול לבן: חילי טרופר ואבי ניסנקורן, נפגשים עם קבוצת חרדים ומרגיעים אותם. אומרים פשוטו כמשמעו זה רק קמפיין, אנחנו מבטיחים לכם שיהיה בסדר ואף חרדי לא יתגייס לצה"ל".

"אני חושב שזה מדבר בעד עצמו. לכחול לבן אין שום כוונה לעמוד בהתחייבויות לבוחר. אצלם זה רק קמפיין רק שילוט חוצות. אצלנו זה התחייבות. ממשלה לאומית ליברלית רחבה בלי חרדים בלי משיחיים. לכן תחשבו פעם נוספת לפני שאתם מגיעים לקלפי. מי שבאמת רוצה לראות ממשלה, ממשלת אחדות ללא חרדים ללא משיחיים בלי כל הקיצוניים שיחשוב היטב מה הוא עושה בקלפי. תודה רבה".

שם ל' בקלפי בנוקדים

שם ל' בקלפי בנוקדים

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שני, 16 בספטמבר 2019

08:53 עריכה

הנשיא ריבלין: "אעשה כל שביכולתי כדי שנימנע מבחירות נוספות".

09:13 עריכה

תקרית אלימות ראשונה בבחירות: פעיל המחנה הדמוקרטי הוכה בידי פעילי ליכוד.

09:18 עריכה

משה יעלון (כחול לבן) התחיל את היום בקיבוץ גרופית שבערבה.

09:20 עריכה

בכחול לבן ממשיכים בקמפיין המפלגה הגדולה לפחות במסרונים. הקמפיין מסכן את המחנ"ד והעבודה שחוששות ממצב שבו הן לא יעברו את אחוז החסימה.

09:22 עריכה

ריבלין יצא להצביע. לא הנשיא קובע, רק הבוחרים, אמר הנשיא.

09:25 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מצטלם עם הילדים מאחורי הפרגוד.

09:30 עריכה

ישראל ביתנו הגישה לוועדת הבחירות המרכזית תלונה נגד הליכוד, בטענה כי אנשי המפלגה מצלמים מחוץ לקלפי באור עקיבא. (אירה טולצ'ין אימרגליק)

09:43 עריכה

ישראל ביתנו הגישה תלונה לוועדת הבחירות על ניסיון לזיוף בשתי קלפיות באשדוד. לטענת נציגי "ישראל ביתנו", בשתי קלפיות האותיות למד של ישראל ביתנו כוסו בניסיון להעלים אותם והמצביעים נדרשו לא להדביק את
המעטפות בניגוד לחוק. הקלפיות הן ברחוב הרב שאול 8 וברחוב שבט בנימין 19. (אירה טולצ'ין אימרגליק)

10:23 עריכה

ישראל ביתנו טוענת גם לניסיון לזיוף בכל הקלפיות בעיר ערד והגישה תלונה על כך לוועדת הבחירות. לטענת נציגי המפלגה, ככל הנראה חסידי גור הוציאו את כל פתקי למד של ישראל ביתנו. מוקדם יותר הוגשה תלונה דומה גם לגבי קלפי באשדוד. (אירה טולצ'ין אימרגליק)

בוקר טוב, לכל המדריכים שלילמפקדים שלי ולחניכים שלי.אני נמצא כאן מול מצודת זאב,במי אתם הולכים לבחור היום?בנתניהו, שרוצה לפנות את תנועת בית"ר מקומה 7?או בישראל ביתנו שיו"ר התנועה הוא בן של מדריך בתנועת בית"ר ואני שאתם כבר מכירים.במי תבחרו היום? במי שמקדש את הפרסונלאו במי שמקדש את האג'נדה של ראש בית"ר.יש לכם רק אופציה אחתישראל ביתנו.

פורסם על ידי ‏אלי אבידר – Eli Avidar‏ ב- יום שלישי, 17 בספטמבר 2019

10:40 עריכה

ועדת הבחירות: נתניהו הפר את חוק התעמולה כשפירסם תוצאות סקרים סמוך למועד הבחירות. לפי ידיעה בהארץ, חנן מלצר הורה לנתניהו להסיר את הפרסומים בעניין עד היום בבוקר, לאחר שאתמול התראיין לרדיו ולצ'אט של הליכוד והודיע שגוש השמאל מוביל על הימין.

11:13 עריכה

חשש לאי סדרים בקלפי באריאל.  שני משקיפים מטעם המפלגות בקלפי באריאל הוציאו את המשקיף השלישי מטעם כחול לבן מסיבה לא ברורה, כך נודע ל"זמן ישראל". בנוסף, לאותה קלפי הגיעו המשקיפים של ועדת הבחירות וגילו שני מתחזים שניסו לשבש את ההצבעה ולהצביע יותר מפעם אחת והמשקיפים הוציאו גם אותם. (תני גולדשטיין)

11:17 עריכה

ח"כ עודד פורר: רק ממשלת אחדות בלי החרדים תוכל להתמודד עם האתגרים השונים. ח"כ עודד פורר, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, הצביע בקלפי במושב משמר דוד: "כאחד שאוהב את הדת היהודית והמסורת, ויחד עם זאת חשוב לו גם חופש הבחירה, שלי ושל אחרים, אני מאמין שרק ממשלת אחדות רחבה, ללא המפלגות החרדיות תוכל להתמודד עם האתגרים הביטחוניים, הכלכליים והחברתיים שיש לנו, וליישם את התפיסה של חיה ותן לחיות". (אירה טולצ'ין אימרגליק)

עודד פורר מצביע במשמר דוד (צילום: יח"צ)
עודד פורר מצביע במשמר דוד (צילום: יח"צ)
11:31 עריכה

אחוז ההצבעה בשעה זו גבוה מהפעם הקודמת. מנכלית ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס: "זה הזמן להזכיר שכל אדם – פרט למשקיפי ועדת הבחירות במקרי חירום – שמפעיל מצלמה בקלפי, עלול לעבור על החוק. אחוז ההצבעה בשעה 10:00 עמד על 15% מבעלי זכות הבחירה, עלייה של 2% ביחס לבחירות באפריל. למעשה, זהו שיעור ההצבעה הגבוה ביותר מאז 1984. (תני גולדשטיין)

11:43 עריכה

אי סדרים בקלפיות ברחבי הארץ. בקלפי בתל אביב היתה מהומה בגלל צילומים שעשתה עיתונאית בלא אישור, בקלפי בכרמיאל נתפש אדם שחילק מעטפות עם פתקים של ג' והורחק, באור עקיבא היה ניסיון לצלם ובסכנין היו איומים על מזכירת קלפי. (תני גולדשטיין)

12:13 עריכה

הנשיא ריבלין הגיע לוועדת הבחירות המרכזית והביע שביעות רצון מאחוזי ההצבעה הגבוהים. הנשיא שאל מה אחוזי ההצבעה 'למשל בגוש דן', ואורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות אמרה, "אנחנו לא מפרסמים נתונים על הצבעה ביישובים שונים, אסור לנו, אבל אחוז ההצבעה הארצי הוא הכי גבוה מאז 1984". הנשיא ריבלין אמר בתגובה: "ואו. ואו!".

הנשיא ריבלין אמר לעדס עם סיום ביקורו בוועדה כי "הוועדה עושה עבודה טובה וחשובה ביותר" – אולי על רקע דברי הביקורת שנשמעו אמש מהליכוד על ועדת הבחירות. (תני גולדשטיין)

12:16 עריכה

ישראל ביתנו הגישה לוועדת הבחירות המרכזית תלונה נגד הליכוד. זאת, בטענה שאנשי הליכוד מחלקים מחוץ לקלפיות בפתח תקווה לוחות שנה, כמתנה אסורה בניגוד לחוק. (אירה טולצ'ין אימרגליק)

לוח שנה של הליכוד שחולק בקלפי בפתח תקוה
לוח שנה של הליכוד שחולק בקלפי בפתח תקוה
12:26 עריכה

אחוז הצבעה גבוה גם בקלפיות הערביות. בקלפיות בשכונות הערביות של חיפה התייצבו עד 11:00 בבוקר 14% מהמצביעים.

"|זה נתון חסר תקדים לשעה הזאת", אומר יוסף מקלדה, מנהל מכון המחקר "סטט-נט" מדלית אל-כרמל, "זה אומר שאחוזי ההצבעה במגזר הערבי קרוב לאחוזי ההצבעה בציבור הכללי, שגם הם גבוהים לשעה הזאת. זה דבר שלא ראינו".

תכף נשמע קריאות פניקה של "הערבים נוהרים לקלפיות"?

"כן. מיד. אוטוטו. בדרך כלל הפערים בין אחוזי ההצבעה בציבור הכללי לציבור הערבי. אנחנו רואים בסקרים שלנו כל הזמן עלייה באחוזי ההצבעה הצפויים במגזר. בסקר האחרון שעשינו ביום שישי הגענו לתחזית של כמעט 60% הצבעה. אם אחוזי ההצבעה יהיו גבוהים יותר, כמו שזה נראה בבוקר, זו עובדה משמעותית ביותר". (אמיר בן דוד)

יוסף מקלדה (צילום: אמיר בן-דוד)
יוסף מקלדה (צילום: אמיר בן-דוד)
12:34 עריכה

השופט ג'ובראן עונה להסתה של חלק מהפוליטיקאים נגד הערבים:

 

12:35 עריכה

ליברמן בקניון ביג באשדוד, נגד הכפייה הדתית:

אנחנו כרגע ב"ביג" באשדוד. צאו להצביע ל'. רק "ישראל ביתנו" תמנע הקמת מדינת הלכה.

אנחנו כרגע ב"ביג" באשדוד. צאו להצביע ל'. רק "ישראל ביתנו" תמנע הקמת מדינת הלכה.

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שלישי, 17 בספטמבר 2019

12:55 עריכה

ח"כ יבגני סובה ל"זמן ישראל": היינו מוכנים לאי סדרים בקלפיות.

"יש לנו מקורות במפלגות והבנו שאנשים בליכוד קיבלו הנחיות חד משמעיות לעשות בלגן ולשבש את הליך הבחירות. אנשי שטח של ישראל ביתנו בפתח תקוה מדווחים על שימוש לא חוקי במערכת כריזה באזור הקלפיות בעיר ויוצאים בהכרזות נגד ליברמן". (אירה טולצ'ין אימרגליק)

ח"כ יבגני סובה בפתח תקוה
ח"כ יבגני סובה בפתח תקוה
13:23 עריכה

חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד: "אנחנו מרוצים מאחוזי ההצבעה הגבוהים".

ביטן, המשמש כסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, לא לוקח חלק בקמפיין הבהלה של יושב ראש מפלגתו בנימין נתניהו. חבר הכנסת אמר לזמן ישראל: "אנחנו עוקבים בדריכות אחרי אחוזי ההצבעה הגבוהים, זה הדליק אצלנו נורות אדומות, כי אנחנו לא יודעים איזה אזורים עומדים מאחורי זה. יש תמונות מגוש דן, תל אביב, גבעתיים, של תורים מטורפים בקלפיות. גם אצל הערבים אחוזי הצבעה מטורפים. אז זה מדאיג ואנחנו מנסים להוציא אנשים להצביע. אבל האמת שהפעם זה עובד, גם הליכדניקים מצביעים. הרחוב שלנו לא רדום כמו בפעם הקודמת. תבין: אם יש 100% הצבעה – ביבי מנצח בבחירות. גם 90%. ולפי הדיווחים שאני מקבל מהשטח, אנחנו על הגל הנכון".

דוד ביטן (צילום: תני גולדשטיין, זמן ישראל)
דוד ביטן (צילום: תני גולדשטיין, זמן ישראל)

ביטן התייחס גם לטיפול של ועדת הבחירות בנושא רמאות וזיופים: "הוועדה מטפלת בינתיים יפה מאוד בכל הנסיונות לזייף ולשבש את הסדרים. הבחירות לא זויפו ולא נגנבו". דבריו של יושב הקואליציה לשעבר סותרים את המסרים של ראש הממשלה מאתמול. (תני גולדשטיין)

13:39 עריכה

יושבת ראש ימינה, איילת שקד, כתבה כי הוגשה עתירה דחופה לוועדת הבחירות המרכזית נגד עוצמה יהודית. לדברי השרה לשעבר, הפרופסור ישראל אומן, חתן פרס נובל, תומך ברשימתה, אולם עוצמה יהודית מפיצה מסרים שלפיהם הוא תומך בה ברשימתו של איתמר בן גביר.

13:41 עריכה

שיעור ההצבעה עד השעה 12:00 הוא 26.8% – כך נמסר מוועדת הבחירות המרכזית. בבחירות שנערכו באפריל היה שיעור ההצבעה עד לשעה זו 24.8%, דהיינו, שני אחוזים פחות מהיום. מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, אמרה כי זהו "נתון מרשים בהחלט". (תני גולדשטיין)

13:57 עריכה

אי סדרים במהלך יום הבחירות. ההצבעה בבחירות הופסקה בקלפי בירכא משום שמזכירת ועדת הקלפי גילתה שמעטפות הצבעה נעלמו. שופט עושה דרכו לקלפי, ומשטרת ישראל עודכנה בנושא.

מצביעה בבית שמש התלוננה שכשהגיעה לקלפי התברר לה שהיא מסומנת כמי שכבר הצביעה. תלונה הוגשה למשטרה, והנושא בטיפול.

ועדת הבחירות פנתה למשטרה לגבי ניסיונות של חברי ועדות קלפי לצלם, בניגוד להנחיות. הנושא כעת בבדיקה.

מנכ"לית ועדת הבחירות, עורכת הדין אורלי עדס, הביעה תקווה "שאחוזי ההצבעה הגבוהים יימשכו". (תני גולדשטיין)

14:06 עריכה

שיעורי ההצבעה עד השעה 12:00 מלמדים על עלייה של שני אחוזים לעומת הבחירות שנערכו באפריל האחרון. לעומת זאת, הנתון נמוך יותר בעשירית האחוז משיעורי ההצבעה בבחירות 2015.

עד השעה 10:00, כלומר בשלוש שעות ההצבעה הראשונות, היו שיעורי ההצבעה הגבוהים ביותר מאז הבחירות של שנת 1984.

14:15 עריכה

מפלגת ישראל ביתנו טוענת כי אזרח שהגיע להצביע בקלפי מספר 75 ברובע ו' שבאשדוד גילה כי הוא מסומן כמי שכבר הצביע. האזרח הגיש תלונה למשטרה ולוועדת הבחירות המרכזית.

מוקדם יותר היום דווח כי גם אזרחית מבית שמש סומנה בקלפי, שאליה הגיעה, כמי שכבר מימשה את זכותה הדמוקרטית לבחור. (אירה טולצ'ין אימרגליק)

14:23 עריכה

איילת שקד תוקפת את סתיו שפיר, ומותקפת בחזרה –

14:30 עריכה

סיכום המחצית הראשונה של יום הבחירות. בשעה 14:30 מלאו שבע וחצי שעות לפתיחת ההצבעה, ונותרו עוד שבע וחצי שעות למימוש הזכות הדמוקרטית לבחור.

הקלפיות נפתחו בשעה 7:00 בבוקר, והן עתידות להיסגר כעבור 15 שעות – בשעה 22:00 בלילה.

ועדת הבחירות המרכזית מפרסמת את שיעורי ההצבעה בשעות זוגיות עגולות, החל מהשעה 10:00 בבוקר. נכון לעדכון האחרון, של השעה 12:00 בצהריים, שיעור ההצבעה עמד על 26.8%, והיה גבוה בשני אחוזים משיעור ההצבעה בבחירות האחרונות.

עד כה דווח על תקלות נקודתיות, שבהן מטפלות ועדת הבחירות המרכזית והמשטרה, וההצבעה נמשכת כסדרה.

14:34 עריכה

איתמר בן גביר מגיב לטענתה של איילת שקד: מפלגתי לא אחראית לפרסום השגוי, שלפיו פרופסור ישראל אומן תומך בעוצמה יהודית.

14:48 עריכה

בישראל ביתנו מתלוננים כי בקלפיות בירושלים ובאשדוד נלקחו פתקי המפלגה, שסימנה ל. המפלגה הגישה תלונה, והנושא בטיפול.

קלפי שנעדרים ממנה פתקי ישראל ביתנו (צילום: ישראל ביתנו)
קלפי שנעדרים ממנה פתקי ישראל ביתנו (צילום: ישראל ביתנו)

אזרח שלא מוצא את פתק מפלגתו – יכול לכתוב על פתק לבן את אותיות הרשימה שלה הוא רוצה להצביע (למשל, "אמת", "מחל", "מרצ", "שס"), ופתק זה יהיה תקין. (אירה טולצ'ין אימרגליק)

15:17 עריכה

פייסבוק השביתה את הצ'אט בוט של הליכוד, כך מדווח בחשבון הטוויטר שלו כתב "הארץ" חיים לוינסון –

15:24 עריכה

ראש הממשלה ויושב ראש הליכוד, בנימין נתניהו, הפר את הנחיות ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, והתראיין לתחנות הרדיו גלי ישראל וקול ברמה. כתבת זמן ישראל אירה טולצ'ין אימרגליק מדווחת כי לתחנת קול ברמה התראיין גם שר הפנים ויושב ראש ש"ס, אריה דרעי.

דיווח על הראיונות של נתניהו לרדיו היום – באתר "וואלה! ניוז".

15:38 עריכה

"קלפיות במגזר שוברות שיאים" נכתב בציוץ בטוויטר לצד תמונה של תור ארוך של אזרחים שמבקשים להצביע. את הציוץ הזה שיתף יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, אלא שהתמונה שהופיעה בו -איננה מ"המגזר", אלא תמונה של מצביעים בטורקיה.

דיווח בנושא באתר "סרוגים" על ידי ניסים פרץ.

15:47 עריכה

מצביעת כחול לבן תקפה תומך ליכוד ברמת גן

15:55 עריכה

שיעור ההצבעה עד השעה 14:00 – כלומר במשך שבע שעות ההצבעה הראשונות – עומד על 36.5%. משמעות הנתון היא שכ-2,331,000 מימשו את זכותם להצביע.

שיעור הצבעה זה משקף עלייה של 0.7% לעומת הבחירות האחרונות. (תני גולדשטיין)

16:09 עריכה

מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, אומרת כי בירכא נמצאו שיבושים בחמש קלפיות. בקלפי שבה היה מחסור במעטפות הצבעה הגיעה בוחרת שניסתה להכניס אותן לוועדת הקלפי. ההצבעה בקלפי נעצרה, והאישה ושני חשודים נוספים נעצרו. לקלפיות הללו נשלחו כוחות משטרה ואנשי ועדת הבחירות. הוחלט כי עם סיום הבדיקה תחודש ההצבעה ותוארך עד חצות. במקביל נשלח מפקח טוהר בחירות לכל הקלפיות בכפר ירכא. (תני גולדשטיין)

16:17 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, מבהיר כי הדיווח שיוחס לו, שלפיו פתקים לעוצמה יהודית לא ייספרו – איננו נכון. (נתי יפת)

16:21 עריכה

העיתונאים עמית סגל ודפנה ליאל מחדשות 12 מדווחים כי מופצים בשמם דיווחים שקריים –

16:40 עריכה

לא רק בליכוד, גם בכחול לבן טוענים כי שיעורי ההצבעה בקלפיות, שבהם הם מצפים לזכות לתמיכה – נמוכים. (תני גולדשטיין)

16:46 עריכה

סגן יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד, אמר לזמן ישראל: "אני אגיב למה שאומרים בליכוד על הוועדה – אבל רק אחרי הבחירות". ביטן התייחס בכך לכך שמפלגתו הביעה חוסר אמון בוועדה שבה הוא חבר. "בינתיים", ביקש ביטן, "תרדו ממני עם זה". (תני גולדשטיין).

16:51 עריכה

מפלגת הליכוד הציבה אמש עשרות מצלמות ביישובים ערביים – כך מפרסם עקיבא נוביק מחדשות 13.

17:03 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, החליט להתיר לליכוד להחזיר את הצ'אט בוט של מפלגת השלטון לאוויר. (תני גולדשטיין)

17:14 עריכה

לבד מבנימין נתניהו ואריה דרעי, שהתראיינו היום לרדיו בניגוד לחוק, גם בצלאל סמוטריץ' ויעקב ליצמן העניקו ראיונות רדיופוניים, לתחנת קול חי, בניגוד להנחיות ועדת הבחירות המרכזית – כך מדווח בתאגיד השידור כאן.

17:31 עריכה

ראש הממשלה הפלסטיני: ההבדל בין נתניהו לגנץ הוא כמו ההבדל בין פפסי לקוקה קולה –

17:46 עריכה

שיעורי ההצבעה עד השעה 16:00 עומדים על 44.3% – נתון המשקף עלייה של 1.5% לעומת הבחירות שנערכו באפריל האחרון.

משמעות הנתון הוא שמספר המצביעים עומד על כ-2,834,000 בוחרים (תני גולדשטיין)

18:12 עריכה

נבלם ניסיון פריצה מאינדונזיה למחשבי ישראל ביתנו – כך מדווחת כתבת זמן ישראל אירה טולצ'ין אימרגליק.

העבודה-גשר הגישה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית על כך ששני פעילי ליכוד הציגו כתבי מינוי מזויפים וניסו להיכנס כמשקיפים לקלפיות 52 ו-156 בבני ברק. (נתי יפת)

18:33 עריכה

ברכבת, בתחנה המרכזית ובים – פוליטיקאים קוראים לציבור ללכת להצביע.

18:41 עריכה

כחול לבן מסרה כי בשעות אלה עובר אתר האינטרנט שלהם מתקפת סייבר משמעותית (DDOS). לדבריהם, הם זיהו למעלה מ-500 ניסיונות תקיפה משרתים שונים מחו"ל. בכחול לבן העריכו כי עלות המתקפה נאמדת בעשרות אלפי שקלים. (נתי יפת)

18:58 עריכה

מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, מתייחסת בשיחה עם זמן ישראל לפרסומים על נתוני הצבעה בקרב אוכלוסיות שונות. "אנחנו לא מפרסמים ולא מעבירים לאף אחד, ולא בודקים ולא יוצרים בסיס נתונים ולא מאפשרים לאף אחד ליצור נתונים כאלה – על אחוזי הצבעה לפי קלפיות, אזורים, שכונות, בכוונה". עדס מוסיפה כי "זה מידע שאנחנו חוסמים וכל המידע שמסתובב על זה ברשת הוא בלופים, המצאות, פייק ניוז. אנחנו יודעים כבר מזמן שזה מידע שמפלגות משתמשות בו בשביל הספינים שלהן ולא רוצים להיות חלק מהמשחק הזה". (תני גולדשטיין)

19:03 עריכה

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו אומרת לזמן ישראל: "בבחירות הקודמות היה לנו הרבה יותר קשה. גם בהרגשה בשטח, מתגובות האנשים, הרגשנו שאנו נלחמים על חיינו. עכשיו יש הרגשה שאנחנו בנסיקה. אנשים פתאום מאמינים לנו, מאמינים שאנחנו אמיתיים, אנשים שבחיים לא היו מצביעים ליברמן, סיפרו לנו שהצביעו למפלגה", אמרה מלינובסקי. דברים אלה מנוגדים לקמפיין הפאניקה שמאפיין רבות מהמפלגות. "אני אופטימית", הוסיפה חברת הכנסת. (אירה טולצ'ין אימרגליק)

חברות הכנסת יוליה מלינובסקי (מימין) וקארין אלהרר (צילום: אירה טולצ'ין אימרגליק, זמן ישראל)
חברות הכנסת יוליה מלינובסקי (מימין) וקארין אלהרר (צילום: אירה טולצ'ין אימרגליק, זמן ישראל)
19:19 עריכה

עד השעה 18:00 בערב הצביעו 53.5% מהבוחרים – כך נמסר מוועדת הבחירות המרכזית. נתון זה משקף עלייה 1.5% לעומת הבחירות האחרונות, שהתקיימו בחודש אפריל.

במספרים מוחלטים מדובר על כשלושה מיליון ו-418 אלף איש שמימשו את זכותם להצביע. בעוד שבשעות הבוקר, כשפורסמו נתוני ההצבעה עד השעה 10:00, ניכר היה שמדובר בשיעורי הצבעה גבוהים – למעשה, הגבוהים ביותר מאז 1984 – כעת אחוזי ההצבעה אמנם גבוהים מהבחירות האחרונות, אך נמוכים מאלה של בחירות 2015 (תני גולדשטיין)

20:01 עריכה

שעתיים לפתיחת הקלפיות ואהוד ברק בזמן איכות עם נכדו, בקלפי שמוצבת בכיתה בה הוא לומד

21:21 עריכה

פחות משעה לסגירת הקלפיות. אחוז ההצבעה עד השעה 20:00 עומד על 63.7, יותר מ-4 מיליון אזרחים. מדובר בעלייה של 2.4% לעומת הבחירות הקודמות בחודש אפריל האחרון.

21:32 עריכה

דיווח בגלי צה"ל: תוצאות האמת צפויות להתחיל לזרום רק בשעות הלילה המאוחרות. תוצאות 80% מהקולות צפויות להגיע סביב השעה 16:00 מחר.

21:47 עריכה

מהומה בקלפי בירכא. גבר, שעל פי החשד "הוריד" את החשמל ולקח מספר מעטפות. כוח משטרה שהיה במקום החזיר את הסדר על כנו והחשוד הועבר לחקירה. ההצבעה בקלפי הופסקה.

21:48 עריכה

נתניהו חלש היום בצורה חסרת תקדים על כל הרשתות החברתיות. שמרית מאיר מעדכנת כי זה עתה הוא ארגן טרמפ למצביע

21:50 עריכה

הסוקר קמיל פוקס בחדשות 13: "זה יהיה אחד המדגמים הכי מעניינים בתולדות מדינת ישראל".

21:59 עריכה
סגירה