פייק ניוז חמאס הפיץ סרטון פיקטיבי של רגע הריגת משה פדר

בסרטון שהפיץ הארגון אתמול, ובו מתועדת לכאורה הפגיעה הישירה במכוניתו של משה פדר ז״ל, נראית רכבת ישראל חוצה את שדה הראייה של משגר הטיל ● בפועל, לא נסעו אתמול רכבות כלל באיזור עוטף עזה ● הסרטון שודר בערוצי הטלוויזיה ואתרי האינטרט הישראלים

חמאס שתל רכבת פיקטיבית בסרטון שהפיץ אתמול, בו מתועדת הפגיעה הישירה במכוניתו של משה פדר ז"ל באמצעות טיל נגד טנקים.

ההרוג מפגיעת טיל נ
ההרוג מפגיעת טיל נ"ט, משה פדר

בסרטון, שהופץ על ידי חמאס לאחר האירוע, נראית רכבת חוצה את שדה הראייה של המשגר הפלסטיני זמן קצר לפני שהוא מתביית על רכבו של פדר ומשגר לעברו את הטיל. ואולם, רכבות כלל לא נסעו אתמול באיזור עוטף עזה ובמסילה שעוברת בסמוך למקום האירוע (כביש 34, ליד קיבוץ ארז).

למעשה, כל הרכבות במסילה המדוברת (קו אשקלון-באר שבע שעובר במערב הנגב) הושבתו בהנחיית גורמי הביטחון מייד כשפרץ סבב ההסלמה הנוכחי. הסיבה – תוואי המסילה עובר קרוב מאוד לגדר, ובשלב מסויים הרכבת אף עולה למקום גבוה וחשופה לחלוטין לירי ישיר מהרצועה. לכן, בכל פעם שהגיזרה מתחממת הרכבות בקו הזה מושבתות.

בכמה מערוצי הטלוויזיה הישראלים לא הבחינו בתרמית, ואף ציינו שהיורה יכול היה לפגוע ברכבת ולגרום לאבידות רבות יותר

בכמה מערוצי הטלוויזיה הישראלים לא הבחינו בתרמית, ואף ציינו שהיורה יכול היה לפגוע ברכבת ולגרום לאבידות רבות יותר. ייתכן שבחמאס בחרו לשתול את הרכבת כדי להפחיד את הציבור הישראלי ולהמחיש עד כמה הוא פגיע לירי ישיר מהרצועה, אבל בפועל היא פשוט לא היתה שם.

מתן ברקוביץ', דובר רכבת ישראל, מאשר ש"למעשה הרכבת האחרונה באיזור – מטען או נוסעים – נסעה ביום שישי לפני כניסת השבת, ומאז לא עברה שם אפילו רכבת אחת". באשר לאפשרות שכל הסרטון מזוייף או צולם במועד אחר, העיר בחיוך גורם בתחום התחבורה: "ברור שהרכבת שתולה, כי היא נקייה מדי. ממתי הרכבות שלנו כל כך מצוחצחות?"

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 229 מילים ו-1 תגובות
סגירה