הרוטציה של 1984 היתה בין שני מנהיגים לגיטימיים

שמעון פרס ויצחק שמיר (צילום: נתי הרניק, לע"מ)
נתי הרניק, לע"מ
שמעון פרס ויצחק שמיר

הרוטציה של 1984 הייתה בין שני מנהיגים לגיטימיים. אף אחד מהם לא שיסה. איש מהם לא הסית.

שניהם לא ביססו את מנהיגותם על יצירת שנאה. על הפחדה דמונית. על יצירת דה-לגיטימציה של 20 אחוז מאזרחי מדינת ישראל. על הפיכת המחנה הפוליטי שמנגד למחנה של בוגדים.

איש מהם לא היה חשוד בעבירות פליליות חמורות. אף אחד מהם לא עמד לפני שימוע ומשפט פלילי. שניהם לא הכפיפו את מדינת ישראל לאינטרס הפרטי שלהם. איש מהם לא חלם לשתק את המערכת הפוליטית תוך בזבוז מיליארדי שקלים רק כדי למלט חשוד מהעמדה לדין.

הרוטציה של 1984 הייתה בין שני מנהיגים לגיטימיים. אף אחד מהם לא היה חשוד בעבירות פליליות חמורות, לא עירער על עליונות שלטון החוק ולא הפך את המחנה הפוליטי שמנגד לבוגדים

אף אחד מהם לא ערער על עליונות שלטון החוק ועל אופי המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל הריבונית (להבדיל מהגדה המערבית ורצועת עזה בהן התקיימה דיקטטורה צבאית וכן גובשו שתי מערכות חוק שונות לפי מוצא אתני שונה).

איש מהם לא פעל לחקיקת חוק חסינות אישי מפני העמדה לדין. אף אחד מהם לא ניסה לנפץ את עיקרון השוויון לפני החוק (במדינת ישראל הריבונית. לא בגדה וברצועה כאמור). ואיש מהם לא העז לאיים על עצמאות מערכת המשפט.

שניהם היו מנהיגים עם חסרונות רבים. תהום מפרידה בין תפיסת עולמי לתפיסת עולמו של שמיר. ובמובנים לא מעטים, קיים פער בין תפיסת עולמי לתפיסת עולמו של פרס. אבל שניהם היו מנהיגים לגיטימיים. הן שמיר והן פרס.

היום אין שני מנהיגים לגיטימיים. יש רק מנהיג לגיטימי אחד. בני גנץ. ועד שחבורת מבועתי הליכוד לא ידיחו את החשוד המשסה מקיסריה ויבחרו במנהיג מפלגתי אחר במקומו, כך זה גם יישאר.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 252 מילים
סגירה