שחקני נבחרת ישראל עומדים בהמנון הלאומי לפני המשחק מול הולנד בטוקיו דום, 13 במרס, 2017, בטוקיו, יפן (צילום: מאט רוברטס\גטי אימג'ס\JTA)
מאט רוברטס\גטי אימג'ס\JTA

מתחת לרדאר נבחרת הבייסבול הישראלית תנסה לעשות היסטוריה

בזמן שתשומת הלב הלאומית מופנית לנבחרת ההתעמלות האמנותית, גם נבחרת הבייסבול עשויה להעפיל היום לאולימפיאדה ● הנבחרת מורכבת ברובה משחקנים לשעבר בליגה האמריקאית, שקיבלו אזרחות כדי לייצג את המדינה ("כל אחד מהם היה לפחות שבועיים בארץ")

לפני עשר שנים, לפיטר קורץ היה חזון. הוא רצה שלמדינת ישראל תהיה נבחרת בייסבול בינלאומית – שלא רק תשתתף בטורנירים חשובים, אלא גם תנצח בהם.

קורץ, שמשמש כנשיא וכמנהל של הנבחרת, גייס שחקני בייסבול בכירים לשעבר לנבחרת – כולם יהודים אמריקאים – ואפילו שכנע אותם לעבור לישראל במסגרת חוק השבות. בסך הכל, 12 שחקנים קיבלו אזרחות כדי להתקבל באופן רשמי לנבחרת האולימפית, ביניהם דני ולנסיה, טיי קלי, ניק ריקלס ובן וונגר.

לאחרונה, סרט תיעודי בשם Heading Home: The Tale of Team Israel החל להיות מוקרן בבתי קולנוע בארצות הברית, לאחר בכורה שקטה בדצמבר 2018.

והיום, 22.9.2019, נראה שהגשמת החלום הזה קרובה מאי-פעם.

נבחרת ישראל עלתה למשחקי ההעפלה לאולימפיאדת 2020, הנערכים השנה באיטליה, לאחר שניצחה את צרפת באליפות האירופית ב-13 בספטמבר.

משחקי ההעפלה של אירופה\אפריקה למשחקים בטוקיו החלו ביום רביעי, וישראל התחילה בסערה אותם, עם ניצחון 0-3 על ספרד. לאחר מכן ישראל הביסה את הולנד 1-8 ביום חמישי, וגם את איטליה 2-8.

בסוף השבוע, הנבחרת הפסידה 7-4 לצ'כיה, אך אם תנצח את דרום אפריקה היום (ראשון) בצהריים – היא אכן תעפיל לראשונה לאולימפיאדה. נבחרת דרום אפריקה נחשבת חלשה יחסית, כך שהסיכויים של ישראל אינם רעים בכלל.

עשרה שחקני בייסבול אמריקאים מראים את תעודות הזהות החדשות שלהם לאחר שקיבלו אזרחות ישראלית, במשרדי רשות האוכלוסייה וההגירה ביפו, ב17 באוקטובר, 2018 (צילום: נבחרת ישראל בבייסבול, דרך JTA)
עשרה שחקני בייסבול אמריקאים מראים את תעודות הזהות החדשות שלהם לאחר שקיבלו אזרחות ישראלית, במשרדי רשות האוכלוסייה וההגירה ביפו, ב17 באוקטובר, 2018 (צילום: נבחרת ישראל בבייסבול, דרך JTA)

רגע לפני המשחק המכריע, שוחחנו עם קורץ.

איך זה לדעת שיש לישראל סיכוי להגיע למשחקים האולימפיים?

"זה חלום שהתגשם עבורי. היה לי חזון ב-10 השנים האחרונות לנצח באליפות האירופית. זו הייתה הפעם הראשונה של ישראל באליפות דרג א'. להצליח לעשות את זה כשיש משחקי העפלה לאולימפיאדה, זו תחושה מדהימה. זה כיף גדול".

איך אתה מרגיש שהנבחרת הזו צמחה להיות כה מצליחה?

"אני עובד על זה מאז משחקי ההעפלה ל- World Baseball Classic ב-2012, כשעלינו לשם בפעם הראשונה. היום, 12 מאותם שחקנים הם אזרחים ישראלים המשחקים עבור ישראל על המגרש, זה היה מרגש.

"הם מחויבים לשחק בשביל ישראל ולהיות איתנו כחלק מהתכנית. כל אחד מהם היה לפחות שבועיים בישראל. יש שחקנים שבאים לגור בישראל בהמשך.

"הנבחרת שלנו מתחת לגיל 18 הגיעה למקום הראשון במשחקי ההעפלה אירופים. הרבה ישראלים צופים במשחקים וזה מרגש".

מהן הציפיות שלך להמשך?

"היעד שלי היה להגיע למשחקי ההעפלה לאולימפיאדה. עכשיו כשעשינו את זה, עם כמה משחקים נגד כל אחת מהנבחרות האחרות, המשחק האחרון הוא קריטי. יש לנו מגישים טובים מאוד, ואנחנו רוצים לרשום תצוגה טובה. הכל יכול לקרות".

מי בלט בתור מנהיג הנבחרת?

"אין ספק שבלייק גיילן הוא המנהיג שלנו. הוא עשה את העבודה בשקט, אבל הוא החובט הכי טוב שלנו. מיץ' גלייזר וזאק פנפרס היו מעולים.

"יש לנו חמישה צברים ישראלים בנבחרת, ושלושה מהם פתחו במשחק האחרון באליפות האירופית מול ספרד. הם צברים שגדלו בישראל ונמצאים בתכנית".

נשיא ומנהל נבחרת ישראל בבייסבול, פיטר קורץ (צילום: באדיבות איגוד הבייסבול הישראלי)
נשיא ומנהל נבחרת ישראל בבייסבול, פיטר קורץ (צילום: באדיבות איגוד הבייסבול הישראלי)

איך זה לעבוד איתם מול השחקנים לשעבר מהליגה בארה"ב?

"טיי קלי ודני ולנסיה הם שחקנים מקצוענים שיודעים להתנהל, מה לעשות ואיך לבדר. זו הרפתקה מהנה עבורם משום שייצוג ישראל הוא דבר חשוב עבורם. הם גאים מאוד ללבוש את המדים, במיוחד שהתקווה מתנגנת. יש לנו שכבות שונות של שחקנים. אנחנו הנבחרת החכמה ביותר נכון לעכשיו, עם בוגרי ייל והארוורד".

מה זה יהיה בשבילך להעפיל למשחקים האולימפיים?

"וואו. אלו יהיו 11 חודשים מדהימים של להיות נבחרת אולימפית. 11 חודשים של גיוס כספים, מינוף הכותרות בעיתונים, הבאת החברים לאימונים ובדיקות בישראל. זו תהיה חוויה מדהימה.

"זה יעזור לבייסבול לצמוח בצורה מדהימה בישראל. שמעו בישראל על ה-WBC, אך הגעה למשחקים האולימפיים תהיה חוויה גדולה יותר עבור הישראלים משום שהם יעריכו את זה יותר. ישראל לא עלתה עם ספורט קבוצתי מאז שנות ה-1970".

עוד 511 מילים
סגירה