חילופי האשמות בין הממשלה לצה"ל: "הצבא מנסה לגלגל אחריות לקבינט"

שר בקבינט אמר לחדשות 12, כי התדרוכים של הרמטכ"ל לתקשורת שונים מהתמונה שהציג בקבינט ● בצה"ל מעריכים שהפסקת האש לא תחזיק מעמד בלי מהלכים מדיניים והומניטריים של הממשלה

 ירי רקטות מרצועת עזה, ה-4 במאי 2019 (צילום: Rahim Khatib/Flash90)
Rahim Khatib/Flash90
ירי רקטות מרצועת עזה, ה-4 במאי 2019

הפסקת האש בין ישראל לחמאס והג'יהאד בעזה נכנסה לתוקף היום בבוקר, ובצה"ל מזהירים כי הפסקת הלחימה לא תחזיק מעמד אם לא תלווה בצעדים נוספים. לפי פרשן חדשות 12 רוני דניאל, בצה"ל מעריכים שדרושים מהלכים מדיניים והומניטריים כדי לשמר את השקט בין הרצועה לישראל.

המבחן הקרוב יהיה בשישי הקרוב, כאשר יתחדשו צעדות ההפגנה על הגדר בין ישראל לעזה. לפי דיווחים פלסטיניים, ישראל ניסתה להתנות את הפסקת האש בכך שלא יהיו הפגנות שישי, אלא שהפלסטינים סרבו לכך. החמאס והג'יהאד האיסלאמי ספגו מכה קשה במהלך היומיים האחרונים, בבכירים, מבנים ותשתיות שנפגעו מתקיפות צה"ל.

בתוך כך יש חילופי האשמות בין הקבינט לצה"ל, ושר בקבינט אומר לחדשות 12 כי "נדהמנו מהתדרוכים של הצבא. הם לא תואמים את ההערכה שהרמטכ"ל הציג בקבינט, זה ניסיון של הצבא לגלגל את הכדור לקבינט". גורמים בקבינט מדברים גם על נסיבות מיוחדות וחשאיות שהצדיקו את הפסקת סבב הלחימה. זאת, בדומה לסבב הקודם שככל הנראה הופסק בגלל הטיפול במנהרות בצפון. מירי רגב רמזה על כך כשאמרה לחדשות 12 ש"גדעון סער לא נמצא בסוד העניינים". רגב התייחסה לביקורת שהשמיע סער בבוקר, כשמתח ביקורת על הפסקת האש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להפסקת הלחימה בעזה, ואמר כי "ביומיים האחרונים הרגנו עשרות מחבלים של החמאס והג'יהאד האיסלאמי, הפלנו מגדלי טרור, שינינו את כללי המשחק, אך עם זאת זו לא סוף המערכה ולכן הנחיתי את צה"ל להשאיר את הכוחות ברצועה".

עוד 215 מילים
סגירה