קטאר תעביר לפלסטינים חצי מיליארד דולר

קטאר תעביר 300 מיליון דולר לתקציב הרשות הפלסטינית ו-180 דולר לפרויקטים הומניטריים ● בישראל מעריכים שנתניהו יאפשר לקטאר לחדש את העברות הכספים השוטפות לחמאס ● מנהיג חמאס הודה לקטאר על החלטתה

אמיר קטאר שיח' תמים בן חמד (צילום: AP)
AP
אמיר קטאר שיח' תמים בן חמד

נסיכות קטאר במפרץ הפרסי תעביר בקרוב לפלסטינים סיוע בהיקף של כ-480 מיליון דולר. כך דיווחו אמש (ב') סוכנויות הידיעות. בפרסומים, שיוחסו לשר החוץ הקטארי, לא צויין האם הכסף מיועד לשטחי יהודה ושומרון או לרצועת עזה.

לפי ההודעה שיוחסה לשר החוץ הקטארי, "קטאר תעביר 300 מיליון דולר במענקים והלוואות כדי לסייע לתקציבי החינוך והבריאות של הרשות הפלסטינית. 180 מיליון דולר נוספים יוזרמו לסיוע חירום וסיוע הומניטרי ולסיוע לפרויקטים של האו"ם בפלסטין וכן לשיקום רשת החשמל הפלסטינית".

הרשות הפלסטינית נמצאת במשבר תקציבי קשה שמאיים על קיומה, מאחר והיא מסרבת מאז סוף 2018 לקבל מישראל את כספי המסים הפלסטיניים שישראל גובה עבורה, שמהווים כשני שליש מתקציבה. זאת, כיוון שישראל דורשת שהכסף לא יועבר למשפחות האסירים והמחבלים.

"העברת הכספים הקבועה תימשך"

ההערכה היא שהעברת הכספים הקטאריים לרשות תתבצע בנוסף להעברת הכספים הקבועה של 30 מיליון דולר מקטאר לממשלת חמאס ברצועת עזה. ההעברה הופסקה לפני מספר שבועות מסיבה לא ידועה.

בתקשורת הישראלית פורסמו אתמול הדלפות מישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה שלשום לפיהן נתניהו יאפשר לקטאר לחדש את העברת הכספים החודשית לחמאס במסגרת ההבנות שאיפשרו את הפסקת האש שסיימה את סבב הלחימה.

במהלך הלחימה, חיסל צה"ל את חאמד אחמד עבד חורי, טרוריסט וחלפן כספים מרצועת עזה  שהעביר כספים מאיראן לזרוע הצבאית של חמאס ולג'יהאד האיסלאמי. דובר צה"ל הודיע אחרי החיסול כי "פעילותו של עבד חורי תרמה באופן משמעותי לקידום פעילות הטרור ולהתעצמותם הצבאית של ארגוני הטרור ברצועת עזה".

"לא מפסיקה לתמוך בפלסטינים"

מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה הודה לקטאר על החלטתה להעביר לפלסטינים 480 מיליון דולר. "אנו מודים לקטאר על המענק המכובד, שמטרתו לסייע לעמידתו האיתנה של העם הפלסטיני בגדה וברצועה. קטאר לא מפסיקה, גם בתנאים הקשים ביותר, לשמור על סולידריות ולתמוך בפלסטין ובעם הפלסטיני".

 

 

עוד 259 מילים
סגירה