משטרת ישראל הגיעה לגרמניה לחקור את פרשת הצוללות

חוקרי להב 433 גבו בגרמניה עדות משני מנהלים בחברת טיסנקרופ על חלקה בפרשה 3000 ● דובר טיסנקרופ: "מדובר בגביית עדות בלבד ולא בחקירה באזהרה. אנחנו לא מופתעים מקיום החקירה״

אילוסטרציה: צוללת של חיל הים (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
אילוסטרציה: צוללת של חיל הים

חוקרי להב 433 נמצאים בעיר בוכום בגרמניה, ומבצעים שם השלמות חקירה בפרשת הצוללות – "תיק 3000" יחד עם חוקרי של הפרקליטות הגרמנית.

החוקרים גבו עדות ממנהל בכיר ומנהל בכיר לשעבר, בחברת הצוללות הגרמנית טיסנקרופ, בדבר חלקה של החברה בפרשה.

דובר חברת טיסנקרופ, טים פרול-ג'רבה, מסר ל"זמן ישראל": "מדובר בגביית עדות בלבד ולא בחקירה באזהרה. אנחנו לא מופתעים מקיום החקירה. להבנתנו החקירה משלימה את זו שביצענו אנחנו ושלא מצאה פגם בהתנהלות החברה. נמשיך לשתף פעולה עם הרשויות הגרמניות והישראליות, שמבצעות את תפקידן ובודקות את החשדות לפי החוק. לדעתנו אין לחקירה הזאת 'קייס'".

מיחידה לה"ב 433 נמסר: "אנחנו לא מתייחסים לפרסומים בחו"ל".

"בפרקליטות שוקלים לחקור את נתניהו"

תחת הכותרת "פרשת הצוללות" מסתתר חשד להטיית מכרזים הקשורים ברכש צוללות מ"טיסנקרופ" של חיל הים של ישראל בשנים 2009-2017. המשטרה המליצה להגיש כתב אישום בפרשה נגד תא"ל אבריאל בן יוסף, מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר צ'ייני מרום, ונגד עורך דינו האישי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דוד שומרון, באשמת שוחד, מרמה והלבנת הון. החקירה התבססה על עדותו של איש העסקים והקצין לשעבר בחיל הים מיקי גנור.

לאורך החקירה ואחריה נשמעו קריאות רבות בציבוריות הישראלית לחקור האם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מעורב בפרשה. נתניהו העיד בפרשת הצוללות אך לא נחקר בה כחשוד. נשמעו גם קריאות לחקור חשד שנתניהו ומקורביו סייעו בעסקות של טיסנקרופ למכירת צוללות למצרים.

לאחרונה התברר שנתניהו החזיק עד לשנת 2010 בשותפות עם בן דודו, נתן מיליקובסקי, מניות בחברה שסיפקה שירותים לטיסנקרופ שהניבו לו רווח גדול.  מיד עם פרסום אחזקותיו של נתניהו בחברה חזר בו גנור מעדות המפתח שלו בפרשה. בעקבות זאת, פורסם כי בפרקליטות ובמשטרה שוקלים לחקור את נתניהו כחשוד בפרשה.

עוד 252 מילים
סגירה