הפרקליטות ביטלה את הסכם עד המדינה עם גנור

פרשת הצוללות לאחר שמיקי גנור חזר בו מעדותו בפרשה ומסר עדות שסותרת את עדותו הקודמת בפרשה 3000, הודיעה לו פרקליטת מיסוי וכלכלה כי הסכם עד המדינה עמו מבוטל

מיקי גנור (צילום: יונתן סינדר פלאש 90)
יונתן סינדר פלאש 90
מיקי גנור

פרקליטות מיסוי וכלכלה ביטלה את הסכם עד המדינה עם איש העסקים וקצין חיל הים מיקי גנור ב"פרשת 3000" – חקירת החשד לשחיתות ברכישת הצוללות לחיל הים.

במכתב שנשלח לבאי כוחו של גנור הודיעה פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, עו"ד ליאת בן ארי שוויקי, נכתב: "גנור הפר את הסכם עד המדינה שנחתם עמו. זאת, בשל מסירת גרסאות השונות באופן מהותי מגרסאות קודמות שמסר בסמוך ולאחר חתימת ההסכם ובשל הפגיעה במהימנותו הנגזרת ממסירת גרסה חדשה זו".

"בנוסף, החל מיום 23.3.2019 ועד לשחרורו של גנור למעצר בית, החליט גנור להפסיק לשתף פעולה והחל לשמור על זכות השתיקה – פעולה שאף היא כשלעצמה מהווה הפרה של התחייבויותיו לפי ההסכם".

"לאחר שנשקלו טענותיהם של באי כוחו של גנור, הוחלט לבטל את הסכם עד המדינה איתו על כל המשמעויות הנגזרות מכך, לרבות היכולת  להשתמש גם בהודעותיו של גנור עצמו כנגדו וכנגד אחרים ובכל המסמכים שמסר"

בפרקליטות שוקלים לחקור את נתניהו"

תחת הכותרת "פרשת הצוללות" מסתתר חשד להטיית מכרזים הקשורים ברכש צוללות מ"טיסנקרופ" של חיל הים של ישראל בשנים 2009-2017.

המשטרה המליצה להגיש כתב אישום בפרשה נגד תא"ל אבריאל בן יוסף, מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר צ'ייני מרום, ונגד עורך דינו האישי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דוד שומרון, באשמת שוחד, מרמה והלבנת הון. החקירה התבססה על עדותו של גנור.

לאורך החקירה ואחריה נשמעו קריאות רבות בציבוריות הישראלית לחקור האם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מעורב בפרשה. נתניהו העיד בפרשת הצוללות אך לא נחקר בה כחשוד. נשמעו גם קריאות לחקור חשד שנתניהו ומקורביו סייעו בעסקות של טיסנקרופ למכירת צוללות למצרים.

נתן מיליקובסקי (צילום: Drew Altizer Photography)
נתן מיליקובסקי (צילום: Drew Altizer Photography)

לאחרונה התברר שנתניהו החזיק עד לשנת 2010 בשותפות עם בן דודו, נתן מיליקובסקי, מניות בחברה שסיפקה שירותים לטיסנקרופ שהניבו לו רווח גדול.  מיד עם פרסום אחזקותיו של נתניהו בחברה חזר בו גנור מעדות המפתח שלו בפרשה. בעקבות זאת, פורסם כי בפרקליטות ובמשטרה שוקלים לחקור את נתניהו כחשוד בפרשה.

בימים אלה נמצאים חוקרי להב 433 של משטרת ישראל בגרמניה וגובים עדויות מבכירים ובכירים לשעבר של טיסנקרופ בפרשה.

עוד 299 מילים
סגירה