ישראלים רבים עומדים נדהמים מול האדישות של ציבור גדול במדינות המערב כלפי הזוועות שחוללו אנשי חמאס ואספסוף עזתי ביישובי הדרום. ציבור ליברלי, המזוהה יותר מכל עם קדושת חיי אדם, עם התנגדות לאלימות, עם גישה שוויונית לבני אדם באשר הם – מתעלם מהטרגדיה הנוראה. וגרוע מכך – מאשים את ישראל באחריות למה שאירע.
כמה מהסיבות לכך קשורות לסכסוך הישראלי פלסטיני ולמאפייניו הייחודיים, וסיבות אחרות נובעות מתהליכים עולמיים, שבהם משתלב הסכסוך.
ד"ר דפנה מוסקוביץ עוסקת בהוראת היסטוריה, בהכשרת מורים ובכתיבת תכניות לימודים במדעי הרוח.
בשנות השבעים הייתי הכי קרוב מאי-פעם בימי חיי להיות בעלים, או לפחות היורש, של נכסים ומזומן בשווי מוערך של 60 מיליון מארק גרמני – באותם ימים עדיין לא הומצא היורו, והמארק המערב-גרמני היה מטבע רציני וחזק ובשימוש בינלאומי, כמעט כמו הדולר.
הייתי באותם ימים בחור צעיר ורווק, שלמד סוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל-אביב והתפרנס מעבודתו כמרכז שבט צופים. בעבודתי זאת, שאותה אהבתי מאוד, נהגתי להוציא את החניכים מהשבט לטיולים רבים בסופי שבוע.
מבצע "כנפי דרור" יצא לדרך מרגשת. חטופות ראשונות חזרו הביתה. ועדיין לא ברור האם הפסקת האש הזמנית תוליך להפסקת המלחמה. האם בנימין נתניהו יוסיף להיאחז בנוסחה המטורללת של "מלחמה עד לניצחון המוחלט".
וגם אני חוששת מהשלכות צפויות של מלחמה שאין רואים את סופה, "מלחמה שאף פעם לא די לה", כמאמר יהודה עמיחי. נזקיה כבר ניכרים. התמשכות המלחמה כבר פוגעת בלכידות החברתית, בכלכלה, במשמעת של החיילים המותשים.
שלומית טנא היא עיתונאית לשעבר (ב"על המשמר" ובהמשך ב"ידיעות אחרונות")..יוצאת קיבוץ. ב-1981 החלה בסיקור עיתונאי שוטף של הקיבוצים.
"כרגע אנחנו בתקופה אפלה שהאופטימיות הריאליסטית היא לראות איך אני מגן על הילדים שלי"
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
חסרה במאמר המעניין הזה המושג המגדיר את הליברליזם של השמאל! למול ליברליזם כלכלי (שוק חופשי, קפיטליסטי) של הצד הימני של המפה.
הליברליזם מהצד השמאלי מאופיין בפרוגרסיביות לפי תפיסתו, את יחסי הכוחות בחברה יש להפוך על פיהם. יש להתקדם באמצעים מהפכניים, ומכאן הנקודות המשיקות למהפכנות ואקטיביזם פוליטי-לאומי של קבוצות מיעוטים בחברה האמריקאית.
לעומתם הליברלים מהימין הכלכלי מאופיינים בשמרנות. בערכים שמרניים של משפחה, חברה, קהילה ומדינה.
וכאן מתגלים הפערים וההשלכות של שטחיות המבט:
החברה השמרנית, דתית, דכאנית של מוסלמים בעולם ובישראל נשענת על מהפכנים פרוגרסיביים.
לדעתי אין דרך רציונלית להציג את חוסר המוסריות שמאחורי ההפגנות בערי בירה בצפון אמריקה ומערב אירופה, מבלי להעלות את מקומו של הפן האנטישמי העומד מאחורי כל זה.
אנטישמיות היא הגרעין המתכסה באידיאולוגיות שטחיות והמקדשות אלימות על פי תפיסתו של פרנץ פנון, שהטיף וכתב רבות על הצורך להתנגד לתרבות המערב המדכא.
תיאור מעמיק ומפורט של הבעיה. הסבר רציונאלי ואמין לתמיכה של השמאל הליברלי בעולם המערבי בפלשתינאים. מזה עדיין לא ברור איך הסברה טובה יותר תצליח לגשר על על המשיחיות והדורסנות של ממשלות ישראל בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה לכל ניסיון להגיע לפתרון לא אלים של הבעיה. הסברה שתצליח לגשר על הפערים האלה תצליח אולי להביא לאהדה רבה יותר לישראל בקרב הציבור הליברלי בעולם המערבי..אישית לא ברור לי איך ניתן לגשר על זה… בכל אופן תודה על הפוסט מאיר העיניים