המועצה הארצית לתכנון אישרה את תוכנית הבנייה ברכס לבן בירושלים

המועצה אישרה את שינוי תוכנית המתאר המחוזית באופן שיאפשר את יישום התוכנית השנוייה במחלוקת להרחבת ירושלים לכיוון דרום-מערב● התוכנית כוללת בנייה של כ-5,000 יחידות דיור על שטחים ירוקים ברכס לבן שבהרי ירושלים; התושבים באזור וארגוני הסביבה זועמים

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום (ג') את השינוי בתוכנית המתאר המחוזית של ירושלים באופן שיאפשר את תוכנית הבנייה השנויה במחלוקת ברכס לבן.

התוכנית כוללת הקמת שכונת מגורים כ-5,000 יחידות דיור וכ-300 יחידות דיור מוגן על שטחים ירוקים ששטחם הכולל מגיע לכ-840 דונם ברכס לבן שבהרי ירושלים, בין שכונת קריית מנחם שבדרום-מערב ירושלים, מושב אורה והפארק הלאומי עמק רפאים.

כעת תוחזר התוכנית לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שהעבירה אותה לוועדה הארצית בשל הצורך שינוי תוכנית המתאר.

לתוכנית הוגשו אלפי התנגדויות של תושבי ירושלים, פעילים סביבתיים וארגוני הגנת הסביבה, והיא עמדה במרכזו של דיון ציבורי סוער במשך שנים ארוכות.

לדברי מנהל מחוז ירושלים במשרד הבינוי והשיכון, משה מרחביה: " מדובר בתוכנית חשובה לירושלים,ובבשורה לזוגות הצעירים ולאוכלוסייה בעיר. התוכנית מציעה פתרון במתן קרקע משלימה לתוכניות פינוי בינוי המתוכננות בעיר שיוסיפו גם הן לא מעט יחידות דיור. ירושלים ממשיכה  להשתדרג ולהתפתח."

מהחברה להגנת הטבע, המתנגדת לתוכנית בחריפות ונאבקת נגדה, נמסר: "החברה להגנת הטבע הפועלת לשמירה והגנה על רכס לבן בפרט ועל הרי ירושלים בכלל תמשיך ותפעל לשמירת ערכי הטבע והנוף בירושלים וסביבתה באמצעים העומדים לרשותה".

 

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
חלמאות לשמה. איזור ירוק, יפהפה, שמורת טבע אמיתית שתיהרס על ידי בניה מאסיבית של בנייני שיכון מכוערים וללא הכנת תשתית מספקת מבחינת כבישים, קווי תחבורה ציבורית ובתי ספר. עוד טימטום של חוסר... המשך קריאה

חלמאות לשמה. איזור ירוק, יפהפה, שמורת טבע אמיתית שתיהרס על ידי בניה מאסיבית של בנייני שיכון מכוערים וללא הכנת תשתית מספקת מבחינת כבישים, קווי תחבורה ציבורית ובתי ספר. עוד טימטום של חוסר תכנון ומחשבה קדימה לטובת רווח כספי מהיר.

עוד 167 מילים ו-1 תגובות
סגירה