סער: "כשתהיה התמודדות על הנהגת הליכוד, אתמודד"

עוד כתב גדעון סער: "איש אינו כופר בתפקידו של ראש הממשלה כיו"ר הליכוד" ● הקבינט יתכנס מחר ● שקד: "המפתחות בידיים של ליברמן, פרץ וכחול-לבן" ● ארדן: "עודה משקר ומסית נגד המשטרה" ● עודה: "המשטרה צריכה לכסח את ארגוני הפשיעה" ● מרים פרץ קוראת לאחדות ● אלי אבידר: "נתניהו צריך להחזיר את המנדט"

גדעון סער (צילום: Hadas Parush/Flash90)
Hadas Parush/Flash90
גדעון סער
07:48 עריכה

סוכן השב"כ לשעבר גונן בן יצחק (שכותב כאן, בזמן ישראל, פוסטים מרתקים –  למשל, על התפרקות הדמוקרטיה במדינת ישראל) מסביר בטוויטר ש"הרבה אנשים לא מבינים שמנדלבליט משת"פ של נתניהו" ומנמק את קביעתו הנחרצת, פרשה אחר פרשה – מניגוד עניינים בתיק הצוללות (3,000) ועד הימנעות תמוהה מאישום בשוחד בפרשות 1,000 ו-2,000. "העימות בינו לנתניהו הוא הצגה לציבור", הוא טוען.

07:54 עריכה

שמואל רוזנר מביא במעריב כמה דוגמאות לכך שאמונו של הציבור במוסדות המדינה הולך ופוחת:

"רק מעט יותר ממחצית ממצביעי הימין בבחירות האחרונות (54%) מאמינים בטוהר הבחירות בישראל. עם זאת, כפי שתיארו פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי בממצאים שפרסמו השבוע, "לאחר חודשים של ירידה, יש החודש עלייה ברורה בשיעור המשיבים שיש להם אמון בטוהר הבחירות – כלומר, שהתוצאות שפורסמו תואמות את ההצבעה בפועל".

"לא מיותר לציין שיש קשר ברור בין רמת שביעות הרצון מתוצאות הבחירות (רק 13% מבוחרי הליכוד מרוצים, לעומת 62% מבוחרי כחול לבן) למידת האמון בכך שהתוצאות אכן משקפות את ההצבעה", מוסיף רוזנר.

09:36 עריכה

נדב אייל (חדשות 13) משתף קטע קצרצר שכתבה המשוררת דליה רביקוביץ' ז"ל בשנת 1996, לאחר ניצחונו של בנימין נתניהו בבחירות ועלייתו לשלטון בפעם הראשונה. בעוד זמן קצר נדע האם נבואתה התגשמה במלואה.

09:57 עריכה

המגיש והעיתונאי הממלכתי והשקול יעקב אחימאיר מתייצב, באופן די נדיר, לצד מצביעי הימין שזכו אמש, באולפן שישי (חדשות 12), לכינוי הבעייתי "ילידים", על ידי אמנון אברמוביץ.

האחרון, רק נזכיר, ספג לאחרונה עלבון מאלירז שדה ב"ליכוד טי.וי", שאמר "אתה נראה טיל, אמנון", בהתייחסו לצלקות שעל פניו – זכר לפציעה ממלחמת יום הכיפורים.

11:13 עריכה

בכיר אמריקני אומר לעיתון בשפה הערבית הרואה אור בלונדון, אל חיאת, כי ממשל טראמפ יפרסם את הפרק המדיני של עסקת המאה לאחר הקמת ממשלה בישראל – גם אם בראשה יעמוד בני גנץ. "יישום התכנית יימשך בין שלוש לחמש שנים", אמר הבכיר.

11:41 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ הבחין בכך ששר התחבורה בצלאל סמוטריץ התייחס בציוצו לערביי ישראל כאל "אורחים" – ובכך שמדובר באמירה מקוממת ומפלגת לא פחות, אם לא הרבה יותר, מאמירת זיהוי התהליכים של יאיר גולן:

13:02 עריכה

ח"כ תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי), בשבתרבות ברמת גן: "השר ארדן כשל בתפקידו לשמור על ביטחון הציבור". ח"כ זנדברג אמרה את הדברים בהתייחסה למחאה ההולכת ומתעצמת בקרב הציבור הערבי בישראל נוכח האלימות הבלתי מרוסנת והלא מטופלת במגזר.

"הכנסת השביעה השבוע 107 חברי כנסת ויותר מ-10 אחוז מחברי הכנסת לא נכחו בהשבעה בגלל שהם שייכים לציבור שבימים אלה נלחם על חייו, על זכותו הבסיסית לצאת מהבית מבלי להירצח. זה דבר דרמטי שאם היה פוקד כל ציבור אחר היה מרעיד את המדינה".

.תמר זנדברג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
.תמר זנדברג (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
13:59 עריכה

המאבק נגד האלימות בחברה הערבית מתעצם: ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) מעדכן בלו"ז המחאה הצפוי לשבוע הקרוב. כרגע, נראה שהולך להיות סוער ומעניין: המאבק החברתי של המגזר זוכה לתמיכה ממנעד פוליטי רחב הרבה יותר מזה שזוכה לו המאבק הלאומי-הגדרתי שלו.

ייתכן שהעלאתו לסדר היום, גם אם באופן "כפוי", תורמת משהו ליחסים בין הצדדים – יהודים וערבים: המבט אל תוך החברה הערבית, בניגוד לפריזמה הבין-מגזרית, נוטע כאן אולי, זרעים של חמלה, של אמפתיה ושל שיח מחודש.

או שהוא ספין. אחד מהשניים. איך אומר טראמפ? נראה מה יהיה.

18:56 עריכה

ההתרחשות הפוליטית הבולטת במהלך השבת היתה המחאות על גל האלימות והשימוש בנשק חם בחברה הערבית.

ההפגנות התקיימו במספר רב יחסית של ערים ומוקדים. לפי דיווח ב-Ynet, מפגינים חסמו את כביש 444 בין טירה לכוכב יאיר, באום אל פאחם הפגינו נשים ליד תחנת משטרה, ומוקדם יותר היו הפגנות גם בדיר חנא וכפר כנא בצפון. אתמול יצאו לרחובות אלפים במחאה על אותו עניין.

ח"כ אחמד טיבי, (המשותפת), דיווח היום שביום חמישי הקרוב תצא שיירת מכוניות מכל היישובים הערביים למסע שיסתיים מול לשכת ראש הממשלה בירושלים. כמה ימים לאחר מכן מתוכננות גם הפגנות מול המשטרה ברמלה ובנצרת וכן שביתת רעב של ראשי הציבור הערבי.

19:16 עריכה

מרים פרץ קוראת לממשלת אחדות. כלת פרס ישראל ששכלה את שני בניה, מצטרפת לנשיא המדינה ואומרת הערב כי "הציבור אמר בבחירות שהוא רוצה אחדות… התוצאות הסופיות מראות שאין הכרעה, העם הוא גם זה וגם זה, צריך למחפש את המכנה המשותף, אין אדם שלא רוצה לראות כאן ממשלה של יחד, שמחפשת את טובת עם ישראל.

"תמיד יהיו אי הסכמות לגבי השלום אבל בואו נחפש את המשותף, למה תהיתקע בסיפור המפריד. יש קווים אדומים לכל אחד, אבל אפילו בתפילה, כשאומרים עושה שלום במרומיו, האדם צועד שלושה צעדים אחורה, עמיחי כתב ש'מהמקום שבו אנחנו צודקים לא יצמחו פרחים'", אמרה פרץ, והתייחסה בין היתר לשאלה על ההבטחה של כחול-לבן ואחרים שלא לשבת בממשלה עם נתניהו.

"ניתן ללכת לאורו של מתווה ריבלין, אנחנו ראויים לממשלה שתאחד ותגבש אותנו", סיכמה פרץ.

19:32 עריכה

"בחרנו להיות עם הצעירים ברחובות" אמר הערב איימן עודה בהתייחס לאי ההשתתפות של חברי המשותפת בהשבעת הכנסת. עודה התראיין ל"פגוש את העיתונות", ודיבר בעיקר על ההפגנות נגדר אוזלת היד של המשטרה בטיפול באלימות בחברה הערבית:

"הממשלה צריכה למגר את כנופיות הפשע, הנשק הבלתי מורשה, דמי החסות והשוק האפור. די לשקר של השר ארדן, האנשים התייאשו מזה שהמשטרה לא עושה כלום", הוסיף עודה בהתייחס לשאלה על הדרישה לסגור את משטרת אום אל פאחם.

"כשיהודי נרצח המשטרה מפענחת את הרצח, כשערבי נרצח אין פענוח. מה שצריך לעשות זה לכסח אותם, את ארגוני הפשע המאורגן בקרב החברה הערבית ואני קורא למשטרה לעשות את זה. מה זה לקרוא להם להביא את הנשק? מה הם ילדים בכתה א'? מה תפקידה של המשטרה? אין דבר טוב בנשק הזה, אם זה מופנה נגד יהודים, ערבים או בטחון המדינה – 80% מהנשק הזה מגיע מהצבא הישראלי. ההוכחה חלה על המשטרה, היא לא עושה כלום בגלל שהיא גזענית. אני מוכן לכל שיתוף כדי למגר את האלימות והפשיעה".

בהתייחס לדיווחים על פניית נתניהו לח"כים ערבים לפני הבחירות בבקשת תמיכה, אמר עודה כי "נתניהו רצה להקים ממשלה בהישענות על ח"כים ערבים? אנחנו הכי רחוקים מהימין ונתניהו, אנחנו הכי רחוקים מממשלת נתניהו, יכול להיות שפנו וביקשו לגבי סוגיות קונקרטיות, אנחנו נגד, לא שיתפנו פעולה עם נתניהו. השאלה היא לאן פניה של הממשלה, במידה ויהיה לגנץ את האומץ של רבין אנחנו נלך בדרכו של תופיק זיאד אבל אין לגנץ את האומץ, הוא לא בשל לגוש חוסם. אם יהיו בחירות נוספות נעלה ל-15 מנדטים.

"המשיחי הסהרורי הזה עלול להיות השר לבטחון פנים ולפגוע בנו", הגיב עודה לדבריו של השר בצלאל סמוטריץ', על כך שהערבים זמניים בישראל.

19:51 עריכה

דפנה ליאל, ("פגוש את העיתונות"): מדוע נתניהו לא לחץ לך את היד?

איילת שקד, (יו"ר ימינה): "נכנסתי לפוליטיקה כדי לעבוד ולהשפיע, כן לחץ לא לחץ זה פחות חשוב. ההחלטות שלי הפוליטיות, המקצועיות הן לפי מה שטוב לישראל. גוש ה-55 זה הדבר הנכון לימין בישראל. שיתוף הפעולה הוא נכון. כולנו מאוחדים בעמדה שהבלוק הזה יישאר. כחול-לבן לא צריכים לפסול את החרדים והדתיים לאומיים, אם רוצים אחדות אז שתהיה אמיתית, הסכמנו למתווה הנשיא של ממשלה חצי-חצי בין הגושים, אם אחדות אז עד הסוף.

"אם ליברמן ופרץ יצטרפו זה הכי טוב, גם כחול-לבן. אפשר להקים ממשלה, לא צריך לדרדר את המדינה לבחירות בפעם השלישית. אנחנו מוכנים לשבת עם כולם. המפתחות בידיים של ליברמן, פרץ וכחול-לבן. אנחנו מוכנים לשבת עם כולם ומאוחדים מאחורי נתניהו.

19:57 עריכה

ארדן מאשים את עודה:

20:04 עריכה

עוד מהפאנל של "פגוש את העיתונות":

ח"כ אלי אבידר, (ישראל ביתנו): "בפגישה בין ליברמן לנתניהו הוא ביקש לדבר על תחבורה בשבת, חוק הגיוס ונתניהו שם את זה בצד כי הוא קשור לחרדים. דוד ביטן, לך יש הסכם עם איימן עודה! אם המצב הבטחוני כל כך קשה למה לא מתכנס הקבינט?"

ח"כ דוד ביטן (ליכוד): "צריך להיות עיוור כדי לא לראות את ההתפחויות באזור. אתה קיבלת תדרוך מלפיד. ללפיד אין סיכוי שתהיה רוטציה אבל הוא עדיין לא נותן לגנץ ללכת לאחדות.

ח"כ מאיר כהן, (כחול-לבן): "אי אפשר לשים מציאות ביטחונית כל פעם שמגיעים למבוי סתום ונתניהו משתמש בזה כדי להגיד 'אל תגעו בי'. ראש הממשלה צייץ ביום רביעי והאשים את לפיד שמסכל ממשלת אחדות, בחמישי לפיד זז הצידה. האיש הזה, פעמיים שם את האגו בצד. נתניהו לא ישים לעולם את האגו שלו בצד.

20:07 עריכה

ליברמן אומר שמצב חירום בטחוני באזור מחייב אחדות:

מחר נציין 46 שנים לפרוץ מלחמת יום כיפור. מלחמה שהצלקות שהותירה וזיכרון נופליה חקוקים בלב החברה הישראלית לעד. לצד…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שבת, 5 באוקטובר 2019

20:11 עריכה

גלנט מתייצב מאחורי נתניהו:

20:14 עריכה

רם בן ברק, (כחול-לבן), רוצה אחדות אבל בלי נתניהו בראשות הממשלה:

20:27 עריכה

תומכי נתניהו ומתנגדיו בשכונת היועמ"ש בפתח תקוה. מחר ומחרתיים יתקיים השימוע בתיקי 1,000 ו-2,000.

20:50 עריכה

ישיבת קבינט מחר אחה"צ.

21:56 עריכה

ח"כ עפר שלח מכחול לבן תוקף את ראש הממשלה: "אין ציניקן גדול מנתניהו כשזה מגיע לשימוש בענייני ביטחון לצרכים פוליטיים. אל תאמינו להפחדות שלו. הכל אצלו פוליטי, הכל ביבי"

22:01 עריכה

לאחר הסערה שעורר עם הציוץ "אני מוכן", מיד עם הודעתו של נתניהו על קיום פריימריז לראשות המפלגה ובעקבות העובדה שיתקיים כינוס בו יאשררו חברי הליכוד את התמיכה בנתניהו גדעון סער מגיב – "כינוס המרכז אינו נחוץ. איש אינו כופר בתפקידו של ראש הממשלה כיו"ר הליכוד".

לגבי התמודדותו לראשות הליכוד, כתב סער: "כשתהיה התמודדות על הנהגת התנועה – כפי שיזם לפני ימים ספורים ראש הממשלה עצמו – אני אתמודד".

סגירה