נתניהו יזמות עסקית בע״מ

AP Photo-Pavel Wolberg, Pool) (צילום: בנימין נתניהו מקבל תידרוך על סיפון אח"י אילת, 2009)
בנימין נתניהו מקבל תידרוך על סיפון אח"י אילת, 2009
בנימין נתניהו מקבל תידרוך על סיפון אח"י אילת, 2009

המספרים 1000, 2000, 3000, 4000 נראים לכם יבשים ומשמימים?

במקום לקבל סחרחורת מכל הפרטים הקטנים ולהתבלבל מהסרבול של הניסוחים המשפטיים, תורידו את העיניים ותראו את פרח היזמות העסקית המלבלב הזה:

לחצו לפתיחת המפה
(לחיצה על כל אלמנט תפתח חלונית עם הנתונים וסיפור המעשה)

פרחי היוזמה החופשית

קחו לדוגמא את בני הדודים נתניהו את מיליקובסקי. תראו איך הופכים 4 מיליון ל16 מיליון תוך 3 שנים! ככה זה כשאתה ראש ממשלה של מדינה קטנה וריכוזית שהביטחון בראש מעייניה. כל שאתה צריך הוא לרכוש כמה צוללות וכלי שיט (כלי הנשק היקרים בעולם), לדאוג שזה יהיה מחברה שבן הדוד שלך הוא ספק שלה ובן דוד אחר מייצג אותה, למכור את המניות שלך בזמן והופ – אתה עשית קופה, בני הדודים שלך עשו קופה, והחברה עצמה – גם היא עשתה את שלה.

תראו איך הופכים 4 מיליון ל-16 מיליון תוך 3 שנים! כל שאתה צריך זה לרכוש כמה צוללות וכלי שיט (כלי הנשק היקרים בעולם), מחברה שבן דודך ספק שלה ובן דוד אחר מייצג אותה, ולמכור את המניות שלך

בקיצור, שימו לב כמה יזמות מסתתרת מאחורי תיקי 1000, 2000, 3000 ו-4000:

1. נתניהו ופלא צמיחת מניות סידריפט

2. לעשות קופה על רכישת צוללות וכלי שיט נוספים שאין בהם צורך ובניגוד לדעת שר הבטחון, הרמטכ"ל ומפקד חיל הים – מינויי נתניהו (דוד שרן, ראש הסגל לשעבר, אבריאל בר יוסף, סגן ראש המל"ל לשעבר), מקורבים (מודי זנדברג) ובני דודים (נתן מיליקובסקי ודוד שמרון).

3. להפריט ולחתוך קופון – כשהבן דוד שלך הוא ראש ממשלה, אפשר לאיים על עובדי צה"ל מקצוענים ומסורים ולהפריט מספנות. תשאלו את דוד שמרון ולקוחו מיקי גנור. לא הצליח הפעם? יצליח בפעם הבאה!

4. סייבר זה הכסף הגדול – ואם אתה מחבר למיזם שלך את ראש המל"ל, אז בכלל! ככה זה כשנפגשים אצל ראש הממשלה, פורחות הזדמנויות (למילצ'ן, פאקר ויוסי כהן)

5. לעשות חיבורים עסקיים שאתה מרוויח מהם, וגם כאלו שיועילו לך להשיג את רצונך, ככה נתניהו משדך בין המיליארדר המקורב לן בלווטניק לנוני מוזס, וככה הוא מסייע למילצ'ן עם ערוץ 10! בשביל מה הוא ראש ממשלה?

רוקם התחרה

אז אם הייתם קצת פחות חמוצים ומרירים וקצת יותר יצירתיים ובעלי יוזמה, הייתם מתפעלים גם אתם מאמנות טוויית הקשרים הזו. שנים של עבודה שקטה ומדוייקת, של מינוי האדם הנכון למקום הנכון ולזמן הנכון, של שיבוץ מיליארדרים רעבים, של קירוב וריחוק, של תכנון מעגלים לטווח רחוק כדי שיבשילו לעת פקודה. כמו פתית שלג והמבנה האדריכלי המופלא שלו שמתגלגל להר גדול, ככה נראית מפת הקשרים שמסתתרת מאחורי המספרים 1000, 2000, 3000 ו- 4000!

אז אם הייתם קצת פחות חמוצים ומרירים וקצת יותר יצירתיים ובעלי יוזמה, הייתם מתפעלים גם אתם מאמנות טוויית הקשרים הזו. שנים של עבודה שקטה ומדוייקת

ושימו לב לחיבורים הפנימיים בין הנפשות הפועלות! אמנות אמיתית.

לחצו לפתיחת המפה
(לחיצה על כל אלמנט תפתח חלונית עם הנתונים וסיפור המעשה)

אסתי סגל מכורה לנתונים ולביג דאטה ומנגישה אותם באינפוגרפיקה והדמיית נתונים (data story telling), אקטיביסטית שלא מפסיקה לנסות לשנות את העולם. חיה בתל אביב אצל פצפונת וסוזנה החתולות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
אסתי סגל, את אישה מדהימה ,לוחמת צדק והאמת הזו חייבת לצאת לאור , לא בטפטוף אלא במבול, לא מפוזר אלא יחד ,לעיני כול בערוץ טלויזייה ,בלתי תלוי ,ומול כלל הציבור ברייטינג שיא. וגם על אסדות הג... המשך קריאה

אסתי סגל, את אישה מדהימה ,לוחמת צדק והאמת הזו חייבת לצאת לאור ,
לא בטפטוף אלא במבול, לא מפוזר אלא יחד ,לעיני כול בערוץ טלויזייה ,בלתי תלוי ,ומול כלל הציבור ברייטינג שיא. וגם על אסדות הגז והמעונות ורשות המיסים . כל המידע מפי אלה שהיו איתו, כל תיקי החקירה חייבים להיחשף לכלל הציבור בלחץ מיליון איש.
על הפגנה ברשת
על ערוץ טלויזייה חופשי משליטה
על משאל עם בלתי תלוי בקרב כול העם באמצעים טכנולוגיים
על קמפיין מרהיב ומעורר מתים שיעיר את העם לכל זה
על גיוס מובילי דעה מכל קצווי הקשת שיתמוך בזנה
על דיוור המהפכה לכל לב ומחשב ומחוץ לישראל
על זה אני עמל, יומם וליל 🙂
נפגשנו פעם הגיע העת שניפגש שוב. חג שמח אישה יקרה
יוםטוב משה

עוד 420 מילים ו-5 תגובות
סגירה