בפרקליטות הופתעו מעוצמת הביקורת על היעדרות בן ארי

חצי מהציבור מתנגד לממשלת אחדות בראשות נתניהו, ו-42% תומכים בה - כך עולה מסקר "וואלה! ניוז" ● סמוטריץ' קורא למזג את האיחוד הלאומי והבית היהודי ● נתניהו גינה את האלימות בחברה הערבית; טיבי: "בוקר טוב, אליהו" ● השר אמסלם: המשטרה צריכה להחליט אם היא מתמקדת בסיגרים של נתניהו או ברצח נשים ● כ"ץ: לא לגיטימי בעת הזו להתמודד נגד נתניהו על ראשות הליכוד

אביחי מנדלבליט, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
אביחי מנדלבליט, היום
07:39 עריכה

היום השלישי לשימוע ראש הממשלה. הבוקר יתחיל בהמשך הדיון בתיק 4000, לאחר שפרקליטיו של בנימין נתניהו ביקשו עוד כמה שעות לסיים את הצגת הטיעונים. עיקר היום השלישי במשרד המשפטים יוקדש לתיק 1000 – פרשת המתנות – במסגרתה קיבל נתניהו מאיש העסקים ארנון מילצ'ן מתנות בשווי מאות אלפי שקלים.

בתיק זה מואשם נתניהו בכפוף לשימוע במרמה והפרת אמונים ועוסק בטענות כי ראש הממשלה ורעייתו קיבלו ממילצ'ן תכשיטים, סיגרים ושמפניות. סנגוריו צפויים לטעון כי מתנות אלה ניתנו להם בשל חברות אדוקה שנרקמה לאורך השנים, וכי שווי המתנות נמוך בהרבה מזה המופיע בכתב החשדות.

07:42 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צפוי להגיש ביום חמישי הבא את ההצעה שלו למתווה ממשלה. ח"כ מטעם מפלגתו, יבגני סובה: "אנחנו עדיין מאמינים שראש הממשלה נתניהו ובני גנץ יתעשתו וייפגשו. בלי בלוקים ובלי סיפורים מסביב".

בראיון לאפי טריגר בגל"צ הוסיף סובה: "אם באמת רוצים לדבר על קווי היסוד של הממשלה – האתגר הביטחוני זו באמת אחד הבעיות שבגללן צריך להקים ממשלת אחדות. כשמדברים על פרסונלי, מי הראשון, מי השני – אתה מבין שזה לא רציני".

07:46 עריכה

הפלונטר הפוליטי. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בימים האחרונים סבב התייעצויות טלפוני עם ראשי מפלגות בלוק הימין, לגבי החזרת המנדט לנשיא.

לפי הדיווח בכאן רשת ב', ההתלבטות היא – נתניהו מעוניין להחזיק במנדט כשליברמן יציג את מתווה האחדות שלו לאחר יום כיפור ולראות האם תיק 4000 יקרוס בשימוע, מה שעשוי להקל עליו להרכיב ממשלה בכל זאת.

07:50 עריכה

ח"כ נפתלי בנט מימינה: "צריך לעשות הכל כדי להקים פה ממשלה ולא ללכת שוב לבחירות"

לפי בנט, ששוחח עם אריה גולן בכאן רשת ב', "גם אני אשלם מחיר אישי", בפעם הקודמת ששילם מחיר אישי זה עבד לו. עוד הוסיף: "יש פשרה טובה על השולחן. אני מפציר בצד השני שיגיד כן ונשביע ממשלה בישראל".

08:09 עריכה

על רקע גל האלימות במגזר הערבי, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר הבוקר: "יש ארבעה דברורים – כנופיות פשע, נשק בלתי מורשה, פרוטקשן ושוק אפור. מי שיכול לטפל בזה – זה אך ורק המשטרה. נבקש טיפול מיידי. ממש להכות בהם"

08:54 עריכה

השר יובל שטייניץ התייחס הבוקר בכאן רשת ב' לפריימריז בליכוד שבוטלו: "לצד הברכות על האנרגיות אני מאוד שמח על ההחלטה של ראש הממשלה להימנע מהפריימריז המיותרים כי אין ערעור על מנהיגותו של נתניהו"

עוד הוסיף שטייניץ: "אני וגם שרים אחרים טענו שזה אבסורד. בעצם כחול לבן כל הזמן מדברים ומפמפמים על מרד בליכוד ועכשיו יצטייר כאילו אנחנו עושים הליך דמוקרטי בהשפעת כחול לבן ששם אפילו אין גרם של דמוקרטיה. הקודקודים ממנים את כולם וגם את עצמם".

09:55 עריכה

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הבוקר, עם הגיעו למשרד המשפטים לקראת השימוע בתיק 1000, כי "נשלים היום את הדיון בתיק 4000 ונעבור לתיקים האחרים. כשאנחנו נסיים את הטיעונים, לא יהיה מנוס מסגירת התיקים. אנו מאמינים שכך יהיה ואנו מצפים שכך יהיה".

10:54 עריכה

שר התקשורת דודי אמסלם מהליכוד עורר הבוקר סערה לאחר שאמר על אלימות נגד נשים: "משטרת ישראל צריכה להחליט האם סדר העדיפויות העליון שלה הוא לחקור את הסיגרים של ראש הממשלה או לשים את החוקרים האלה במקומות אחרים".

את הדברים אמר אמסלם בראיון לחדשות 12, על רקע דבריה של אחותה של מיכל סלה שנדקרה על מוות על ידי בעלה, שהאשימה את הממשלה על כך שלא העבירה את התקציבים לתוכנית למניעת אלימות נגד נשים.

"משטרת ישראל צריכה לפעול בתחום הזה ביתר שאת וזו לא רק שאלה של תקציבים. זו שאלה של סדרי עדיפויות", הוסיף השר.

ח"כ אורנה ברביאי מכחול לבן, תקפה את אמסלם: "הבנו, בהשוואה לסיגרים, חיי נשים הם הפקר. ליקוי מאורות"

11:20 עריכה

הפיצול בימינה נדחה עד להודעה חדשה, כך הודיעו גורמים בוועדה המסדרת של המפלגה.

הדיון בפיצול אמור היה להתקיים ב-15:30, אך מאחורי הקלעים היו חילוקי דעות משמעותיים סביב הפיצול, על רקע האפשרות של בחירות נוספות בחודשים הקרובים.

11:57 עריכה

שר החוץ ישראל כ"ץ על הודעתו של גדעון סער כי יתמודד לראשות הליכוד במידה שיתקיימו פריימריז: "זה לא לגיטימי להתמודד מול נתניהו בנקודת הזמן הזו. אם הבחירות המקדימות היו מוגדרות כדי להעביר מסר לכנסת ה-22".

עוד אמר כ"ץ בראיון ל-ynet: "אני לא שם אותו על שולחן הניתוחים. אולי עוד אנשים היו מכריזים על התמודדות. אני אמרתי שביום שנתניהו יפרוש, אני אתמודד".

13:15 עריכה

הפרקליטה שהובילה את חקירות רה"מ נעדרת משני ימי שימוע, כך מדווח כתב חדשות 13 אביעד גליקמן

13:41 עריכה

על רקע גל האלימות בחברה הערבית ולאחר שרבים תקפו אותו על התנהלותו, השר לביטחון פנים גלעד ארדן מציג בטוויטר מסמך מדו"ח מבקר המדינה. המסמך מציג לטענתו את הקושי בטיפול בסוגייה. "מערכת אכיפה טובה ככל שתהיה, לא תוכל לפעול ללא שיתוף פעולה אזרחי", כתב.

בין היתר עולה מהמסמך שצירף השר, כי הנפגעים מעבירות האלימות לא מוכנים להגיש תלונה במשטרה, העדים מסרבים למסור מידע למשטרה מחשש לפגיעה והיעדר ממצאים פיזיים בעקבות זירות אירועים שנוקו.

14:59 עריכה

בניגוד להודעת היועץ המשפטי לממשלה מהשבוע שעבר – הדיונים היום בשימוע לראש הממשלה נתניהו עוסקים בתיק 2,000 ולא בתיק 1,000, כך מדווח כתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן. הסיבה היא שפרשת מוזס, שנידונה היום, קשורה לפרשת בזק-וואלה, שעמדה על סדר היום עד כה.

15:20 עריכה

אין רוב בקרב הציבור בישראל לממשלת אחדות בראשות נתניהו – כך עולה מסקר "וואלה! ניוז" שמתפרסם היום. לפי הסקר, רק 42% מהאזרחים תומכים במתווה שכזה, בעוד שחמישים אחוזים מתנגדים (שמונה אחוזים השיבו שאינם יודעים). בקרב המרכז-שמאל שיעור ההתנגדות עולה ל-68%, כש-26% תומכים. בקרב הימין רק 54% תומכים ו-41% מתנגדים.

לפי הסקר, שבו השתתפו 513 נשאלים, לו היו הבחירות נערכות כיום, היו מקבלים הליכוד וכחול לבן מספר זהה של מנדטים – 33. לעומת זאת, אם בראש הליכוד היה עומד סער, היה הליכוד מקבל 26 מנדטים, בעוד כחול לבן הייתה נותרת עם 33 מנדטים.

לשאלה מי המתאים ביותר לעמוד בראש הליכוד השיבו 35% נתניהו, 29% סער ו-5% יולי אדלשטיין. לעומת הנתונים בקרב כלל הציבור, בקרב אנשי ימין זוכה נתניהו ל-54% תמיכה, סער ל-24% ואדלשטיין ל-5%. גלעד ארדן וישראל כ"ץ זכו בשני המדגמים לאחוז עד שני אחוזי תמיכה.

הסקר נערך ביום חמישי האחרון בטלפון ובאינטרנט על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף איי-פאנל. טעות הדגימה המירבית היא 4.4%+.

15:35 עריכה

האלימות בחברה הערבית, רצח נשים בידי בני זוגן, מותם של פועלי בניין? ראש הממשלה מפרסם פוסט נוסף שעוסק – זהירות, ספויילר – בו עצמו.

15:54 עריכה

הדיווח על כך שהפרקליטה ליאת בן ארי, שמובילה את חקירת נתניהו, נעדרת היום ותיעדר גם מחר מהשימוע לראש הממשלה בשל חופשה – זוכה לתגובות רבות ברשת.

עמית סגל, חדשות 12

אביעד גליקמן, חדשות 13

ציון נאנוס, חדשות 12

אלדד יניב, פעיל פוליטי

אלמוג בוקר, חדשות 13

ברוך קרא, חדשות 13

16:19 עריכה

יושב ראש הבית היהודי, רפי פרץ: הפיצול של ימינה ייצא לפועל; הדחייה היום היא רק עניין טכני. אם זה לא קרה היום זה יקרה מחר. פרץ אמר את הדברים למירב כהן באתר "כיפה".

16:41 עריכה

הפרקליטות הודיעה לבית המשפט, שבעקבות טענות של עובדים במעון ראש הממשלה, נערכת בדיקה בעניינו של אב הבית, אפי אזולאי – כך דיווח אביעד גליקמן מחדשות 13.

16:58 עריכה

אלי בן-דהן, שבשבוע שעבר הסתיימה כהונתו בת שש השנים בכנסת, אומר שיפעל לאיחוד של הבית היהודי, האיחוד הלאומי – תקומה, עוצמה יהודית ונעם. בראיון לאתר "ערוץ 7" אמר בן-דהן, שיושב ראש האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', פנה אליו בעניין זה, וביקש ממנו לפעול למען איחוד השורות בציונות הדתית. לדבריו, תחילה יש לאחד בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ואחר כך גם יתר המפלגות.

אלי בן-דהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אלי בן-דהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כיום מתכוון בן-דהן להקדיש את זמנו ללימודים בישיבת מרכז הרב בירושלים.

17:14 עריכה

מחר אמור להתקיים בבית המשפט דיון בתביעתה של שירה רבן, שעבדה במעון ראש הממשלה, אולם הפרקליטות מבקשת לדחות את הדיון בחודשיים בשל מידע שקיבלו ועשוי להיות רלוונטי לדבריהם של שניים מהעדים – כך דיווח אמוץ שפירא בתאגיד השידור כאן.

17:26 עריכה

שלשום שיתף שר התחבורה ויושב ראש האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', סרטון, שבו נראה אדם יורה באוויר, לצד הכיתוב "קלנסווה, היום, במסגרת ההפגנות נגד אלימות", אולם בדיקה שנעשתה בתאגיד השידור כאן מצאה שזהו סרטון שצולם לפני ארבעה חודשים בג'סר א-זרקא. היורה, אגב, נעצר והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

17:52 עריכה

לראשונה מאז הבחירות, התכנסה ישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני.

18:19 עריכה

לאחר הבקשה לדחות את הדיון שיתקיים מחר בעניינה של עובדת מעון ראש הממשלה שירה רבן, בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע שדיון ההוכחות אכן ייערך כמתוכנן, אך העדות של אב הבית אפי אזולאי ועדותה של ליאורה בביאן יידחו – כך דיווח אמוץ שפירא בתאגיד השידור כאן. עורך הדין של משפחת נתניהו, יוסי כהן, אמר שהחלטת בית הדין פוגעת בטקטיקה של ההגנה.

18:21 עריכה

חבר הכנסת אחמד טיבי מגיב לפרסום של תאגיד השידור כאן, לפיו הציוץ של סמוטריץ' איננו נכון –

18:55 עריכה

ראשי הרשימה המשותפת ויושב ראש הרשויות הערביות, מודר יונס, ייפגשו עם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ועם נציגים מהמשטרה ביום חמישי הקרוב כדי לדון על האלימות בחברה הערבית – כך מסר חבר הכנסת אחמד טיבי.

18:56 עריכה

אחרי שעתיים וחצי, הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. היה זה הכינוס הראשון של הקבינט מאז הבחירות לכנסת.

19:09 עריכה

כתב תאגיד השידור כאן, אוריה אלקיים, מביא מדבריו של הנשיא ריבלין –

19:37 עריכה

ממשרד ראש הממשלה נמסרה הודעה לגבי האלימות בחברה הערבית

ראש הממשלה בנימין נתניהו מוקיע את מעשי הרצח והאלימות בחברה הערבית.

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם השר לביטחון פנים ארדן וממלא מקום המפכ"ל כהן, וסוכם על הקצאת כוחות נוספים והגברת האכיפה כדי להמשיך להיאבק בתופעת האלימות.

ראש הממשלה קורא להנהגת הציבור הערבי לנהוג באחריות ולשתף פעולה עם הרשויות במטרה להביא לשינוי מהותי במצב. כמו כן, ראש הממשלה קורא לציבור להימנע מהפעלת כל סוג של אלימות במסגרת המחאה.

ראש הממשלה נתניהו: "על כולנו לפעול באחריות ובשיתוף פעולה כדי להילחם באלימות".

19:44 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה הגיב להודעת נתניהו על האלימות בחברה הערבית: "המבחן של כל ההצהרות הוא החלטת ממשלה לתוכנית מערכתית למאבק באלימות, ושתתחיל ליישם אותה לאלתר".

עוד מסר עודה כי "לא ייתכן שעשרים אחוז מהאוכלוסיה חייבים לשבור את הכלים ולחסום כבישים כדי שהממשלה תתחיל לטפל בבעיה שגובה את חייהם של חפים מפשע כבר שנים ארוכות. אני קורא למשטרה לנהוג במפגינים כאזרחים ולא אויבים. נעשה כל מה שנדרש כדי לחיות בחברה ללא נשק".

עמיתו של עודה לסיעה, אחמד טיבי, הגיב גם הוא להודעת ראש הממשלה: "בוקר טוב, אליהו. אחרי ימים של שתיקה מול מעשי רצח והפגנות בכל הארץ נזכר נתניהו להוציא הודעה כדי לצאת ידי חובה. נפגשנו איתו, ראשי המשותפת, בשנת 2015, והוא הבטיח הרים וגבעות, וכמובן, שכח לקיים. נתניהו כראש ממשלה אחראי על שפיכות הדמים והשתוללות הנשק והכנופיות, אבל אפשר לומר כי המחאה של הציבור מתחילה לגעת גם במי שחשבו שאנו חצר אחורית ודמנו סמוק פחות".

19:53 עריכה

שר הפנים אריה דרעי פועל לשלילת תושבותו של מייסד תנועת החרם על ישראל, עומאר ברגותי, בשל הפרת אמונים. דרעי הורה הערב לרשות האוכלוסין וההגירה להכין חוות דעת משפטית בנושא. דרעי מסר כי "מדובר באיש שעושה הכל כדי לפגוע במדינה, ולכן אסור לו ליהנות מהזכות להיות תושב ישראל".

20:10 עריכה

בפרקליטות הופתעו מעוצמת הביקורת שנמתחה על היעדרה של בן ארי – כך דיווח אביעד גליקמן בחדשות 13. ברוך קרא דיווח כי במשרד המשפטים יש מי שסבורים שהיעדרותה של בן ארי היא טעות חמורה בשיקול הדעת, והדבר מעורר את הקונספירציה, שלפיה הפרקליטה כבר קיבלה החלטה, ולכן נוכחותה אינה נחוצה.

20:25 עריכה

הסתיים יום השימוע השלישי בתיקי נתניהו. ביום זה נדונו תיק 4,000 ותיק 2,000. מחר יתחדשו הדיונים.

20:34 עריכה

בחדשות 13 הציג הערב רביב דרוקר שלושה מתוך חמישה מקרים שבהם פעל נתניהו בענייניו של ארנון מילצ'ן, שאותו הוא הגדיר כאדם המקורב לו מאוד.

נתניהו פנה למזכיר המדינה ג'ון קרי ולשגריר האמריקאי דן שפירו לגבי אישור הוויזה של מילצ'ן. הבעיות של איש העסקים בנושא החלו אחרי שהודה בטלוויזיה שעבר על החוק האמריקאי כדי לסייע לישראל בפרויקט הגרעין.

מילצ'ן ונתניהו במסיבת עיתונאים בכנסת (צילום: פלאש 90)
מילצ'ן ונתניהו במסיבת עיתונאים בכנסת (צילום: פלאש 90)

נתניהו פעל גם להאריך בחוק את הפטור ממיסים לתושבים חוזרים, דבר שהיה מסייע למילצ'ן. בעדות של לפיד, שכיהן כשר אוצר בממשלת נתניהו, הוא סיפר שראש הממשלה פנה אליו בעניין זה. לפיד אמר שהוא לא חש לחץ מצד נתניהו בעניין. לפיד גם נועד בעצמו עם מילצ'ן בנושא, והוא פנה לרשות המיסים, שהתנגדה ליוזמת הארכת הפטור.

כן פעל נתניהו בעניין בעלות אפשרית של מילצ'ן על גוף ממוזג של "קשת" ו"רשת", זאת במטרה ששליטה של אדם שמיודד עם נתניהו תסייע לצמצם את הביקורת על ראש הממשלה בחברת החדשות.

בתיק זה פועלים פרקליטיו של נתניהו להראות שורה של מקרים שבהם פקידי ציבור ונבחרים פעלו בניגוד עניינים ולא הועמדו לדין פלילי.

20:50 עריכה

מבקר המדינה הקודם יוסף שפירא התעלם מחוות דעתו של היועץ המשפטי במשרדו, פרופסור יורם רבין, שאמר שרק ועדת ההיתרים יכולה לקבוע אם לאשר לנתניהו ללוות כסף מחברו, ספנסר פרטרידג'. בהתאם להנחיית שפירא, אישר רבין לפרקליטי נתניהו ליטול את ההלוואה, אך אמר למבקר המדינה שעליו לעדכן את ועדת ההיתרים, אך האחרון לא עשה כן. מחר תעתור התנועה לטוהר המידות לבית המשפט בטענה שהמבקר פעל במקרה זה בחוסר סמכות.

21:35 עריכה

חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד השיק היום את ספרו האוטוביוגרפי "רץ למרחקים ארוכים". כשברקת לצידה, שרה הזמרת שרית חדד את להיטה "אתה תותח" באירוע ההשקה. בעבר, אגב, שרה חדד את השיר לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושנים קודם לכן, ליד ראש הממשלה אריאל שרון.

באירוע נכחה אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו.

האוטוביוגרפיה, שראתה אור בהוצאת ידיעות ספרים ומתפרסת על פני 352 עמודים, נמכרת ב-118 ש"ח.

21:45 עריכה

בסביבתו של נפתלי בנט פנו לראש הממשלה כדי שימנה את חבר הכנסת לשר בממשלה – כך דיווח הערב מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן. בנט הכחיש את הדברים.

ביוני האחרון פיטר נתניהו את שרת המשפטים שקד ואת שר החינוך בנט לאחר שהשניים לא עברו את אחוז החסימה עם מפלגתם, הימין החדש.

21:55 עריכה

בצלאל סמוטריץ' באירוע הרמת כוסית של האיחוד הלאומי שבראשו הוא עומד: יש להתמזג עם הבית היהודי. אין הצדקה לקיומן של שתי מפלגות. סמוטריץ' אמר שיפנה בנושא לרפי פרץ, שעומד בראש הבית היהודי.

22:25 עריכה

בבית היהודי מסוייגים מיוזמת סמוטריץ' להתמזג כעת עם האיחוד הלאומי – כך מדווח יקי אדמקר מ"וואלה! ניוז".

רפי פרץ (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
יושב ראש הבית היהודי רפי פרץ, הערב (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
סגירה