הסתיים היום האחרון בשימועו של ראש הממשלה נתניהו

פרקליטי נתניהו קיבלו זמן להגיש סיכומים בכתב עד סוף סוכות ● השר ארדן: השקעת המשאבים תעשה עם הח"כים הערבים או בלעדיהם ● מוקדם יותר אמר ח"כ טיבי מהרשימה המשותפת: "מיכל סלה נרצחה באופן פראי, לא אגיד שהגברים היהודים דוקרים את נשותיהם" ● לאחר שלא הגיעה להעיד בדיון משפטי, דובר מטעמה של נתניהו מסר: "נאמר לה לא להגיע"

בנימין נתניהו (צילום: גילי יערי. פלאש 90)
גילי יערי. פלאש 90
בנימין נתניהו
07:06 עריכה

דיווח במעריב: לפי גורמים שונים במערכת הפוליטית, מאחורי הקלעים בחן הליכוד אפשרויות לפנות לחברי כנסת בכמה סיעות, על מנת לבדוק היתכנות של עריקה. ניסיונות אלה, כך דוח, לא נשאו פרי עד כה.

נוכח זאת, בליכוד מתקשים להסביר מדוע נתניהו בוחר שלא להחזיר בינתיים את המנדט לנשיא. יש הטוענים כי ראש הממשלה מעדיף להמתין עד לאחר יום הכיפורים, שכן יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הצהיר כי בכוונתו לפרסם את מתווה האחדות שלו, אם וכאשר הליכוד וכחול לבן לא יגיעו להבנות עד יום כיפור.

ליברמן, מצידו, נחוש לפרסם את המסמך המדובר ביום חמישי. לדברי גורמים המעורים בפרטים, המתווה של ישראל ביתנו כבר מוכן וממתין לפרסום.

07:08 עריכה

היום (שני) הוא היום האחרון לשימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיעסוק בתיק 1000. לאחר יום הכיפורים יחל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במרתון דיונים על מנת להגיע להחלטה בתיקי ראש הממשלה.

מנדלבליט ונתניהו . (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מנדלבליט ונתניהו . (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
07:10 עריכה

מדו"ח של המשרד להגנת הסביבה עולה כי שריפות במטמנות גרמו לעלייה של 28% בפליטת חומרים מסרטנים בשנת 2018. עוד מצאו במשרד להגנת הסביבה כי מגמת צמצום הזיהום במפרץ חיפה נמשכת ובתי זיקוק פולטים פחות בנזן מבתי זיקוק אחרים במערב אירופה. המשרד בדק את רמת הזיהום מ-570 מפעלים ואתרי פסולת ברחבי הארץ.

07:33 עריכה

שר החוץ וחבר הקבינט הביטחוני ישראל כ"ץ דוחה את הטענות לפיהן דיון הקבינט שהתקיים אתמול נועד להפעיל לחץ על בני גנץ להקמת ממשלת אחדות. בדבריו בראיון לאריה גולן (כאן רשת ב') קבע השר כץ כי הדיון התקיים אך ורק בשל שיקולים ביטחוניים והזכיר את מתקפת המנע הישראלית מול מתקפת הרחפנים של חיזבאללה כחלק מההתמודדות הישראלית מול האיום האיראני לשלוחותיו.

"אנחנו פועלים מול איראן בסוריה ובמקומות אחרים. הצלחנו לסכל לא מעט והאיראנים מאותגרים על ידינו", אמר השר כ"ץ, "הפוליטיקה נשארת מחוץ לחדר הדיונים.  נעשה את מה שצריך בלי כל קשר".

07:40 עריכה

על פי דיווח בישראל היום, ייתכן שהפיצול בימינה יתרחש רק אחרי החגים, אם כי לנוכח הנסיבות, עדיין לא ברור אם המהלך ייצא לפועל. גורמים המקורבים לסיעה אומרים כי הבקשה להתפצל כה מביכה, עד שנראה שאיש לא מוכן לעמוד מאחוריה.

07:46 עריכה

בכלכליסט דווח כי תקציב משרד הדתות מקופת המדינה והרשויות המקומיות עומד על 600 מיליון שקל, אבל הכנסות משירותי כשרות וקבורה מזניקות אותו למיליארד שקל בשנה. לצד הוצאות מנופחות על כוח אדם, הוגדל תקציב מנהלת הזהות היהודית פי 20.

07:51 עריכה

ספי עובדיה מחדשות 13 תוהה האם מישהו במשרד התרבות החליט להעניש את בני הקהילה האתיופיות היקרה בשל נתוני ההצבעה הנמוכים לליכוד. בניגוד לשנים קודמות החליט המשרד של רגב להפסיק תקצוב ההסעות מרחבי הארץ לעצרת חג הסיגד.

07:54 עריכה

ח"ג יועז הנדל (כחול-לבן), ל"הבוקר הזה" בכאן רשת ב': "צריך לטפל ביציבות השלטונית וזה צריך להיות האינטרס של מרבית האזרחים. אני שמח שנתניהו אימץ את נושא האחדות ושיש את מתווה הנשיא. עכשיו רק צריך לבוא ולדבר על איך מייצרים את ממשלת האחדות".

08:02 עריכה

מלשכתו של יו"ר העבודה עמיר פרץ נמסר: "העבודה-גשר וכחול לבן סיכמו על שיתוף פעולה אסטרטגי ולכל הידיעות האנונימיות אין כל משמעות. אנחנו חוזרים ומדגישים כי אין כל כוונה לנהל מו"מ או לשבת בממשלה בראשות נתניהו". 

בתוך כך, זאב קם מכאן חדשות מדווח כי בכירים במפלגת העבודה מותחים ביקורת על מפלגת כחול לבן, על כך שבמפלגתו של גנץ מסרבים לקבל את מתווה הנבצרות שהציע הנשיא ריבלין. לטענתם, המתווה טוב ומאפשר לכחול לבן להקים ממשלת אחדות עם הליכוד ועדיין לעמוד בהבטחה שלהם שלא יישבו תחת ראש ממשלה עם כתב אישום.

08:11 עריכה

שר החוץ ישראל כ"ץ: "הרמטכ"ל הבהיר שהוא יזם את הפרסומים על פעולת צה"ל לסיכול מתקפת הרחפנים האיראנית – משיקולים מקצועיים".

08:16 עריכה

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, מותחת ביקורת בגלי צה"ל על היעדרותה של ליאת בן ארי מהשימוע בתיקי נתניהו (נמצאת בחופשה משפחתית בחו"ל) "שיקול הדעת שלה לא נכון. היא דמות מפתח, היא הייתה צריכה להיות שם. לדיון הפיזי יש משמעות, זה לא כמו להגיש מכתב וסיכומים". 

08:24 עריכה

ניצב ג'מאל חכרוש, ראש המנהלת לשיפור שירותי המשטרה ביישובים הערביים, לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב': "בשבעה מקומות שבהם הקמנו תחנות משטרה – יש ירידה של 18% בפשיעה, אך יש מקומות שעדיין סובלים מחוסר שיטור". 

08:53 עריכה

עו"ד שוקי למברגר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה לקלמן וליברמן בכאן רשת ב', על היעדרות בן ארי: "העיסוק לא בריא. מי שנושא באחריות זה היועמ"ש ופרקליט המדינה – שהם המנהלים של פרקליטת המחוז, והם אלו שקבעו שהשימוע ייערך בתאריך הזה". 

08:57 עריכה

ממסמך פנימי של הליכוד שהגיע לידי "ידיעות אחרונות" עולה כי העובדים במצודת זאב הנחשבים למקורביו ונאמניו של נתניהו קיבלו את השכר הגבוה ביותר בתלוש עבור ספטמבר.

בראש הרשימה: מנכ"ל הליכוד צורי סיסו, הנחשב מקורב מאוד לבני הזוג נתניהו, שהשתכר 83,204 שקלים, כשעלות שכרו הגיעה לכ־99 אלף שקלים בחודש. אחריו בתור היו יועץ התקשורת יונתן אוריך קיבל 66,902 שקלים (עלות שכרו כ־77 אלף שקלים), יועץ הניו־מדיה טופז לוק השתכר 65,040 שקלים (עלות שכרו כ־71 אלף שקלים), ושרון דרטבה, גם הוא פעיל במחלקת הדוברות של הליכוד, שהרוויח 71,049 שקלים (עלות שכרו הגיעה ל־82 אלף שקלים).

מהליכוד נמסר בתגובה: "הסכומים מתייחסים לעבודה בתקופת הבחירות ואינם נכונים".

גורם בליכוד סיפר כי נתניהו מעדיף לשלם את שכרם של עובדיו הנאמנים דווקא באמצעות קופת הליכוד — כדי שיוכל לשלם להם שכר גבוה החורג מהמגבלות הקיימות על שכר עובדי ציבור: "ברגע שאתה עובד מפלגה ולא מדינה, אין הגבלה על השכר שאתה יכול לשלם לעובדים שלך. אם אתה רוצה לשלם משכורות גבוהות לעובדים, אתה יכול להעסיקם באמצעות המפלגה ולשלם להם שכר עתק".

09:06 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ, על היעדרותה של עו"ד ליאת בן ארי מהשימוע של ראש הממשלה נתניהו, ברדיו גלי ישראל: "זהו צעד לא ראוי. אולי רק מי שלא יכול להיות מפוטר מעבודתו מרשה לעצמו לצאת לחופשה ברגע כל כך חשוב. היא הרי מלווה את התיקים מהתחלה, לפעמים אולי גם עם מוטיבציית יתר".

.בצלאל סמוטריץ (צילום: פלאש 90)
.בצלאל סמוטריץ (צילום: פלאש 90)
09:09 עריכה

איילת שקד אצל ישי שנרב בגלי צה"ל: "יש הפשרה ביחסים בין בנט לנתניהו, אבל הדיווחים על ניסיון להצטרף לליכוד לא נכונים. אני שמחה שראש הממשלה נותן יחס ענייני לנציגי המפלגות".

לשאלה "אז למה מולך אין הפשרה?", ענתה שקד: "את זה תשאל את ראש הממשלה".

09:12 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ על מחיקת ההסכמים עם ישראל מספרי הלימוד הפלסטינים: "מחיקת העבר היא פיגוע לתקווה לעתיד טוב יותר".

09:29 עריכה

על פי דיווח של כאן חדשות, שרה נתניהו התייצבה נגד היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה שלומית ברנע ואמרה: "היא זממה להפליל את משפחת נתניהו מאחורי גבם".

09:32 עריכה

על פי דיווח בגלובס, צה"ל משלם את מחיר הכאוס הפוליטי: כך, למשל, מתעכב אישור של פרויקט טכנולוגי מסווג שהיקפו נאמד בכמה מאות מיליוני שקלים, ואמור לשמש את צה"ל בכל הגזרות הרלוונטיות – מאחר שאין מסגרת כספית ברורה שתאפשר לפי שעה את מימונו.

גם תכניות רכש של אמצעי לחימה מחברות ביטחוניות בארץ מתעכבות ואיתן גם מכרזים בנושאים שונים, תכניות פיתוח, התקשרויות חדשות ועוד.

09:44 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, בריאיון לרדיו ירושלים: "החברה הערבית אלימה – אמא יכולה שם לתת אישור לבן לרצוח את האחות כי היא יוצאת עם גבר שלא נראה למשפחה. זו חברה מאוד-מאוד ועוד אלף פעמים מאוד אלימה".

"הרבה מאוד סכסוכים שפה הם נגמרים בתביעה משפטית, שם שולפים סכין ושולפים נשק", הוסיף השר ארדן.

10:47 עריכה

בהמשך לידיעה שהופיעה כאן על זעמה של הגב' שרה נתניהו על היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו: יוסי כהן, פרקליטה של רעיית ראש הממשלה, ביקש היום, במהלך דיון בעניינה של עובדת מעון רה"מ לשעבר, שירה רבן, לזמן את ברנע-פרגו בטענה שהיא המקור לתלונות כנגד נתניהו בכל הנוגע ליחס הפוגעני, לכאורה, שקיבלו עובדי המעון.

10:55 עריכה

גלעד צוויק מישראל היום מגלה שמועדי השימוע לראש הממשלה פורסמו זה מכבר, כך שליאת בן ארי, לטענתו, ללא ספק הייתה מודעת להם כשבחרה לצאת לחופשה דווקא אז. מיותר לציין שיאיר נתניהו ריטווט אותו.

11:02 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, על דבריו השנויים במחלוקת של השר לביטחון פנים גלעד ארדן ("האלימות היא חלק מהתרבות הערבית"): "ארדן מעדיף להסתתר מאחורי טענות גזעניות ולזרוק את האחריות על הנרצחים. מספר הנרצחים בחברה הערבית לפני ארועי אוקטובר 2000 היה זהה לממוצע הארצי. לאחר שהמשטרה הפקירה את הרחובות שלנו לארגוני פשע וכנופיות מספר הנרצחים החל לעלות".

ח"כ עודה אמר את הדברים בתכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב' והוסיף: "יש ארבעה דברים ברורים: כנופיות פשע, נשק בלתי מורשה, פרוטקשן ושוק אפור. מי שיכול לטפל בזה – זה אך ורק המשטרה. אנחנו נבקש טיפול מיידי. ממש להכות בהם. הודענו שלא נשתתף בחתונות שיש בהן ירי. זה קורה עכשיו מעט. נרדוף אחרי כל אירוע כזה. אנחנו לא רוצים נשק כלל וכלל".

.איימן עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
.איימן עודה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
11:11 עריכה

אחמד טיבי מודיע מראש: בקרוב נוציא הודעה מסודרת בעקבות דבריו של השר ארדן –

11:15 עריכה

שעה לפני פתיחת הדיון בתביעה נגדה: שרה נתניהו ביקשה לא להגיע לבית הדין לעבודה. בתגובה להודעה הזאת, תוקפת אותה הנתבעת, עובדת מעון ראש הממשלה ("התובעת עושה דין לעצמה ומכתיבה את סדרי הדין") ודורשת למחוק את התצהיר שלה. 

11:19 עריכה

הכתב והפרשן הפוליטי של YNET אטילה שומפלבי מגבה את דברי השר ארדן בנוגע לאלימות בחברה הערבית: "מדייק וצודק".

11:23 עריכה

הכתב והפרשן הצבאי של חדשות 13 אור הלר מזהה רמיזה של דובר צה"ל לשר החוץ ישראל כ"ץ, שגילה מוקדם יותר הבוקר שהרמטכ"ל כוכבי נתן את ההוראה לסכל את מתקפת הכטב"מים של משמרות המהפכה:

11:36 עריכה

השופט המחוזי בדימוס פרופ' דן ביין לאראל סג"ל ודוד ורטהיים ברדיו 103fm: "אני מציע פיקוח הדוק יותר על מנגנון עדי המדינה. הסכם עד מדינה צריך להיכנס לתוקף רק אחרי אישור של שופט, שיהיה רשאי לעיין בתיק החקירה המשטרתי".

11:44 עריכה

בית המשפט המחוזי בלוד פסק: עד המדינה לשעבר מיקי גנור לא יוכל לצאת מהארץ בחודשיים הקרובים בשל "חשש כבד שימלט מאימת הדין". נכון לעכשיו, ההערכה היא שכתב החשדות נגדו בעניין מעורבותו בפרשת הצוללות יפורסם בתוך חודש-חודשיים.

לאחר מאבק משפטי שנערך בעניין בשבועות האחרונים, המחוזי לוד הפך למעשה החלטה של בית משפט, לפיה גנור יכול לצאת מהארץ אם ייתן ערבויות מספיקות.

מיקי גנור (צילום: יונתן סינדר פלאש 90)
מיקי גנור (צילום: יונתן סינדר פלאש 90)
11:52 עריכה

גם ח"כ יועז הנדל (כחול-לבן), כמו דובר צה"ל, רומז לשר החוץ ישראל כ"ץ שהדלפתו מישיבת הקבינט הייתה לא ראויה, בלשון המעטה: "מידע ביטחוני מקומו בחדרים סגורים ולא בקמפיין פוליטי".

11:56 עריכה

שר החינוך הרב רפי פרץ מביע כעס נוכח הידיעה על כך שההסכמים עם ישראל נמחקו מספרי הלימוד הפלסטינים: "ברשות מחרחרים מלחמה".

12:01 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, על הזעם של גורמים פוליטיים בישראל בעקבות הידיעה על הסרת ההסכמים עם ישראל מספרי הלימוד הפלסטינים: "כאילו שבישראל מלמדים על הסכם אוסלו ולא על חוק הלאום":

12:29 עריכה

החל הדיון בתביעה נגד שרה נתניהו על ידי העובדת שירה רבן. יוסי כהן, עורך דינה של שרה נתניהו: "היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה תצטרך להתייצב פה ולהסביר מדוע היא רודפת במשך עשר שנים את ראש הממשלה ורעייתו".

12:49 עריכה

סניגורה של שרה נתניהו, עורך הדין יוסי כהן, טען בפתיחת הדיון כי עצם עדותה של אשת ראש הממשלה היום תהווה פגיעה בזכויותיה המשפטיות. "אני מצטער על כך שהגברת נתניהו לא הגיעה", אמר, "זימנתי שלושה עדים לפניה וההערכה שלי הייתה שלא היינו מספיקים להגיע לעדות שלה".

השופט אייל אברהמי, בתגובה: "זה מקומם".

כזכור, בתצהיר שהגישה נתניהו במאי נכתב כי התובעת "חוזה חזיונות שווא וזקוקה בדחיפות לאבחון פסיכולוגי". נתניהו הכחישה בתצהיר את הטענות שהעלתה רבן, בהן כי הרימה את ידה בכוונה להכותה, עד שזו נאלצה לחמוק ממנה. "צריך רק לקרוא את הסעיף ולהבין שמי שבדה אותו כנראה לא היה מתקבל לעבודה אפילו ככתב רכילות בצהובון זול", אמרה.

12:59 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, על השרה מירי רגב: "זה מה שקורה כשלוקחים בהמה ושמים אותה במשרד התרבות". ליברמן אמר את הדברים לבן כספית, בריאיון שיפורסם במוסף יום הכיפורים של מעריב.

עוד הוסיף ליברמן בעניין רגב: "אינטלקטואל כמו ז'בוטינסקי, אם היה מקשיב דקה אחת למירי רגב שמתגאה בזה שמעולם לא החזיקה ספר של צ'כוב, הוא היה מתפלץ. זה עלבון לעם הספר".

כשנשאל האם ברצונו לחזור בו, נוכח יום הכיפורים המתקרב, על האמירה בנוגע למירי רגב, אמר ליברמן: "אני מתנצל מכל הלב בפני הבהמות. לליכוד של היום אין שום קשר לתנועה הרביזיוניסטית. זה אוסף של עסקנים – החל בשקרן העלוב ישראל כץ וכלה בחרד"לניק מובהק כמו שלמה קרעי. עבורם הליכוד זה רק הפלטפורמה לקריירה הפוליטית האישית".

על יחסיו עם יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר ליברמן: "בפוליטיקה אפשר לריב, להתווכח. בסוף אפשר לסלוח. שחקנים פוליטיים באים עם אינטרסים שונים. זו אינה בגידה. מבחינתי, מה שאריה עשה לי, זה בגדר בגידה. נקודה. אין מזה חזרה".

על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הבעיה של ביבי היא שברגע שיש לך גישה או תפיסה שונה משלו, וזה נוגד את האינטרסים שלו, אתה מיד הופך לאויב אישי. מיד מאשימים אותך שאתה שונא את ראש הממשלה, שאתה שמאלני, שאתה מנסה להפיל אותו. מתעלמים מהעובדות. לא אתפלא אם נתניהו ואנשיו מפעילים חוקרים פרטיים נגדי וכנגד משפחתי. זו הדרך שלהם לאיים. לצערי, ביבי לא מסוגל להבין מושגים כמו חברות או נאמנות".

אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
13:03 עריכה

ח"כ לשעבר טאלב א-סאנע, יו"ר הוועדה למאבק באלימות בחברה הערבית, פנה לראש הממשלה בדרישה לפטר את השר ארדן בעקבות התבטאויותיו נגד החברה הערבית: "במקום להודות בכישלונו בהתמודדות עם הפשע והפושעים הוא מגלגל את האחריות לאזרחים הערבים על הכתמת הציבור הערבי באלימות", אמר.

13:04 עריכה

בג"ץ החליט למחוק את העתירה נגד החלטת שר התקשורת דודי אמסלם שהקלה על חברת הוט בחובת פריסת כבלים ביישובי הפריפריה. מדברי השופטים: "העתירה במתכונתה הנוכחית מיצתה את עצמה, ככל שיש טענות חדשות כנגד החלטת השר יש להגיש עתירה חדשה".

13:07 עריכה

ח"כ יועז הנדל: "להפוך את המדינה ומוסדותיה לשק חבטות כל פעם מחדש זה פירוק הלאומיות".

13:12 עריכה

כתבת חדשות 12 מיכל צ'ין מדווחת: השופט אמר, בנוגע לעדים שהתבקשו להגיע –  ביניהם גם נילי קדוש, שההתכתבויות בינה לבין שירה רבן תיעדו את מצוקתה לנוכח ההתעמרות בה – "אכן יש להצטער על כך שלא התייצבו העדים. ההסבר שניתן אינו מניח את הדעת, עניין זה יובא בחשבון בעניין ההוצאות על הדיון".

13:32 עריכה

יעקב קדוש, מנהל מחוז ירושלים לשעבר בחברת מוריה, שעובדיה הועסקו במעון ראש הממשלה, מעיד בתביעה נגד שרה נתניהו: "שירה רבן התקשרה אלי לאחר שעזבה את הבית וסיפרה לי על דברים קשים מאוד שהיא עברה במעון".

14:01 עריכה

בעקבות דבריו של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הבוקר, לפיהם "החברה הערבית היא מאוד אלימה, אלה קודים תרבותיים", הרשימה המשותפת שוקלת שלא לקיים עמו את הפגישה שתוכננה להתרחש ביום חמישי יחד עם נציגי המשטרה: "רואים בחומרה את דברי השר ארדן, שמכלילים באופן גזעני נגד הציבור הערבי. לא התרבות היא הבעיה, אלא המדיניות".

"דברי השר הם ניסיון אומלל להתנער מהאחריות הישירה שלו ושל משרדו על ההזנחה הפושעת בהתייחסות לפשיעה בחברה שלנו ולזרוק את זה על התרבות הערבית", הוסיפו גורמים מפלגה.
14:03 עריכה

דיווח של כאן חדשות: בכירים בכנסת ובימינה טוענים כי הדיון בוועדה המפזרת בעניין פיצול שתי הסיעות ברשימת ימינה בוטל בשל מחלוקת חריפה בתוך הרשימה אם להתפצל או לא. בעוד שפרץ ובנט מעוניינים בפיצול, שקד וסמוטריץ' מתנגדים לו.

14:05 עריכה

שופט בית הדין האזורי לעבודה קבע כי בדיון הבא בתביעתה של עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר שירה רבן, אשת ראש הממשלה שרה נתניהו חייבת להתייצב וכי היא תעיד ראשונה. 

14:12 עריכה

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) אמר בריאיון לאולפן ynet כי ההבטחה של נתניהו להחזיר במהירות את המנדט לנשיא היא תוצאה של "עצה לא טובה שהוא קיבל". "מה אתה אומר שאתה מחזיר מהר? תחזיר מתי שאתה רוצה", הוסיף, "עכשיו בגלל שהוא אמר שהוא יחזיר מהר – מבלבלים לו את המוח. אנחנו נחזיר, אין ספק, אולי אפילו לפני הזמן. מנסים להפוך כל אבן".

עוד אמר ביטן, בנוגע לביטול הפריימריז במפלגתו: "לא היינו צריכים את זה. אנחנו צריכים להרכיב ממשלה ולהתמודד עם מה שקורה ולא להתעסק חודש שלם בעניינים פנימיים. אף אחד לא ערער על המנהיגות של ראש הממשלה".

14:30 עריכה

מזל טוב, אח: לצד שתיקתו הרועמת לאחרונה בכל מה שנוגע לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו חש צורך להדגיש כי הקשר בינו לבין האדם השני הכי חזק בעולם – נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שמציין היום את יום הולדתו ה-67 – חם ואיתן. הנה:

14:39 עריכה

מירי רגב, בתגובה לדברי ליברמן ("בהמה שנכנסה למשרד התרבות"): "מוטב שערב יום כיפור יבקש ליברמן סליחה מפאינה קירשנבאום, מדני אילון ומשורה ארוכה של אישים שהיו קרובים אליו והוא הפנה להם עורף. ליברמן יצר מפלגה שלמה תחת חקירה. שהאיש שמשתית כאן נורמות מסוכנות שמאיימות על הדמוקרטיה יפשפש היטב במעשיו. רק מזל ויד נעלמה חילצו אותו מתיקיו". 

14:56 עריכה

פרקליטה של שרה נתניהו: "היא תבוא להעיד". עו"ד יוסי כהן, שמייצג את שרה נתניהו, הבהיר לאחר הדיון בתביעה של עובדת מעון ראש הממשלה שירה רבן כי נתניהו תבוא להעיד. "אין פה שום דבר מיוחד", אמר, "מי שביקש את הדחייה של הדיון היום זו פרקליטות המדינה, שלא כדין לדעתי. העדות שלה תהיה כרגיל והיא תביא את האמת בפניכם".

14:59 עריכה

ד"ר נחמן שי, דובר צה"ל המיתולוגי, מביע רמזים לחשש נוכח נטישתה של ארצות הברית את הכורדים בסוריה –

16:08 עריכה

שר החוץ ישראל כץ אמר היום על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי זה הפר את התחייבותו לבוחריו כשתכנן להעביר את המנדט ליו"ר כחול לבן, בני גנץ.

"ליברמן זועם ששקריו נחשפו והתגלתה מעורבתו במגזימה אחרי בחירות אפריל להעביר את המנדט מנתניהו לגנץ תוך הפרת התחייבותו לבוחר לתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו", אמר כץ.

16:32 עריכה

לאחר שנעדרה מדיון משפטי בו הייתה אמורה להעיד, דובר מטעמה של רעיית ראש הממשלה מגיב: "הגברת נתניהו מכבדת את בית המשפט".

עוד נכתב: "בשיחות שקיימה אתמול בלילה והיום בבוקר עם פרקליטה, עו"ד יוסי כהן, נאמר לה במפורש שהיא לא צריכה להגיע לדיון שהתקיים היום ושעליה להתייצב רק לדיון הבא שנקבע".

17:29 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום במהלך טקס לכבוד השנה החדשה במשרדו, לסוגיית האלימות בחברה ערבית: "אתמול ישבתי עם השר גלעד ארדן ועם מ"מ מפכ"ל המשטרה. אמרתי לו 'תוסיף עוד שמונה מאות שוטרים למאמץ הזה'".

נתניהו קרא לציבור הערבי לשתף פעולה עם המאמץ שהמדינה עושה כדי להשליט חוק וסדר "גם שם, למען התושבים הערבים שלנו, למען כל אזרחי ישראל – מדינת חוק בכל חלקיה".

17:33 עריכה

עימות בקבינט על העברת כספים לרשות הפלסטינית: סמוטריץ' ואלקין נגד כחלון

במהלך ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני שנערכה אתמול, התרחש עימות בין כמה מהשרים בנושא חידוש העברת כספי המיסים מישראל לרשות הפלסטיני, כך דיווח כתב חדשות 13 ברק רביד. 

לפי שני שרים השתתפו בישיבה, השרים סמוטריץ' ואלקין הביעו הסתייגות מהעברת הכספים ומולם ראש השב"כ נדב ארגמן ומשה כחלון, שניהל את המגעים עם הפלסטינים, הביעו תמיכה במהלך.

19:21 עריכה

אחמד טיבי מהרשימה המשותפת על דבריו של השר לבטחון פנים גלעד ארדן: "מיכל סלה נדקרה באופן פראי וחייתי. אתה לא תמצא אותי אומר שהגברים היהודים והחברה היהודית דוקרים את נשותיהם. זו אמירה סטריאוטיפית ומכוערת. באנו ידיים עם נקיות למרות היחסים הלא כל כך חיוביים עם השר ארדן"

19:24 עריכה

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מגיב לכוונת הרשימה המשותפת לבטל את הפגישה עמו ועם המשטרה: "השקעת המשאבים האדירה מוכיחה שהמאבק באלימות בחברה הערבית היה ויישאר בעדיפות גבוהה שלי ושל המשטרה – עם חברי הכנסת הערבים או בלעדיהם", אמר ארדן.

עוד הוסיף השר: "היום הם גם עומדים למבחן ואם באמת חשוב להם להציל חיי אדם במגזר אנחנו מציעים להם שיתוף פעולה שיזרז את התוצאות ויחזק את הבטחון ברחוב הערבי, אבל אם הם מחפשים להאשים ולריב – נמשיך גם בלעדיהם".

19:31 עריכה

ח"כ יאיר לפיד התייחס בחשבון הטוויטר שלו לנסיגה האמריקאית מצפון סוריה ואמר כי הוא מברך את טראמפ על שהבהיר לארדואן את המחיר שישלם אם יפגע בכורדים. "לעולם ישנה מחויבות לעם הכורדי שהובילו את המאבק בדאעש במחיר כבד".

20:06 עריכה

הפרקליטות העבירה למשטרה עדויות על הנעשה במעון ראש הממשלה וביקשה מראש אגף חקירות ומודיעין חוות דעת האם לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה שרה נתניהו, כך פירסם הערב כתב חדשות 13 אביעד גליקמן.

בפרקליטות טוענים כי שנחשפו לעדויות החדשות, סבורים שיש מקום לפוח בחקירה נגד שרה נתניהו.

20:22 עריכה

הסתיים השימוע של נתניהו וכעת נותרה החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה האם להגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום.

היום הרביעי והאחרון של השימוע הסתיים היום במשרד המשפטים. השימוע עסק בתיק 1000, פרשת המתנות, לאחר שאתמול עורכי דינו של נתניהו החליטו לפרוש את טיעוניהם לגבי תיק 2000. הפרקליטים ביקשו להגיש השלמות לטיעוניהם בכתב, ויוכלו להגישם עד סוף סוכות.

21:38 עריכה

נתניהו עושה חשבון נפש ומבקש סליחה מהאישה שקרא לה משעממת

22:40 עריכה

נפתלי בנט: "אני תפילה למען העם הכורדי המצוי תחת מתקפה טורקית אכזרית בשעה זו". 

בנט התייחס גם לנסיגת ארה"ב: "לעולם, מדינת היהודים, לא תפקיד את גורלה בידי מדינה אחרת, כולל ארה"ב. ברגע האמת אף אחד אחר לא יילחם עבורנו".

 

סגירה