חשבון נפש

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן (צילום: Shlomi Cohen-FLASH90)
Shlomi Cohen-FLASH90
בנימין נתניהו ויעקב ליצמן

ערב יום הכיפורים, תש"פ: חשבון נפש

אין ביטחון

אלפים רבים מתים מדי יום ממחלות. מאות רבות של אנשים נהרגים בתאונות דרכים. עשרות נשים נרצחות על ידי בני זוגן. רבים מתים כי ליצמן הפסיק את הקנביס. אלפים מתים בזיהומים בבתי חולים. אנשים טובעים למוות. צעירים רבים מאבדים את הרצון לחיות כי לא מקשיבים למצוקה שלהם. ילדים מתים במכוניות. המוות הוא חלק משגרת יומנו. ועדיין מדובר ב"אירוע בטחוני חמור".

אין אמת

פארסת הפסטיבל המתוקשר של ניקול ראידמן משקף את החולאים הרעים של החברה בישראל. מבט בסידרת הכתבות (לא אתפלא אם התקשורת, שהיום צהובה מתמיד, נקנתה גם היא בכספי האוליגרכים), מלמד שניקול ראידמן לא הפנימה שאולי "אושר לא קונים בכסף", כפי שאמרה בריאיון שהיה גרוטסקי על גבול הפתטי (למביני עניין – בעיקר עצוב), גם את אהבת הקהל לא קונים בכסף.

את לא יכולה לספר שנולדת עם כפית של זהב להורים מלומדים ובהמשך בדמעות ש"לא היה כסף לקנות פסנתר". אולי עזבת את צ'רנוי ואולי לא. זה לא מעניינו של איש. זכותך לפזר את כספך גם לילד עם הפוני וגם לשרה החברה הטובה. זכותך להוציא מיליונים רבים על קליפים, תלבושות ומשתתפים.

זכותך להוציא מיליונים על קליפים, תלבושות ומשתתפים. אבל לומר שפתחת בכך דרך לאמנים ישראלים צעירים להגשים את חלומם? אני לא מכיר אמן ישראלי בתחילת דרכו שיכול להרשות לעצמו מעבר לבירה וסיגריות

אבל לומר שפתחת בכך דרך לאמנים ישראלים צעירים להגשים את חלומם? אני לא מכיר אמן ישראלי בתחילת דרכו שיכול להרשות לעצמו מעבר לבירה וסיגריות. בהצלחה!

אין משטרה

המערב הפרוע בחברה הערבית בעיקר עצוב. עשרות אנשים, בעיקר צעירים, חלקם חפים מפשע נטבחים על ידי אחיהם. בין אם זה קרב חמולות, רצח על כבוד המשפחה או כנופיות פרוטקשן וסמים.

קל להאשים את ביבי האחראי הישיר לביטחון האזרחים. מבחינתו שיהרגו אחד את השני. פחות ערבים זה טוב ליהודים. גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה אנמים. אשמים בעיקר ההנהגה הערבית ששמים באג'נדה שלהם את עזה ולא את המצוקות האמיתיות של ערבי ישראל, ששמונים אחוז מהם אמרו בסקר שנערך, שהיו רוצים להשתלב בחברה היהודית.

מהר מאוד מדי למדו אנשי הרשימה המשותפת (מעניין ממי) איך רוקדים על דם. חבל. מגיע לחברה הערבית אנשים שיבואו מתוכם ויפעלו למענם. איימן עודה סיכם את זה כך: המצב הנורא יביא להם 15 מנדטים.

אין ליכוד

לא האמנתי למראה לימור ליבנת מתפתלת, עד כדי רועדת, מכך שעומרי אסנהיים הנפלא שואל אותה ב"הלכודיניקים" על דוד לוי. בחרת בו? לא? "הוא לא היה בעל השכלה, הוא לא משלנו".

היא לא תמכה או הצביעה מעולם למועמד מזרחי (דוד לוי, משה קצב, מאיר שטרית). לימור ליבנת, שרת התרבות של האופרה, גרמת לי לרצות לחבק את מירי רגב שאני לא סובל. עד כדי כך. תתביישי

לשאלה למה לא הצליח הליכוד להעמיד בראשו מזרחי היא ממש נבהלה, נלחצה, הזיעה מבפנים. בסוף מצאה תשובה. "אתה שואל שאלה לא לגיטימית". הליכוד, הסתבר, של "אבא שלה", ולמשפחתה מגיע רק מישהו משלהם.

היא לא תמכה או הצביעה מעולם למועמד מזרחי (דוד לוי, משה קצב, מאיר שטרית). לימור ליבנת, שרת התרבות של האופרה, גרמת לי לרצות לחבק את מירי רגב שאני לא סובל. עד כדי כך. תתביישי.

אין בריאות

חודשיים ושישה ימים אושפזה אמי בבית חולים לאחר אירוע מוחי שעברה. יום לאחר ששבה לביתה היה חשד לזיהום ב"פאג" (כפתור בבטן דרכו מזינים אותה). בשעה 12.00 הגענו למיון איכולוב. ארבע שעות לאחר מכן, בין ים החולים, הרופאים, הצעקות, האימה, הצליחה אחותי לגנוב לרגע כירורגית שתבדוק אותה.

רק אז (באיחור של ארבע שעות) נלקחה בדיקת דם לבדוק אם יש דלקת. שעתיים המתנה, ושוב היה צורך לחפש רופא בכאוס הנורא שיעבור על הבדיקות. בעודי ממתין ליד תחנת הרופאים הזדעזעתי לשמוע אם המספרת שילדתה שוכבת מזה שלוש שעות עם דימום בראש ואף רופא לא ראה אותה.

לאמא לא היתה דלקת. בדיקות הדם היו תקינות. אבל לא היה מי שישחרר אותנו. ערב שבת – תיכננו לעשות לאימא קידוש ראשון בבית (בסוף הצלחנו), המזכירה יצאה לאכול. מסתבר שעל עשרות הרופאים והחולים יש מזכירה אחת. אחרי שעתיים שוחררנו. סך הכל שמונה שעות בהן אמא שכבה מחוסרת הזנה.

מזלו שלא הצטרך להגיע רחמנא ליצמן למיון באיכילוב. טוב יעשה אם יבקר שם ויראה על איזה אסון הוא אחראי. מי שעוד אחראי הוא ראש הממשלה שלנו, שיותר מעשור אחראי על מערכת הבריאות הכושלת

מנהל איכילוב, פרופ' רוני גמזו, מי שהיה מנכ"ל משרד הבריאות ונחשב גאון, חלה בסרטן נדיר בארובות עינו. את הטיפולים היקרים הוא עשה אצל טובי המומחים בארצות הברית. מזלו שלא הצטרך להגיע רחמנא ליצמן למיון באיכילוב.

טוב יעשה אם יבקר שם ויראה על איזה אסון הוא אחראי. מי שעוד אחראי הוא ראש הממשלה שלנו, שיותר מעשור אחראי על מערכת הבריאות הכושלת. סגן השר ליצמן עסוק בחשדות נגדו ואחראי לכך שלחולי סרטן לא יהיה קנביס למזור.

הם וודאי לא חווים את מה שאמא ורבבות חולים בישראל חווים בהגיעם למיון. הם נבחרי העם. אבוי לעם. אבוי לנו. אין מערכת בריאות בישראל. אנחנו מפגרים. ההישרדות הפוליטית של ביבי עלתה לנו במערכות בחירות מיותרות. בכסף ניתן לפתור את בעיית הבריאות של ישראל.

אפי אליסי, בן 53, בזוגיות עם יריב מזה 26 שנים, מגדל את רואי בן ה-20 ואת יאן בת ה-13. מייסד ועורך אחראי של מגזין אופנה Fashion Israel, מרצה על בריאות הנפש מטעם ״אנוש״, ״נגישות ישראל״ ובאופן פרטי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 749 מילים
סגירה