נשיא איראן הודיע: נבטל חלק מהבנות הגרעין

האיום האיראני חסן רוחאני הודיע כי איראן תגביר את העשרת האוראניום בתוך 60 יום ותבטל חלק מההגבלות החלות עליה בהסכם הגרעין ● דורש מהמעצמות לבטל את הסנקציות שהוטלו בהשפעת ארה"ב

נשיא איראן חסן רוחאני (צילום: דון מינצ'ילו AP)
דון מינצ'ילו AP
נשיא איראן חסן רוחאני

נשיא איראן, חסן רוחאני, הודיע כי איראן החליטה להפסיק באופן חד-צדדי חלק מההגבלות שהוטלו עליה במסגרת הסכם הגרעין. כך הודיעה הבוקר (ד') רשות השידור הממשלתית האיראנית, "רדיו פארדה".

רוחאני כתב לשגרירי רוסיה, סין, גרמניה, בריטניה וצרפת כי הוא נותן למדינות 60 יום לבטל את כל הסנקציות שהוטלו על איראן, מאז שארה"ב פרשה מהסכם הגרעין.

בין השאר, הודיע רוחאני כי איראן תגביר את העשרת האורניום מעבר למקסימום המותר לה לפי ההסכם, ותפסיק למכור את האורניום המועשר למדינות אחרות כפי שההסכם מחייב אותה.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע לפני שנה, ב-8 במאי 2018, על פרישתה של ארה"ב מההסכם והחזרת הסנקציות על איראן.

רוסיה, סין והאיחוד האירופי הודיעו בתגובה לפרישת ארה"ב כי הן מתעלמות מהפרישה וממשיכות לקיים עסקים עם איראן, אך בפועל צמצמו את עסקיהן עם האיראנים במידה רבה בלחץ ארה"ב. סין הודיעה לאחרונה כי תפסיק לרכוש נפט מאיראן בשל הלחץ האמריקאי ואיומיו של טראמפ לנקוט סנקציות נגד סין.

שר החוץ האיראני, ג'אוואד זריף, הצהיר אתמול כי "ארה"ב היא זאת שהפרה את ההסכם" וכי הפרות ההסכם מצד איראן נעשות במחאה על פרישת ארה"ב ולכן אינן מהוות הפרות שלו.

 

 

עוד 170 מילים
סגירה