מרכז הליכוד אישר שראש הממשלה הוא יו"ר הליכוד

צוותי המו"מ של כחול-לבן והעבודה נפגשו ● נתניהו ובכירי הליכוד לא הגיעו לאירוע התמיכה בראש הממשלה ● ליברמן: נתניהו מדבר בעד אחדות אבל עושה הכל כדי להכשילה ● בליכוד הגיבו: "מי שבולם את האחדות הוא ליברמן שמתואם עם לפיד" ● עודה אחרי הפגישה עם ארדן: "יש התקדמות, אבל אנחנו רחוקים מלהיות שבעי רצון"

  • מיקי חיימוביץ' בעצרת של תנועת "המרד-בהכחדה" במחאה על משבר האקלים העולמי, 10 באוקטובר 2019 (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)
    תומר נויברג/פלאש 90
  • שיירת מכוניות ליד מג'ד אל כרום, במחאה על אוזלת היד בטיפול באלימות בחברה הערבית. השיירות יצאו מיישובים ערבים בכל הארץ לכיוון ירושלים (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • הנשיא ריבלין וראש הממשלה נתניהו היום בהר הרצל, בעצרת לזכר חללי מלחמת יום כיפור. מרכז הליכוד אישרר בערב החלטה לפיה נתניהו הוא מועמד הליכוד לראשות הממשלה (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • הנשיא ריבלין מקש סוכה עם ילדים במעונו בירושלים. חברי הכנסת יצטרכו להמתין עד כשלון המועמד השני עד שיוכלו לאסוף 61 חתימות להטלת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
    יונתן סינדל / פלאש 90
07:10 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, לקראת הפגישה עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, לגלי צה"ל: "דורשים שיעוגנו בחוק עונשי מאסר וקנסות כבדים על כל אזרח שמחזיק בנשק לא חוקי ולהעמיד לדין את ראשי כנופיות הפשע. זה מאבק על הזכות הבסיסית ביותר של כל אזרח".

07:15 עריכה

הרשימה המשותפת תיפגש היום עם השר לביטחון פנים ארדן. החברה הערבית תפגין בירושלים. הפגישה תיערך למרות הכל, לאחר המתיחות בעקבות דבריו של השר ("האלימות בחברה הערבית היא חלק מהקוד התרבותי שם") והאיומים לביטול.

למפגש בין השר לנציגי הרשימה המשותפת יצטרף מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן. אמש הודיע יו"ר הסיעה, אחמד טיבי על קיומה של הפגישה כסדרה: "נציג את דרישותינו והצעותינו למיגור הפשיעה ביישובים הערביים", כתב טיבי בטוויטר.

07:27 עריכה

שיירת מחאה של ערבים ישראלים תצא מהצפון ומהדרום תגיע למשרד ראש הממשלה בירושלים. ככל הנראה, במהלך ההפגנה כביש 6 ייחסם לתנועה. יו"ר הרשימה, איימן עודה, הבטיח כי המחאה תימשך עד שיענו דרישות המפלגה. "ביום חמישי תהיה חסימה של כביש 6" אמר, "אנחנו ממשיכים בהתמדה ולא נרפה עד שיהיה ביטחון אישי לאזרחים הערבים – ולכלל האזרחים".

08:05 עריכה

המחאה החלה: שיירת המחאה של המגזר הערבי יצאה לדרך ממג'ד אל כרום לכיוון ירושלים, ולוקחים בה חלק למעלה מ-100 כלי רכב הנושאים דגלים שחורים. היא אמורה לנוע על כביש 6 לעבר משרד ראש הממשלה בירושלים. שיירות דומות אמורות לצאת מצומת שוקת בנגב ומיפו.

08:23 עריכה

ח"כ גדעון סער (הליכוד): "ישראל צריכה להשמיע קול ערכי ברור וצלול מול התוקפנות של ארדואן והפגיעה בכורדים בצפון סוריה ולהציע עזרה הומניטרית".

08:54 עריכה

ח"כ יאיר לפיד (כחול-לבן): אני קורא לשר המשפטים אמיר אוחנה להעלות את הצעת החוק שלו להכרה ברצח העם הארמני שביבי מנע ממנו להעלות.

08:58 עריכה

על פי דיווח ברשת ב', בכירים ביהדות התורה הציעו פשרה כדי לגשר בין כחול לבן לליכוד: לגנץ ולנתניהו תהיה זכות וטו על כל החלטה בכנסת. ההצעה אמורה לפתור את העובדה שכחול לבן יהיו במיעוט בכנסת בתוך הקואליציה.

על פי המתווה הממשלה תהיה שוויונית בין הליכוד לגוש הימין הן בחלוקת התפקידים והן ביכולת למנוע חוקים או החלטות שאינן לרוחה. ההצעה הגיעה לאחר שבכחול לבן הביעו דאגה מכך שאם הם יהיו מיעוט בתוך גוש הימין יהיה רוב להצעות חוק שאינן עולות בקנה אחד עם מצע המפלגה. כחול לבן טרם הגיבו להצעה החדשה.

09:08 עריכה

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) מצהיר: "ביום שאחרי עידן נתניהו אציג את עצמי לראשות התנועה ולראשות הממשלה". ברקת אמר את הדברים בריאיון ל-7 ימים (ידיעות אחרונות), שיתפרסם מחר (שישי).

בתשובה לשאלה האם ינצח את גדען סער, אמר ברקת: "כן. כשאני יוצא למרוצים, אני יודע להצליח ולהגיע ראשון. אני יזם בנשמתי. אילו עסקים סער וכ"ץ ניהלו? מתי הם הביאו הון מהעולם הרחב? עם כל הכבוד, אני לא חושב שיש להם או למישהו אחר בצמרת הליכוד את היתרון של חשיבה יזמית עסקית".

לגבי הנאמנות לראש הממשלה נתניהו, אמר ברקת: "אני חונכתי שבשדה הקרב מתלכדים יחד ותומכים במנהיג. הכי קל זה לתמוך במנהיגים כשהכל טוב. האתגר הגדול הוא לתמוך בהם בתקופות לא פשוטות ולא להתעסק באינטרסים אישיים. אני לא חושב שצריך לקפד ראשו של מנהיג. זה לירות לעצמך ברגל. אני לא אתמודד לראשות הממשלה כל עוד נתניהו בשלטון. אני מאחל לו אריכות ימים בתפקיד. בבוא העת, כשיחליט לפרוש, אני אהיה ראש הממשלה הבא".

ניר ברקת (צילום: פלאש 90)
ניר ברקת (צילום: פלאש 90)
09:11 עריכה

בכיר בליכוד אמר למעריב כי במתווה שהציג אתמול יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן "אין שום חדש ואין שום התקדמות. בעינינו מדובר במריחה חסרת משמעות. ליברמן דורש לשבור את הברית של 55 שותפים. זה אולי נוח לו, אך לא מתאים לליכוד".

09:12 עריכה

האם ימינה תתפצל היום? לאחר שבתחילת השבוע הבקשה של ימינה להתפצל לשתי סיעות, האחת הימין החדש והשנייה הבית היהודי-איחדו לאומי, נדחתה בעקבות אילוצים טכניים, היום הבקשה צפויה לעשות לוועדה המסדרת של הכנסת, אלא אם כן ימינה תחליט ברגע האחרון למשוך את הבקשה.

09:15 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול-לבן), לכאן רשת ב', בנוגע למגעים עם הליכוד לאחדות: "התחושה שלנו היא שבכל רגע נתון רוצים לברוח ולעסוק בדברים איזוטריים".

יועז הנדל (צילום: גילי יערי פלאש 90)
יועז הנדל (צילום: גילי יערי פלאש 90)
09:16 עריכה

בן כספית ב"אל מוניטור": לפחות ארבעה בכירי ליכוד פתחו לאחרונה מטות אישיים שקטים והם עושים הכנות, כורתים בריתות, מגייסים תמיכות ומתכננים איך ומה יעשו ברגע שבו יתברר שתם עידן נתניהו.

09:25 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לגלי צה"ל, בעקבות הפלונטר הפוליטי: "יש לקיים חשבון נפש לאומי. אפשר ליצור שיתוף פעולה בין שבטים שונים".

09:27 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ (ימינה) ברדיו קול חי, על מתווה ליברמן: "זה בדיחה. הוא לא מפסיק לעלות על עצים וכנראה גורר אותנו שוב לבחירות. ליברמן היחיד שלא מסוגל להתגמש. מעריך שבכל קונסטלציה הוא ישאר מחוץ לקואלצייה".

09:29 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה: "אנחנו דורשים מעצרים של ראשי ארגוני הפשע ומאסרים וקנסות כבדים על כל אזרח שמחזיק נשק לא חוקי".

09:31 עריכה

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס): "מי שהצליח להימלט מטבח העם הארמני עושה שוב טבח עם בסוריה".

09:35 עריכה

ח"כ לשעבר ג'מאל זחאלקה: "מה שעושה הממשלה, או יותר נכון לא עושה, בעניין הפשיעה והאלימות בחברה הערבית הוא הזנחה פושעת ולפחות גרימת מוות ברשלנות".

09:39 עריכה

בכחול-לבן התייחסו לדיווח בכאן ב', לפיו בכירים ביהדות התורה הציעו פשרה כדי לגשר בין המפלגות הגדולות, לפיה לגנץ ולנתניהו תהיה זכות וטו על כל החלטה בכנסת במטרה לפתור את העובדה שכחול-לבן תהיה במיעוט בקואליציה עם בלוק הימין.

בכיר בכחול-לבן אמר כי "אם קיימת הצעה כזאת, היא לא מקובלת עלינו. הנקודה היא לא ההצעה הספציפית. אנחנו לא מנהלים משא ומתן עם בלוק. הליכוד יכולים לבוא למו"מ עם כל הצעה באשר היא, ונדון בה".

09:56 עריכה

שר החוץ ישראל כ"ץ מגיב בפייסבוק לדבריו של אביגדור ליברמן, שכינה אותו "שקרן" בריאיון לבן כספית במעריב: "זו המחמאה הגדולה ביותר שקבלתי לשנה החדשה, מפי אדם שכל הקריירה הפוליטית שלו מתבססת על שקר והפכפכות".

"כשטענתי אחרי בחירות אפריל שליברמן היה חלק ממזימה להעברת המנדט מנתניהו לגנץ למרות התחייבותו המפורשת לבוחריו לתמוך בנתניהו, הוא טען שאני משקר ואיים בתביעת דיבה", הוסיף השר כ"ץ, "עברו חודשים והתביעה לא הוגשה. היום כבר ברור מדוע".

אביגדור ליברמן כינה אותי שקרן. זו המחמאה הגדולה ביותר שקבלתי לשנה החדשה, מפי אדם שכל הקריירה הפוליטית שלו מתבססת על שקר…

פורסם על ידי ‏ישראל כ"ץ – Israel Katz‏ ב- יום רביעי, 9 באוקטובר 2019

10:45 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ: "אני מברך על הפגישה הצפויה היום בין השר ארדן לח"כ איימן עודה והנהגת הציבור הערבי. האלימות בחברה הערבית היא בעיה לאומית – ולכן זהו אתגר קודם כל של המדינה אבל גם של החברה הערבית עצמה. כולם חייבים להירתם, לקחת אחריות ולעשות כל מאמץ כדי למגר את האלימות".

10:47 עריכה

הוועדה המסדרת אישרה את פיצול סיעת ימינה. הסיעה תפוצל לשתי מפלגות: הימין החדש (שבה יהיו חברים נפתלי בנט, איילת שקד ומתן כהנא) והבית היהודי  פלוס האיחוד הלאומי (שבה יהיו חברים בין היתר רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ', אופיר סופר ומוטי יוגב).

ההצעה אושרה פה אחד, ללא מתנגדים. ח"כ מתן כהנא, נציג הימין החדש, אמר בתחילת הדיון כי הבקשה להתפצל נובעת מהבטחה והסכם שנחתם בערב הבחירות הקודמות. לדבריו, "אנחנו מבקשים כמו שהבטחנו בכל מערכת הבחירות לבוחרים שלנו להתפצל".

ראשי ימינה אחרי היוודע תוצאות המדגמים, ב-17 בספטמבר 2019 (צילום: פלאש90)
ראשי ימינה שקד, סמוטריץ ופרץ (צילום: פלאש90)
11:01 עריכה

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בריאיון לביטאון המפלגה: "על פניו זה נראה שאנחנו הולכים לקראת עוד בחירות". "אני לא רואה פיתרון", הוסיף דרעי, "כל אחד מתחפר בעמדתו ומתעקש ולא מוכן לוותר. והכל בגלל אינטרסים אישיים, שנאות אישיות, מריבות של מי ימלוך ומי בראש. אנשים שהם כביכול ידידים, פועלים אחד כנגד השני".

11:03 עריכה

ח"כ עופר שלח (כחול-לבן): "ארה"ב ממשיכה להתרחק מהמזרח התיכון. מחיר הכישלון של ביבי יהיה ציר רשע שמקיף את ישראל".

11:35 עריכה

סלפי עם קהל של משתוללים: יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה מצטלם עם מפגינים נגד אלימות בחברה הערבית ואומר כי "אין פשרות במאבק על חיי ילדינו".

11:37 עריכה

ח"כ יוסף ג'בארין קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחן "לא רק את אזלת ידה של המשטרה אלא גם של היעדר משאבים חינוכיים ורווחתיים".

11:39 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) חוסם את כביש 6 סמוך לקלנסאווה:

11:45 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים בהר הרצל: "איראן חותרת להדק את אחיזתה בלבנון, סוריה, תימן ורצועת עזה. היא מתחמשת ללא הרף ומאיימת למחוק אותנו מהמפה. ישראל תגן על עצמה מפני כל איום".

12:21 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ הביע את מורת רוחו נוכח החלטתה של עיריית תל אביב מהבוקר שלא להמתין להחלטה ממשלתית ולממן בעצמה תחברורה ציבורית בשבת: "צעדים כוחניים שרק מגדילים את השסע בתוך הציבור הישראלי".

עוד אמר סמוטריץ: "אני כואב את ההרס הפופוליסטי וחסר האחריות של המרקם העדין שבו הצלחנו כאן לחיות ביחד משך 70 שנה. השבת היא לא של הדתיים ולא של החרדים. היא של עם ישראל ושל המדינה היהודית. יותר מששמרו ישראל על השבת, שמרה השבת על ישראל.

"בימים אלה אני בוחן את הסוגיה בכללותה ואת הצעדים הנדרשים בכדי לשמור על הסטטוס קוו".

הבוקר פורסם כי עיריית תל אביב תפרסם בתוך שבועות ספורים מכרז לבחירת זכיין שיפעיל מטעמה שירות תחבורה עירוני בשבתות ובחגים. השירות יורכב מחמישה קווים שיפעלו מהשעה שמונה בערב שבת ועד שתיים לפנות בוקר, ומהשעה 9 בבוקר ועד מוצאי יום השבתון.

12:27 עריכה

ערן סויסה חושף בישראל היום: 15 תלונות הגיעו לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נגד פרשן החדשות אמנון אברמוביץ', על כך שהשתמש במילה "ילידים" כהתייחסות למצביעי הליכוד.

המתלוננים טענו כי מדובר במילה פוגענית והיו גם כאלה שאף דרשו להשעותו או להדיחו. נציב התלונות ברשות, דוד רגב, בדק את הטענה ולא מצא בה פגם. מארגון "בצלמו", שהיה בין המתלוננים, נמסר: "לצערנו הנציב בחר לדון לכף זכות גדולה מאוד את מר אברמוביץ'. אין כל ספק שמר אברמוביץ' התכוון לזלזל במצביעי הליכוד כמו עמיתתו רינה מצליח, שכינתה אותם 'עדר'.

"אנחנו נמשיך לפעול לכך שאנשי התקשורת יכבדו כל אדם ואדם, גם אם אינם מסכימים עם דעותיו  הפוליטיות".

בחברת החדשות לא הגיבו לדברים.

12:32 עריכה

לקראת החזרת המנדט לנשיא, מרכז הליכוד יתכנס הערב בתל אביב כדי להצביע על תמיכה ונאמנות לראש הממשלה בנימין נתניהו גם בהמשך תהליך הרכבת הממשלה. נתניהו עצמו טרם החליט אם ישתתף בכינוס.

לפי הצעת ההחלטה של יו"ר המרכז חיים כץ, נתניהו יהיה מועמד תנועת הליכוד לראשות הממשלה לכל כהונת הכנסת ה-22 והליכוד "יהיה שותף אך ורק לממשלה שבנימין נתניהו יעמוד בראשה, בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה במסגרת רוטציה".

ההחלטה נועדה בין השאר כדי להבטיח את שלטונו של נתניהו גם בתקופה של ה-21 יום שיחלו במידה שגנץ לא יצליח להרכיב ממשלה במסגרת הזמן שיוקצב לו. בפרק הזמן הזה, כל ח"כ יכול לנסות לגייס 61 חתימות להרכבת ממשלה והחלטת המרכז אמורה למנוע מבכירים אחרים בליכוד את האפשרות לעשות זאת.

לפי ההערכה בליכוד, אחרי כינוס המרכז נתניהו צפוי להודיע לנשיא המדינה כי לא עלה בידו להרכיב ממשלה, אולם בסביבת ראש הממשלה אמרו היום כי הוא טרם החליט אם ומתי להחזיר את המנדט.

12:53 עריכה

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לרדיו 103fm, על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זה ייקח חודש או חודשיים אבל הוא סיים, הוא לא יקים את הממשלה הבאה".

עוד אמר אולמרט: "מה שקורה היום בליכוד זה ערב רב של אנשים שאין להם קשר למורשת ולתנועה של מנחם בגין ויצחק שמיר. זו לא התנועה של אריק שרון, הרי לדברים כאלה אף אחד לא הגיע. יש להסיר את העננה הכבדה שמשרה נתניהו ובני משפחתו. צריך שכחול לבן תהיה המפלגה הגדולה ביותר. יש לזה חשיבות פוליטית ופסיכולוגית".

13:47 עריכה

כמו ח"כ אחמד טיבי, גם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה השתתף במחאה נגד האלימות בחברה הערבית וחסם את כביש 6 יחד עם המפגינים.

13:57 עריכה

ח"כ דוד ביטן (הליכוד) לתחנת הרדיו החרדית קול ברמה: "סביר להניח שנתניהו יחזיר את המנדט לפני החג. כרגע אין סיכוי להרכבת ממשלה – לא לנו ולא לכחול לבן. אנחנו בדרך לבחירות".

14:04 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ מן הסתם תומך ביוזמת התחבורה הציבורית בשבת של עיריית תל אביב ומפרגן לה במיוחד על החינמיות.

14:34 עריכה

מוקדם יותר היום צייץ ח"כ לשעבר ינון מגל שהוא מתרשם לטובה מהח"כים הערבים שגינו את האנטישמיות בעקבות הפיגוע בגרמניה, אבל מציע להם להתחיל בגינוי הנהג (צעיר ערבי מרמלה) שדרס למוות בתל אביב את איתי פרגי ז"ל, בן השמונה. עכשיו ח"כ אחמד טיבי (ככל הנראה) מגיב לזה:

"מזועזע וכואב את קטילתם של שני ילדים זכים, שסה"כ רצו לרכב על אופניים ונקטלו ע"י נהגי פרא. מקווה שבתי המשפט ימצו את מלוא חומרת הדין עם הפוגעים".

והתגובה של טיבי:

14:42 עריכה

שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד), באולפן ynet: "כמו שאני מבין, מתווה הנשיא אומר 'יתחיל משפט – ראש הממשלה ייצא לנבצרות'".

על הסיכוי להקמת ממשלת אחדות לפי המתווה שהציג אתמול יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן (הליכוד יוותר על הבלוק, גנץ יסכים להיות שני ברוטציה), אמר שטייניץ: "מה שהציע ליברמן זה מתווה מפלג שקורא להחרמת כל המפלגות הדתיות".

עוד אמר שטייניץ: "נתניהו הסכים למתווה רק כי זו האלטרנטיבה היחידה לא להיגרר לבחירות שלישיות. מי שמסרבים למתווה הנשיא אלה לפיד וליברמן, כי גנץ בהתחלה הסכים ואז עשה אחורה פנה".

15:27 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה את הפלישה הצבאית של תורכיה למחוזות הכדורים בסוריה: "מזהיר מפני טיהור אתני של הכורדים. ישראל תעשה כל מאמץ להגיש סיוע הומינטרי לעם הכורדי האמיץ"

16:26 עריכה

גדעון סער: מברך על הודעתו הברורה של נתניהו הן לעניין גינוי הפלישה הטורקית והן לעניין הסיוע ההומינטרי לכורדים

16:31 עריכה

ח"כ דודי אמסלם מהליכוד מגיב לדבריה של השרה לשעבר לימור לבנת בתכנית "הליכדוניקים": "לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. "לא מספיק שלימור מגדפת ומטנפת על חברי הליכוד, היא אף מגדילה לעשות וממציאה סיפורים פרי מוחה הקודח", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

עוד הוסיף אמסלם: "חבל שכרגיל ערוץ 12 לא טרח לבקש תגובה. לימור כנראה חושבת שכל הליכודניקים הם גם פראיירים, אבל היא נפלה על הליכודניק הלא נכון. גברת לבנת המתחסדת צפויה לקבל בקרוב מאוד תביעת דיבה, ואולי תלמד להבא לא לירוק לבאר ששתתה ממנה".

16:51 עריכה

יהדות התורה מערערת על תוצאות הבחירות. בערעור שהגישה הסיעה לבית המשפט המחוזי בירושלים, נכתב כי היא סבורה שקרו שיבושים בספירת הקולות. התיקון לפיהם יביא לכך שלסיעה יגיעו 8 מנדטים ולא 7, על חשבון הליכוד, שתקבל 31 מנדטים. ח"כ קטי שטרית שוב בלחץ.

17:18 עריכה

פעילי ימין הפגינו בנמל התעופה בן גוריון נגד עו"ד ליאת בן ארי שנעדרה מהשימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות חופשה שנקבעה מבעוד מועד

18:25 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התראיין הערב בשש עם בחדשות 12, ותקף את נתניהו: "הוא מדבר בעד אחדות אבל בפועל עושה הכל כדי להכשילה. נחכה שהמנדט יעבור לבני גנץ".

עוד אמר ליברמן: "הספירה לאחור החלה. כולם בליכוד עמוק בתוך המרוץ. כינוס מרכז המפלגה לתמיכה בנתניהו לא יעזור". כמו כן, התייחס לכך שכינה את מירי רגב "בהמה" וטען כי הוא לא חוזר בו מהדברים, "הייתי עדין מאוד", אמר.

18:29 עריכה

הליכוד מגיבים לדבריו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. "הוא מודיע שהוא מחכה שהמנדט יעבור לגנץ וממשיך לסרב להתחייב בקולו שיצביע נגד ממשלת מיעוט של השמאל שתיתמך בהקמתה על ידי המפלגות הערביות".

עוד נמסר: "הליכוד פועל להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, וכפי שהציע הנשיא, בלי פסילה של אף מפלגה. מי שבולם אותה זה ליברמן שמתואם לחלוטין עם יאיר לפיד".

19:10 עריכה

בעקבות עתירת יהדות התורה, הליכוד הגישו ערעור נגדי על תוצאות הבחירות לכנסת. מהליכוד נמסר: "ע"פ הבדיקות שנערכו, הליכוד זכאי להישאר עם המנדט ה-32 ויהדות התורה עם 7 מנדטים כפי שהציגה ועדת הבחירות בתוצאותיה הרשמיות"

19:11 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, לאחר הפגישה עם השר גלעד ארדן, פגישה שנמשכה שלוש שעות: "אפשר לומר שיש התקדמות מסוימת חשובים, אבל זה עדיין רחוק מלהשביע את רצוננו"

19:24 עריכה

משה בוגי יעלון, מתייחס לפלישה לסוריה: "הפקרת הכורדים למתקפת טורקית על ידי הממשל האמריקאי היא טעות מוסרית ואסטרטגית. ישראל צריכה להשמיע קול מוסרי ולמצוא דרכים לעזור לכורדים בעת צרה"

20:08 עריכה

רק 200 חברי מרכז ליכוד הגיעו לאירוע שמטרתו לאשרר את התמיכה בראש הממשלה ויו"ר המפלגה בנימין נתניהו. נתניהו עצמו נעדר מהאירוע שמתקיים בגני התערוכה בתל אביב, וכך גם צמרת הליכוד.

כל החברים שכן נכחו אישררו את ההצעה של יושב המרכז חיים כץ: "המרכז מאשרר כי יושב ראש הליכוד וראש הממשלה הוא מועמד תנועת הליכוד לכהונת ראש ממשלת ישראל".

20:26 עריכה

ניר ברקת באירוע התמיכה בנתניהו: "גאה להצביע בעד החלטת מרכז הקובעת שבנימין נתניהו ימשיך לכהן כראש הממשלה וכיו"ר בתקופת הכנסת ה-22"

ואסף זמיר מכחול לבן עוקץ בחריפות:

21:40 עריכה

ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ מתייחס למספר הגבוה של ערבים בהרכב נבחרת ישראל בכדורגל:

22:04 עריכה

צוותי המו"מ של כחול-לבן והעבודה נפגשו כדי לדון בקווי היסוד של ממשלה משותפת, אם וכאשר:

22:12 עריכה

ח"כ חיימוביץ' מכחול-לבן השתתפה במחאת "המרד בהכחדה" בככר הבימה בתל אביב.

סגירה