מחאה בעוספיה: קרוביהם של חללי צה"ל דרוזים נטשו את הטקס המרכזי

מחאה על תמיכתו של השר איוב קרא בחוק הלאום ● קרובי משפחותיהם של חיילי צה"ל דרוזים, שנהרגו בעת מילוי תפקידם, נטשו את טקס הזיכרון המרכזי בעוספיה עם הגעתו של השר איוב קרא

איוב קרא (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
יונתן סינדל פלאש 90
איוב קרא

קרובי משפחותיהם של חללי צה"ל דרוזים, ונציגי פורום נכי צה"ל הדרוזים נטשו היום (א') את טקס הזיכרון המרכזי לחללי צה"ל הדרוזים ביישוב עוספיא.

המשפחות השכולות נטשו את הטקס ברגע ששר התקשורת היוצא איוב קרא, שהוזמן להשתתף בטקס, עלה לבמה והחל לנאום. בזמן נאומו נשמעו צעקות בוז וצעקות. זאת, במחאה על כך שקרא, בן העדה הדרוזית, תמך בחוק הלאום.

"הטקס היום היה קשה מאוד ועורר סערת רגשות ביישוב ובקרב בני העדה", אמר ל"זמן ישראל" יו"ר המועצה המקומית עספיא, בהיג' מנצור, "חלק מהאנשים בחרו לא להיות נוכחים בנאומים וחלק קטעו את דבריו של השר. קשה לי לשפוט את המשפחות השכולות. אני לא יכול להעמיד את עצמי במקומן".

לדברי מנצור: "אני רוצה להבהיר חד משמעית: לכל אדם ובוודאי לכל משפחה שכולה הזכות המלאה להתאבל על יקיריו כפי שהוא מוצא לנכון. אני השתתפתי בטקס עד סופו כיוון שחשוב לי לכבד את זכר הנופלים ואת אבלם של יקיריהם".

השר איוב קרא ספד בטקס לחללי מלחמות ישראל הדרוזים, ולאחר מכן דיבר בשמה של ממשלת ישראל על תוכניותיה לשיפור חייהם של בני העדה. "הממשלה יוזמת בימים אלו תוכנית פיתוח עם תקציבים ראויים שיגשרו על הפערים והמצוקות", אמר קרא.

תת-אלוף (במיל') אמל אסעד, שנאם בטקס, אמר: "אני מתבייש שנציג הממשלה לטקס הוא אחד שתמך ללא סייג בחוק המפלה".

עוד 195 מילים
סגירה